Stránka 127 z 258

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 10:13
od medima
4600 metrov z 15km !!!

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 10:43
od Isildursk
Myslím že je to skôr 2,4 km čo je 16% alebo ak obe strany obe rúry tak 4,8km a to je už slušných 32% čo je tretina tunelov.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 10:59
od medima
Ešte raz to napíšem, aby bolo jasné aj pre ťažkopádnych :D 4600 metrov horniny z 15 km je von. Čo to znamená? Že vyrazili priemerne 2300 metrov v každej tunelovej rúre od oboch portálov. Toto je reálne číslo z dôveryhodného zdroja k dnešnému dňu, pôvod neprezradím, ďalej sa nemá zmysel hádať a polemizovať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 11:19
od Isildursk
Pardon to predošlé mi prišlo ako výkrik hnevu nie ako informácia. :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 15:03
od plš
Isildursk, mládežníku, Ty si v práci ešte nepodpisoval mlčanlivosť?
Podľa xenonom pozbieraných dát do tabuľky na vlákne T. Višňové, Spišáci z Uranpresu stále držia sumárne jarné tempo cca 1 km/ 77 dní. Howg
Ináč v protiklade konzorcia Saliny-Duha sú chlapi z Eurovie, čo sa pozitívnej reklamy neboja. Prilepili sa na video z dronu z JaJa2 pri tuneli Šibenik a teraz sami pridali videá od manévrov pri prekladaní skruží na estakáde na Hričovskej priehrade https://www.youtube.com/watch?v=3gUvxKPTASc , https://www.youtube.com/watch?v=ldqEt1wTL3U .

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 15:26
od juancarlos
Škoda, že tam niekde nedali čas koľko reálne trvalo preloženie tej skruže..

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2016 17:00
od Xenon
Ak by dodržali to tempo, čo sme počítali pred nejakou dobou v inom vlákne http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=15&t=13132&start=1350 , tak by to k dnešnému dňu vychádzalo asi takto:
ZP STR - 1144,8 m
ZP JTR - 1116,6 m
VP STR - 1238,7 m
VP JTR - 1045,4 m
Spolu teda 4545,5 m.
To sú len vypočítané hodnoty...ale na to, že je to iba výpočet, tak ak ma medima pravdu s tými 4,6 km, tak je potešujúce, že ten výpočet nie je až tak celkom uletený :)
Vyzerá to tak, že tempo už majú viac-menej ustálené...Som zvedavý či skutočne ešte zrýchlia keď v ZP STR vyrazia tých 1417 m a prerazia sa do kryštalinika.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 17:51
od EmBe
http://zilinskedialnice.sk/aktualne-dia ... l-visnove/
Ku 24.8.16:
Západný portál :
STR – severná tunelová rúra – 1263,29 m
JTR – južná tunelová rúra – 1133,16 m

Východný portál :
STR – severná tunelová rúra – 1395,60 m
JTR – južná tunelová rúra – 1162,63 m

Dovedna teda 4954.68 m.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 21:09
od mino
To je uz tretina...skoda ze nepostli fotky uz aj so sekundarnym ostenim

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 10:27
od EmBe
Vo Visnovskej doline uz stavaju pristupovu cestu k vetracej sachte tunela a ze tam uz chodili aj domiesavace, tak bohvie co uz betonuju.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 13:34
od juancarlos
K akej vetracej šachte? Ja som bol stále v tom, že v tuneli Višňové je pozdĺžne vetranie. A tam šachtu netreba, či?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 13:41
od medima
A ty čo myslíš? Že ten odvetraný vzduch kam pôjde? :D :D No do šachty, ktorá ho vytiahne nahor a vypustí von.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 14:28
od juancarlos
Teraz daj rozdiel medzi pozdĺžnym a priečnym vetraním. Rád sa poučím.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 21:28
od medima
A čo som ja? Katedra geotechniky a dopravného staviteľstva? Ak ťa to zaujíma podrobnejšie, skús samoštúdium. Ja som ti len objasnil dôvod vetracej šachty na vrchu masívu, v ktorého útrobách budú vyrazené tunelové rúry.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 11:26
od rado
Prosím Adminov o zásah, toto sa nedá čítať a znižuje to úroveň a hlavne prehľadnosť fóra, asi by sa patrilo vyhodiť pár posledných príspevkov vrátane tohoto môjho.

Medima: juancarlos bol ironický, ale asi sa to vytratilo. On ale samoštúdium nepotrebuje. Pri Višňovom došlo pred realizáciou stavby ku viacerým zmenám projektu a jednou z nich bola aj zmena systému vetrania z priečneho na pozdĺžne (ak sa nemýlim, takto sa to aj realizuje). Vygoogli si rozdiel, na internete je toho veľa, v angličtine aj s peknými ilustráciami (longitudal vs. transversal alebo transverse ventilation). Pridám len dva obrázky s podtitulom "hľadajme šachty":

Priečne:
Obrázok

Pozdĺžne:
Obrázok

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 14:16
od plš
Rado, tunel Višňové bude mať 7,5 km. V prípade, že v tuneli bude zopár osobných áut s dobre zoradenými motormi, nič sa nedeje :D . Pokiaľ do tunela vojde dlhá kolóna nákladných automobilov, ktoré silne dymia, jednoduchá pozdĺžna ventilácia, ako je na obrázku, nebude stačiť. Pozdĺžne vetranie bude treba rozdeliť do viac úsekov, preto tá resp. tieto vetracie šachty s vyústením opotrebovaného a jímaním čerstvého vzduchu následne vháňaného do príslušného úseku.
Kedysi som sa zaoberal odsávaním výfukových plynov a pamätám, najnepriaznivejšie množstvo výfukových plynov, čo bolo treba odsať z výfuku bolo 200L/s - pre Tatru 815 pri štartovaní. V tuneli tá Tatra nechá tých 200 L v ovzduší tunela, hoci nie s výfukmi pri štartovaní a v poriadnom zriedení. V prípade dlhej kolóny nákladných áut, ale je povážlivá aj tá zriedená koncentrácia škodlivín /nasávanie vzduchu pre posádku :evil: / a možno aj pre spoľahlivý chod motorov /neviem presne, nie som motorár/.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 15:09
od eric987
prestudujte radsej poriadne oznamenie o ZNC, je k tunelu na envirportali. Tam je pekne popisane cele tunelove riesenie vratane vetrania, skoda ze dokument je uzamknuty a neda sa z neho nakopirovat sem ani cast. Ta vetracia sachta sa za normalnych okolnosti nema pouzit vobec, vyuzitie bude mat jedine pri poziarnom vetrani. Nic to nemeni ale na fakte, ze tunel bude rozdeleny na 3 vetracie useky.

V prípade dlhej kolóny nákladných áut, ale je povážlivá aj tá zriedená koncentrácia škodlivín /nasávanie vzduchu pre posádku :evil: / a možno aj pre spoľahlivý chod motorov /neviem presne, nie som motorár/.

Tak na spolahlivost benzinov to nebude mat vplyv, akurat sa znizi ich vykon (v podstate to bude taky dodatocny EGR ventil). Diesly su celkovo chulostivejsie, tam si to netrufam trvrdit

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2016 09:25
od rado
plš a eric987 ďakujem Vám obom za udržiavanie úrovne diskusie a osvieženie obsahu o faktické informácie namiesto doťahovania sa o samoštúdiu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 09:22
od ondrejko_t
aj Branisko ma vetraciu sachtu, ak ma pamat neklame tak kvoli jeho dlzke. nie som v tomto nejako vzdelany, ale nemyslim si, ze pozdlzne vetranie, ako je napr. v kratkych tuneloch ako borik ci sibenik, by stihalo odvetravat 7km ruru. ale bolo by asi zaujimave vidiet simulaciu :)

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 16:59
od jarino
Dozor na privádzači bude robiť EUTECH za 566 tisíc eur.
Doba trvania zmluvy: 1258 dní
Doba výstavby diela: 699 dní

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2016 16:31
od EmBe
Piatok 9.9.16:
Bol som pozrieť stavbu keď bol čas aspoň za tmy a tak 1 netradičný nočný pohľad a 1 nákres, aký je aktuálny stav estakády.
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=34804

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2016 18:12
od relix

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2016 20:54
od EmBe
Odomňa fotky z Višňovskej doliny z 12.9.16, vidno tam aj stavenisko okolo vetracej šachty aspoň z diaľky:
gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=34822
Odtiaľto doľava.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 07:57
od aquila
na tomto obrazku je vidno slovenska tragedia .. skanska dala o desiatky milionov nizsiu ponuku a nakoniec tu robi ako subka ..

34822

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 10:03
od juancarlos
Tak sa zdá, že Skanska sa tej vetracej šachte predsa len nevyhla. Vo svojom projekte tuším mala pozdĺžne vetranie za čo ju aj napadol v súťaži Doprastav, ktorý tiež utrel nos. Tomu sa hovorí karma. :-D