Moderátor: Moderátori
devil napísal:ale 10 km tunelov a dalsie km mostov pri vsetkej ucte snad nie je lacnejsie ako sanovat svah. tomu neverim a snad nikto.
devil napísal:ano aj 30 km moze byt tranzit stale plati ze na 300 km po dialnici usetris viac casu ako 30 km. a nie je to moj subjektivny pohlad,
devil napísal: vyspele krajiny su vyspele aj preto ze maju kvalitnu HD a ta sluzi najma na dochadzanie.
devil napísal:dochadzat autom nie je ani ekonomicke ani ekologicke.
devil napísal:navyse nase inteznity stacia na zahlcovanie ciest ale nie su dostatocne aby dialnicu uzivili takze ty vlastne ziadas socialne opatrenie, horsie ako mnohe ine.
A tych 10 km tunelov usetri 8 km cesty a keby si to tahal tranzit V-Z niekde severom ZA, tak tam tiez neprejdes bez tunela a trasa by bola este dlhsia nez je sucasna a zrejme to Ti trha zily, ze sa trasa skrati o 8 km.
Lenze 300 km to moze byt aj 10 "lokalnych usekov", kde sucet usetreneho casu tymi podla teba "lokalnymi" vozidla bude vacsi ako sucet casu usetreneho vozidlami iducimi 300 km a to dookola nechces pochopit.
Jaj tak to preto maju vyspele krajiny v spicke upchate mesta a vstupy/vystupy do mesta dopravou.
Aj cas su peniaze, a ked ma niekto denne cestovat 2 hodiny do prace HD (tam a spat), ale autom mu to bude trvat len hodinu, tak radsej pojde autom, podla toho na kolko si ceni 1 usetrenu hodinu.
Teda stat zoberie vodicom/prevadzkovatelom vozidiel za 1 km takejto dialnice za 30 rokov zhruba 22.5 mil.E.
Jano1 napísal:Priemerne NA ma kolko priemernu spotrebu? 12l/100km? Osobne na dialnici 6l/100km.
devil napísal:dialnica sluzi hlavne na spojenie dalekych cielov. preto sa vola dialnica. to co opisujes je blizica.
devil napísal: namiesto visnove kratsi tunel v trase zeleznice tym padom ovciarsko nemuselo byt a chlmec by mal vacsiu intenzitu nez ju ma teraz
V terajšej trase južnej R3 môže byť krásna jednotka a R3 treba ťahať rozhodne viac urbanizovanou oblasťou s min. nakladmi. Tak o toto žiadaš? Tunely len pri mojej garaži, tie su ok. Inde si kludne jazdite ako chcete...
devil napísal:... cca. 2,5 mld. eur na zbytocne tunely...
Devil neodvádzaj pozornosť od tvojho pokrytectva. To, že sa niekde premrhali peniaze, neznamená, že Dobrá Niva o toľko viac dostane....
to Vlados: maju plnu hubu kecov, ale ina alternativa, ako viest dialnicu medzi RK a MT inak nez tunelmi neexistuje. Zmierte sa uz s tym vsetci.
devil napísal:potom nam neostanu peniaze na skolstvo a ludia nevedia citat. npr. stale pisem ze cim menej tunelov a cim kratsie.
devil napísal:intravilan plesivca, zastavba nie je husta, tak naco tunel ?
devil napísal:kazda dialnica je betonovy pomnik a stale krajsi ako npr. vyhlodany kopec kvoli cementarni pri ladcoch. pri tych kvalitnych cestach I. tr. sa takisto budu likvidovat nejake domy. ked sa prerabala ruzova osada v dlzke 2 km tak sa posunula cesta sice len o par metrov ale musel padnut velky, poschodovy dom s dvorom a stodolou. nikto nic lebo to nebola dialnica. keby sa tam stavala R2 to by tu bolo kriku ze kvoli dialnici sa nieco likviduje. klasicke pokrytectvo.
devil napísal:soroska bude tunel kvoli narodnemu parku ale bol skrateny takze portaly budu vlastne na hranici NP. za ZA zeleznica ide na lavom brehu vahu a NP MF je na pravom brehu vahu.
Vyhlodany kopec je dan za pokrok, rovnako ako dialnica. To ale neznamena, ze musime zlikvidovat v ochranom pasme narodneho parku, celu lavostrannu cast biotopu rieky. Ked si pozries topograficku mapu, tak ja neviem kade by ste chceli privist dialnicu k tomu kratkemu tunelu povedla zeleznice. Ano doktor napise, ze galeriou, ale trojkilometrovu trojposchodovu galeriu namaju ani v alpach. Rovnako druha strana, ako inak ak nezburat celu Nezbudsku lucku a napojit sa na Povazsky Chlpec, tiez uplne scifi, bez rozsiahlych asanacii. A nikto nehovori o jednom dome, ale o likvidacii celych obci.
devil napísal:pozri do prislusnej temy, je tam popis aj mapy. 3 varianty. ten dlhy tunel skoda komentovat. bud ten beztunelovy alebo ten kratsi tunel prip. este trochu skratit. ale dolezite je skor to ze plesivec je dobre rieseny, cesta akoze cez obec ale prakticky poza domy takze aj ten kratsi tunel bude aktualny o vela rokov a nie je dovod to prilis riesit na rozdiel od korbelky, havrana a dalsich na D1.
devil napísal:nie je, ta cementaren nie je ziadna automobilka ani len vacsi dodavatel automobiliek (myslim porovanie zamestnanosti), je to navyse extremny znecistovatel. presne takyto priemysel bude mat coraz vacsie environmentalne problemy ak sa vazne zacnu riesit klimaticke zmeny
devil napísal:podla envirportalu je podiel chranenych uzemi je 23% uzemia SK co je dost vysoke cislo. ale mame 77% na ktore sa kasle, cierne skladky, znecistena voda, smog. aj v tatrach su megalomanske hotely aj v narodnych parkoch su velke vyruby, a to je daleko horsie ako dialnica nalepena na hranicu narodneho parku, kde sa da dat protihlukova stena, ekodukt pre zvierata, ORL kvoli vode.
devil napísal:neprahanaj s tou likvidaciou celych obci skor ide o to ze lepsie je mat dialnicu o par km dalej ako za humnami alebo cez polia hned za n. lucku. isteze by bolo treba tunely ale boli by kratsie a riesili by viac. aj keby sme pripustili ze celkova dlzka tunelov by sa blizila visnove+ovciarsko+zilina cize 10 km stale by to bolo lepsie pretoze riesili by viac.
https://www.google.sk/maps/place/013+24 ... 18.8630771 za poliami je krasne vidiet siroke pasy vyrubaneho lesa. isty cas sa riesil aj most cez vah ped strecnom
https://www.dialnice.info/gallery/image ... ge_id=6237
devil napísal:inak sa neda je zaklinadlo. popod lamancheje tunel. takze sa da. ide o to do akej miery to ma zmysel. ale ZA nie je lamanche aj ked sa tak tvari.
Bez cementu nemoze sucasna spolocnost fungovat. Vsetky nase domy su polepene lepidlami na cementovej baze. Znecistovanie sa da riesit a bude sa musiet vyriesit.
Kedze mame vela chranenych uzemi, tak mozeme nejake zlikvidovat, alebo ako to mysliet. Myslienky na ochranu prirody musia ist zhora. Keby zalezalo na majiteloch pozemkov, tak to vyrubu jak Nizke tatry a za chvilu nemame ziadne chranene uzemie.
a nespocetne mnozstvo protihlukovych stien. Ak si myslis, ze je toto jednoduchsie ako tunel, tak to vidis velmi jednoducho. To ze tunel nemusi byt drahsi hovoria aj cisla z Korbelky, kde po sanaciach a kompenzacnych opatreniach je tunel lacnejsi ako povrchovy variant.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 79 hostí.