Stránka 2 z 103

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 09:02
od Branco
Caesar napísal:
Branco,

a napísal som snáď ja opak toho, čo ty píšeš smerom na moju adresu?

Ja som len písal doplňujúce súvislosti. To je všetko. Nič viac, nič menej. Len toľko, akú šancu a aké východisko má tunel v PO naďalej byť na 1. mieste, respektíve, prečo sa odďaľuje "rôznymi" formami jeho výstavba v tomto meste, aj keď už "dostal zelenú viackrát".

Čo sa stavania tunelov týka, tak aj v tých cestných má SR skúsenosti. Dlhšie než si myslíš. 8)


Jasné, v zákadných súvislostiach sa zhodujeme. Ceasar, ešte Ťa poprosím o vysvetlenie, spomínaš, že v cestných tuneloch má SR svoje skúsenosti: viem zatiaľ o Stratenej, možno sú naprojektované aj ďalšie (mimo diaľničných a rýchlocest.)

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 19:18
od Caesar
Branco napísal:Jasné, v zákadných súvislostiach sa zhodujeme. Ceasar, ešte Ťa poprosím o vysvetlenie, spomínaš, že v cestných tuneloch má SR svoje skúsenosti: viem zatiaľ o Stratenej, možno sú naprojektované aj ďalšie (mimo diaľničných a rýchlocest.)


Branco,

nie všetky železničné tunely sa stavali pôvodne na tento účel. Okrem toho Slováci stavali a stavajú tunely aj v zahraničí, takže skúsenosti s nimi sú.

Tunel stači vyraziť/preraziť. Potom už sú to len ďalšie úpravy, záleží podľa potreby, ale pri jeho výstavbe rozhoduje rýchlosť razenia. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 12:53
od Branco
Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 13:28
od Krateros
Branco napísal:Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.


Podľa čoho tak usudzuješ?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 11:10
od Branco
Krateros napísal:
Branco napísal:Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.


Podľa čoho tak usudzuješ?


Aj podľa tohto článku:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1188

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 11:29
od Krateros
Branco napísal:
Krateros napísal:
Branco napísal:Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.


Podľa čoho tak usudzuješ?


Aj podľa tohto článku:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1188


Branco,

bolo by to na dlho, ale ok.

V rámci BS, tie by už neexistovali, keby ich Skanska nekúpila. Takže je to sporné, či sú BS slovenské alebo nie. Ja to chápem tak, že ano, ale v podstate je to len "odnož" českej časti Skanska.

A je ťažko povedať, kto bude stavať tunely na D1 na Slovensku. Ale ak to aj budú zahraničné firmy, tak nech vyhrá ten lepší.

Možno to tak má byť, presne ako si napísal vo svojom 1. príspevku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 21:11
od vlad
Krateros napísal:
Branco napísal:
Krateros napísal:
Branco napísal:Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.


Podľa čoho tak usudzuješ?


Aj podľa tohto článku:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1188


Branco,

bolo by to na dlho, ale ok.

V rámci BS, tie by už neexistovali, keby ich Skanska nekúpila. Takže je to sporné, či sú BS slovenské alebo nie. Ja to chápem tak, že ano, ale v podstate je to len "odnož" českej časti Skanska.

A je ťažko povedať, kto bude stavať tunely na D1 na Slovensku. Ale ak to aj budú zahraničné firmy, tak nech vyhrá ten lepší.

Možno to tak má byť, presne ako si napísal vo svojom 1. príspevku. :wink:


Ano BS je "odnoš" SKANSKEJ ale momentalne vyhráva súťaže v zahraničí -2 tunely v Slovinsku a vo Fínsku.Aj u nás budú stavat tunely tí najlepší a kto to bude, nechajme sa prekvapit.
BS dokončuje Sitinu.


vlad

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 21:58
od Lenny
vlad napísal:
Krateros napísal:
Branco napísal:
Krateros napísal:
Branco napísal:Naše firmy stavajú tunely vonku, u nás ich budú zrejme stavať viac zahraničné firmy. Možno je to dobré aj kvôli medzinárodným skúsenostiam a možnosti porovnávať.


Podľa čoho tak usudzuješ?


Aj podľa tohto článku:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1188


Branco,

bolo by to na dlho, ale ok.

V rámci BS, tie by už neexistovali, keby ich Skanska nekúpila. Takže je to sporné, či sú BS slovenské alebo nie. Ja to chápem tak, že ano, ale v podstate je to len "odnož" českej časti Skanska.

A je ťažko povedať, kto bude stavať tunely na D1 na Slovensku. Ale ak to aj budú zahraničné firmy, tak nech vyhrá ten lepší.

Možno to tak má byť, presne ako si napísal vo svojom 1. príspevku. :wink:


Ano BS je "odnoš" SKANSKEJ ale momentalne vyhráva súťaže v zahraničí -2 tunely v Slovinsku a vo Fínsku.Aj u nás budú stavat tunely tí najlepší a kto to bude, nechajme sa prekvapit.
BS dokončuje Sitinu.


vlad


Možná bude stavět Metrostav nebo Subterra, ale kdo ví.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 13:32
od Caesar
vlad napísal:Ano BS je "odnoš" SKANSKEJ ale momentalne vyhráva súťaže v zahraničí -2 tunely v Slovinsku a vo Fínsku.Aj u nás budú stavat tunely tí najlepší a kto to bude, nechajme sa prekvapit.
BS dokončuje Sitinu.


vlad


Tunel Sitina nedokončujú len BS. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 13:42
od Caesar
Lenny napísal:Možná bude stavět Metrostav nebo Subterra, ale kdo ví.


Aj to je možné, no v tomto prípade by to bola de facto nakoniec aj tak spoločnosť Doas, a.s., o ktorej ani 99% občanov SR nič nevie. Ako je to možné? Doas, a.s. ovláda firmu Doprastav, a.s. Bratislava a tá ovláda firmu Metrostav, a.s., ktorá na záver reťazca ovláda Subterru, a.s. No a o samotnej firme Doas, a.s. sa príliš veľa toho nepíše. Načo aj? Spomínaný "reťazec" má však aj ďalšie prepojenia, sú to 10-tky firiem.

To je len na doplnenie celej skupiny DDM Group (Doas, Doprastav, Metrostav), ktorú stále ovládajú Slováci.

Je jedno, kto bude stavať tunely na Slovensku. Budú to tí najlepší. Podobne ako najlepší stavajú mosty/iné úseky. Faktom však zostáva, že BS by dnes už nestavali asi nič, pretože by nemali stavať z čoho (ako), len vďaka silnému partnerovi ako je Skanska stavajú. A Skanska mala záujem o BS, pretože potrebovala zväčšiť svoje raziace kapacity. A najlepšie bolo kúpiť firmu, ktorá má finančné problémy, no skúsenosti. Takže na 1. pohľad vyhrávajú všetci. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 13:47
od Caesar
Caesar napísal:
Lenny napísal:Možná bude stavět Metrostav nebo Subterra, ale kdo ví.


Aj to je možné, no v tomto prípade by to bola de facto nakoniec aj tak spoločnosť Doas, a.s., o ktorej ani 99% občanov SR nič nevie. Ako je to možné? Doas, a.s. ovláda firmu Doprastav, a.s. Bratislava a tá ovláda firmu Metrostav, a.s., ktorá na záver reťazca ovláda Subterru, a.s. No a o samotnej firme Doas, a.s. sa príliš veľa toho nepíše. Načo aj? Spomínaný "reťazec" má však aj ďalšie prepojenia, sú to 10-tky firiem.

To je len na doplnenie celej skupiny DDM Group (Doas, Doprastav, Metrostav), ktorú stále ovládajú Slováci.

Je jedno, kto bude stavať tunely na Slovensku. Budú to tí najlepší. Podobne ako najlepší stavajú mosty/iné úseky. Faktom však zostáva, že BS by dnes už nestavali asi nič, pretože by nemali stavať z čoho (ako), len vďaka silnému partnerovi ako je Skanska stavajú. A Skanska mala záujem o BS, pretože potrebovala zväčšiť svoje raziace kapacity. A najlepšie bolo kúpiť firmu, ktorá má finančné problémy, no skúsenosti. Takže na 1. pohľad vyhrávajú všetci. 8)


Mohlo by sa zdať, že prečo o tom píšem v tejto téme. Je to veľmi dôležité, pretože konečná varianta bude mať aj svojho "ochrancu", ktorý ju presadzoval. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 19:44
od Lenny
Faktom však zostáva, že BS by dnes už nestavali asi nič, pretože by nemali stavať z čoho (ako), len vďaka silnému partnerovi ako je Skanska stavajú. A Skanska mala záujem o BS, pretože potrebovala zväčšiť svoje raziace kapacity. A najlepšie bolo kúpiť firmu, ktorá má finančné problémy, no skúsenosti. Takže na 1. pohľad vyhrávajú všetci. 8)


Podle mě neměli žádné razičské kapacity a zkušenosti a velmi jim to chybělo.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:04
od Caesar
Lenny napísal:
Faktom však zostáva, že BS by dnes už nestavali asi nič, pretože by nemali stavať z čoho (ako), len vďaka silnému partnerovi ako je Skanska stavajú. A Skanska mala záujem o BS, pretože potrebovala zväčšiť svoje raziace kapacity. A najlepšie bolo kúpiť firmu, ktorá má finančné problémy, no skúsenosti. Takže na 1. pohľad vyhrávajú všetci. 8)


Podle mě neměli žádné razičské kapacity a zkušenosti a velmi jim to chybělo.


Teraz neviem, na koho narážaš. Banské stavby, a.s. Prievidza stavali veľmi dlho tunely.

A samotná Skanska je "kolos", ktorý mal zmluvné prepojenia s firmami, ktoré tunely razili. Takže "krytí" boli aj po tejto stránke, teraz si to len upevnili v rámci firmy samotnej. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:38
od Lenny
Caesar napísal:
Lenny napísal:
Faktom však zostáva, že BS by dnes už nestavali asi nič, pretože by nemali stavať z čoho (ako), len vďaka silnému partnerovi ako je Skanska stavajú. A Skanska mala záujem o BS, pretože potrebovala zväčšiť svoje raziace kapacity. A najlepšie bolo kúpiť firmu, ktorá má finančné problémy, no skúsenosti. Takže na 1. pohľad vyhrávajú všetci. 8)


Podle mě neměli žádné razičské kapacity a zkušenosti a velmi jim to chybělo.


Teraz neviem, na koho narážaš. Banské stavby, a.s. Prievidza stavali veľmi dlho tunely.

A samotná Skanska je "kolos", ktorý mal zmluvné prepojenia s firmami, ktoré tunely razili. Takže "krytí" boli aj po tejto stránke, teraz si to len upevnili v rámci firmy samotnej. 8)


Narážel jsem na Skansku-CZ.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:40
od Caesar
Lenny napísal:Narážel jsem na Skansku-CZ.


Lenny,

veď pochop. Ani Doprastav, a.s. Bratislava, samostatná spoločnosť, nemá veľké raziace kapacity na tunely, ale v rámci skupiny DDM Group už je to o niečom inom. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 20:52
od Lenny

Lenny,

veď pochop. Ani Doprastav, a.s. Bratislava, samostatná spoločnosť, nemá veľké raziace kapacity na tunely, ale v rámci skupiny DDM Group už je to o niečom inom. 8)


Já to chápu, špatně jsme se pochopili. Doprastav v poslední době razí pro Metrostav v Čechách, co jsi pamatuji tak to je metro IV.C2 v praze a tunel Hněvkovský I na II. koridoru. :wink: [/quote]

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:23
od Hefaistion
Keby nebol Metrostav začlenený v Doprastave (pretože aj Doas je v podstate Doprastav), tak by nikdy Doprastav neprerazil na trh do Prahy na razenie nejakých tunelov. To si tu nemusíme nič nahovárať. Na to DPS nemá až také razacie kapacity a cenovú politiku a nepozná dosť dobre český stavebný trh a aj teraz sú tam isté spory medzi Metrostavom a DPS, ak som správne informovaný.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:30
od Caesar
Hefaistion napísal:Keby nebol Metrostav začlenený v Doprastave (pretože aj Doas je v podstate Doprastav), tak by nikdy Doprastav neprerazil na trh do Prahy na razenie nejakých tunelov. To si tu nemusíme nič nahovárať. Na to DPS nemá až také razacie kapacity a cenovú politiku a nepozná dosť dobre český stavebný trh a aj teraz sú tam isté spory medzi Metrostavom a DPS, ak som správne informovaný.


Hefaistion,

aj keby to bola pravda, tak spory môžu byť, ale ide o akcionársku štruktúru jednotlivých firiem. Toľko k tomu z mojej strany. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:35
od Hefaistion
Caesar napísal:Hefaistion,

aj keby to bola pravda, tak spory môžu byť, ale ide o akcionársku štruktúru jednotlivých firiem. Toľko k tomu z mojej strany. 8)


Nie som toho názoru. Pretože ak sú niekde vážnejšie spory, tak sa to skôr či neskôr prejaví, napr. aj v personálnych otázkach daných firiem. A to už bude mať vplyv aj potom na ďalšie vedenie ako aj na pozíciu firmy na danom trhu. Walter Bau je toho dobrým príkladom. Najprv rozklad, potom kríza na nemeckom stavebnom trhu a relatívne z ničoho nič ... krach, a potom záchrana 33% zamestnancov, ako aj majetku a prevzatia dlhov Strabagom. Kto z koho? Kto pozná skupinu Strabag, tak vie, že to bol predvídateľný krok, že WB skrachuje a stalo sa a prišla jediná ponuka.

Ja viem, že Metrostav a Doprastav takéto niečo nemajú, pretože už sú sfúzované do jednej skupiny, no akcionárske/vlastnícke prepojenia sú dosť zložité, zámerne. A to nie je dobré. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:40
od Caesar
Hefaistion napísal:Nie som toho názoru. Pretože ak sú niekde vážnejšie spory, tak sa to skôr či neskôr prejaví, napr. aj v personálnych otázkach daných firiem. A to už bude mať vplyv aj potom na ďalšie vedenie ako aj na pozíciu firmy na danom trhu. Walter Bau je toho dobrým príkladom. Najprv rozklad, potom kríza na nemeckom stavebnom trhu a relatívne z ničoho nič ... krach, a potom záchrana 33% zamestnancov, ako aj majetku a prevzatia dlhov Strabagom. Kto z koho? Kto pozná skupinu Strabag, tak vie, že to bol predvídateľný krok, že WB skrachuje a stalo sa a prišla jediná ponuka.

Ja viem, že Metrostav a Doprastav takéto niečo nemajú, pretože už sú sfúzované do jednej skupiny, no akcionárske/vlastnícke prepojenia sú dosť zložité, zámerne. A to nie je dobré. :wink:


Hefaistion,

toto tu nikoho nezaujíma. Nič v zlom, ale si v inej téme. Tie vlastnícke prepojenia nie sú jednoduché, ale inak sa to nedá. Keby sa to dalo, tak to tak je. Ide o súdržnosť hlavných akcionárov a akej-takej istoty ostatných firiem, že nebudú len tak ľahko "predateľné" do iných "kolosov", aj keď často majú podpísané zmluvy, kde vlastne spolupracujú s inými firmami a tak sa stane, že napr. Strabag vyvíja iné aktivity na Slovensku/Česku/Rakúsku a iné aktivity v Chorvátsku/Nemecku, ... pričom spolupracuje ešte aj s tzv. 3. skupinou. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:45
od Hefaistion
Caesar napísal:Hefaistion,

toto tu nikoho nezaujíma. Nič v zlom, ale si v inej téme. Tie vlastnícke prepojenia nie sú jednoduché, ale inak sa to nedá. Keby sa to dalo, tak to tak je. Ide o súdržnosť hlavných akcionárov a akej-takej istoty ostatných firiem, že nebudú len tak ľahko "predateľné" do iných "kolosov", aj keď často majú podpísané zmluvy, kde vlastne spolupracujú s inými firmami a tak sa stane, že napr. Strabag vyvíja iné aktivity na Slovensku/Česku/Rakúsku a iné aktivity v Chorvátsku/Nemecku, ... pričom spolupracuje ešte aj s tzv. 3. skupinou. 8)


Caesar,

niekde si písal, že Prešov má 3 problémy. Kto za nimi stojí, vieme všetci, ale priamov PO prichádza k novým "posudzovaniam", prečo zase vieme. Takže je to často aj o tom, kde sú aké záujmy stavebných firiem. A to by malo ľudí zaujímať, veď to s touto témou priamo súvisí.

V PO je lobbing 3 stavebných firiem a 2 zahraničných za tunelový variant. Proti stoja mnohé iné, ďalšie sú "nezávislé". A teraz ide o to, že kto má aký vplyv. Pričom povedzme 80% z nich ani nebude v PO stavať, ale spolupracujú s tými, ktoré tam stavať určite budú ... a je dobré byť "v priateľstve" do budúcnosti, veď trh na Slovensku má sľubný rast o miliardy EUR.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:47
od Caesar
Hefaistion napísal:Caesar,

niekde si písal, že Prešov má 3 problémy. Kto za nimi stojí, vieme všetci, ale priamov PO prichádza k novým "posudzovaniam", prečo zase vieme. Takže je to často aj o tom, kde sú aké záujmy stavebných firiem. A to by malo ľudí zaujímať, veď to s touto témou priamo súvisí.

V PO je lobbing 3 stavebných firiem a 2 zahraničných za tunelový variant. Proti stoja mnohé iné, ďalšie sú "nezávislé". A teraz ide o to, že kto má aký vplyv. Pričom povedzme 80% z nich ani nebude v PO stavať, ale spolupracujú s tými, ktoré tam stavať určite budú ... a je dobré byť "v priateľstve" do budúcnosti, veď trh na Slovensku má sľubný rast o miliardy EUR.


Hefaistion,

dobre, v poriadku, ale takéto "boje" sú všade vo svete. A ja som tým myslel 3 oblasti: doprava v PO, PO-Svinia a Fričovce-Svinia, pretože toto sú 3 stavby, ktoré presadil Diaľničiar v rámci skoršej výstavby D1 od východu SR, len mu to akosi nevychádza aj v praxi. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:55
od Hefaistion
Caesar napísal:Hefaistion,

dobre, v poriadku, ale takéto "boje" sú všade vo svete. A ja som tým myslel 3 oblasti: doprava v PO, PO-Svinia a Fričovce-Svinia, pretože toto sú 3 stavby, ktoré presadil Diaľničiar v rámci skoršej výstavby D1 od východu SR, len mu to akosi nevychádza aj v praxi. 8)


Caesar,

toto ty dokážeš perfektne, odbáčaš od témy. :wink:

"boje" síce prebiehajú, ale nie tak ako na Slovensku. Tu je veľká "korupcia", "silné slovo" majú "laici-politici", je tu veľmi "slabá legislatíva", kedy sú rôzne-prekrývajúce sa právomoci rôznych úradov/inštitúcií. Dokonca sa tu dá bez problémov na dlhú dobu zrušiť tender.

K tvojim poznámkam: Diaľničiar presadil to, čo chceli 4 vtedy veľmi významné firmy na Slovensku v oblasti stavebníctva, to by si mohol sám vedieť. A to, že sa to dostalo do reálnych termínov MDPT/SSC/NDS je jeho zásluha. Je však na vine už nedostatočný nátlak daných firiem, že sa táto výstavba odsúva. Ja viem je tu KIA. Ale je tu strach daných firiem postaviť sa štátu.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 22:01
od Caesar
Hefaistion napísal:Caesar,

toto ty dokážeš perfektne, odbáčaš od témy. :wink:

"boje" síce prebiehajú, ale nie tak ako na Slovensku. Tu je veľká "korupcia", "silné slovo" majú "laici-politici", je tu veľmi "slabá legislatíva", kedy sú rôzne-prekrývajúce sa právomoci rôznych úradov/inštitúcií. Dokonca sa tu dá bez problémov na dlhú dobu zrušiť tender.

K tvojim poznámkam: Diaľničiar presadil to, čo chceli 4 vtedy veľmi významné firmy na Slovensku v oblasti stavebníctva, to by si mohol sám vedieť. A to, že sa to dostalo do reálnych termínov MDPT/SSC/NDS je jeho zásluha. Je však na vine už nedostatočný nátlak daných firiem, že sa táto výstavba odsúva. Ja viem je tu KIA. Ale je tu strach daných firiem postaviť sa štátu.


Hefaistion,

začínaš si veľkú hru proti mne, ale toto ti ja teraz vrátim:

1. Diaľničiar a aj ty (spolu s AV a spol.) obhajujete bežne vo svete tých, čo sa postavia proti výsledkom tendrov.

2. Problémy tu sú. Ako sa majú stavebné firmy postaviť proti štátu, keď sú tu takíto ľudia vo fuknciách? Diaľničiar "mal za sebou" iných hráčov a dokázal spojiť slovenských hráčov za niečo spoločné. Lenže to bolo iné obdobie, prechod Mečiara na Dzurindu. Teraz sa toho veľa zmenilo. Diaľničiar tu nie je a slovenský stavebný trh sa mení. Zväčšuje sa objem preinvestovaných peňazí, ale zároveň pribúdajú firmy, tak ako sa dá "postaviť" štátu?

Ja sám dávam jasné stanoviská, keď treba, ale nemôžem za to, že tu je slabá legislatíva, korupcia a neschopní politici. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 22:10
od Hefaistion
Caesar napísal:Hefaistion,

začínaš si veľkú hru proti mne, ale toto ti ja teraz vrátim:

1. Diaľničiar a aj ty (spolu s AV a spol.) obhajujete bežne vo svete tých, čo sa postavia proti výsledkom tendrov.

2. Problémy tu sú. Ako sa majú stavebné firmy postaviť proti štátu, keď sú tu takíto ľudia vo fuknciách? Diaľničiar "mal za sebou" iných hráčov a dokázal spojiť slovenských hráčov za niečo spoločné. Lenže to bolo iné obdobie, prechod Mečiara na Dzurindu. Teraz sa toho veľa zmenilo. Diaľničiar tu nie je a slovenský stavebný trh sa mení. Zväčšuje sa objem preinvestovaných peňazí, ale zároveň pribúdajú firmy, tak ako sa dá "postaviť" štátu?

Ja sám dávam jasné stanoviská, keď treba, ale nemôžem za to, že tu je slabá legislatíva, korupcia a neschopní politici. 8)


Caesar,

nesmerujem svoje príspevky voči tebe a nezačínam si voči tebe žiadnu hru, len informujem.

Chceš mi niečím tu na fóre takto pohroziť, tak pozor:

1. Ty sám si napísal vetu: "Toľko k tomuto z mojej strany". Nemusíš sa predsa vyjadrovať.

Ale ja tu nie som od toho, aby som sa s tebou hádal.

K veci:

To, že obhajujeme ako píšeš, tak to je pravda. Ale Diaľničiar "len radil". On bol stavbár. My sme právnici, to je pravda a len využívame rôzne možnosti a tým, že do toho vidíme, tak aj niečo chceme objasniť. PO to nie je problém peňazí, ale problém trhu a konkurečných bojov. A to sa nedá povedať 2-3 vetami, pretože potom tu budú reakcie ostatných, že sme struční. Na Slovensku je slabá legislatíva a zlá, nízka vymáhateľnosť práva. Prečo? Politici sú na vine, poslanci, sudcovia. Nie právnici. Ani stavbári. Ja si robím svoju prácu. Využívam dané možnosti, ale v prípade SR som nemal žiaden zrušený tender ja.

Práveže to bolo né obdobie, náročné a podarilo sa to. A teraz sa to mení. Pomaly. Ty si opísal práve ten "strach", o ktorom som písal ja. Veď najväčšie firmy (celkovo, nie len v stavebníctve) musia mať dosah aj vedenie štátu. Horšie je, ak tieto firmy niečo kritizujú, ale silné firmy si to môžu dovoliť. A ja tvrdím, že sa tu kritizuje málo a málo sa presadzuje do "mozgov" tých na tých funkciách. To je všetko.

Konkrétne PO je už na tej ceste ako PB a na regionálnej úrovni ako mesto SE. :wink: