D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sezbrzni » 18. Júl 2007 09:02

suhlasim, chora myslienka viest povrchovo.
nech daju aj tento usek s tunelom na PPP, ked sa uz tolko s tym ohanaju.. ked sa uz stat zadlzi, nech to stoji za to a polka PO nech netrpi hlukom, exhalatmi desiatky rokov kym sa nenajdu peniaze na tunel.
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod E499.3056 » 20. Júl 2007 06:42

teoretik napísal:
aquila napísal:Dalsia smutna sprava, pada aj tunelovy variant dialnicneho obchvatu presova !!

odporucam pozriet ortofotomapu a budte zhrozeny :roll:


http://www.dialnice.info/images/big/po_obchvat.jpg

ano, vykup pozemkov bude urcite bezproblemovy a vobec to nebude vyzerat hnusne :evil:

ale snad to nie je az take zle, povrchovym riesenim je mozno myslena Nabrezna, ako docasne riesenie


Nabrezna komunikacia je na mapke vyznacena zelenou farbou, cize dialnica nou nepojde...

Povrchovy variant si viem predstavit, kolko toho v Prahe museli ozeliet, aby z peknej tichej stvrti blizko Andela im tam trcali styri podpery a dialnicny zjazd...
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod johhan » 20. Júl 2007 07:28

E499.3056 napísal: Nabrezna komunikacia je na mapke vyznacena zelenou farbou, cize dialnica nou nepojde...

Povrchovy variant si viem predstavit, kolko toho v Prahe museli ozeliet, aby z peknej tichej stvrti blizko Andela im tam trcali styri podpery a dialnicny zjazd...


Neviem prečo by mala byť Praha nejaký argument - akože keď to má dodrbané sused musíme mať aj my ? :) ja som za branie technicky ekologicky lepších riešení .. nie horších a lacnejších. Choď sa pozrieť do Mníchova, Drážďan, Viedne ako sa majú stavať dopravné stavby tam to strkajú v maximálnej miere pod zem alebo do kopca - nemci pochopili že kamionista tam prejde raz za mesiac ale oni tam budú žiť roky.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod rbarat » 20. Júl 2007 13:26

johhan napísal:
E499.3056 napísal: Nabrezna komunikacia je na mapke vyznacena zelenou farbou, cize dialnica nou nepojde...

Povrchovy variant si viem predstavit, kolko toho v Prahe museli ozeliet, aby z peknej tichej stvrti blizko Andela im tam trcali styri podpery a dialnicny zjazd...


Neviem prečo by mala byť Praha nejaký argument - akože keď to má dodrbané sused musíme mať aj my ? :) ja som za branie technicky ekologicky lepších riešení .. nie horších a lacnejších. Choď sa pozrieť do Mníchova, Drážďan, Viedne ako sa majú stavať dopravné stavby tam to strkajú v maximálnej miere pod zem alebo do kopca - nemci pochopili že kamionista tam prejde raz za mesiac ale oni tam budú žiť roky.


Keď bude mať tento štát toľko peňazí, ako má Nemecko, tak potom Tvoje reči budú reálne. Realita je taká, že výstavba a prevádzka tunela je drahá, takže sa u nás tunely nepreferujú. Nepreferovala ich pravica a ľavica ich bude tým menej. Vážny sa aj vyjadril že kde sa môžeme vyhnúť tunelu, tam sa vyhneme. Aj v BA je estakáda a nie je to žiadna tragédia, tak čo.

Nie som zástanca žiadnej technológie, len upozorňujem na to, že je to najmä o peniazoch.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod random » 20. Júl 2007 13:55

nieje to iba o peniazoch .. je to o tom ci bude dialnica stat alebo nie .. a ak sa pustia po povrchu tak stat nebude ani do 2058
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod i15 » 20. Júl 2007 14:57

ani o peniazoch to nemusi byt, tunel sa stavia pomalsie ako estakady a do magickeho roku 2010 sa neda stihnut ani nahodou...

ak prejde povrchovy variant PO a odlozenie Visnoveho, dufam, ze Zilincania a Presovcania to Ficovi vo volbach poriadne spocitaju
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 20. Júl 2007 15:58

rbarat napísal:Keď bude mať tento štát toľko peňazí, ako má Nemecko, tak potom Tvoje reči budú reálne. Realita je taká, že výstavba a prevádzka tunela je drahá, takže sa u nás tunely nepreferujú. Nepreferovala ich pravica a ľavica ich bude tým menej. Vážny sa aj vyjadril že kde sa môžeme vyhnúť tunelu, tam sa vyhneme. Aj v BA je estakáda a nie je to žiadna tragédia, tak čo.

Nie som zástanca žiadnej technológie, len upozorňujem na to, že je to najmä o peniazoch.

Nie je to vobec o peniazoch, vsetky povrchove varianty dialnic v SR su financne porovnatelne s tunelovymi variantami (snad s vynimkou PB). V BA by bol tunel na D1 v podstate zbytocny, na D2 naopak nevyhnutny, hoci existovali aj povrchove varianty. Navyse z dlhodobeho hladiska je aj pri drahsej vystavbe lacnejsi tunelovy variant. Slovensko sa uz konecne musi naucit, ze bez tunelov to nepojde. Len Fico kvoli svojmu snu to opät pribrzdil. Vazny musi len posluchat :roll:

Co uz, komunisti sa tunelov fakt boja... :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod ELZ » 22. Júl 2007 00:15

Andrej napísal:
rbarat napísal:Keď bude mať tento štát toľko peňazí, ako má Nemecko, tak potom Tvoje reči budú reálne. Realita je taká, že výstavba a prevádzka tunela je drahá, takže sa u nás tunely nepreferujú. Nepreferovala ich pravica a ľavica ich bude tým menej. Vážny sa aj vyjadril že kde sa môžeme vyhnúť tunelu, tam sa vyhneme. Aj v BA je estakáda a nie je to žiadna tragédia, tak čo.

Nie som zástanca žiadnej technológie, len upozorňujem na to, že je to najmä o peniazoch.

Nie je to vobec o peniazoch, vsetky povrchove varianty dialnic v SR su financne porovnatelne s tunelovymi variantami (snad s vynimkou PB). V BA by bol tunel na D1 v podstate zbytocny, na D2 naopak nevyhnutny, hoci existovali aj povrchove varianty. Navyse z dlhodobeho hladiska je aj pri drahsej vystavbe lacnejsi tunelovy variant. Slovensko sa uz konecne musi naucit, ze bez tunelov to nepojde. Len Fico kvoli svojmu snu to opät pribrzdil. Vazny musi len posluchat :roll:

Co uz, komunisti sa tunelov fakt boja... :roll:


No ako ktorych - Letna, Strahov, Banska Stiavnica, Bujanovsky, ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Andrej » 22. Júl 2007 08:44

ELZ napísal:No ako ktorych - Letna, Strahov, Banska Stiavnica, Bujanovsky, ...

V zaciatkoch komunizmu sa nemali preco bat, Slovensko bolo tunelovou velmocou, boli technologie, skuseni ludia. V BA sa vybudoval prvy cestny tunel, v plane boli dalsie (napr. aj Branisko :!: ). Zrazu sa zacali vsade stavat povrchove varianty, alebo, kde sa dalo, sa urobil hlboky zarez (40 m na D1 v Cesku, 50 m na juznej trase zeleznice pri Krivani...). Aj dialnice sa stavali tam, kde sa nemuseli stavat tunely. V 60-90. rokoch sa de facto nepostavil takmer ani jediny zeleznicny alebo cestny tunel, pritom boli potrebne :wink:
Teraz sa historia opakuje. Mame moznost postavit krasny tunelovy obchvat cenovo porovnatelny s povrchovym, ale kedze doba vystavby by bola dlhsia ako toto volebne obdobie, ide sa nezmyselne stavat povrchovy :x
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 22. Júl 2007 09:39

a pritom si mohli cely PSK krasne ziskat dialnicami... Vazec-Mengusovce-Janovce a Presov-Svinia do roku 2009 v pohode na plny profil, pred volbami v roku 2010 poklepanie zakladneho kamena D1koveho aj R4koveho obchvatu Presova.
Ale pri povrchovom variante sa zrejme dockame agresivneho vyvlastnovania (aj) na zaklade pripravovaneho zakona. Alebo, este horsie - vyskytnu sa problemy s pozemkami a dopadne to ako pise random - obchvat v nedohladne.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod ELZ » 22. Júl 2007 15:39

Tiez som radsej za varianty ekologicke a tie, co nenaburaju krajinoobraz. To co povedal Fico, by som za bernu mincu nebral - politickych reci tu uz bolo dost. Jediny, kto sa budovania dialnic a dialnicnych tunelov fakt nebal, bol Meciar, za to ma u mna jedine plus (vsal on konecne rozbehol dalej dlho stojacu a konciacu D61 pri Hornej Strede. Kebyze to neurobi, podla mna mame dnes este vacsi problem.). To, komu dal stavat Branisko a ako vtedy zadlzil Slovensko, je zas druha vec.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod i15 » 22. Júl 2007 16:39

Meciar sa nebal tunelov? Vsak staval len jednoduche useky na rovine...
Tunel Branisko sa zacal razit pocas jeho vlady... to je plus... ale dokoncil ho Dzurinda a ten zlizal aj smotanu v podobe dalsieho "tunela", ktory sa tu vyskytol
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 22. Júl 2007 17:09

teoretik napísal:Meciar sa nebal tunelov? Vsak staval len jednoduche useky na rovine...
Tunel Branisko sa zacal razit pocas jeho vlady... to je plus... ale dokoncil ho Dzurinda a ten zlizal aj smotanu v podobe dalsieho "tunela", ktory sa tu vyskytol

Meciar sa naozaj nebal tunelov, okrem Braniska sa pripravovala vystavba budovanim prieskumnych stolni Ovciariska a Visnoveho, v plane bola napr. aj Korbelka

ELZ napísal:vsal on konecne rozbehol dalej dlho stojacu a konciacu D61 pri Hornej Strede. Kebyze to neurobi, podla mna mame dnes este vacsi problem.)

Hm, ale vystavbu pri TN rozbehol este Carnogursky ako predseda SNR, Dzurinda vtedy ako minister dopravy zase pripravoval plany na D1 BA-KE do r. 2010.
A Meciar to potom znacne urychlil.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Hmmm

Odoslaťod rbarat » 23. Júl 2007 12:58

teoretik napísal:Meciar sa nebal tunelov? Vsak staval len jednoduche useky na rovine...
Tunel Branisko sa zacal razit pocas jeho vlady... to je plus... ale dokoncil ho Dzurinda a ten zlizal aj smotanu v podobe dalsieho "tunela", ktory sa tu vyskytol


Mečiar sa naozaj tunelov nebál, hlavne tých v zmysle rozkrádania a tunelovania štátu. Hlavne že pred voľbami poklepkával základné kamene so Schiferkou kde sa dalo, horšie to ale bolo so zabezpečením finančného krytia výstavby. Pravda je taká, že základné kamene položil, ale nezabezpečil financie na výstavbu, prípadne to málo čo zabezpečil bolo za 30%-né úroky. To štátna kasa nemohla utiahnuť, preto to Miky potom bohužiaľ musel na mnohých miestach zastaviť. Navyše Mečiar chybnými rozhodnutiami - napr. tým, že ako dodávateľa Braniska vybral Vodohospodársku výtavbu, okradol tento štát o miliardy.
Miky mal tiež svoje chyby, ale pravda je taká, že všetky diaľnice, ktoré dnes Fico dokončuje mu zanechal s finančným krytím. V posledný rok svojej vlády dal na diaľnice 24 miliárd SKK. Fico dal iba 5,4 miliardy a nezačal stavať ešte ani 1m svojej diaľnice.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod random » 23. Júl 2007 13:13

fico je populista ktoreho nemam vobec rad ... co sa tyka meciara tak ten vytuneloval alebo nechal vytunelovat tento stat tak ze sa skoro z toho nepozbieral a aj napriek tomu mal nenormalnu popularitu ... ludia su slepy a hlupy ... davy potrebuju viest, potrebuju vodcu a pomaly vznika kult jedneho cloveka ... este stastie ze to naozaj neprerastlo do obludnych rozmerov .. este stastie ze sa ludia spamatali a spojili proti vlade vodcu ... avsak ludia su netrpezlivy a to sposobilo ze sa znova vracia kult jedneho cloveka ... a dokonca cloveka ktory sa nehambi povedat ze ma socialisticke (nie socielne - za to sa iba skriva) zmyslanie, sympatizuje s diktatormi a dokonca obhajuje komunizmus... STOPNIME TO! kym nieje neskoro ... inak na to doplatime vseci
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod i15 » 23. Júl 2007 13:20

hm, podla highways.sk sa prieskumna stolna Visnoveho zacala razit v septembri 1998... koncom septembra boli volby... to je "urcite" nahoda

Priklanam sa k nazoru, ze zatial kazda vlada odsuvala narocejsie useky do buducnosti. Tejto Ficovej som vcelku veril (hoci so Smerom v ziadnom pripade nesympatizujem), ale sklamali ma uz aj oni.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Hmm

Odoslaťod rbarat » 23. Júl 2007 14:04

teoretik napísal:hm, podla highways.sk sa prieskumna stolna Visnoveho zacala razit v septembri 1998... koncom septembra boli volby... to je "urcite" nahoda

Priklanam sa k nazoru, ze zatial kazda vlada odsuvala narocejsie useky do buducnosti. Tejto Ficovej som vcelku veril (hoci so Smerom v ziadnom pripade nesympatizujem), ale sklamali ma uz aj oni.


Skôr dôjde ropa, ako bude tunel Višňové. Keby Fico netrepal a pred rokom začal s Višňovým, už sme mohli mať kus vyrazený...
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod Čumil » 26. Júl 2007 08:07

Andrej napísal:Hm, ale vystavbu pri TN rozbehol este Carnogursky ako predseda SNR, Dzurinda vtedy ako minister dopravy zase pripravoval plany na D1 BA-KE do r. 2010.
A Meciar to potom znacne urychlil.

Dzurinda vtedy minister nebol, az o dva roky v Moravcikovej vlade. A ak ma pamat neklame, jeho plan bol BA-KE do 2015. Po volbach prisiel Rezes s rokom 2005
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod rbarat » 26. Júl 2007 09:10

Čumil napísal:
Andrej napísal:Hm, ale vystavbu pri TN rozbehol este Carnogursky ako predseda SNR, Dzurinda vtedy ako minister dopravy zase pripravoval plany na D1 BA-KE do r. 2010.
A Meciar to potom znacne urychlil.

Dzurinda vtedy minister nebol, az o dva roky v Moravcikovej vlade. A ak ma pamat neklame, jeho plan bol BA-KE do 2015. Po volbach prisiel Rezes s rokom 2005


Rezeš s Mečiarok mali veľké plány, ale len pred voľbami. Mečiar pobehal celé Slovensko, poklepal základné kamene, kde sa dalo, ale peiaqze na výstavbu nejako zabudol zabezpečiť. A čo zabezpečil, to boli pôžičky za viac ako 30%. To tento štát nemohol utiahnuť, preto to Dzúrik musel stopnúť. Po stabilizácii ekonomiky ale Dzúrik pustil výstabu a minulý rok dal na diaľnice 24 miliárd. Fico dal tento rok len 5,3 miliardy. Dzúrik dal najmenej v roku 1998 - 6,5 miliardy. Takže Fico dal zatiaľ najmenej, ale má najviac rečí. A z rečí diaľnica nebude, bohužiaľ. Vlastne Fico ešte nezačal stavať ani 1m novej diaľnice.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod sezbrzni » 26. Júl 2007 10:52

ale zas objektivne musime povedat, ze stacil ich stopnut, cim (si) vlastne usetril peniaze...
euro je svina vec. dodrziavat vsetky tie limity a pritom daj poriadne najest svojim sponzorom a volicom...
a som zvedavy na co pojudu peniaze z eurofondov. lebo na trasy, kt su v rozpore so zakonmi ich cerpat nebude moct...

ale to som uz zas OT. :(

pochybujem, ze ho PO bude velebit za povrchovy variant. presadit to bude moct iba silou + zakonmi, kt. si na tento ucel schvali...
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod rbarat » 26. Júl 2007 13:15

sezbrzni napísal:ale zas objektivne musime povedat, ze stacil ich stopnut, cim (si) vlastne usetril peniaze...
euro je svina vec. dodrziavat vsetky tie limity a pritom daj poriadne najest svojim sponzorom a volicom...
a som zvedavy na co pojudu peniaze z eurofondov. lebo na trasy, kt su v rozpore so zakonmi ich cerpat nebude moct...

ale to som uz zas OT. :(

pochybujem, ze ho PO bude velebit za povrchovy variant. presadit to bude moct iba silou + zakonmi, kt. si na tento ucel schvali...


Ja si teda osobne myslím, že tie Ficove reči o úrýchlení výstavby sú len trápne žvásty, ale zasa Vážny je celkom realista keď proklamuje vládne stanovisko v tom, že tunely len tam, kde to inak nejde. Situáciu v PO osobne nepoznám, ale v BA je estakáda Mierová-Senecká a nie je to zlé riešenie. Tiež bolo voči tomu veľa protestov, ale dnes to nikomu nevadí. Estakády sú aj vo Viedni a iných mestách. Tunel má tri hlavné nevýhody v dlhom čase výstavby, v ohromných prevádzkových nákladoch a v bezpečnostných rizikách.
Samozrejme sú oblasti, kde sa to inak nedá -Višňové. To sa malo začať stavať už dávno.Ficovi nič nebránilo, aby začal hneĎ ako nastúpil na úrad vlády. Namiesto toho stratil 1 rok a teraz to odsúva na neurčito.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod i15 » 26. Júl 2007 13:21

Mierova-Senecka ale nie je obchat BA, tym bude az D4 s tunelom. Situaciu v PO nemusis poznat, staci pozriet do mapy - D1 sa tam lame z vertikalnej na horizontalnu, takze tunel (2,5km... to nie je vela) v smere SZ-JV je najlogickejsie riesenie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

tunel

Odoslaťod rbarat » 27. Júl 2007 12:22

teoretik napísal:Mierova-Senecka ale nie je obchat BA, tym bude az D4 s tunelom. Situaciu v PO nemusis poznat, staci pozriet do mapy - D1 sa tam lame z vertikalnej na horizontalnu, takze tunel (2,5km... to nie je vela) v smere SZ-JV je najlogickejsie riesenie


A prečo hovoríš o obchvate? Ide o trasovanie diaľnice. Ak to má byť do roku 2010 tak to tunel na 100% nebude. Obchvat BA je plánovaný najskôr o 10 rokov, takže tak to bude aj s PO. Tiež by som si vedel predstaviť obchvat BA, ako si vedia predstaviť obyvatelia PO obchvat PO. Ale realita je taká, že obchvat tunelom nebude ani v BA ani v PO, aspoň nie skoro. Treba byť realista a rýchlo postaviť čo sa dá. Preto sa v BA ťahala diaľnica cez Mierovú a Seneckú estakádou. Nie je to optimálne trasovanie najmä z hľadiska tranzitnej dopravy, ale je to ďaleko lepšie, ako keby sa nespravilo nič. Myslím si, že tento prístup sa použije aj v PO.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod i15 » 27. Júl 2007 12:47

Ano budme realisti - povrchovy variant v Presove sa sice da postavit do roku 2010, ale to treba zacat niekedy v roku 2008... a nechce sa mi verit, ze zrazu odpadnu problemy s pozemkami, ktore doteraz obchvat brzdili. Radsej nech sa pouzije ten zazracny urychlovac pripravnych prac na tunelovy variant, ktory stavbu predlzi max o 1,5 roka. To by obyvatelia v pohode prezili. Dopravna situacia v Presove nie je idealna, ale bratislavske 60tisicove intenzity tam nie su ani zdaleka
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Zipso » 16. Aug 2007 23:43

Teoretik tu su aj realisti. Horsie je ze niekedy to zavana az pesimizmom. Ved tento usek nema vysporiadane pozemky a jedine co sa v tom smere deje je vyjadrene premiezra z dna na den otom ako uzasne dokaze PPP projekty rozbehnut a vyvlastnovat pozemky na stretegicke stauby. PS: Uz aj splnomocnenca vlady pre dialnice budeme mat no to sa tesim :). Chces tvrdit ze niesom realista ked poviem. Do kopca pri PO sa zacne vrtat najskor okolo roku 2010 pripadne ak sudruhom drbne tak ani vrtat sa nebude a pojde to povrchom
Zipso
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 284
Obrázky: 50
Založený: 26. Mar 2007 11:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.