Moderátor: Moderátori
Padľa mňa chce byť asi veľmi vážny,nech sa radšej stará o to čo má a trasu diaľnice nech nechá na projektantov, tý tomu lepšie rozumejú.Tibx napísal:Že vraj trasu posunúť o 10 km severne a v ďalšej vete zahlási že Višňové bude na trase diaľnice... Mam taký pocit, že vážne spletá dve na tri...
Tak keď tomu tak rozumie a má peniaze a čas na projekty,povolenia...tak nech sa aj realizuje a neostane iba pri rečiach, ale asi s toho nebude nič to mu asi to včerajšie otváranie diaľnice udrelo na mozog. Nech sa radšej stará aby sa vtomto roku začalo stavať tých 5 diaľničných úsekov a príprave projektov na ďalšie.pohodak napísal:a nemoze to mysliet tak, ze sa len vynecha usek HP-LL a pojde sa cez vcera otvorenu cast D3 a privedie sa to nejako az k visnovemu/lietavskej lucke?:idea:
->aj by sa dialnica posunula na sever, aj by sa obisli 2 tunely(dajme tomu ze setrenie) a aj by bolo visnove na trase...casovo by to az taky problem zrejme nebol, usek HP-LL aj tak nebude podla mna v dohladnej dobe nejako extra chybat, kedze sa tam buduju privadzace (myslim ze 4-pruhove) od strazova az po LL...
inak z toho co tam vazny povedal, mi nejako vyplynulo ze do konca mesiaca bude jasne ako to bude s PPP?to by bolo super
pohodak napísal:a nemoze to mysliet tak, ze sa len vynecha usek HP-LL a pojde sa cez vcera otvorenu cast D3 a privedie sa to nejako az k visnovemu/lietavskej lucke?:idea:
->aj by sa dialnica posunula na sever, aj by sa obisli 2 tunely(dajme tomu ze setrenie) a aj by bolo visnove na trase...casovo by to az taky problem zrejme nebol, usek HP-LL aj tak nebude podla mna v dohladnej dobe nejako extra chybat, kedze sa tam buduju privadzace (myslim ze 4-pruhove) od strazova az po LL...
inak z toho co tam vazny povedal, mi nejako vyplynulo ze do konca mesiaca bude jasne ako to bude s PPP?to by bolo super
pohodak napísal:a nemoze to mysliet tak, ze sa len vynecha usek HP-LL a pojde sa cez vcera otvorenu cast D3 a privedie sa to nejako az k visnovemu/lietavskej lucke?:idea:
->aj by sa dialnica posunula na sever, aj by sa obisli 2 tunely(dajme tomu ze setrenie) a aj by bolo visnove na trase...casovo by to az taky problem zrejme nebol, usek HP-LL aj tak nebude podla mna v dohladnej dobe nejako extra chybat, kedze sa tam buduju privadzace (myslim ze 4-pruhove) od strazova az po LL...
inak z toho co tam vazny povedal, mi nejako vyplynulo ze do konca mesiaca bude jasne ako to bude s PPP?to by bolo super
Jozef napísal:pohodak napísal:a nemoze to mysliet tak, ze sa len vynecha usek HP-LL a pojde sa cez vcera otvorenu cast D3 a privedie sa to nejako az k visnovemu/lietavskej lucke?:idea:
->aj by sa dialnica posunula na sever, aj by sa obisli 2 tunely(dajme tomu ze setrenie) a aj by bolo visnove na trase...casovo by to az taky problem zrejme nebol, usek HP-LL aj tak nebude podla mna v dohladnej dobe nejako extra chybat, kedze sa tam buduju privadzace (myslim ze 4-pruhove) od strazova az po LL...
inak z toho co tam vazny povedal, mi nejako vyplynulo ze do konca mesiaca bude jasne ako to bude s PPP?to by bolo super
Rozšírenie jestvujúcej cesty I/18 zo Strážova na mestský štvorpruhový ťažko to nazvať privádzačom. Je to obyčajná rozšírená cesta kategórie MS 16,5m, ktorá vedie v intraviláne mesta medzi rodinnými domami a ďalšími budovami (hotel, predajne, cintorín a pod.) . Na uvedenom úseku nie je vybudované ani jedno mimoúrovňové križovanie s mestskými komunikáciami a okrem toho v uvedenom priestore budú klasické priechody pre chodcov. Podstatné širšie a lepšie riešené komunikácie sú na sídliskách.
Čo sa týka druhého privádzača Žilina - Letavská Lúčka, tiež ho možno rozdeliť na dve časti. Z mestského štvorprúdového okruhu sa jestvujúca komunikácia, obyčajná mestská mestská ulica nazývaná Rajecká cesta, rozšíri opäť na štvorpruh. Táto vedie tiež v intraviláne mesta. Na jednej strane je sídlisko Hliny a cesta ho oddeľuje od kasární a priemyselných objektov. Paralelne s cestou tesne vedie aj Rajecká železnica. Prechádzanie chodcov cez "privádzač" bude bežné, lebo cesta vedie v intraviláne mesta. Prvé mimoúrovňové prepojenie je až pri administratívnej budove Váhostav-Sk a ďalšia mimoúrovňová križovatka tesne pod oknami obytných blokov na sídlisku Solinky. Odtiaľto by som nazval komunikáciu ako privádzač do Lietavskej Lúčky k D1, lebo bude prechádzať mimo intravilánu mesta, hoci aj tu na začiatku v blízkosti individuálnej bytovej výstavby v Bytčici (súčasť Žiliny).
Z tohto krátkeho popisu vidieť, že Vážny by chcel pravdepodobne na túto mestskú štvorpruhovú komunikáciu (Rajecká cesta) pustiť všetku dopravu z Bratislavy a Ostravy (Česko a Poľsko) smerom na Košice a späť. Ide len o to, či sa tieto jeho výplody budú páčiť mestskému zastupiteľstvu a občanom Žiliny.
Jozef napísal:Z tohto krátkeho popisu vidieť, že Vážny by chcel pravdepodobne na túto mestskú štvorpruhovú komunikáciu (Rajecká cesta) pustiť všetku dopravu z Bratislavy a Ostravy (Česko a Poľsko) smerom na Košice a späť. Ide len o to, či sa tieto jeho výplody budú páčiť mestskému zastupiteľstvu a občanom Žiliny.
Pozorovatel napísal:Pokiaľ bude využívaná súčasná komunikačná sieť Žiliny pre spojenie s východom, Ostravskom a Poľskom, tak tam bude doprava v kuse kolapsovať.
Presný popis faktického stavu. A ja k tomu ešte doplním niekoľko kamienkov do mozaiky :
1.) V súčasnosti prebieha projektová príprava rekonštrukcie cesty I/18 v úseku Strečno - Dubná Skala. Podstatou rekonštrukcie je dobudovanie pomalých pruhov, stabilizácia zosuvných svahov s "výhľadovým rozšírením na štvorpruh".
2.) Úmyselné dlhoročné neriešenie dopravného problému 3.urbanizačného pólu Slovenska Žilina - Martin
3.) Vláda pracuje na reorganizácii štátnej správy s lokalizáciou 2. stupňa riadenia v centrách Bratislava, Banská Bystrica a Košice. V predstihu už pred niekoľkými rokmi bolo zmenené členenie Slovenska podľa regiónov NUTS II na západ, stred a východ.
Sú to koordinované kroky na obnovenie "socialistického modelu" usporiadania Slovenska. Predstavitelia Žilinského kraja, mesta Žiliny a celého severozápadného Slovenska by sa mali zobudiť a jasne povedať nie tomuto vývoju. Narád by som znovu zažil "roky temna" 1960-1989.
aquila napísal:ja som to uz par krat hovoril, a myslim aj v tejto teme, usek D3 HP - ZA - Brodno sa nemal dostat do planov, a usek HP - ZA sa ani nemalo stavat ...
keby sa bol byval staval usek HP - LL a privadzac LL bolo by to neporovnatelne lepsie riesenie. hlavne cely usek HP - ZA, strazov - estakada by sa velmi odlahcil ..
a este lepsie by bolo potiahnut az k visnovemu + postavit vychodny obchvat ZA, tak by mala kia "dialnicu" az do dvoraaquila napísal:ja som to uz par krat hovoril, a myslim aj v tejto teme, usek D3 HP - ZA - Brodno sa nemal dostat do planov, a usek HP - ZA sa ani nemalo stavat ...
keby sa bol byval staval usek HP - LL a privadzac LL bolo by to neporovnatelne lepsie riesenie. hlavne cely usek HP - ZA, strazov - estakada by sa velmi odlahcil ..
carlos napísal:a este lepsie by bolo potiahnut az k visnovemu + postavit vychodny obchvat ZA, tak by mala kia "dialnicu" az do dvoraaquila napísal:ja som to uz par krat hovoril, a myslim aj v tejto teme, usek D3 HP - ZA - Brodno sa nemal dostat do planov, a usek HP - ZA sa ani nemalo stavat ...
keby sa bol byval staval usek HP - LL a privadzac LL bolo by to neporovnatelne lepsie riesenie. hlavne cely usek HP - ZA, strazov - estakada by sa velmi odlahcil ..
podla mna nie. Vazny by sa mal snazit presadit vo vlade PPP aspon pre "usek" HP-Turany a nie stracat cas vymyslanim provizoriiJarda napísal:Také mi to tak připadá, že L. Vážny koketuje s myšlenkou postavit místo Ovčiariska a Višňového provizorium kolem KIA. Myslíte si, že to je dobrý nápad?
Jarda napísal: Také mi to tak připadá, že L. Vážny koketuje s myšlenkou postavit místo Ovčiariska a Višňového provizorium kolem KIA. Myslíte si, že to je dobrý nápad?
carlos napísal:podla mna nie. Vazny by sa mal snazit presadit vo vlade PPP aspon pre "usek" HP-Turany a nie stracat cas vymyslanim provizoriiJarda napísal:Také mi to tak připadá, že L. Vážny koketuje s myšlenkou postavit místo Ovčiariska a Višňového provizorium kolem KIA. Myslíte si, že to je dobrý nápad?
Dialniciar napísal:carlos napísal:podla mna nie. Vazny by sa mal snazit presadit vo vlade PPP aspon pre "usek" HP-Turany a nie stracat cas vymyslanim provizoriiJarda napísal:Také mi to tak připadá, že L. Vážny koketuje s myšlenkou postavit místo Ovčiariska a Višňového provizorium kolem KIA. Myslíte si, že to je dobrý nápad?
Ešte nie je známy rozpočet na diaľnice na rok 2008, ak by bol nad 20 mld. SKK, tak sa bude dať stavať aj bez PPP vzhľadom na pokročilý čas a postupnosť výstavby. PPP by proces urýchlilo, ale len za predpokladu, že by bolo úspešné, čo je v tomto regióne jednoducho vabank a je to v podstate úver: 25 rokov dopredu povinné splátky, pričom ide o úseky, kde by štát mal vysoké príjmy z mýtneho systému.
Skôr by bolo vhodné toto:
- spomaliť výstavbu nových úsekov na D3, dostavať rozostavané
- zrýchliť výstavbu celej D1 a R1
- nutné riešenie bodových závad na R2-R3-R4
- pripraviť na výstavbu D3 ZA-CA a D4 a pripraviť na výstavbu tiež R4 južná vetva
Preto aj mala byť R4 KE-Milhosť v r. 2010, kedy by finišovali náročné úseky na D1. Toto sa prakticky pomenilo.
Vláda plánuje naďalej odovzdať len na diaľnici do r. 2010 min. 100 km diaľnic, celkovo 140-150 km na celej diaľničnej sieti. Dá sa to aj bez PPP.
pohodak napísal:dialniciar tych 100 km bude presne co?
vazec-mengusovce - 12,3km
vrtizer-HP - 12,9km
sverepec-vrtizer - 12,6km
meng-janovce - 25,8km
sitina - 3,6km
HP-ZA - 7,5km
to je dokopy cca 75km...podla stranky NDS tento rok nepojde do vystavby nic viac na dialniciach...teda na ktorych usekoch by sa dalo realne najst tych zvysnych 25km, ktorych vystavba zacne v roku 2008?
pohodak napísal:mno tak to je potom presne 100km na vsetkych dialniciach dokopy
pohodak napísal:mno tak to je potom presne 100km na vsetkych dialniciach dokopy
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 56 hostí.