Stránka 89 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2016 15:28
od Lorenc
Aka obchadzka? 5km po bezpecnejsich cestach. Dk sever- turany. Cca 31km vs 36 km.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 00:47
od jarino
Začína zmena stavby pred dokončením.
SO 101-00 v km 0,000 - 0,425; 7,000 - 15,275; 6,050 - 7,000; stabilitné opatrenia 7,410 - 7,565. Dochádza k úprave klopenia jazdných pásov, doplňujú sa zvodidlá a rozširujú krajnice. Mení sa skladba vozovky. PHS-ky budú realizované na základe aktualizácie hlukovej štúdie.
Sanačné opatrenia - zemná pláň bude zhutnená, sanačná vrstva bude zložená z kameniva frakcie 0-63 o hrúbke jednotlivých vrstiev 100, 200 a 250 mm. Pre urýchlené rovnomerné sadanie vyšších násypov budú zemné pláne a zárezy odvodnené. Budú realizované konsolidačné rebrá zo štrkodrviny šírky 0,8 m a hĺbky 1,25 až 3,75 metra. Rebrá budú napojené na pozdĺžne odvodnenie alebo vyvedené na povrch terénu. Zníženie podzemnej vody bude zabezpečené kaskádovým odvodnením pomocou horizontálnych vrtov dĺžky 25 až 95 metrov a systémom drenážnych a hĺbkových drénov.
V úseku 7,410 - 7,565 drenážne rebrá budú pod ľavým jazdným pásom diaľnice a ľavostranným svahom zárezu. Zachytená voda bude odvedená do kanalizácie. Budú vybudované revízne a čistiace šachty.
220-00 Most na vetve križovatky Likavka, 221-00 Most na vetve križovatky Likavka, 501-00 Kanalizácia diaľnice, 243-00 Zárubný múr a ďalšie.
Ku kanalizácii. ORL a potrubie bude mať rezervu vyššiu o 25%.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 05:34
od Lorenc
Ok tunel a jeho predlzenie je zrejme stale v hre. Usek 0,425 az 6.0 km kde sa nachadza tunel sa nespomina.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 14:44
od devil
cca 5-7 km naviac po bezpecnejsich cestach s min. casovou usporou a s potrebou dialnicnej znamky. DK-likavka bude aj tak po ceste I. tr, a aj dialnici moze byt nehoda, ba tunel nie je bezna dialnica lebo nema npr. odstavny pruh. podla mna sa to neoplati, iba ak nechaju dalej chatrat cestu DK-kralovany. tam bola najnizsia intenzita do 5.000 aut a ty si velkoryso zdvihol svoj odhad intenzity na dialnici prave o 5.000. ale toto sme tu mali aj ked sa otvaral obchvat PP a vieme aka je realita.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 16:40
od tondiego
Predpokladam, ze este take 2 roky bude pustat NDS, alebo ministerstvo dopravy kazdy mesiac spravu, ze "pravdepodobne pride k zmene trasovania tunela Cebrat", tak ako to bolo posledne 2 roky, t.j. cas odkedy si kompetentni vsimli, ze maju problem. A potom dalsich 5 rokov budu zhanat peniaze, ktore im na zmenu trasy budu chybat.

Mozno to znie ako ironia, ale v slovenskych pomeroch sa zial ta ironia casto meni na skutocnost.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 19:58
od plš
Tondiego, nemaľuj čerta na stenu. Za pár dní sa situácia vyjasní. Éršek bude musieť odkryť karty. Zatiaľ sa o ňom, čo je na MD, média nevyjadrovali, iba z veľkej diaľky. Doteraz vyzeral ako piate koleso od voza. Veľké zmeny /až na benefity z menežovania, hahaha/ určite nenastanú, ostane tam Stromček. Koalícia so Smerom pre nič za nič nemôže byť narušená a MD a NDS sú rozbehnuté...
Ináč bude tlačiť aj konzorcium OHL-ŽS a VHS, lebo ide o veľké peniaze a prekážku v práci vyrobila vláda resp. predchádzajúce vlády. Potrebujú materiál k rampám na mosty, lebo inými drahšími postupami sa im stavba predraží. A hlavne drahé technológie a skruže na betónovanie mostov, na maximálne urýchlenú výstavbu, raz musia vrátiť a aj zaplatiť. V tom lepšom prípade, ak sú vlastné, presunúť na inú stavbu - musia na seba zarábať! V neposlednom rade sú náklady na stráženie a určite hrozí, že určité diely zmiznú buď bez stopy, alebo zistený páchateľ škodu nenahradí...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 07:38
od Lorenc
viewtopic.php?f=48&t=1874&start=325
Tu som to napocital presne. Od Dk sever ale v pripade R3 DK- lik. Vychadzalo by to 20 minut po r3 d1 vs 31 minut cez kralovany. a co semafory v kubine? Tam vzdy ciakas a spomaleujes daku minutu ni :o

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 15:02
od devil
tiez som to spocital. od MUK v DK (I/70-I/59) poza nadjazd nad krpeliansky kanal 26-27 min. (priem. 60 km/h) vs. po likavku 12-13 min. + 11 min. dialnica likavka-turany v dlzke asi 20 km s mierne znizenou rychlostou. cize uspora casu menej ako 5 min., obchadzka cca. 7 km pritom nejdes v kuse po dialnici a polovica samotnej dialnice likavka-turany su 3 tunely s obrubnikom a bez odstavneho pruhu. cize z vyse 30 km trasy je standartna dialnica asi 10 km.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 19:58
od JANO
Ďalšie fotky z výstavby mosta SO 212 :

http://orava-liptov.sk/najvacsi-zeriav.htm

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 07:55
od eric987
ha, co vsetko sa neobjavi na enviroportali: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -ivachnova
Pre ucely stavby dialnice sa ide otvarat zemnik v Ivachnovej

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 08:48
od aquila
takze signal, ze ozaj to bude len likavku a uz sa nechcu spoliehat na tunel .. ergo tunel este nevedia ci a ako bude ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 09:27
od jarino
Toto niekto podal podnet na MŽP. Taktiež poslanci Ivachnovej podali odvolanie voči ÚR.
Navrhovatelia požiadali o vydanie územka ešte v decembri 2015.
Predmetné pozemky sa nachádzajú západne od Ivachnovej, južne od rieky Váh a severne od cesty 1/18 a východne od diaľnice, asi tu: https://www.google.sk/maps/place/034+83 ... 11!6m1!1e1

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 16:09
od Lorenc
Tak sa vynasiel vhs. Dokoncit objekty cim skor, ked je snata ornica je logicke. V podmienkach liptova to odkladanie moze vyvolat zase nejake zosuvy. Takze ziadne prevazky od visnoveho vykopu jamu a bude. Teraz mozeme diskutovat kedy sa usek otvori a hlavne ako to bude cele fungovat.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 19:45
od Lorenc
devil napísal:tiez som to spocital. od MUK v DK (I/70-I/59) poza nadjazd nad krpeliansky kanal 26-27 min. (priem. 60 km/h) vs. po likavku 12-13 min. + 11 min. dialnica likavka-turany v dlzke asi 20 km s mierne znizenou rychlostou. cize uspora casu menej ako 5 min., obchadzka cca. 7 km pritom nejdes v kuse po dialnici a polovica samotnej dialnice likavka-turany su 3 tunely s obrubnikom a bez odstavneho pruhu. cize z vyse 30 km trasy je standartna dialnica asi 10 km.


Znovu som si to overil. Z muk dk do turian mi to vyslo cez googlmapy 28 km 29 min. Z muk dk cez likavku do turian 13+20 = 33 km. 12 + 10 = 22 min. Cize 5 km a 7 min. A mi nehovor ze na dialnici aj ked v tuneloch neznizis casovu stratu skor ako oproti I/70. Kde su priecestia aj semafory a padaju tam skaly. I/59 je takmer bezkolizna a riadna cesta. A tiez tam mozes skratit bezpecne cas na 10-11 min. Muk turany pocitam v rozstepe na korbelku cize+2km cez kralovany.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 08:10
od devil
I/59 je takmer bezkolizna a riadna cesta kde su ale tiahle kopce a ked chytis kamion tak mas par minut navyse, I/70 ma podstatne lepsie vyskove vedenie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 09:35
od Lorenc
Rk bude mat 5 muk. Akykolvek smer dopravy mesto odlahci plynulo prepoji sucasne cesty a D a R a bez zachadzky vyuzies cely dialnicny obchvat dokonale. Po dostavbe D1, budu vyuzivat muk lik muk iv aj oravci a da pan Boh r1 aspon vychodny obchvat tak tento usek vyuziju aj smerom na BB. To iste oravci zidu aspon z polovice intenzity z I/70 aj do cebrate. Chcem len poukazat ze zverejnenie nds o vyuzivani tohoto useku je uplne zcesty. Tie cisla by platili ak by si neovoril muk likavka a nepostavil R1 obchvat najblizsich 20 rokov. Nevravim ze budu omnoho vyssie. Ale tych 5000 do stran je podla mna primerane cislo. Po dostavbe D1 Tu-Lik.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2016 21:18
od plš
Niečo z výstavby mostov z pohľadu výrobcu betónu http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/di ... -ivachnova .

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2016 18:42
od Ister
davam do pozornosti video na http://www.mtr.sk/videoarchiv/ ... dajte si spravy a datum 19.09.2016

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2016 19:09
od peterle
Neozumiem tomu, že dobudovanie D1, závisí od napojenia areálu Mondi. Čo tým autor myslel? A máme niekde info o tom napojení?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2016 19:24
od Mayllo
Ja som to pochopil inak ako ty, že od štátu závisí vybudovanie obchvatu na BB, ktorý má viest cez Mondi, čiže Mondi postaví novú linku, tým vytvorí ďalšie pracovné miesta a od štátu zrejme chce nejaké € alebo úľavy keď povolí aby obchvat prechádzal cez ich pozemok a možno aj napojenie na areál

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2016 21:08
od rastislav5
Ale ved Mondi uz na tuto investiciu ziskalo investicnu pomoc vo vyske 49 mil. eur: http://www.economy.gov.sk/rozhodnutie-o ... as/147458s
Uz tuto pomoc mnohi kritizovali, napr. Podnikatelska aliancia Slovenska: http://openiazoch.zoznam.sk/cl/165594/P ... epotrebuje
A zda sa im to este malo?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2016 13:07
od Ister
to je znova ina investicia...pokial viem tak prevadzku na vyrobu kartonu

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2016 15:42
od rastislav5
Ale kdeze, je to to iste, pozri sem: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... pre-mondi/

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2016 15:47
od jolu
Dnes , takmer po deviatich mesiacoch začali navážať kamenivo na násyp na západnej strane mosta 215. Bez násypu by nebolo možné ukončit mostovku .Chýbaju este dva polia a celý súbežný most.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2016 15:58
od garip
ano, zacina sa dosypat zapadna opora a takisto sa uz pripravuje podlozie pod podpornu k-ciu. Co som si vsimol, tak nevozia to auta od OHL, ale nejaka ina firma, znacky su z okresu Sala.