Moderátor: Moderátori
Budúci rok sa určite nezačne stavať úsek diaľnice D1 Turany – Hubová, tvrdí minister dopravy Doležal. Úsek je poslednou nerozostavanou časťou budúcej diaľnice medzi Bratislavou a Košicami.
Bratislava 18. decembra (TASR) – Úsek diaľnice D1 Turany – Hubová sa určite nezačne stavať v roku 2023. Presné termíny, kedy by sa tak mohlo udiať, závisia od toho, ako budú napredovať jednotlivé procesy a samotné verejné obstarávanie na zhotoviteľa.
Doležal priblížil, že Národná diaľničná spoločnosť momentálne zabezpečuje tzv. vodnú EIA. Na základe nej sa určí, či stavba tak ako je navrhovaná, teda v tzv. tunelovom variante s tunelmi Korbeľka a Havran, spĺňa podmienky podľa vodného zákona.
"Po vydaní tohto rozhodnutia bude proces prípravy pokračovať žiadosťou o vydanie územného rozhodnutia. Ďalšie termíny závisia od ukončenia procesu územného konania a následne od zabezpečenia financií či už na majetkovoprávne vyrovnanie a potom aj samotnú stavbu," dodal.
Čítajte viac: https://www.sme.sk/minuta/23097389/budu ... er-dolezal
tomenmen napísal:z toho by vyplývalo že tunel bude problematický resp. aj nerealizovateľný
Tak doteraz neboli žiadne seriózne EIA?tomenmen napísal:Ak by nejaká seriózna EIA zistila že naozaj by mohlo dôjsť k problémom s vodnými pomermi v krajine a podobne, a z toho by vyplývalo že tunel bude problematický, ...
••• Lebo nepáči sa mi predstava že aj aktuálne riešený tunelový variant by možno aj nebol úplne okey, ale ututleme to že akože všetko okey a kritikov nebudeme počúvať a začne sa výstavba a znova počas výstavby vybehne milión problémov "o ktorých nikto dopredu nevedel" a nakoniec výstavba bude trvať 15 rokov a bude 4 krát drahšia ako vysúťažená cena.
viewtopic.php?f=35&t=26401 :tomenmen napísal:... k problémom s vodnými pomermi v krajine...
... existuje aj nejaká tretia možnosť niekde v šuflíku ktorá sa v súčasnosti nerieši napr. z dôvodu vysokej ceny alebo iných dôvodov?
III. TBM. 1850Najvýraznejšou zo všetkých je metóda razenia tunela. V prípravnej fáze sa totiž štát zaviazal, že pred cyklickým razením výbušninami uprednostní metódu kontinuálneho hĺbenia špeciálnym plnoprofilovým raziacim strojom.
Technológia, ktorá má prezývku „mole“ (v preklade krtko) by totiž ušetrila podzemné vodné zdroje. Na Slovensku sa podobný systém zatiaľ nevyužil. V zahraničí sa ním razil napríklad aj londýnsky tunel pod Temžou, ale aj stavby v Alpách.
Kušnír tiež nevylučuje, že by sa takouto metódou razili aj dve tunelové stavby na poslednej nedokončenej časti diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Pri úseku D1 Turany – Hubová je ťahajúcim sa problémom aktivita tamojších obyvateľov, ktorí sa obávajú, že razením tunela Korbeľka a Havran sa im stratia, respektíve znehodnotia bohaté zdroje pitnej vody z vrchu Kopa.
nove udaje snad dostaneme buduci rok ale nie je naskodu pripomenut si starsie scitania. scitaci usek na vychod od krizovatky s I/70 c. 90169 s intenzitou 13.676 aut a c. 90158 s intenzitou 21.949 aut na zapad od krizovatky. pricom z I/70 prichadza 4.550 aut. aj keby 4550 aut komplet pokracovalo smerom na zapad tak pocty nevychadzaju....Badger-Fb budem veľmi arogantný ale...
Ja by som nenavrhoval žiadne opatrenia, nech si vychutnajú starostovia a ľudia čo ich volili svoje blokácie výstavby diaľnice z minulosti úspešne už 20 rokov.
Mali myslieť aj na dôsledky. A trojpruhová cesta vyrieši čo? Veď sú tam nie jedna ale viac obcí, kilometrovo dosť roztiahnuté a tam cestu nenafúkneš.
badger-FB napísal:Ja sa iba pýtam ich aké navrhujú riešenie, nič viac. A kľudne buď arogantný.. ak nemá byť nateraz diaľnica, ale iné riešenie a nepáči sa v nejakej časti 2+1 čo je samo o sobe postačujúce, lebo najťažšie nepredbehnuteľné vozidlo pohodlne poriešiš, tak sa pýtam čo ešte existuje za možnosť? Napríklad NRSR prijala v posledných hodinách aj možnosť, že obec môže vylúčiť nejaký typ dopravy, ale skôr ma zaujímajú alternatívy v dopravných riešeniach, než zákonné obmedzenia.
To už nehovorím, že z uvedeného: takže stavať sa nezačne v 2023 (čakal niekto niečo iné? ), ale začne sa tak 2024? Nezačne sa. Aj preto, že sa naznačuje, že sa má niečo riešiť s cestou. Jedným dychom sa doplní, že peňazí je málo, ale toto by sa postavilo. Ale sa nepostaví tak skoro, on totiž stihne povedať všetko naraz. Nemá zmysel robiť nejaké úpravy tak, ak by sa mala stavať diaľnica. To akože Slovák nevie jazdiť v kolóne na pár kilometroch? Musíme ho čičíkať, že tam bude "nejaké riešenie"? Doplnené je to o to, že cesta je opravená, takže to musí stačiť.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.