D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 31. Júl 2016 23:17

Pár krát som šiel okolo Hubovej. Iba raz tam bol väčší pohyb, možno 20 ľudí, zameriavali, behali s výkresmi, čosi robili so štetovnicami okolo piliera pri ceste 1/18, ďalší stavali tú konštrukciu okolo piliera pri Váhu. Vyzerá identicky ako tá na Dubnej Skale: gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=17281 a gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=19837 . Na tých posledných fotkách zhora z tohto úseku vidno, že od železnice stavajú dočasné betónové podpery, predpokladám že kvôli elektrifikovanej železnici.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod robertko » 01. Aug 2016 10:53

môže mi niekto povedať prečo bez ohľadu ako to dopadne s tunelom sa nerobí na ostatných objektoch ktoré môžu byť postavené aj bez tunela ?
+ ako veľmi sa zmení trasa od križovatky Likavka po Hubovú pretože most na križovatke je už z časti hotový

zatiaľ mohli spojazdniť aspoň Ivachnová Likavka ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 11:02

magnus napísal:je tu zial naznak toho, ze odhumusovanim a vytvorenim valov v trase dialnice sa vytvorili vhodnejsie podmienky na sytenie masivu vodou pocas zrazok a pri topeni snehu, takze svojim dielom to urcite prispelo k zrychleniu deformacii, aj ked to nie je jediny faktor.


Čiže keby vtedy tento úsek postavili bez všimnutia si nejakých pohybov, tak by to bolo zle? Alebo by to nevadilo?

Keby si tento úsek otvoril skôr, problém bol s vyrojením aút na jediný most v Likavke. Dnes sú intenzity z DK do RK okolo 12 tis za deň. A združiť tu tranzit V-Z by bolo dočasne úplne šialenstvo.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod robertko » 01. Aug 2016 11:29

však ale toto riešenie by odbremenilo iba tranzit V-S nič viac a tých možno 3tis vozidiel by dosť pomohlo
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 12:09

Ok aj keby. Už sa tu po oznámení ministra, že to bude 2020 hovorilo o tom že nemajú do násypov materiál lebo je v tuneli. Doteraz nevidno žiadnu aktivitu doviesť nejaký materiál napr. z Višňového asi im to teda nieje po vôli.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eucitizen » 01. Aug 2016 13:30

A tu prelozku cesty I/18 ju dokoncia alebo ju nechaju zakonzervovanu az dokedy sa nevyriesi tunel?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 01. Aug 2016 13:34

robertko napísal:môže mi niekto povedať prečo bez ohľadu ako to dopadne s tunelom sa nerobí na ostatných objektoch ktoré môžu byť postavené aj bez tunela ?
+ ako veľmi sa zmení trasa od križovatky Likavka po Hubovú pretože most na križovatke je už z časti hotový

zatiaľ mohli spojazdniť aspoň Ivachnová Likavka ...

robi sa na mostnych objektoch, konkretne na zapade je to SO 201 (most cez Vah a zeleznicu) a na vychode su to mosty SO 210 (v krizovatke Likavka), SO211 (tu uz je zabetonovana mostovka na obidvoch mostoch), SO 212 (dokoncuje sa kladenie nosnikov a nasledna betonaz), SO 213 (pokracuje sa v betonovani a vysuvani mostovky na lavom moste), SO 214 (betonaz mostovky na pravom moste + dokoncovanie betonaze pilierov), SO 215 (betonaz mostovky na lavom moste, nedokonceni nasyp zapadnej opory), SO 216 (dokoncovanie betonaze pilierov, nosniky su uz navozene a ulozene pri moste), SO 217 (zatial len ukoncena pilotaz), SO 218 (dokoncena betonaz, potreba len dokoncovacich prac), SO 219 (zatial sa nezacalo).
Takze ako vidis, pracuje sa skoro na vsetkych mostnych objektoch, ale prace na telese dialnice su pozastavene prave z dovodu, ze chyba material do nasypov a zdruzenie OHL-ZS + Vahostav ma akykolvek nakup materialu od inokadial zakazany. Proste ak by sa aj nakupil nejaky material z lomov v okoli, tak pripadnu fakturu by im nemal kto preplatit (NDS) a vsetko by slo na ich ucet.

Co sa tyka zmeny trasy od ZP tunela Cebrat po krizovatku Hubova, uplne sa vypusti trasa v km cca 2,1 az po stary ZP tunela Cebrat cca v km 4,0. Zmena trasy sa dotkne mosta SO 201 iba minimalne, jeho vychodna opora, na strane Hrboltovej, sa myslim posunie o par cm. Cize moze sa pokracovat v stavbe mosta.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 674
Obrázky: 214
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod robertko » 01. Aug 2016 13:48

lenže to mi akosi nehrá ... Váhostav sa sťažoval na výrub z Višňového ... kopal štrkovne ... ostali jamy .... višnové sa razí a materiál vyvážajú k ceste ...
takže je to skôr len o chcení
plus višňové je cca 50km od likavky tj cca nejakých 6€ / t na dopravu ak si dovolím odhadnúť množstvo násypov na cca 300 000 t tak dostanem cenu max 2 mil € vyššiu. toto myslím zvládne aj štátny rozpočet ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 14:56

Tak asi váhajú a nestavajú. Pre termín budúci rok mohli byť zaviazaný dokončiť aspoň túto časť.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 02. Aug 2016 05:44

Lorenc napísal:
magnus napísal:je tu zial naznak toho, ze odhumusovanim a vytvorenim valov v trase dialnice sa vytvorili vhodnejsie podmienky na sytenie masivu vodou pocas zrazok a pri topeni snehu, takze svojim dielom to urcite prispelo k zrychleniu deformacii, aj ked to nie je jediny faktor.


Čiže keby vtedy tento úsek postavili bez všimnutia si nejakých pohybov, tak by to bolo zle? Alebo by to nevadilo?

Keby si tento úsek otvoril skôr, problém bol s vyrojením aút na jediný most v Likavke. Dnes sú intenzity z DK do RK okolo 12 tis za deň. A združiť tu tranzit V-Z by bolo dočasne úplne šialenstvo.


No myslím, že by sa to po odkopaní tých dvoch brutálnych zárezov pekne rozbehlo, takže by to ani nepostavili vtedy. Takže myslím, že by bol prúser. Je dobré, že sa to prehodnocuje. Dúfam, že ministerstvo nezačne špekulovať a nebude sa držať tej pôvodnej trasy, ktorá vznikla tiež "vďaka" politickým tlakom.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JANO » 08. Aug 2016 21:56

Zopár aktuálnych fotiek z výstavby mosta SO 201, ponad Váh a železničnú trať, v časti Hubová - Hrboltová.
Fotky sú zo včerajška 7. augusta 2016 :

http://orava-liptov.sk/d1-vystavba-so201-2.htm
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JANO » 14. Aug 2016 20:40

Fotoreportáž : Výstavba mosta SO 212 pri obci Likavka. Na stavbe pracuje najsilnejší žeriav v ČR a SR - Liebherr LTM 1750-9.1 spoločnosti AG TRANSPORT. Maximálna nosnosť toho obra je až 750 ton.

Fotky boli nasnímané 9. 8. 2016.

http://orava-liptov.sk/liebherr-ltm-1750.htm
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Tomas PO » 15. Aug 2016 18:24

Ister napísal:podla toho kolko je tam miesta na rozsirenie cesty tak by to nemal byt vobec problem a to nemusia ani nic burat.

miesta je tam dost, zeleny pas pred domami na druhej strane sa da zuzit. ako bonus by domy dostali PHSky. cely ruzomberok by kludne mohol byt na 2+2 a uz davno to aj tak malo byt. skoro vsade su zelene pasy, kde nic nereba burat. koordinacia smeaforov uz tiez mala byt davno urobena, detto by sa dalo uvazovat o 70tkach aspon v niektorych castiach. keby bolo keby...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod tokric » 15. Aug 2016 20:32

tokric
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 25. Júl 2014 12:22

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod eric987 » 18. Aug 2016 13:31

Vo VVO boli pozverejnovane zmeny zmluvy:
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/341840
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/341839
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/341841
https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/341842

jedna sa o:
- prekladky optickych kablov na viac
- prekladky NN vedeni na viac
- nova chranicka na plynovode

Vsetko ma byt hradene z rezervy.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod 1mmortal2 » 18. Aug 2016 13:45

Ma to nejaky suvis s novym trasovanim?
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 447
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod st09 » 18. Aug 2016 15:17

Skor si myslim, ze sa jedna o upravy v okoli mostov SO216 a SO 218, pri prelozke plynovodu sa spomina km 13,7, co zodpoveda mostu na prelozke cesty I/18 pred Ivachnovou.
st09
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 2099
Založený: 23. Nov 2009 21:33
Bydlisko: DK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 19. Aug 2016 11:45

Tomas PO napísal:
Ister napísal:podla toho kolko je tam miesta na rozsirenie cesty tak by to nemal byt vobec problem a to nemusia ani nic burat.

miesta je tam dost, zeleny pas pred domami na druhej strane sa da zuzit. ako bonus by domy dostali PHSky. cely ruzomberok by kludne mohol byt na 2+2 a uz davno to aj tak malo byt. skoro vsade su zelene pasy, kde nic nereba burat. koordinacia smeaforov uz tiez mala byt davno urobena, detto by sa dalo uvazovat o 70tkach aspon v niektorych castiach. keby bolo keby...


Fakticky aj z hľadiska strednodobého rozvoja by bola pre mesto plus 2+2 min od Camina po OMW. Dnes som šiel okolo Univerzity robia sa kolóny v meste aj pred Shell-kou v smere na ZA od smeru LM. Opačne tiež.
Nevie niekto čo daľej s projektom?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 20. Aug 2016 11:56

viewtopic.php?f=35&t=21733

Štát stále nevie, ako sa so vzniknutou situáciou vyrovná. Jednou z možností je predĺženie tunela na 3 450 metrov, čím by sa diaľnica vyhla kritickým zosuvovým oblastiam. „Prípadné predĺženie tunela bude ďalej analyzované a technicky rozpracovávané až po ukončení analýzy technických riešení v pôvodnej trase diaľnice. V prípade, že analyzované technické riešenia v pôvodnej trase nebudú vyhodnotené ako vhodné, bude Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ďalej rozpracovávať technické riešenie v novej trase predĺžením tunela Čebrať,“ povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.


No to sú machry. Turany-Hubová vyzerali tunelovo tak Čebrať nepredĺžia ani za Jóba. Projekt by mohli mať urobený celý, a nezastavovať.

Pôvodný projekt diaľnice mal motoristom ušetriť pri prejazde daným úsekom desať minút. Po ceste prvej triedy I/18 vedúcej cez Ružomberok denne prechádza 16– až 24-tisíc automobilov. „Predpokladáme, že v roku 2020 by úsekom D1 Hubová – Ivachnová mohlo denne prejsť zhruba 13-tisíc vozidiel, v roku 2025 17-tisíc a v roku 2035 až 20-tisíc vozidiel,“ dodáva Michalová z NDS.


To sú dosť akontextné čísla. To ako od DK sa nevojde do Čebrate? A na LM? Šup 5000 naviac.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Tomas PO » 20. Aug 2016 14:11

neviem, ci sa o tom nediskutuje v inom vlakne, ale spominane vahanie pri rozhodovani nam zrejme vymena ministra este predlzi...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod plš » 20. Aug 2016 21:10

Pokiaľ na ministerstve dopravy ostane kompetentná a informovaná osoba Ersek /a Stromček/ natíska sa odpoveď ako u normálnych: nič sa neudeje. Všetko závisí od toho ako sa na problém pozrie Most-Híd menom Bugára a na MD prítomného Erseka. Ak im bude stačiť "byť prítomní domenežovaniu už nejakých projektov včítane stavieb na MD" , ktoré už boli predžuté /vrátane" benefitov, ktoré z toho, čo myslíme, že vyplývajú"/ je pre nás občanov dobré. Pokiaľ Érsek a Bugár budú chcieť veľmi podstatné zmeny, vtedy bude problém. Ale to by upgrade vlády zo štvorkoalície na trojkoalíciu bol úpne zbytočný politický manéver. To určite nebude chcieť nikto z troch osirelých predsedov, ani dobrák Bercely zo skoro pominutej Siete /ktorú potrebuje Procházka, kvôli vráteniu investovaniu súkromných peňazí udržať pri živote, aj za pomoci život udržujúcich prístrojov/.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod medima » 20. Aug 2016 22:12

Priroritou za Počiatkovoho šafárenia bola dostavba D1 do Košíc. Ako som už spomínal, zazmluvnilo, rozostavalo a odovzdalo sa toľko km diaľnic, ako nikdy predtým. Išlo najmä a prednostne o úseky na najdôležitejšej a najdlhej diaľnici. Tomu je už ale amen. Zlatá éra poklepávania a strihania na D1 sa skončila. Dôkazom toho je aj tento úsek, ktorý už pomaly ale isto upadá do zabudnutia a možno o nejakých 18 rokov po poklepaní ako v prípade Višňového tu príde nejaký hrdina typu Počiatek (pre mňa je to a navždy bude hrdina, lebo poslal do kolien všetkých minulých i budúcich ministrov dopravy) ktorý výstavbu za veľkých fanfár obnoví. Za Brecelyho sa odovzdal až jeden ekodukt a za Eršeka, ja neviem, asi to bude príprava R2 a R7 ako už bolo avizované. Ale nejaké ťažké kilometre nečakám.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 22. Aug 2016 15:23

To sú dosť akontextné čísla. To ako od DK sa nevojde do Čebrate? A na LM? Šup 5000 naviac.


ty si coraz vtipnejsi. smer DK-LM OK, ale co ma cebrat so smerom na BB a smerom na MT ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 23. Aug 2016 06:24

So smerom BB to som nenapisal. Ok. Dk-Mt je hypoteticky tah. Ak by bol cely usek tu-lik hotovy tak sa oplati ist do Mt. R3 z oravy nikto nepostavi. Hu-Iv intenzity budu rast s pripojmi r1 aj oravskeho tranzitu. 13 tis 2020 tam bude keby sa neotvori muk likava. Nacas.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 23. Aug 2016 15:06

DK-MT moze ist cez likavku a bude tam vyssia rychlost ale je to obchadzka a teda casovo to bude zarovnako. cize sa to neoplati.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 50 hostí.