D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 30. Máj 2005 23:22

ak pojde vsetko podla vyhlaeni vlady, tak toto by mal byt prvy usek stavany v ramci programu PPP, ale ci to ozaj tak bude je otazne. podrobne trasovanie aj s popisom tu

http://www.highways.sk/highways/Hubova-Ivachnova.html

variantne trasovanie privadzacov pri ruzomberku (podla toho ako sa bude stavat R3 a D1)

http://www.ruzomberok.sk/img/foto/14/big389.jpg

ortofotomapa useku:

http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... ge_id=7037

fotogaleria:

http://www.dialnice.info/gallery/album.php?album_id=125
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

ha

Odoslaťod Lorenc » 31. Máj 2005 21:52

no a kedy toto zacneme stavat? som cital ze v 2006. a pre ktory privadzac sa mesto ružomberok rozhodne?
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ha

Odoslaťod Caesar » 31. Máj 2005 21:57

Lorenc napísal:no a kedy toto zacneme stavat? som cital ze v 2006. a pre ktory privadzac sa mesto ružomberok rozhodne?


Toto sa má začať stavať najneskôr v r. 2006, inak už je absolútne nemožné po technickej stránke stihnúť spojenie D1 BA-KE v r. 2010 aspoň na 1/2 profil. Technicky je toto posledný rok, kedy sa musí začať s výstavbou a aj tak by to bolo veeeľmi veľa snaženia sa, aby sa za 4 roky dali postaviť úseky medzi ZA a RK. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 31. Máj 2005 22:17

Načo je tam viac variantov privádzačov? Čaká sa na definitívne trasovanie R3 alebo prečo sa ešte nerozhodlo?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod kaviarista » 31. Máj 2005 23:47

Sergej, ak zvitazi hlupy rozum a vyberie sa trasa R3 cez MT, tak ziadny z tych privadzacov sa realizovat nebude.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod sergej » 01. Jún 2005 00:10

kaviarista napísal:Sergej, ak zvitazi hlupy rozum a vyberie sa trasa R3 cez MT, tak ziadny z tych privadzacov sa realizovat nebude.

Prečo by sa sakra nemal realizovať ani jeden? Pokiaľ viem, tam nejde o to, či tam bude nejaký privádzač, ale kde bude.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 01. Jún 2005 07:59

kaviarista napísal:Sergej, ak zvitazi hlupy rozum a vyberie sa trasa R3 cez MT, tak ziadny z tych privadzacov sa realizovat nebude.

kaviarista, tak toto si dobre zatal mimo.

ak vyhraje (co zhruba je uz jasne ze vyhral) variant cez turiec, tak ruzomberok bude logicky potrebovat jeden privadzac z mesta na dialnicu :) dalej co sa variantnych rieseni privadzacov tyka, zavysi to aj od dalsej veci a to konkretne ako dalej bude trasovana R3 v smere RK - DK, kedze variant DK - kralovany by vychadzal drahsie ako RK - DK s tym ze medzi RK a turanmi by bola R3 "vedena" po D1.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 01. Jún 2005 09:02

V RK je potrebné k tomu aby sa mohol realiovať RC cez Donovaly stavať Variant V2. Ak sa vyberie iný cesta cez Donovaly je už 100% pasé
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod johhan » 01. Jún 2005 09:05

aquila napísal:ak vyhraje (co zhruba je uz jasne ze vyhral) variant cez turiec


No tak toto vôbec nie je isté že vyhral, ale kaviarista to troška prestrelil
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod kaviarista » 01. Jún 2005 09:39

Nic som neprestrelil, toto je forum o dialniciach a rychlocestach. preto nie je ani privadzac ako privadzac. Ak povedie R3 cez MT , tak v RK sa privadzac k D1 ako 4 prudovy stavat nebude, iba ako dvojprudovy, cize ekvivalent k ceste 1. triedy.

Tie varianty stvorprudovej cesty cez RK su vsetky zle. Najlepsi by bol takyto: v smere od pripojky k D1 cerveny variant V2 az po krizovanie s modrym variantom a pokracovanie po modrom variante V3 az po dnesnu svetelnu krizovatku na BB v tvare T. Odtial je az po juzny okraj RK stvorprudovka (aj ked pravda ze s obmedzenou rychlostou) a tento usek moze docasne sluzit v trase R3.

Samotny variant V3 uplne zbytocne a nezmyselne posuva pripojku k D1 smerom na vychod.

Johann , toto su co za fabulacie zase?
V RK je potrebné k tomu aby sa mohol realiovať RC cez Donovaly stavať Variant V2. Ak sa vyberie iný cesta cez Donovaly je už 100% pasé


To akym myslienkovym pochodom si na to prisiel? Co by sa take zvlastne stalo, keby sa relizovala napriklad kombinacia variantov V2 a V3 ?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod johhan » 01. Jún 2005 10:41

kaviarista napísal:Nic som neprestrelil, toto je forum o dialniciach a rychlocestach. preto nie je ani privadzac ako privadzac. Ak povedie R3 cez MT , tak v RK sa privadzac k D1 ako 4 prudovy stavat nebude, iba ako dvojprudovy, cize ekvivalent k ceste 1. triedy.

Tie varianty stvorprudovej cesty cez RK su vsetky zle. Najlepsi by bol takyto: v smere od pripojky k D1 cerveny variant V2 az po krizovanie s modrym variantom a pokracovanie po modrom variante V3 az po dnesnu svetelnu krizovatku na BB v tvare T. Odtial je az po juzny okraj RK stvorprudovka (aj ked pravda ze s obmedzenou rychlostou) a tento usek moze docasne sluzit v trase R3.

Samotny variant V3 uplne zbytocne a nezmyselne posuva pripojku k D1 smerom na vychod.

Johann , toto su co za fabulacie zase?
V RK je potrebné k tomu aby sa mohol realiovať RC cez Donovaly stavať Variant V2. Ak sa vyberie iný cesta cez Donovaly je už 100% pasé


To akym myslienkovym pochodom si na to prisiel? Co by sa take zvlastne stalo, keby sa relizovala napriklad kombinacia variantov V2 a V3 ?


Ale ano prestrelil myslím tvoj príspevok o víťazstve hlúpeho rozumu, z toho totiž vyplýva že kto s tebou nesúhlsí je hlupák.

Nehnevaj sa ale kombináciou V2 V3 by si doviedol dopravu a hlavne tranzit do centralnej mestskej zony a neodstránil z nej.

Videl si niekedy trasovanie RC Liptovská osada - RK ? Ak áno mal by si vedieť že varianta V2 je trasa R3 a východný obchvat RK. To znamená že keď sa vyberie iný variant ako V2 tak sa už nepočíta s RC cez Donovaly. Už je to jasné?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod kaviarista » 01. Jún 2005 13:23

johann

Hlupak je ten, kto presadzuje hlupe riesenia , vyhovujuce uzkej skupine na ukor vacsiny. Aj ked je pravdou, ze zrejme este vacsim hlupakom bude ten zastupca vacsiny, co to dovoli :)

Kombinaciou V2 a V3 tranzit do centralnej mestskej zony nedotiahnes, lebo ta zacina az zapadne od Hypernovy. A co povies v tomto zmysle na taku Pov.Bystricu?
Vychodny obchvat RK neviem posudit, nevidel som ziadne nakresy, ale v tejto suvislosti si dovolim jednu poznamku. Keby sa u nas k cestnym stavbam nepristupovalo tak megalomansky, tak by mali dnes motoristi citelne vacsi osoh a uzitok z celej cestnej infrastruktury.

Trasovanie LO-RK som nevidel, ale velmi rad by som si tych 5 nezmyselnych tunelov na tejto trase niekde pozrel.

Ohladom variantu V2 nie je jasna este jedna vec. Naco by bol Ruzomberku stvorprudovy privadzac, ak tadial nepovedie R3?
Dalsia vec: Podla mna bude potrebovat RK zvlast privadzace k D1 aj k R3, ak by tato viedla cez RK. Nemyslim, ze pre RK bude postacovat jeden spolocny privadzac k D1 aj R3. Takze ak sa zatial vybuduje napr. privadzac V4b ako dvojpruh, vobec to nemusi ovplyvnit buducu trasu R3, ktora moze kludne viest trasou V2 alebo V2+V3.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod johhan » 01. Jún 2005 14:02

kaviarista napísal: Keby sa u nas k cestnym stavbam nepristupovalo tak megalomansky, tak by mali dnes motoristi citelne vacsi osoh a uzitok z celej cestnej infrastruktury.


100% súhlasím
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Caesar » 01. Jún 2005 16:09

kaviarista napísal: Keby sa u nas k cestnym stavbam nepristupovalo tak megalomansky, tak by mali dnes motoristi citelne vacsi osoh a uzitok z celej cestnej infrastruktury.


U nás sa k výstavbe diaľnic nepristupuje megalomansky. Veď ešte klesajú nároky pri výstavbe D1 a D3.

Ak považuješ D1 a D3 za megalomanské, tak potom si ešte nevidel megalomanskú diaľnicu, kaviarista.

Takéto stavby sú napr. v USA bežné, že sú vedené cez rôzne pohoria v dĺžke aj 600 km, dokonca ako 8-prúdové a tiež ich financujú a stavajú aj 10 rokov. 8)

Naopak, ja som ešte aj za to, aby aj R1 bola stavaná na parametre diaľnice, podobne aj R4 KE-Milhosť. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Odoslaťod kaviarista » 01. Jún 2005 17:30

Caesar,
a kde na to vziat?

Ak mas k dispozicii napr. 10 mld. rocne na dialnice a pustis sa do vystavby 100 mld. zilinskych tunelov s luxusnymi parametrami, je to megalomania. Ak by si mal k dispozicii 50 mld. uz by to bolo v inom svetle.

Dufam, ze sa to u nas dostane aspon nad 25 mld. rocne.

A existuje tu este jeden dolezity moment. Ty si stavbar, tebe hrdost neda , aby sa na vystavbe setrilo na ukor kvality a parametrov. Ja som ale motorista-praktik. Mna samotna stavba az tak hlbkovo nezaujima, ja sa len jej prostrednictvom potrebujem co najkomfortnejsie dostat do cieloveho bodu zvolenej trasy. Ako som uz pisal inde, radsej 200 km rychlociest s chybami krasy , ako 100 km superdialnice.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 01. Jún 2005 17:46

A existuje tu este jeden dolezity moment. Ty si stavbar, tebe hrdost neda , aby sa na vystavbe setrilo na ukor kvality a parametrov. Ja som ale motorista-praktik. Mna samotna stavba az tak hlbkovo nezaujima, ja sa len jej prostrednictvom potrebujem co najkomfortnejsie dostat do cieloveho bodu zvolenej trasy. Ako som uz pisal inde, radsej 200 km rychlociest s chybami krasy , ako 100 km superdialnice.


Caesar, dovolim si tvrdit ze min. 95 % vsetkych motoristov si mysli to iste.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Caesar » 01. Jún 2005 17:54

kaviarista napísal:Caesar,
a kde na to vziat?

Ak mas k dispozicii napr. 10 mld. rocne na dialnice a pustis sa do vystavby 100 mld. zilinskych tunelov s luxusnymi parametrami, je to megalomania. Ak by si mal k dispozicii 50 mld. uz by to bolo v inom svetle.

Dufam, ze sa to u nas dostane aspon nad 25 mld. rocne.

A existuje tu este jeden dolezity moment. Ty si stavbar, tebe hrdost neda , aby sa na vystavbe setrilo na ukor kvality a parametrov. Ja som ale motorista-praktik. Mna samotna stavba az tak hlbkovo nezaujima, ja sa len jej prostrednictvom potrebujem co najkomfortnejsie dostat do cieloveho bodu zvolenej trasy. Ako som uz pisal inde, radsej 200 km rychlociest s chybami krasy , ako 100 km superdialnice.


Koho ste si zvolili, toho máte, pretože parametre viac-menej ostávajú, ale kvantita sa stráca.

Nezhodneme sa. A ja sa hádať v tejto téme nebudem. 8)

Nie som minister, ani dopravy, ani financií. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

V2/3

Odoslaťod Lorenc » 06. Jún 2005 16:28

no mozno mas aj pravdu kaviarista s tym tvojim imaginarnym variantom V2/3 :) no inak mal by si tu tvoju myslienku posunut dalej hm? :D
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Odoslaťod kaviarista » 07. Jún 2005 17:04

lorenc,
tu moze mat pravdu aj johhan . ja som ten vychodny obchvat RK nikdy nevidel , neviem aky je narocny.

moj variant prinasa ale jednoznacnu usporu v tom, ze sa da docasne vyuzivat sucasna stvorprudovka od krizovatky po juh RK v smere na BB
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

urb

Odoslaťod Lorenc » 10. Jún 2005 20:38

no V1 je pripojka na vychodny obchvat mesta, cize R3 by bola o tunel kratsia... na tom poli medzi dvojprudovkou na BB a myslenym privadzacom v smere konca V1 po biely potok je planovany obytny subor 2015-2025...... :D takze s V2 to ako s V1 neprichadza v uvahu ak vychadzali aj z UPN RK.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 676
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

rozhodnutie o prvom useku PPP

Odoslaťod aston » 30. Jún 2005 07:08

takze tento usek sa asi tak skoro stavat nezacne. som cital ze vcera vlada rozhodpa ze prvy uske ktory sa zacne stavat metodou PPP bude usek Lietavska Lucka - Turany. cez Ruzomberok sa teda este par rokov budeme musiet vliect cez semafory....

ktovie na zaklade akych kriterii sa vo vlade rozhodovalo, zeby zakladnym kriteriom bolo to, ze ked uz stavat tak poriadne dlhy a poriadne drahy usek, kym este mame moznost o tom rozhodnut v tomto zlozeni vo vlade a mozno z toho budeme aj nieco mat? .... :-)
Obrázok používateľa
aston
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 09. Máj 2005 14:58
Bydlisko: Bratislava

Re: rozhodnutie o prvom useku PPP

Odoslaťod eucitizen » 30. Jún 2005 09:03

aston napísal:takze tento usek sa asi tak skoro stavat nezacne. som cital ze vcera vlada rozhodpa ze prvy uske ktory sa zacne stavat metodou PPP bude usek Lietavska Lucka - Turany. cez Ruzomberok sa teda este par rokov budeme musiet vliect cez semafory....

ktovie na zaklade akych kriterii sa vo vlade rozhodovalo, zeby zakladnym kriteriom bolo to, ze ked uz stavat tak poriadne dlhy a poriadne drahy usek, kym este mame moznost o tom rozhodnut v tomto zlozeni vo vlade a mozno z toho budeme aj nieco mat? .... :-)


Myslim si ze vlada urobila tentokrat dobre lebo LL-TU je velmi treba lebo sa vlacit za kolony pomalich avii je to velky stress:)
Inac cez RK sa ide celkom slusne ale myslim ze aj ten sa bude stavat dost skoro. Podstate okrem tunela az tak narocny nebude. :P
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 01:43

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 09:42

aston,

nedá sa stavať hneď, aj prípravné práce niečo trvajú, stavať sa začne v r. 2006, to je realistický termín, ktorý sa dá uplatniť. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Andrej » 30. Jún 2005 14:17

Ktovie, či to nebol skôr politický ťah stavať najprv ZA-MT, keďže bude slúžiť podstatne viac obyvateľom, ako Hubová-Ivachnová. Radšej by som však bol tiež za Hubovú-Iv. práve kvôli zdržaniu v RK
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod Jonathan » 30. Jún 2005 14:34

Andrej napísal:Ktovie, či to nebol skôr politický ťah stavať najprv ZA-MT, keďže bude slúžiť podstatne viac obyvateľom, ako Hubová-Ivachnová. Radšej by som však bol tiež za Hubovú-Iv. práve kvôli zdržaniu v RK


Neviem, ale ja ked idem ZA - LM tak mam skor obavy z prejazdu Vrutok, Martina a Sucian ako Ruzomberka. Navyse Ruzomberok ma vyhodu v tom, ze ma tri svetelne krizovatky, ktore ten prival tranzitnych aut "rozsekaju" na mensie davky a potom aj ten prejazd nie je taky masovy. Naopak vo Vrutkach nie je jedina svetelna krizovatka, takze ak kamion pod Strecnom nazbiera "vlacik", tak ten vlacik plynulo pokracuje a chudak domaci sofer snaziaci sa odpocit do lava. Minule som jdneho pustil a skoro som schytal do kufra kamion ;-). Je to asi skor o pocitoch
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Ďalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.