D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2006 22:02

Pacho napísal:Dy nie som odbornik, ale osobne si myslim, ze problem zaplav nie je v nekvalitnej projekcii a vystavbe dialnic, ale v zanedbani ich udrzby. Pokial si dobre pamatam, nikdy az taketo problemi neboli. Je to dane tym, ze sa setri hlavne tam kde sa nema. Ked si vsimnes v TV ked ukazuju zaplavy, tak najvacsi problem su rozne nevycistene priepuste,rigoly mosty....proste voda nema kam ist, tak samozrejme ze ju vytlaci tam kde nema.
Som presvedceny, keby sa venovala dostatocna pozornost prevencii, tak 90% tychto zaplav by vobec nemuselo nastat. Taktiez si myslim, ze sebelepsie naprojektovana dialnica, pokial sa o nu nestaram tak bude vzdy problem. Taktiez si dovolim tvrdit, ze dakedy boli lepsie naprojektovane dialnice a vseobecne stavby, lebo v tom case boli normy zavazne, a co mam skusenosti, vsade sa muselo ratat so storocnou vodou..... Ved si vsimni, ked v zme padali strechy pod nadielkou snehu, tak to vo vseobecnosti bud nove budovy (lidl....) alebo vo vseobecnosti zanedbane stavby, s prehrdzavenymi konstrukciami..... cize v ziadnom pripade, ze by bola zle naprojektovana stavba ( myslim na tie stare stavby). a to iste si myslim, ze plati aj o dialniciach.


Aha, ... to som nevedel, prepáč.

"Diaľnica D1 medzi mestami na východnom Slovensku Prešovom a Košicami nespĺňa parameter z hľadiska odolaniu záplav a na min. 2 úsekoch je pravdepodobné, že diaľnica bude zaplavená."

Toto sa aj deje a to už viac ako 10 rokov. Ale bude to asi naozaj tými priepusťami.

Dy nie som odbornik


asi ani ja
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Pacho » 05. Jún 2006 22:31

"Diaľnica D1 medzi mestami na východnom Slovensku Prešovom a Košicami nespĺňa parameter z hľadiska odolaniu záplav a na min. 2 úsekoch je pravdepodobné, že diaľnica bude zaplavená.".
Tu sa mi natiska otazka, ci fakt bola ta dialnica tak zle naprojektovana a postavena ze sa ratalo s ich zaplavami?. To sa mi vcelku nechce verit. Ked si dobre pamatam, ta dialnica je v prevadzke cca 15-20rokov,? (skuste ma niekto upresnie) a ked je fakt ze 10 rokou je zaplavovana, tak uz sa mohli vytvorit neake technicke opatrenia, ktore by tomu zabranovali.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2006 22:39

Pacho napísal:"Diaľnica D1 medzi mestami na východnom Slovensku Prešovom a Košicami nespĺňa parameter z hľadiska odolaniu záplav a na min. 2 úsekoch je pravdepodobné, že diaľnica bude zaplavená.".
Tu sa mi natiska otazka, ci fakt bola ta dialnica tak zle naprojektovana a postavena ze sa ratalo s ich zaplavami?. To sa mi vcelku nechce verit. Ked si dobre pamatam, ta dialnica je v prevadzke cca 15-20rokov,? (skuste ma niekto upresnie) a ked je fakt ze 10 rokou je zaplavovana, tak uz sa mohli vytvorit neake technicke opatrenia, ktore by tomu zabranovali.


Mohli sa, ... naozaj mohli.

Je všeobecne známe, že východná diaľnica neodolá povodniam, neviem prečo, ale mne sa natíska otázka, že proste mi neveríš - ja ti toto právo neberiem, stačí to napísať. Nie som dedko vševedko.

Dávať za vinu povodniam nedostatočné protipovodňové opatrenia atď. je možné, ale stále ti zostáva 10%, či 1000-ročná voda a môžeš si byť istý, že D1 na západe SR odolá 1000-ročnej vode ako sú úseky Ladce-Sverepec a podobne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2006 23:18

Mimochodom, v USA a v Kanade je úplne bežné, že sa uzatvárajú diaľnice 6+6 pruhov (postavené aj naprojektované úplne perfektne) pre takú "maličkosť" akou sú požiare. A že prečo sa nezotnú stromy blízko diaľnice ? Zotnú sa, zotnú ... len ten dym, ten dym tam vadí. Že by sme zotli celý les ?

Aj silná povodeň dokáže strhnúť estakádu, ... ale nie, keď sú postavené oporné múry, lepšie koryto atď., ale je potrebné viesť diaľnicu nad zemou a všetky úseky mať "kryté", ...

A samozrejme, že aj diaľnica by mohla spadnúť, keby sa o ňu nikto nestaral ... 30 rokov nestarania sa o estakádu by spôsobilo jej pád/zrútenie - nátery, spoje, povrch/mostovka atď. by viedli k poruchám statiky, napojeniu na diaľnicu atď. a buď by sa musela estakáda zbúrať alebo by spadla samotná, pričom pri údržbe a opravách vydrží aj 60 rokov, pri splnení parametrov max. 50 rokov.

A že sa východná D1 projektovala tak, že neodolá povodniam ? Nuž ano, len vtedy sa nepredpokladalo, že sa budú opakovať tak často (každých 5 rokov) väčšie povodne a že prakticky každý rok budú nejaké povodne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Jún 2006 23:26

A samozrejme, že východná D1 odolá povodniam, ... len sa po vozovke bude liať voda, ... preto sa musí potom diaľnica uzatvoriť. A pritom by stačilo, keby bola vyššie.

A samozrejme, že to diaľnicu poškodí, ... či už rovinatý úsek alebo most, ... ale podstatné je, že zostane cesta, po ktorej sa bude dať bezpečne prejsť a diaľnica sa dá znovu opraviť, ak by to bolo potrebné, aj bez jej uzatvorenia.

Na východnom Slovensku nie je žiadna cesta, ktorá odolá 100-ročnej vode a to je chyba.

A mimochodom, dnes už aj R1 sa stavia na veľké povodne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sezbrzni » 06. Jún 2006 10:03

Pacho napísal: ale osobne si myslim, ze problem zaplav nie je v nekvalitnej projekcii a vystavbe dialnic, ale v zanedbani ich udrzby. Pokial si dobre pamatam, nikdy az taketo problemi neboli. Je to dane tym, ze sa setri hlavne tam kde sa nema. Ked si vsimnes v TV ked ukazuju zaplavy, tak najvacsi problem su rozne nevycistene priepuste,rigoly mosty....proste voda nema kam ist, tak samozrejme ze ju vytlaci tam kde nema.


hej, rigoly.... vcera som isiel smerom na TT a (uz sa nepamatam, presne na ktorom mieste) videl som stroje aj ludi, ako cistia rigoly pri dialnici. celkom slusne kopy zeminy a travy...

ciste rigoly pri zosuvoch pody, zaplavach alebo pri prietrzi mracien nemusia stacit, kazdopadne maju byt ciste, aby nadbytocna voda mala kam utiect...
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Pacho » 08. Jún 2006 12:53

Na severnej D1, pri Dechtaroch je uz sprevadzkovany juzny odbocovaci pruh ( bez obmedzenej rychlosti) a tuho sa pracuje na severnom.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Koksolam » 16. Jún 2006 00:05

Pacho napísal:Na severnej D1, pri Dechtaroch je uz sprevadzkovany juzny odbocovaci pruh ( bez obmedzenej rychlosti) a tuho sa pracuje na severnom.


Ahoj a robia tam stale dobre bryndzove halusky?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Nevedko » 16. Jún 2006 08:12

Super, tak vyjazdy na dialnicne odpocivadlo Dechtare budu onedlho splnat normy. Som ale zvedavy, ci sa nieco bude robit aj s odpocivadlom pri Dovalove (pravostranne) a s pumpou pri Hybe. Pri oboch je tiez spomalenie na 80 km/h. Specialne to prve odpocivadlo bude asi tazke prerobit, nachadza sa v stromom kopci. Ale obmezdeniu pri pumpe nerozumiem, pripajacie pruhy su dost dlhe.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Koksolam » 16. Jún 2006 12:53

Nevedko napísal:Super, tak vyjazdy na dialnicne odpocivadlo Dechtare budu onedlho splnat normy. Som ale zvedavy, ci sa nieco bude robit aj s odpocivadlom pri Dovalove (pravostranne) a s pumpou pri Hybe. Pri oboch je tiez spomalenie na 80 km/h. Specialne to prve odpocivadlo bude asi tazke prerobit, nachadza sa v stromom kopci. Ale obmezdeniu pri pumpe nerozumiem, pripajacie pruhy su dost dlhe.


Ono v okoli benzinovych pump je to obmedzenia skoro vsade v Europe. Zaujimave ale je, ze na dialnici PO KE pri cerpacke Agip nie je. Mozno to aj suvisi aj s tym, ze ta pri KE je na rovine a ta na Liptove nejako nie, slabsi vyhlad, nizsia doba reakcie a co ja viem co este
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jún 2006 18:02

Odborná poznámka:

Rekonštrukcia pripájacích pruhov pri Dechtároch na diaľnici D1 nie je robené pre zvýšenie rýchlosti, ale pre splnenie technických parametrov. Až následne sa môže posúdiť možné zvýšenie max. pov. rýchlosti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Nevedko » 19. Jún 2006 07:46

Koksolam napísal:Ono v okoli benzinovych pump je to obmedzenia skoro vsade v Europe. Zaujimave ale je, ze na dialnici PO KE pri cerpacke Agip nie je. Mozno to aj suvisi aj s tym, ze ta pri KE je na rovine a ta na Liptove nejako nie, slabsi vyhlad, nizsia doba reakcie a co ja viem co este


Nuz, nemam po ruke ziadne statistiky, ale moj sukromny dojem je, ze nikde na D1 od BA po PB nie je znizena MPR kvoli pumpe. A ani v Rakusku som si na A1 nevsimol spomalenie specialne kvoli odpocivadlu ci pumpe.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Čumil » 19. Jún 2006 08:20

Znizenu rychlost pri pumpach som nevidel nikde v okolitych statoch, okrem ceskej D1 a nasej severnej D1
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Pacho » 19. Jún 2006 21:45

Čumil napísal:Znizenu rychlost pri pumpach som nevidel nikde v okolitych statoch, okrem ceskej D1 a nasej severnej D1


Osobne si myslim, ze znizenie rychlosti pri pumpach a odpocivadlach je preto, ze tam nesplnaju odbocovacie pruhy parametre pre dialnicu. Tak tomu bolo tiez na severnej D1 pred Lipt. Mikulasom od Rbk, kede po rozsireni navadzacich pruhov, zrusili obmedzenu rychlost( v r.2004) , to iste sa v sucasnosti deje aj pri Dechtaroch. Na druhej strane, ani obmedzenie rychlosti na takychto usekoch nepomaha, kde som sa v decembri pri Devet krizu dostal do retazovky, prave preto, ze som dodrzoval povolenu rychlost ( tusim 90, alebo 100-vka) :D . Do praveho pruhu vosiel z odpocivadla kamion, a do laveho sa nedalo uhnut, lebo tam sa to hnalo vsetko 130 a viac = a potom to uz islo 8 hod. uzavreta dialnica .... :roll:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jún 2006 10:38

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4199

D1 BA-KE, do r. 2010 :arrow:

Prokopovič píše to, čo vždy, bludy.

Mikolaj veľmi dobre popísal systém PPP a štátnych záruk, čo bol problém Maďarska minulý rok, kedy sa Maďarom zdvihol deficit verejných financií.

A JG to celkom dobre zhodnotil, optimisticky na rok 2011 ako najskorší možný termín dokončenia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 16:52

Dolný Hričov trpí výstavbou diaľnice - môže za to Doprastav? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4212

Konkrétne sa na tomto odkaze nachádzajú 2 články opisujúce situáciu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2006 18:28

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4331

1. Nezačalo sa stavať v r. 2000, aby mohol byť napísaný v takom duchu záver článku.

2. Solídny základ stojí, ale už oveľa dlhšie ako zostavájuce 4 roky pre ďalšiu výstavbu.

Nie je čo preverovať. Rok 2010 je len strata času tak v médiách ako aj na fóre. Ja už sa k tomu viac vyjadrovať nebudem. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Rychlostne obmedzenie pri Dechtaroch

Odoslaťod KC » 17. Júl 2006 08:44

Pacho napísal:Na severnej D1, pri Dechtaroch je uz sprevadzkovany juzny odbocovaci pruh ( bez obmedzenej rychlosti) a tuho sa pracuje na severnom.


Uz je to minulost. Pripajacie pruhy su dokonceme, Rychlostne obmedzenie odstranene aj na severnej aj na juznej strane. :lol:
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 10:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod fh » 04. Sep 2006 20:56

Slota tlačí na výstavbu diaľnice. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4682

Konečne na to niekto poukazuje jasne, že treba niečo robiť s ďaľšími úsekmi v smere na Martin.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 21:02

Pozorovatel napísal:Slota tlačí na výstavbu diaľnice. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4682

Konečne na to niekto poukazuje jasne, že treba niečo robiť s ďaľšími úsekmi v smere na Martin.


Úprimne: Na toto som čakal ako soľ, že to Slota bude chcieť urýchliť, dohnať to niekam do začiatkov výstavby na konci volebného obdobia, čo reálne je. D1 Žilina-Martin-Ružomberok. Už aby to tu bolo. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 04. Sep 2006 21:05

Nech si vraví kto chce čo chce (Mesík a spol.) Slota má naprostú pravdu. Už by sa konečne mohli do tohto v podstate najťažšieho úseku pustiť (myslím celý od Hričova po RK), lebo tá výstavba je otázkou pekných pár rokov a už teraz je situácia neúnosná, nieto v čase keď sa budú tieto úseky dokončovať. Ak to odloží aj táto vláda, načisto u mňa skončí (už teraz v mojich očiach na tom nie sú moc dobre :P) a spôsobí tým obrovské problémy. Jano by mohol zapracovať, nech je v tej vláde konečne aj užitočný.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 04. Sep 2006 21:08

Sergej napísal:Nech si vraví kto chce čo chce (Mesík a spol.) Slota má naprostú pravdu. Už by sa konečne mohli do tohto v podstate najťažšieho úseku pustiť (myslím celý od Hričova po RK), lebo tá výstavba je otázkou pekných pár rokov a už teraz je situácia neúnosná, nieto v čase keď sa budú tieto úseky dokončovať. Ak to odloží aj táto vláda, načisto u mňa skončí (už teraz v mojich očiach na tom nie sú moc dobre :P) a spôsobí tým obrovské problémy. Jano by mohol zapracovať, nech je v tej vláde konečne aj užitočný.


Tak to je výstavba cca. na 5 rokov. Celkovo za 50 mld. SKK, keby to staval štát, ceny z r. 2005. To je keď vezmeme do úvah fakt, že diaľnice chýbajú za cca. 600 mld. SKK (1/2 profily mnohých RC), tak to je takmer 10% nákladov. Spolu 2 úseky. A už je naozaj čas začať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 04. Sep 2006 21:10

Tak tieto dva vaše príspevky Dy a Sergej ma potešili. Ja som toho istého názoru, dúfam, že sa ľady pohnú 8) .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2006 21:34

dobre je, ze spomenul aj usek HP - lietavska lucka a tunel ovciarsko, lebo tento usek bol dost v tieni
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 05. Sep 2006 10:59

V zasade musim s tymto so Slotom suhlasit ... Ovciarsko moze mozno este chvilu cakat ... hlavne z politickych dovodov ... aby to neklalo oci ... ak by sa D1 potiahla po Ruzomberok, bola by tym padom D1 az po Poprad, co by bolo skvele...

myslim, ze momentalne je vyzrebovany termin 2013-14 na D1 BA-KE, cize maju co robit aby to postihali ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: stavbar_po a 18 hostí.