D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sergej » 30. Jún 2005 14:03

Navyše keď sa stane niečo sa trase Kraľovany-RK, dá sa to pohodlne obísť cez DK, pričom ak sa zablokuje úsek MT-ZA, tak to je koniec. Obchádzať to cez Terchovú, to je o držku. Za posledný týždeň som na úseku MT-ZA stál 3x v súhrnnej dĺžke 4 hodiny, podľa mňa je to dobré rozhodnutie o posunutí PPP na tento úsek.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 15:04

Sergej napísal:Navyše keď sa stane niečo sa trase Kraľovany-RK, dá sa to pohodlne obísť cez DK, pričom ak sa zablokuje úsek MT-ZA, tak to je koniec. Obchádzať to cez Terchovú, to je o držku. Za posledný týždeň som na úseku MT-ZA stál 3x v súhrnnej dĺžke 4 hodiny, podľa mňa je to dobré rozhodnutie o posunutí PPP na tento úsek.


Tiež si myslím, že ZA-MT potrebujú D1 viac ako RK. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Andrej » 30. Jún 2005 16:13

Alexander Velky napísal:Tiež si myslím, že ZA-MT potrebujú D1 viac ako RK. :lol:


V podstate máš pravdu, to asi len ja mám v RK vždy na to zdržanie akosi smolu :(
Len sa bojím, aby práve tento najdôležitejší úsek nepokašlali, čo sa týka zmluvy, keďže sa má robiť ako prvý. Aj z toho dôvodu by možno bolo lepšie, keby sa PPP odskúšalo na kratšom úseku :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 16:36

Andrej napísal:V podstate máš pravdu, to asi len ja mám v RK vždy na to zdržanie akosi smolu :(
Len sa bojím, aby práve tento najdôležitejší úsek nepokašlali, čo sa týka zmluvy, keďže sa má robiť ako prvý. Aj z toho dôvodu by možno bolo lepšie, keby sa PPP odskúšalo na kratšom úseku :P


Tu veľmi záleží práve od sily právnikov a od toho, koľko ktorá strana "pustí", pretože štát si môže dať nejaké podmienky, môže diktovať podmienky, ale PPP má svoju cenu a môže sa stať, že štát neuspeje, na druhú stranu sa môže stať, že PPP "povolí" a bude nižšia cena, ale bude to len v rámci možností.

Podľa mňa sa mali oba úseky stavať cez PPP, ale nie je dostatok rezerv v NDS. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod aston » 01. Júl 2005 01:57

nepochybne usek LL - Turany je potrebny, pochybnosti u mna vyvolava len to, ze najprv by som PPP vyskusal na kratsom a financne menej narocnom useku. usek hubova ivachnova to podla mna splna. z technickeho hladiska bude na nom par mostov a k tomu tunel cebrat, co by mohlo podla mna dostatocne preverit schopnost PPP stavat dialnice.

chcem verit ze PPP bude dostatocne zivotaschopne, a nestroskota hned na prvom moznom useku. usek LL -Turany totiz povazujem z technickeho hladiska na jeden z najnarocnejsich usekov v ramci vystavby dialnic na slovensku a preto by som sa donho pustil formou PPP az po overeni zivotaschopnosti tohto modelu vystavby.

navyse neviem preco bola teda najata fy Mott MacDonald, ktora za tazke peniaze odporucila ako piltny projekt v ramci PPP prave usek hubova - ivachnova kedze vlada jej odporucania aj tak nerespektovala. to ze usek zilina - martin je pretazenejsi ako usek okolo ruzomberka predsa niet pochyb. zda sa mi teda ze islo len o vyhodenie penazi z rozpoctu.... ale to nie je na slovensku prvy ani posledny raz.......
Obrázok používateľa
aston
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 09. Máj 2005 13:58
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 07:27

aston napísal:chcem verit ze PPP bude dostatocne zivotaschopne, a nestroskota hned na prvom moznom useku.

navyse neviem preco bola teda najata fy Mott MacDonald, ktora za tazke peniaze odporucila ako piltny projekt v ramci PPP prave usek hubova - ivachnova kedze vlada jej odporucania aj tak nerespektovala. to ze usek zilina - martin je pretazenejsi ako usek okolo ruzomberka predsa niet pochyb. zda sa mi teda ze islo len o vyhodenie penazi z rozpoctu.... ale to nie je na slovensku prvy ani posledny raz.......


aston,

PPP bude stavať, ak štát nechá priestor, teda, ak si to nerozmyslí.

Okrem toho MMD je jedna vec a reálne rozhodnutie vlády je vecou druhou. Na PPP je vhodný celú úsek ZA-RK, takže to je jedno, ktorý sa bude stavať vo forme PPP. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 24. Okt 2005 20:58

aston,

doplnim Alexandra Velkeho:

chcem verit ze PPP bude dostatocne zivotaschopne, a nestroskota hned na prvom moznom useku.


Aj to je mozne, ze to takto skonci, ale 99% zodpovednosti za vsetko je len na state. Kraje uz PPP aktivne vyuzivaju na opravy ciest, na rade je stat. PPP moze statu pomoct postavit useky na D1 za 50 mld. SKK minimalne. Stat zacina s jednym usekom za 20 mld. SKK a to uz je dost. Je to jeden usek, ktory by stat musel financne kryt jeden cely rok. Ani to by nestacilo, pretoze peniaze na dialnice su 16-19 mld. SKK na r. 2005-2006, planovane. Takze to by stat 5 rokov staval len D1 a nic ine, ak nezmeni financnu strategiu a on ju chce zmenit prave cez PPP.

navyse neviem preco bola teda najata fy Mott MacDonald


Nikto nevie, co je to za firmu, vsetci ju len kritizuju. Ludia/obcania, tato spolocnost v tomto regione (stredna Europa) posobi uz velmi dlho, ma velke kontakty na velke mnozstvo renomovanych firiem/agentur a ma skusenosti v tejto oblasti. Venuje sa velmi sirokemu spektru problemov a stat na 90% tuto firmu aj poslucha. Na D1 takmer na 100%. Len PPP nie - vas stat zase vie, ze MMD ma prepojenia aj na ine zaujmove skupiny a SR je opatrna, nic viac.

MMD je vsak "len" poradca, nic viac. Rozhodnutia su na MDPT SR, MF SR a zrejme na predsedovi vlady, pretoze dialnice su predovsetkym politicka zalezitost. Politik urci, kadial sa bude stavat na zaklade porady odbornikov atd. a je na ministrovi dopravy aby sa stavalo efektivne, kvalitne, ...
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aston » 26. Okt 2005 19:55

Adaos,

posledne tyzne som zachytil, ze ani PPP nemusi byt konecnym riesenim na ueku D1 od Hricovskeho Podhradia po Ivachnovu. Zacalo sa uvazovat,ci by Slovensko neziskalo prostriedky na vystavbu tohoto useku D1 z koheznych fondov EU.

Inak co sa tyka PPP, neviem presne co si mal na mysli ked si napisal, ze "Kraje uz PPP aktivne vyuzivaju na opravy ciest...". Podla mojich informacii stavaju/rekonstruuju kraje, resp. VUC cesty z penazi za cestnu dan ktore dostali do svojich rozpoctov.
Obrázok používateľa
aston
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 09. Máj 2005 13:58
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2005 20:08

aston: to by bola len dobra sprava, PPP sice nie je zly napad, ale ak by sa to dalo financovat z EU by to bolo super, len sa obavam ci by nebol tunel len v jednej rure a ako rychlo by to zase napredovalo ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 26. Okt 2005 20:18

aston napísal:Adaos,

posledne tyzne som zachytil, ze ani PPP nemusi byt konecnym riesenim na ueku D1 od Hricovskeho Podhradia po Ivachnovu. Zacalo sa uvazovat,ci by Slovensko neziskalo prostriedky na vystavbu tohoto useku D1 z koheznych fondov EU.

Inak co sa tyka PPP, neviem presne co si mal na mysli ked si napisal, ze "Kraje uz PPP aktivne vyuzivaju na opravy ciest...". Podla mojich informacii stavaju/rekonstruuju kraje, resp. VUC cesty z penazi za cestnu dan ktore dostali do svojich rozpoctov.


aston,

ak bude EU tak je dobre, ale PPP podla mna bude zavedene, lebo EU to je az r. 2007, ale stavat by sa malo v r. 2006, ak chce SR D1 BA-KE do r. 2013.

Kraje/VUC. Konkretne Presovsky, Kosicky a Zilinsky pouzili PPP na opravy svojich ciest.

Presnejsie. PO a KE po 500 mil. SKK a ZA 800 mil. SKK. KE dali zakazku IS KE a ZA Doprastavu. Opravia cesty a budu ich udrziavat 15-25 rokov, zalezi od ciest a od kraja. To uz sa deje, takze tvoje info je zle/nepresne/nedostatocne.

Cestna dan, dan z auta - ano kraj Trenciansky to vyhradne cele smeruje na opravy ciest.

A tym konci moje info - teraz zistene. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aston » 26. Okt 2005 20:48

Adaos,

vdaka za info. Podla toho by kraje (KE, PO, ZA) nemuseli do prave opravovanych ciest prostrednictvom PPP investovat pocas najblizsich 15-20 rokov ani korunu zo svojich rozpoctov?
Obrázok používateľa
aston
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 09. Máj 2005 13:58
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Leonidas » 26. Okt 2005 20:57

aston napísal:Adaos,

vdaka za info. Podla toho by kraje (KE, PO, ZA) nemuseli do prave opravovanych ciest prostrednictvom PPP investovat pocas najblizsich 15-20 rokov ani korunu zo svojich rozpoctov?


Info ma Adoas ode mne. :idea:

Tedy ja ho doplnim. Neni tomu tak, aston. Kraje pouze investovali po tom, co se stat 15 let nestaral vubec o nic.

A kraje dokazou opravit 20-30% sve cestne site, zalezi dle toho jaky kraj.

Krom toho, i kdyby to bylo 100% cestni site, tak kraj ted bude 25 let v prumeru splacet. Tohle funguje tak, ze spolupracuji banka a stavebni firma a kraj pouze bude splacet tenhle dluh. A to dosti odlehci krajsky rozpocet, proto to ostatni kraje zatim delat nechteji, presneji nemaji dostatek penez na PPP anebo nechteji PPP na tenhle druh oprav.

Je tu sance na EU - ta bude financovat cesty II. III tridy, ci-li zde je sance, ale cesty jsou v katastrofalnim stavu, a kraje museli neco udelat - je to politicka odpovednost mistni samospravy. A bylo to spravni.

Aktivne se cesty jiz opravuji a taky staveji. Michalovce jsou tim spravnim prikladem. :wink:
Leonidas
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 26. Okt 2005 12:21

Odoslaťod Adaios » 07. Nov 2005 21:47

Tak tento usek by sa mal zacat stavat 1-2 roky po zacati vystavby 1. useku PPP, takze to bude dokoncene realne az v r. 2013-15. A uvidime ako medzitym postupi I. etapa Mengusovce-Janovce. Ostatne by nemalo byt problemom. Dovtedy bude podla mna postavenych aj dalsich 10-20 km na useku D1 KE-MI. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 08. Nov 2005 16:34

mh preco planuju vystavbu domov v blizkosti dialnice ?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

vsak to je samovrazda. dialnica aj keby sa dostavala v tomto useku v roku 2015 (co bude zrejme skor), tak to pre tych ludi bude katastrofa, resp aj pre dialnicu. dopadne to ako pri svinia - presov, kde povolili vystavbu domu v ochranom pasme potencionalnej dialnice ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 08. Nov 2005 18:13

Neviem, nepoznám tento problém, ale zdá sa mi to divné, lebo trasa aj s variantami je známa minimálne 15 rokov a o územnom pláne ani nehovorím, takže obec nemá čo plánovať v trasách variantov, lebo vie kadiaľ pôjde diaľnica. Inak v tom článku bolo uvedené, že PD Likavka s tým problém nemá, takže ani obec by nemala, čo vyskakovať :D
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 19:07

MH napísal:... ale zdá sa mi to divné, lebo trasa aj s variantami je známa minimálne 15 rokov a o územnom pláne ani nehovorím, takže obec nemá čo plánovať v trasách variantov, lebo vie kadiaľ pôjde diaľnica. ...


S tymto ja suhlasim na 100%. A preto mam aj dost "tvrdy, drsny" postoj. Nechce niekto dialnicu, lebo im nevyhovuje trasa a nechcu predat pozemky? ... OK, nestavat tadial - by sme videli, kto z koho?

Malo sa to podla mna spravit hned v r. 1996 v PB. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Vyhlásenie verejne súťaže

Odoslaťod rbarat » 03. Feb 2006 12:01

Tak sa zdá, že môžeme začať dúfať, že sa v blízkej dobe začne tento úsek realizovať, lebo ako sa píše aj v dnešnom monitoringu tlače, NDS vyhlásila súťaž na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.

http://www.sme.sk/c/2574520/Vyhlasili-s ... hnova.html
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod aquila » 03. Feb 2006 22:55

to by bola dobra sprava ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 04. Feb 2006 08:26

vzdy som mal taky pocit ze ta dialnica konci prilis skoro ... ten usek (aspon po RK) tam mal stat uz velmi dlho ... no ale hlavne ze sauz v dohladnej dobe zacne stavat
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: Vyhlásenie verejne súťaže

Odoslaťod Adaios » 11. Feb 2006 23:28

rbarat napísal:Tak sa zdá, že môžeme začať dúfať, že sa v blízkej dobe začne tento úsek realizovať, lebo ako sa píše aj v dnešnom monitoringu tlače, NDS vyhlásila súťaž na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.

http://www.sme.sk/c/2574520/Vyhlasili-s ... hnova.html


A preco tam je autorsky dozor a nie stavebny dozor :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Vyhlásenie verejne súťaže

Odoslaťod Nevedko » 13. Feb 2006 10:01

Adoas napísal:A preco tam je autorsky dozor a nie stavebny dozor :?:

Mozno preto, ze naozaj hladaju niekoho, kto bude vykonavat autorsky a nie stavebny dozor ;-)
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Re: Vyhlásenie verejne súťaže

Odoslaťod wazari » 13. Feb 2006 11:32

Adoas napísal:
rbarat napísal:Tak sa zdá, že môžeme začať dúfať, že sa v blízkej dobe začne tento úsek realizovať, lebo ako sa píše aj v dnešnom monitoringu tlače, NDS vyhlásila súťaž na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.

http://www.sme.sk/c/2574520/Vyhlasili-s ... hnova.html


A preco tam je autorsky dozor a nie stavebny dozor :?:


ak sa dobre pamatam, projektant si robi autorsky dozor
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 19:45

random napísal:vzdy som mal taky pocit ze ta dialnica konci prilis skoro ... ten usek (aspon po RK) tam mal stat uz velmi dlho ... no ale hlavne ze sauz v dohladnej dobe zacne stavat


Zalezi odkial cestujes po D1. Vseobecne je SR mala krajina, da sa prejst za 1 den. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Vyhlásenie verejne súťaže

Odoslaťod Lenny » 28. Feb 2006 15:56

rbarat napísal:Tak sa zdá, že môžeme začať dúfať, že sa v blízkej dobe začne tento úsek realizovať, lebo ako sa píše aj v dnešnom monitoringu tlače, NDS vyhlásila súťaž na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.

http://www.sme.sk/c/2574520/Vyhlasili-s ... hnova.html


Letos bude zpracována dokumenatace pro stavební povolení. V zimě 2006 a na jaře 2007 bude probíhat stavební řízení a výběrové řízení. :arrow: Tento úsek by se mohl začít stavět v roce 2007. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 09. Jún 2006 13:09

No, tak sa už robí dokumentácia pre stavebné povolenie: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4080

Vypracovanie dokumentácie môže trvať pol roka, následne pol roka odsúhlasenie, paralelne vypísanie súťaže na zhotoviteľa, pri troche snahy a lepšej korordinácie yo strany NDS by sa s výstavbou mohlo začať už na budúci rok.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: motuz, perets, Vceliak a 16 hostí.