Stránka 92 z 193

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2016 22:50
od Laky
No ta otazka by aj mna zaujimala :) V polovicnom profile? Tak to maju este dost prace kym ho daju do plneho profilu :) Ale bez tunela je to nanic. Tato vladna garnitura je totalne spomalena.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 12:41
od Lorenc
Ale nieje to súvislý pás. Raz pravý raz ľavý. Otvorenie tohoto úseku aj v polke má logiku. DK-Rk-LM trasa má celkom vysoké intenzity. Využíva sa aj cesta cez Lúčky ako skratka. DK-RK 7200 a osádka 2800- Odhadujem 3-4000 v/24 by poloprofil naškrabal.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2016 13:18
od plš
Čo na Laky-ho "Tato vladna garnitura je totalne spomalena.". Érsek nebloguje, do médii sa netlačí a keď hovorí, tak minimálne, ale hutne. A snaží sa, aby ho na niečom nenachytali, resp. nenadháňa vodu aktivistom ani kontra-aktivistom. hahaha
Takže keď sa mu niečo zadarí, oznámia to zaňho médiá: Ak sa „neúspešní“ neozvú, môže sa s úsekom D3 začať! viewtopic.php?f=35&t=21976 .

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2016 13:26
od jolu
Dnes betnáž predposledného pola na pravom moste 214.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2016 21:09
od Pascal25Z
Is the prelozka of the I/18 finished?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 17:12
od Mayllo
no progress in recent months :roll:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 18:45
od Pascal25Z
Why is there no progress since few months? The whole section should be finished next June.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 19:21
od medima
The question is very simple. Because this is Slovakia. Welcome

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 19:42
od Pascal25Z
Welcome
But what is the real reason?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 19:47
od medima
I have written that the real reason is the fact that this is Slovakia. What it means? Such a type of motorway-built spreading is not allowable anywhere, except from us.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 21:33
od Lorenc
I have seen bridge I/18 recently and is still same as 10 months ago. What is new, is just seeable erosion.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 17:57
od WOoFeR
Nakoniec mi to príde tak že celý úsek bude potom na poslednú chvílu odfláknutý.. preložka stojí od decembra 2015 (skoro rok) tunel tiež stojí rok a pol (ak nie viac) aspon že tie mosty aj keď pomaly sa stavajú.. nuž sme na slovensku kde si isté hlavy myslia že slovensko končí v trnave.. dáky s prepáčením kkt si zmyslí že treba obchvat bratislavy do polroka sa začne stavať a do 2 rokov je postavený.. tam peniaze sú.. ale na to aby sa konečne pohla táto stavba nie.. ešte pár ľudí bude musieť obetovať život kým bude dialnica hotová... kolóny v RK ani nehovorím už nie su len cez víkend ale každý deň ešte teraz na križovatke BB-LM-ZA,DK pribudol další semafór čo len skomplikuje dopravu..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 20:37
od zoom
Je na čase si uvedomiť, že "dáky s prepáčenim kkt" v Bratislave je aj východnar, oravak, iný stredoslovák atd atd. Netreba prehánať s tým obetovaným životom, nechať opadnuť emocie (ak si práve došiel z jednej z tých zápch) a radšej naštudovať, prečo tunel stoji.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 12:41
od Lorenc
WOoFeR napísal:kolóny v RK ani nehovorím už nie su len cez víkend ale každý deň ešte teraz na križovatke BB-LM-ZA,DK pribudol další semafór čo len skomplikuje dopravu..


A veď intenzity podľa SSC klesajú, asi trpíme preludmi z hustnúcej dopravy:-D RK je dopravne na hranici toho, čo kapacita ciest zvláda. Zelená vlna funguje, a prechod mestom je plynulejší. Ak by o rok otvorili aspoň polúseku Li-Iv a signalizaciou sa to porieši bude to v medzi únosnosti až do otvorenia tunela Čebrať v 12/2019. I keď ani celá D1 bez R1 z mesta nezoberie príliš veľa dopravy.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 18:44
od misokollar
Nechcem moc rýpať do tak citlivej témy ako je vyhasnutie už niekoľkých ľudských životov na ceste 1/18 v tomto úseku a samozrejme aj v úsekoch kde ešte diaľnica nie je postavená. Ale nedá mi nenapísať krátku reakciu na túto tému, ked sa to tu už spomenulo.
"básnická otázka": Nie je možné nejak súdne napadnúť nečinnosť kompetentných ľudí/organizácii za tie mnohé roky "výhovoriek" na financie, nedá sa, legislatíva pod. ?? Žiadna z týchto výhovoriek nie je pre mňa totiž akceptovateľná.

Som nesmierne vďačný, za to že sa táto problematika netýka mňa ani môjho okolia, ale uvedomujete si ten hnev a bezbrannosť, keď by sa Vás táto téma týkala ?
Zodpovednosť za ťažké zranenia a usmrtených ľudí po x haváriach v tomto úseku asi nikdy nebude vyvodená. A tých nehôd do roku 2019 ešte bude žiaľbohu niekoľko.
Ak nebol tento príspevok aspoň trochu prínosný, akceptujem jeho vymazanie.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2016 00:05
od tomenmen
myslím si že by to bolo možné niekoho za to stíhať, ale je tam potrebné dokladať dôkazy, čiže by sa toho musel chytiť niekto veľmi seriozne ktorý by hľadal suvislosti, oficiálne papiere všetky, preveroval ľudí, preveroval zdôvodnenia a poukazoval na skutočné dôvody prečo sa to nedialo, ktoré by viedli ku zlyhaniam konkrétnych ôsob.. je to rovnaké ako keď v televíznych novinach povedia že 3000 ludi ročne zomrie zbytočne kvôli nedostatku peňazí v zdravotníctve.. oficiálne číslo pomerne, zabitie z nedbanlivosti, minimálne, ale už nie je toho kto by to riešil.. lebo NAKA rieši grendela a podobné nezmysli.. lebo minister a zamestnanec ministerstva si dovolia ukazať na zlodeja a danoveho podvodníka .. hura wow ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2016 15:45
od Lorenc
Technologický proces a geológiu neokašleme.

Uvažoval som tiež, či náhodou dobu stavby schválne nepredlžujú, kvôli tomu, že si myslia že by nemohli otvoriť aspoň časť diaľnice ako to avizoval Brecely.
Nový Čebrať 3650m nemá doteraz ani projekt. Ak by sa reálne začal raziť v 4/2017 teoreticky by sa mohli dokončiť násypy a povrchy medzi 10-12/2017.

Termín 6/2017 sa tým pádom nestihne ani v polovici úseku Li-Iv, ale s polročným meškaním by to mohlo byť otvorené tj 12/2017.

Ďalej tunel sa bude dať preraziť za 15 mesiacov. tj. 9/2018 + 12-15 mesiacov na dokončenie sekundárneho ostenia a technológie. To znamená termín 12/2019 je zhruba reálny.´

Minulý rok v lete 7/2015 už boli zmeny Čebrate v ÚPN Ružomberka aj Likavky. Ďaľšie stupne sa dali vyhotoviť max. do polroka.

Je fakt, že stavba len vďaka politickým a manažérskym čachrom bude meškať min. rok. To že sa musel urobiť nový IGHP a čakať polroka nerátam.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 11:12
od Lorenc
Na enviroportále sa objavilo rozhodnutie. https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... y-dialnice

u zmeny navrhovanej činnosti „Diaľnica D1 Hubová – Ivachnová, zmena trasy diaľnice“, umiestnenej na k. ú. mesta Ružomberok (k.ú. Hrboltová) a obce Likavka, predmetom ktorej sú v staničení km 1,007 – 6,069 zmeny v:
- trase diaľnice a predĺženie tunela Čebrať západným smerom,
- mostných objektoch,
- zariadení staveniska a dočasných depónií,
- dočasných prístupových komunikáciách,
- trvalých prístupových komunikáciách,
- rekultivácií z dôvodu zmeny trasy
sa predpokladá významný nepriaznivý vplyv na životné prostredie, a preto je predmetom posudzovania podľa § 18 ods. 1), písm. e) zákona.
Pokračovanie procesu posudzovania sa vykoná podľa § 30 zákona.
V správe o hodnotení sa, okrem náležitostí podľa príloha č. 11 zákona navrhovateľ podrobnejšie rozpracuje údaje o:
- hydrologických a geologických pomeroch,
- realizácii a výsledkoch z podrobného inžiniersko-geologického prieskumu v novej trase,
- vplyvu na hlukovú a emisnú záťaž vyplývajúcu z priestorovej zmeny,
- na biotopy najmä v polohe alternatívnych prístupov mimo Hrboltovej,
- na možný posun portálu Čebrať – odsun telesa diaľnica od MČ Hrboltová,
Strana č. 2 rozhodnutia č: 2026/2016-1-1.7/ml
- posúdenie vplyvu zmeny navrhovanej činnosti na územia Natura 2000,
- posúdenie vplyvu prístupových a trvalých ciest
.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 11:38
od juancarlos
Ak som to správne pochopil, bude sa robiť doplňovanie EIA?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 12:59
od Lorenc
To neviem nech odpovie niekto, kto tieto procesy pozná lepšie.
Pripomienka občanov Hrboltovej
- na možný posun portálu Čebrať – odsun telesa diaľnica od MČ Hrboltová,

Teoreticky mení novú trasu. Stačilo by tam kompenzovať jeden dom a diaľnica by bola ďalej ak by súhlasili. Čo sa týka ostatných pripomienok už si dávajú pozor, ten nový prieskum IGHP v novej trase môže trvať ďalší polrok.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 13:35
od Ister
vie niekto ako dlho by to mohlo trvat

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 15:18
od rastislav5
Orientacne 10 mesiacov. V niektorych pripadoch aj viac, ked treba cakat na biologicke hodnotenie celej vegetacnej sezony. Tu su lehoty podrobnejsie: http://www.envis.sk/sk/Poradenstvo-a-sl ... e-EIA.html

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 15:21
od Lorenc
Takže podľa tohto tvojho odhadu raziť by mohli reálne v 9/2017. Ale zase tato trasa je viac ekologická ako ta predtým, čo sa týka vplyvu na prírodu je to v podstate vylepšenie predošlého projektu, IGHP je otázny.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 15:53
od juancarlos
Pochybujem. Ak budú robiť EIA v najlepšom prípade 10 mesiacov to máme IX/2017, ale potom nasledujú všetky stupne projektovej dokumentácie vrátane povolení a realizačného projektu. Takže IX/2017 asi ťažko. Mne to pripadá reálne tak XII/2017 až I/2018. Teraz chýba ten čas, ktorý sa stratil počas strečkovania Bercelyho.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 16:51
od Lorenc
To by sme boli na 8/2020 :-) este daky tendrik na tunel a komplikacie a sme v roku 2022 :-) To skor bude korbelka :-)