Moderátor: Moderátori
Z posúdenia, ktoré bolo spracované v rámci štúdie realizovateľnosti vyplynuli závery, ktoré platia aj
pre posudzovanú stavbu R1 Ružomberok, juh – križovatka D1.
Z kapacitného posúdenia vyplýva že rýchlostná cesta R1 v úseku Ružomberok, juh – križovatka D1
musí byť realizovaná v plnom profile.
Rýchlostná cesta R1 odbremení súbežnú cestu I/59, no na území mesta Ružomberok budú aj
napriek výstavbe obchvatu mesta nutné úpravy na komunikačnej sieti mesta - skapacitnenie cesty
I/18 od križovatky I/18 – I/59 až po privádzač na križovatku MÚK Ružomberok, východ
mino napísal:A co konkretne treba na zmene trasy este doriesit, nejake projektove detaily alebo celkove posudzovanie? Verejnosti je zname v podstate len predlzenie tunela s novym vyustenim na zapadnej strane...
magnus napísal:No doriešiť treba úplne všetko. Najprv treba dohodnúť, či bude stavbu ďalej realizovať združenie OHL a Váhostav alebo sa rozviaže zmluva a bude sa zmena súťažiť nanovo. Potom treba vysúťažiť okrem zhotoviteľa i projektanta, dozory, geotechnický monitoring, realizovať geologický prieskum. Treba spraviť všetky stupne dokumentácie vrátane novej EIA, DÚR, DSP, DP, DRS. Získať stavebné povolenie. Zatiaľ sa nespravil ani prvý krok, to je to čo píšem, že rozhodnúť musí NDS resp. ministerstvo ako ďalej a s kým. Kým oni budú prešľapovať na mieste tak sa nedá nič robiť.
magnus napísal:mino napísal:A co konkretne treba na zmene trasy este doriesit, nejake projektove detaily alebo celkove posudzovanie? Verejnosti je zname v podstate len predlzenie tunela s novym vyustenim na zapadnej strane...
No doriešiť treba úplne všetko. Najprv treba dohodnúť, či bude stavbu ďalej realizovať združenie OHL a Váhostav alebo sa rozviaže zmluva a bude sa zmena súťažiť nanovo. Potom treba vysúťažiť okrem zhotoviteľa i projektanta, dozory, geotechnický monitoring, realizovať geologický prieskum. Treba spraviť všetky stupne dokumentácie vrátane novej EIA, DÚR, DSP, DP, DRS. Získať stavebné povolenie. Zatiaľ sa nespravil ani prvý krok, to je to čo píšem, že rozhodnúť musí NDS resp. ministerstvo ako ďalej a s kým. Kým oni budú prešľapovať na mieste tak sa nedá nič robiť.
Snopko napísal:Dodatočné spevnenie svahu uvedené na Vašom obrázku: 24 pilót priemeru 900 mm o dĺžke 20m a potom následne 12 kotiev dlážky 33m je v prípade zosuvu nad Hrboltovou len taký "pľuvanec":
Na zachytenie tohto zosuvu v mieste zárezu (SO 232) bolo navrhnuté 13 studní priemeru 10 metrov a hĺbky 60 m, tak aby celý zosuv bol zakotvený do bázových vrstiev. Nehovoriac o tom že, sanácia ostatnej trasy vedenej v zosuvnom území smerom k západnému portálu tunela Čebrať, zatiaľ nebola riešená (napríklad zakladanie mosta, v km 3,186 - 3,671, SO 207, ktorý je tiež založený v zosuve).
Podobná sanácia (pomocou veľkopriemerových studní) bola vykonaná na 300 metrov dlhom úseku už prevádzkovanej diaľnici A2 v susednom Rakúsku! Takéto riešenia (na hranici realizovateľnosti, kedy v dlhodobom časovom horizonte môže dôjsť k zmene okrajových podmienok - napríklad k zmene hydrogeologického režimu podzemných vôd) sa nikdy nerobia pri novostavbách
Akékoľvek prešľapovanie v pôvodnej trase je len zbytočné mrhanie času a financií, nehovoriac o zabezpečení stability svahu v rámci dlhodobej prevádzky daného úseku!
aquila napísal:heh, aka to ironia osudu ale vyzera ze zilinske tunely vratane tolko odkladaneho visnoveho budu skor ako obchvat RK. ak sa ozaj spustia vsetky severne useky naraz, prepad intenzit na donovaloch bude drasticky
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 49 hostí.