Moderátor: Moderátori
magnus napísal:je tu zial naznak toho, ze odhumusovanim a vytvorenim valov v trase dialnice sa vytvorili vhodnejsie podmienky na sytenie masivu vodou pocas zrazok a pri topeni snehu, takze svojim dielom to urcite prispelo k zrychleniu deformacii, aj ked to nie je jediny faktor.
robertko napísal:môže mi niekto povedať prečo bez ohľadu ako to dopadne s tunelom sa nerobí na ostatných objektoch ktoré môžu byť postavené aj bez tunela ?
+ ako veľmi sa zmení trasa od križovatky Likavka po Hubovú pretože most na križovatke je už z časti hotový
zatiaľ mohli spojazdniť aspoň Ivachnová Likavka ...
Lorenc napísal:magnus napísal:je tu zial naznak toho, ze odhumusovanim a vytvorenim valov v trase dialnice sa vytvorili vhodnejsie podmienky na sytenie masivu vodou pocas zrazok a pri topeni snehu, takze svojim dielom to urcite prispelo k zrychleniu deformacii, aj ked to nie je jediny faktor.
Čiže keby vtedy tento úsek postavili bez všimnutia si nejakých pohybov, tak by to bolo zle? Alebo by to nevadilo?
Keby si tento úsek otvoril skôr, problém bol s vyrojením aút na jediný most v Likavke. Dnes sú intenzity z DK do RK okolo 12 tis za deň. A združiť tu tranzit V-Z by bolo dočasne úplne šialenstvo.
Ister napísal:podla toho kolko je tam miesta na rozsirenie cesty tak by to nemal byt vobec problem a to nemusia ani nic burat.
Tomas PO napísal:Ister napísal:podla toho kolko je tam miesta na rozsirenie cesty tak by to nemal byt vobec problem a to nemusia ani nic burat.
miesta je tam dost, zeleny pas pred domami na druhej strane sa da zuzit. ako bonus by domy dostali PHSky. cely ruzomberok by kludne mohol byt na 2+2 a uz davno to aj tak malo byt. skoro vsade su zelene pasy, kde nic nereba burat. koordinacia smeaforov uz tiez mala byt davno urobena, detto by sa dalo uvazovat o 70tkach aspon v niektorych castiach. keby bolo keby...
Štát stále nevie, ako sa so vzniknutou situáciou vyrovná. Jednou z možností je predĺženie tunela na 3 450 metrov, čím by sa diaľnica vyhla kritickým zosuvovým oblastiam. „Prípadné predĺženie tunela bude ďalej analyzované a technicky rozpracovávané až po ukončení analýzy technických riešení v pôvodnej trase diaľnice. V prípade, že analyzované technické riešenia v pôvodnej trase nebudú vyhodnotené ako vhodné, bude Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ďalej rozpracovávať technické riešenie v novej trase predĺžením tunela Čebrať,“ povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Pôvodný projekt diaľnice mal motoristom ušetriť pri prejazde daným úsekom desať minút. Po ceste prvej triedy I/18 vedúcej cez Ružomberok denne prechádza 16– až 24-tisíc automobilov. „Predpokladáme, že v roku 2020 by úsekom D1 Hubová – Ivachnová mohlo denne prejsť zhruba 13-tisíc vozidiel, v roku 2025 17-tisíc a v roku 2035 až 20-tisíc vozidiel,“ dodáva Michalová z NDS.
To sú dosť akontextné čísla. To ako od DK sa nevojde do Čebrate? A na LM? Šup 5000 naviac.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 50 hostí.