Stránka 128 z 258

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2016 10:30
od jarino
Nebude prekvapenie, keď mosty bude robiť Doprastav. Prefabrikáty by mali dodať oni.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2016 15:11
od EmBe

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2016 22:15
od jarino
Zdá sa, že nejaké práce tam robí Váhostav-SK

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2016 19:14
od DZ1
tunel - stav k 18.9.
zo západu: rúra, v ktorej je vyrazené viac, asi severná - 1350 m

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2016 21:44
od Mayllo
:roll: :roll: :roll: zabudol si dopísať, "z východu asi tiež razia"

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2016 22:04
od medima
Mám za to, že keď sa raziči dostanú hlbšie do útrob masívu do stabilnejšej horniny, proces prác sa má ešte viac zrýchliť, a tiež že tunel bude s veľkou pravdepodobnosťou slávnostne prerazený koncom roka 2017.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 22:21
od Malot
Je niečo nové ohľadne južnej časti privádzača (tzv.1.etapa) ?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 19:28
od EmBe

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2016 06:32
od Yoggy52
To uz skor bude v bratislavskom metre ako vo visnovom...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2016 11:28
od Maxx787
ono bezpecnost v tuneli aj takehoto druhu netreba podcenit, sice nie sme krajina, ktora geopoliticky by mala nejaku rozhodujucu vahu ako USA, Rusko, VB, alebo Francuzsko,
ale taketo veci sa nedaju vylucit. Zijeme na zemi nie vo vakuu tak s tym treba pocitat. Ktore nase objekty su najzranitelnejsie na utoky? NR SR, atomove elektrarne, gabcikovo, letiska a potom dlhe tunely, ktore su strategickym objektom infrastruktury.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 21:21
od EmBe
V údajoch, ktoré máme z pdf hodnotení Hodnota za peniaze nie je v Tabuľke 33: Projekty v pokročilom štádiu prípravy ani Tabuľke 34: Prioritné investičné projekty MDVRR SR vôbec spomínaný privádzač LL-ZA. Vie niekto či je niečo nové?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 21:58
od medima
O rok aj niečo bude do užívania odovzdaný úsek D1 HP - LL. Doprava do Ružomberka tak bude musieť zísť z diaľnice na konci úseku v mieste MÚK Lietavská Lúčka a 64-kou pokračovať po Rajeckej do Žiliny a cez Strečno až po úsek Dubná Skala - Turany. Potiaľ to chápem. Je tu však detail. Podľa mapy úseku nie je MUK Lietavská Lúčka napojená na štátnu 64-ku. Tú totiž diaľnica premosťuje a križovatka, na ktorej sa dá zísť z diaľnice je až za touto cestou. MUK je totiž napojená na privádzač, ktorý dopravu z diaľnice má doviesť na spomínanú 64-ku niekoľko 100metrov vyššie (smer ZA), resp. nižšie (smer Rajec). Privádzač, ktorý je súčasťou úseku LL - DS sa ešte nestavia. Ako sa teda doprava z diaľnice napojí na 64ku do Žiliny? Urobí sa na ten cca rok, dva, kým dokončia privádzač nejaké dočasné napojenie?

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 22:00
od medima
Prikladám aj odkaz na mapku, na ktorej vidno, že vozidlá skončia v MUK Lietavská Lúčka a čo ďalej? Vyšrafovaným privádzačom asi ťažko pôjdu, keďže ten stáť nebude. http://img.ndsas.sk/staviame/mapa/Mapa_ ... a___02.jpg

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 22:26
od EmBe
medima napísal:O rok aj niečo bude do užívania odovzdaný úsek D1 HP - LL.


Oficiálny termín na stránke NDS je 01/2018, no nad tým je napísané:
"V súvislosti s výstavbou daného úseku Národná diaľničná spoločnosť registruje nárok zhotoviteľa na predĺženie výstavby s termínom 10/2018, ktorý je predmetom rokovania. V súčasnosti naďalej platí zmluvný termín ukončenia výstavby."

Dajme tomu, že sa to posunie a máme teda presne 2 roky.

Ďalej tu bolo:
jarino napísal:Dozor na privádzači bude robiť EUTECH za 566 tisíc eur.
Doba trvania zmluvy: 1258 dní
Doba výstavby diela: 699 dní


To sú tiež cca 2 roky. Čiže je najvyšší čas začať stavať.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 06:22
od Miro
Načo by niekto išiel po D1 HP-LL a potom cez Žilinu-Bytčicu po úzkej a už teraz prepchatej I/64? Kým nebude úsek LL-DS, tak stále všetci pôjdu po D3, ktorá ich privedie do ZA-Strážova a ďalej po štvorpruhu.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 08:20
od Stefi
Presne ako hovori Miro HP-LL bez tohto useku nema skoro ziadne opodstatnenie, trosku je to zle nacasovane ale mozme byt radi hlavne ze sa stavia...

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 10:52
od Jano1
Doba vystavby privadzaca po D1 je 23 mesiacov. Termin dokoncenia HP-LL je posunuty na 10/2018. Otvorit to pred otvorenim LL-DS ma maly vyznam, ale ma. Juh Ziliny by to mal kratsie cez HP-LL. V pripade nehody na D3 a kolony na semafore v Strazove v spicke by sa dali obist cez HP-LL.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 11:28
od Miro
Áno, v prípade kolóny v Strážove by to význam malo. Ešte keby urobili možnosť odbočiť za tunelom Považský Chlmec pri Brodne vpravo do Žiliny (viem, nebude), tak by sme mali až dve obchádzkové trasy Strážova.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 11:39
od medima
Samotná myšlienka viesť diaľnicu hornatým terénom Strážovských vrchov a Malej Fatry bola veľmi odvážna. Sám sa tomu čudujem, že to vôbec na slovenské pomery prešlo a netrasovalo sa estakádou cez Žilinu ako v prípade PB a prípadne nejakým úžinovým povrchovým variantom okolo Strečna. Myslím, že sčasti tomu aj pomohol Figeľ, ktorý tak veľmi tlačil a inicioval, rozsúťažil výstavbu južného diaľničného obchvatu Žiliny. Inak by sa to ešte stále prehodnocovalo a nedajbože aj bolo zrušilo a hľadalo nové lacnejšie povrchové trasovanie. Po dokončení bude ešte dlhé desaťročia mnohými generáciami obdivovaný a vnímaný úsek od HP do Dub. skalu ako najodvážnejší a najefektívnejší, najfascinujúcejší stavbársky projekt v dejinách novodobej histórie samostatného Slovenska.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 19:37
od aquila
na privadzac nie je vyhlaseny ani tender .. a keby ho aj teraz vyhlasili, tak najskor sa zacne stavat na jar 2018 ...

2 medima: co sa tyka trasovania, uz to bolo X krat preberane .. osobne si stalem myslim, ze rajecky variant by bol lepsi, alebo ked nie rajecky, tak aspon od HP nemala ist D3, ale len skapacitnena I/18 ako privadzac k ziline .. miesta tam bolo dost a bolo by to radovo lacnejsie .. zaroven by to bolo lepsie aj pre zeleznicu, a D3 sa mala napajat ako kedysi D18 pri visnovom ..

ale to uz nezmenime

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 19:44
od wilie
Samotná myšlienka viesť diaľnicu hornatým terénom Strážovských vrchov a Malej Fatry bola veľmi odvážna. Sám sa tomu čudujem, že to vôbec na slovenské pomery prešlo a netrasovalo sa estakádou cez Žilinu ako v prípade PB a prípadne nejakým úžinovým povrchovým variantom okolo Strečna. Myslím, že sčasti tomu aj pomohol Figeľ, ktorý tak veľmi tlačil a inicioval, rozsúťažil výstavbu južného diaľničného obchvatu Žiliny. Inak by sa to ešte stále prehodnocovalo a nedajbože aj bolo zrušilo a hľadalo nové lacnejšie povrchové trasovanie. Po dokončení bude ešte dlhé desaťročia mnohými generáciami obdivovaný a vnímaný úsek od HP do Dub. skalu ako najodvážnejší a najefektívnejší, najfascinujúcejší stavbársky projekt v dejinách novodobej histórie samostatného Slovenska.


tento projekt bol navrhnuty dlho dlho pred tym (a bol navrhnuty kvoli istym skutocnostiam-urbanizacia oblasti, buduci rozvoj a pod. a samotny rozpocet nebol primarne rozhodujuci faktor) ako vobec Figel mohol snivat o funkcii na MDSR nieto este o funkcii samotneho ministra. J. Figelovi treba prisudzovat pozit. zrusenie velmi draheho a rozsafneho PP projektu, ktorý presadzovala a aj zacala budovat prva Ficova vlada. Je absolutne nemyslitelne co i len uvazovat, aby sa usek HP-DS v roku 2011 dostal na "nulu" a riesilo sa znova trasovanie a pod. - to je proste nieco o com nema zmysel sa ani bavit ani diskutovat. Bolo vseobecne zname, ze tento usek patri k technicky aj finance najnarocnesim a vlady ho odsuvali primarne kvoli tejto skutocnosti (nachvilu zabudnime na boje o provizie v jednotlivych partajach)- jednoducho nebolo penazi... Pokial úsek bude dokoncený s min casovym oneskorenim, vyhne sa nestastnym dodatkom, kt. by ho predrazovali a budu sa mu vyhybat nestastia (vid kurimany a pod) mozeme byt naozaj pravom hrdi...

a povieme si KONECNE!!!! :)

ps: v mojom pripade pribeh zacal v roku 1998 ked som sa prvy krat postavil pred tabulu s planovanym datumom prerazenia prieskumnej stolne tunela visnove, ktory sa niekolko krat posunul.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 19:55
od Lorenc
Kvetnato tu pisete len co je pravda. D3 malo mať kolme napojenie na D1. Na to kolko inzinierov v ZA sedi cele to je nedoriesene. Bud je zbytocny usek Hp-Strazov alebo usek HP- po visnove. A co este pridate D3a Brodno- Visnove, alebo LL-Strazov. Ale to uz je "a svist ju balil do folie".

Alebo Zilina vzrastie na 300 000 a cele to je ok.

Po tej 1,2mld investovaných do blízkeho okolia Ziliny, treba dalsich 0,3 na to aby to cela doprava fungovala do vsetkych smerov.

Rebricek troch miest na D1 s krizenim hlavnych ciest obchvat Zilina 1,5 mld 5 muk, Presov 0,7 mld 4muk, Ruzomberok 0,5 mld 5 muk.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 21:23
od BoroZA
Ja som za D3a Brodno - Višňové cez Tepličku nad Váhom. :D A ešte dve MUK dobudovať, aby to bolo kompletné. Potom môžeme prehlásiť Žilinu za hlavné mesto a všetci (hlavne ja) budeme spokojní. :D

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 18:01
od jarino
Dnes bol na tejto stavbe úraz. Nákladiak pri cúvaní zranil robotníka.

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 15:53
od pichalsi
prave som nahodou videl kusok relacie Tempo na STV2 (doteraz som ani nevedel ze take nieco existuje) a bola tam kratka reportaz o tom akoze "teroristickom utoku", dost zaberov z tunela aj zvonka, ak by si to niekto chcel pozret v archive rtvs