Stránka 93 z 193

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 17:27
od LubosG
No vidím, že tento úsek, to bude ešte "na dlhé lakte", škoda, že to trvá až tak dlho, obzvlášť pri takto dôležitom úseku D1.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 09:05
od Lorenc
To je totálne okašlané od prípravy projektu. Ak si všimnete k tejto diaľnici nebola ani vizualizácia poriadna tobôž animácia. Pritom úsek zložitý čo sa týka trasovania hlboký zárez, 2km tunel, dlhé mosty 2 premostenia železnice aj nákladnej stanice a Váhu. Križovatka s významným cestným ťahom I/59 sever juh. Chránené územie Likavy a Ivachnovského lúhu, ochranné pásmo letiska.

Dáka potreba poriadneho IGHP 10 rokov bola len v myšlienke, ale zišlo by sa sa tu pred rokmi písalo. Teraz sa nám zíde a objednávať sa bude už druhý počas výstavby. Tak zanedbanú prípravu dosiaľ asi nemal žiadny úsek.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 11:05
od mino
A pritom trasovanie popod Cebrat je na papieri uz aspon 20 rokov...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 08:03
od eric987
V dnesnom vydani VVo bola uverejnena sprava o zmene zmluvy. Nadsencov skludnujem, ide stale o prace naviac z preloziek IS, so zmenou trasy to nesuvisi:

Zákazku realizuje: "Združenie Čebrať", hlavný člen - Váhostav - SK, a.s., člen č. 2 - OHL ŽS SK, a.s.
Pokyn na zmenu č. 11 k ZM/2013/0395 Diaľnica D1 Hubová - Ivachnová
Nález súvislého skalného pásu horniny v časti trasy SO 702-00 v dĺžke 30,79m a SO 703-00 v dĺžke 34,30m.
SO 702-00 Prekládka VTL plynovodu DN 200 v km 9,700 D1
SO 703-00 Prekládka STL plynovodu DN 100 v km 10,700 D1
Uvedené práce sú v sume 9 162,17 EUR bez DPH a nepredstavujú navýšenie pôvodnej zmluvnej ceny nakoľko sú čerpané z rezervy na nepredvídateľné náklady v zmysle zmluvy o dielo.
Predchádzajúce zmeny: Pokyn na zmenu č. 6-10 k ZM/2013/0395


Zdroj: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/347254

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 13:20
od Lorenc
rastislav5 napísal:Orientacne 10 mesiacov. V niektorych pripadoch aj viac, ked treba cakat na biologicke hodnotenie celej vegetacnej sezony. Tu su lehoty podrobnejsie: http://www.envis.sk/sk/Poradenstvo-a-sl ... e-EIA.html


Nejaké veci, ktoré sú totožné s požiadavkami EIA sa už objednávali minulý rok, keď sa spracovával nový projekt, neviem či je kde si zmluva zavesená pre zmenu trasy. Problémom je, že Brecely zastavil a odsunul projektovanie. Všetky procesy teda netrvajú štandardne.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 10:09
od Lorenc
http://mapka.gku.sk/mapovyportal/?basem ... t=49.1036#

Neviete niekto načo je NDS tento podivný pozemok pod poľnou cestou? Že by dáka správa tunela?

Je to aj v ortomape južne od portálu.

http://www.dialnice.info/images/big/D1_hub_ivach.jpg

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 21:13
od Maxx787
pozeral som geologicku mapu, a tiez skripta. :-) Cebrat je tvoreny prevazne chocskym prikrovom, az na zlomove useky by mala razba byt relativne bezproblemova, myslim ze by nemal byt problem dosiahnut tempo 2 m/den. mozno menej v okoli zlomov a v portalovych castiach :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 10:29
od Lorenc
Menej? 3,5- 4 m je bežný postup za deň: viď Višňové.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 11:12
od Maxx787
ale tam sa bavime o krystalickych horninach ktore su ovela tvrdsie a konsolidovane, tu sa bavime o chocskom prikrove ktory ma vela tektonickych poruseni a dolomitovu stavbu ktora nie je tak pevna, okrem toho pri portalovych castiach hrozia posuny pozdlz zlomov. preto tam nedosiahnu take tempo ako vo visnovom. :-) geologia sa meni od tunela k tunelu vid ovciarsko a zilina. :-) mozno sa mylim s tymi 2m/d mozno to bude viac ale cez 3m/d necakaj ani v najkrajsom sne :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2016 12:31
od Lorenc
Geologické a geotechnické pomery Čebrate
Na zistenie geologických úložných pomerov sa v ťažko prístupnom horskom teréne počas IGHG prieskumu aplikovali geofyzikálne odporové metódy v profiloch oboch tunelových rúr a realizovali sa jadrové štruktúrne vrty v oblasti západného (dva vrty s hĺbkou 58 – 80 m) a východného portálu (štyri vrty s hĺbkou 61 – 150 m). Na základe výsledkov prieskumných prác a IG mapovania sa zostrojili dva charakteristické IG rezy. Z nich vyplýva, že geologicko-tektonická stavba vrchu Čebrať je veľmi zložitá, geologické podmienky počas razenia tunela Čebrať budú tvorené sedimentárnymi horninami, najmä vápencami a slieňovcami – od pomerne kvalitných až po tie menej kvalitné v poruchových zónach. Extrémne prekvapenia v podobe veľkých prítokov vody či v podobe jaskynných útvarov sa však v tomto prípade neočakávajú. Z tunelárskeho hľadiska je horninové prostredie, kde sa bude raziť tunel Čebrať, charakterizované po čiastkových úsekoch s kvázihomogénnymi vlastnosťami podľa klasifikácie hornín Z. T. Bieniawského, ktorá je univerzálnejšia a lepšie aplikovateľná pri využití výsledkov výlučne z prieskumných jadrových vrtov.
Triedy hornín RMC sa zostavili podľa ratingového bodového ohodnotenia RMR, ktoré zohľadňuje pevnosť hornín v prostom tlaku, index kvality RQD, vzdialenosť a charakter diskontinuít, vplyv podzemnej vody a smer i úklon diskontinuít, hlavne vrstevnatosti vzhľadom na os tunela a smer razenia. V miestach tektonických porúch masívu sa dajú očakávať zhoršené geologické podmienky. Ak budú vertikálne tektonické poruchy siahať v určitých úsekoch do úrovne tunela, v týchto úsekoch bude treba postupovať pri razení o niečo pomalšie a používať väčšie množstvá vystrojovacích prostriedkov. Počas razenia sa bude vykonávať aj geotechnický monitoring, ktorého súčasťou je podrobné hodnotenie geologických podmienok v čelbe tunela a meranie deformácií výrubu. Na základe výsledkov meraní a hodnotenia podmienok sa rozhodne, či bude treba pridať alebo ubrať množstvá oceľových vystrojovacích prvkov, prípadne aplikovať hrubšie či tenšie vrstvy striekaného betónu.


http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/tu ... ela-cebrat

Trasa je severnejšie a na okraji, čo si myslím, že budú ťažšie podmienky, no keby 2 metre za deň to máme presne 2,5 roka razenia. Tzn. termín sa nám môže posunúť na koniec 12/2020 ak nie 2021.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2016 16:29
od jolu
Dnes betonáž poslednej časti ľavého mosta na SO 215, na 214-tke je posuvná skruž rozobratá a bude preložená na ľavú stranu, čiže ľavý most.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 10:30
od Jano1
Na to, ze je termin dokoncenia 2 casti useku (Likavka - Ivachnova) leto 2017, nic moc. Betonazi mostov urcite nebrani nedostatok materialu z tunela.
Keby aspon smer Likavka - Ivachnova pustili skor, teda aspon v roku 2018.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 16:46
od lukas107
To v ziadnom pripade nepustia (nedovolia)... mam to potvrdene aj od samotnych ludi co pracuju na tomto useku

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 18:54
od medima
Veru, úsek sa nebude kúskovať. Pustí sa až celý v plnej dĺžke a v plnom profile naraz. V praxi pre všetkých, ktorí ešte doteraz snívajú a konšpirujú: úsek bude otvorený buď od Hubovej po Ivachnovú alebo vôbec.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 19:25
od aquila
podla mna je to chyba, mohli to urobit aspon ako ked spusitili dialnicu v cechach pri hradci, kde po isty exit mohli ist kamiony a dalej mohli ist len osobaky...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 19:37
od Vlados
medima napísal:Veru, úsek sa nebude kúskovať. Pustí sa až celý v plnej dĺžke a v plnom profile naraz. V praxi pre všetkých, ktorí ešte doteraz snívajú a konšpirujú: úsek bude otvorený buď od Hubovej po Ivachnovú alebo vôbec.

Nemal by som také silné reči... ešte môžu sprevádzkovať 1km úsek od Ivachnovej ;) určite by to pomohlo aj pri preložke I/18.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 21:53
od Jano1
Spolu s najazdom k D1 su to 2 km. :wink:

Nespustit aspon smer Likavka - Ivachnova cim skor po ziskani potrebneho materialu z tunela je absolutne proti ludom. Do roka od obnovenia razenia tunela musi byt dost material na nasypy, takze do 1,5 roka sa to da spustit.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 22:17
od medima
Tu teraz všetku energiu a pozornosť treba sústrediť na skoré obnovenie razičských prác. Ak tento dôležitý miľník bude dosiahnutý, potom sa môžeme baviť o tom, ako to do dostavby motoristom zjednodušiť. Teraz je však absolútnou prioritou diaľničné prepojenie Košíc s Bratislavou, a to v prípade, ak nám Čebrať zakysne na 16 rokov ako Višňové, nebude možné.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 08:04
od Laky
Co vlastne vieme o tom tuneli Cebrat? Ao to vyzera s obnovenim razby na tomto useku? Kazdy den je premarnena sanca. Vieme na co sa caka? strasne sa to vlece.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:13
od lukas107
Par chlapom od tunela povedalo len tolko: Ani sami nevieme kedy zacneme znova razit ale spomenuli len tak okrajovo ze asi od noveho roka

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2016 17:23
od Andrej
Vyse pol roka sa na tejto stavbe stratilo spekulovanim nad povodnou trasou. Takze z optimistickeho terminu jesen tohto roka sa pokracovanie razenia tunela posuva najskor na jar-leto buduceho roka. Od noveho roka mi pride nerealne, kedze este nemaju stavebne povolenie.

Ku spusteniu useku Likavka-Ivachnova mam podobne informacie ako lukas107, o predcasnom spusteni useku sa neuvazuje, ale nie je to vylucene, predsa len v r. 2020 bude zazracne obdobie zvane volby :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2016 18:17
od juancarlos
Tak na stavebne povolenie je ešte asi priskoro, keďže ešte nie je ani územné rozhodnutie a najmä EIA.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2016 18:27
od Andrej
Na to, aby pokracovalo razenie, by mohlo stacit aj stavebne povolenie na samotny tunel.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 14:51
od garip
vcera, 14.12.2016, prebiehal presun skruze z praveho mosta na lavy. Betonaz posledneho zaberu mostovky na pravom moste je planovana na 21.12.
gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=35869

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 18:54
od WOoFeR
skruž sa presúvala aj na SO 210 teraz idú smer na východ.. pridal by som aj dáke fotky ale bola tma..