D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2017 20:49

zoom, preboha ake nedokoncene useky D1 pri ZA ? my tu porovnavame useky D1 vs. R1 ktore su dokoncene, a odkonca v pripade D1 uz dekadu ..

lebo BA - ZA je tak daleko ako BA - BB, cca 200 km. cize ked to nebodaj skratime a porovname BA - NR vs BA - TN, teda dalsie krajske mesto (ktore ti vypadlo), tak to pre D1 vyzera co sa tyka intenzit horsie.

ked porovname uz useky za popradom, tak tam su uz mizerne intensity, ze by bola otazka, ci treba dialnicu.

a ked do toho zaradime IRR a teda naklady na vystavbu km D1 a R1 tak sme tiez uplne niekde inde.

cize nie, slovensko nema dva hlavne tahy, ma dve vyrovnane dopravne tepny, ktore po svojich 200 km uz dost stracaju na intenzitach a rozdiel je ozaj velmi maly.

to je to co ma sameho prekvapuje, najma ked zopakujem uz X krat omielanu mantra priemyselneho povazia vs. agrarneho juhu, ktory este ani len nema automobilku ako ma zilina (ktora ju ma 10 rokov) a de facto sestersku v nosoviciach.

ocakval by som iny vysledok D1 vs R1 a to div nie radovo .. zatial je to presne naopak.

zaverom snad len, ze rozsirovat R1 je blbost, tam je moznost vyuzit I/62 a I/75, ktore defacto robia paralernu k R1. len skoda blbych kruhacov ..

daleko viac by pomohlo posilnenie zeleznice z nitry.

II/562 by ozaj mohla byt oficialne pokracovanie I/65 aj s obchvatom cabaj capor aj popri s novou zeleznicou .. ale to nehrozi.

je uspech, ze novy obchvat galanty dali I/35 ..

aj II/1674 by mali dat I/51 a celkovo pri R1 by sa hodilo re-freshnut cely konstrukt jedniciek ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 25. Aug 2017 20:58

zoom: ano, vacsina vychodu ak sa bavime KE, TV, MI, a mozno aj HE tiahne R2, max potiahnu po RK resp Certovicu a opat R1, ak to prehodis na drobne 30km do PO sa rovna Moldave za 45min aj RV.. cize ano pre tieto okresy je to vyhodnejsie, a dost do plusu robi uz tych 20km od Krivana po ,,ZV,,
nevo83
diskutujúci
 
Príspevky: 88
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Jano1 » 25. Aug 2017 21:04

devil napísal:obchvat ZV trasu nepredlzi, predlzil ju usek-zvolen-krivan

Nielen samotny Zvolen,vychod - Krivan predlzuje trasu o 1,6 km v priemere, ale aj Zvolen, zapad - Krivan v pripade severneho obchvatu Zvolena predlzi trasu oproti I/16 o skoro 3 km.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Hank » 25. Aug 2017 21:08

nevo83 napísal:zoom: ano, vacsina vychodu ak sa bavime KE, TV, MI, a mozno aj HE tiahne R2, max potiahnu po RK resp Certovicu a opat R1, ak to prehodis na drobne 30km do PO sa rovna Moldave za 45min aj RV.. cize ano pre tieto okresy je to vyhodnejsie, a dost do plusu robi uz tych 20km od Krivana po ,,ZV,,


HE je presovsky kraj. Asi jediny "kosicky" okres, ktory vyuziva D1, je SNV, inak zo vsetkych ostatnych kosickych okresov sa naozaj vyuziva R2 v smere na zapad.
Hank
diskutujúci
 
Príspevky: 114
Založený: 10. Nov 2016 20:18

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Jano1 » 25. Aug 2017 21:37

DrX napísal:No neviem konkretne o com hovoris, ale jednoducho, ako sme sa tu uz vela krat rozoberali, KE+BB+NR kraj maju viac obyvatelov a HDP nez PO+ZA+Trenciansky kraj. Cize ak aj ignorujeme to, ze BA a Trnavsky kraj su na juhu, tak fakt je, ze juh prepoji toho viac. Staci si praveze vyhladat tie hejs1 0 v a . k e analyzy z UDu, kde vyratali, ze D1 obsluzi viac nez R1+R2, a to tak, ze k obsluznosti D1 priratali aj KE, ale uz k obsluznosti R1+R2 Presov nepriratali, a to napriek tomu, ze praveze PO je miesto, z ktoreho je jedno, ci sa ide severom alebo juhom (bod rovnosti vzdialenosti je 5km juzne od PO), zatialco z KE je to severom 60km naokolo blizsie.


Po dostavani D1 bude KE-ZA-BA o 30 km dlhsia ako KE-ZV-BA ak sa na R2 nic dalsie nepostavi. Ak sa R2 dostavia, rozdiel sa este znizi, pretoze cesta po R2 bude dlhsia ako po I/16 (ex I/50).

Taky okres SNV s takmer 100 000 obyvatelmi, ktory je v KE kraji je lepsie obsluzeny D1 alebo R2?

BA-ZA-PO je v sucasnosti 417 km, po dostavani D1 to bude este o 13 km menej, cize 404 km.
BA-ZV-KE-PO je v sucasnosti 442 km
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5099193,18.3198163,8z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5634534,18.4179346,8z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d20.1037489!2d48.3890588!3s0x473f8def4d9a0817:0x7cf5abccdcc86d6e!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

Ked tvrdis, ze je jedno pre PO ci juhom alebo severom aj ked to bude o 38 km dlhsia trasa juhom, tak neviem preco vadi pre KE o 30 km dlhsia trasa severom do BA.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Aug 2017 22:37

Prvá časť D1 má intenzity súvisle cez 20000.


region doslova napichany investiciami a statnou pomocou. tych 20.000 je minimalne minimum co sa da ocakavat. pri tolkych investiciach tam malo byt do 40k a a na severnej casti kt. vedie popri najvyznamnejsich turistickych destinaciach na Sk min. 20k, lokalne viac. nakolko regiony popri R1 sa netesili takejto pozornosti tak tie cisla ktore dosahuje su viac nez slusne. a za ZV aj pri totalnej ignoracii je realne 10.000 po krivan a neskor dalej. klucove slovo je postupnost...

A po ukončení Visnoveho na ňu prejdú z R1 čo pokračujú na Ružomberok a ďalej. Táto časť D1 bude v intenzitach silniet lebo prevezme ďalší tranzit.


a od koho prevezme ? od poliakov ? :lol:

Spissky Stvrtok - Presov, zapad 58 km, intenzita 11894 -14861 priemer okolo 12,5 tisic, tejto oblasti zodpoveda R2 Tornala s 4-5 tisic v/24h


tornalu ci ozdany moze porovnavat s suvislou D26,5 v dlzke necelych 150 km len niekto kto....no proste nezije v realite. MULTIPLIKACNE EFEKTY, mozno si o nich pocul. kazdopadne priemery 12,5 tisic by sa inde hanbili nazvat hlavnym tahom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 25. Aug 2017 23:16

A po ukončení Višňového na ňu prejdú z R1 čo pokračujú na Ružomberok a ďalej. Táto časť D1 bude v intenzitách silnieť, lebo prevezme ďalší tranzit. a od koho prevezme ? od poliakov ?


Hlavne tých 22km tunelov pred Ružomberkom od ZA oproti prípadným 12km od BB bude neuveriteľná motivácia na vyprázdnenie Donovál a R1. D1-tka sa pomaly javí ako neistejší projekt ako R1... Hlavne v Ružomberku týmto bratislavským pamanagerikom moc neveríme a zdravý rozum nám káže riešiť iné varianty ako zastavenú D1 od Turian po Likavku.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 732
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Aug 2017 00:04

Vlados napísal:samotná R1 nie je poddimenzovaná, problémom je chýbajúca parelená jednotka a použiteľná železnica do Nitry. nie je problém denne dochádzať z Hlohovca či Piešťan do BA vlakom

Presne tak. Rýchle železničné spojenie NR - BA má potenciál. Avšak ZSSK s tým vyšla oficiálne až tento rok a správca infraštruktúry neviem že by niečo robil v tejto veci. A to si myslím, že to má väčší zmysel ako elektrifikovať Košice - Moldava. Náklady porovnať neviem.
Nové alebo modernizované vozne ZSSK potrebuje či RJ tu je alebo nie je, technika ide dopredu a zároveň stále v rýchlikoch sú vozne, ktoré tam nemajú čo hľadať. Avšak pre toto nemám pochopenie: http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Obra ... pohlad.jpg a udivuje ma, že pri nákupe nových vozňov resp. modernizácii je kritika(ale bohužiaľ len taká bezzubá), ale tieto prerábky nikoho netrápia.



Je možné, že D1 čosi preberie z R1 a Donovál po postavení aspoň HP - LL. Otázne je, koľko vozidiel to bude. Lebo stále sa argumentuje s nejakými presunmi tranzitu, či už z R3 na D3 alebo z D1 na R2, ale nikto nie je akosi schopný povedať nejakú aspoň približnú hodnotu. Takže ja moc s presunmi nerátam, avšak D1 okolo MT by postupne mohla dosiahnuť intenzity D1 v okolí Ivachnovej. Sučany, Turany plus okolité obce nie sú najmenšie, takže dosť vozidiel zostalo aj na ceste 1. triedy, avšak bez diaľnice by to bolo hrozné.


V Ružomberku zrejme na niečom fičia(tiež to chcem), lebo inak si tvrdenia ako že Donovaly budú skôr ako D1 a k tomu zakomponovať zdravý rozum vysvetliť neviem.
Žiadna príprava na UR Slovenská Ľupča - Korytnica sa nerobí, tender bol zrušený a nemá to zatiaľ ani EIA ---> príslušná téma.
Ja v tej kotline nebývam, takže kľudne D1 stopnúť a 10-15 rokov pripravovať R1... Tiež nech v Krpeľanoch blokujú prípravu, oni budú mať problém vyjsť na cestu prvej triedy.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 26. Aug 2017 01:29

Žiadna príprava na UR Slovenská Ľupča - Korytnica sa nerobí, tender bol zrušený a nemá to zatiaľ ani EIA ---> príslušná téma.


Ale dôvod bol iný ako uvádzaš. Tento úsek hádam výpíšu čoskoro nanovo...

V Ružomberku zrejme na niečom fičia(tiež to chcem), lebo inak si tvrdenia ako že Donovaly budú skôr ako D1 a k tomu zakomponovať zdravý rozum vysvetliť neviem.


No veď sa sústredíme na Hu-Iv. A meškanie nabralo 5rokov. Pripravuje sa východný obchvat v 2023 by mohol byť hotový... a PPP chceli vypísať pôvodne do volieb v 2020...
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 732
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod zoom » 26. Aug 2017 07:39

Ad aquila Okej, neviem prečo som to pochopil že porovnávaš úseky typu ds-turany, beriem spat.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 516
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Aug 2017 09:43

Lorenc napísal:Ale dôvod bol iný ako uvádzaš. Tento úsek hádam výpíšu čoskoro nanovo...
No veď sa sústredíme na Hu-Iv. A meškanie nabralo 5rokov. Pripravuje sa východný obchvat v 2023 by mohol byť hotový... a PPP chceli vypísať pôvodne do volieb v 2020...


Práve preto Ťa odkazujem do príslušnej témy:
expwy napísal:Veď samozrejme, že sa to muselo zrušiť, keďže na tú trasu cez NP nikdy nebola vydaná EIA - muselo by sa ísť na vyšší verejný záujem, kde by sa muselo preukázať, že iná trasa nie je možná a neexistuje - tak ako pri D4 most cez Dunaj. Lenže to sa v prípade R1 cez Nízke Tatry preukázať nedá, lebo ich existuje niekoľko - viď nová EIA, ktorá bola zrušená.

Tento úsek je zase len mokrý sen 2 slovenských oligarchov (RK, Podbrezová) a ich posluhovačov a zbytočná investícia, ktorú táto krajina nebude potrebovať najbližšie desaťročia.


Len či to sústredenie neboli iba reči, keď Brecely pred Čebraťom hovoril a Auxt akosi konal inak...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Aug 2017 15:43

devil napísal: pri tolkych investiciach tam malo byt do 40k a a na severnej casti kt. vedie popri najvyznamnejsich turistickych destinaciach na Sk min. 20k, lokalne viac.

To su len tvoje vymysly, keby tam bolo 40 000 pisal by si, ze tam ma byt 80 000. Ked sa sprejazdni D1 HP-Ivachnova a D3 Brodno-KNM tak D1 BA-ZA bude mat priemer cez 30 000 v./24h.

devil napísal:za ZV aj pri totalnej ignoracii je realne 10.000 po krivan

Realne 8662 a 8725 v./24 v roku 2016.

devil napísal: priemery 12,5 tisic by sa inde hanbili nazvat hlavnym tahom.

Zato 4007 v./24h urcite treba povazovat za hlavny tah!
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Aug 2017 16:11

PK napísal:Co sa tyka dokoncenia D1, vsetci na to cakaju ako na spasenie, ale nech si uvedomia, za tie roky co to bude trvat, ked sa vsetko tranzit presunie z Donovalov, Certovice a buducej R2 na D1, tak D1 skolabuje.
K terajim intenzitam sa prirata mozno 15.000 aut/24h a D1 bude od BA po Zilinu pretazena ako je teraz na useku BA - Senec.


Kde by sa tych 15 000 malo vziat? Podla scitania 2015 cez Donovaly islo 7784, cez Certovicu 3280, a R2 pri Tornali mala 4007 v./24h, spolu 15071 v./24h, z toho D1 nestiahne ani len polovicu, mozno tak 5 tisic sa presunie D1. Teda D1 TT-HP bude mat 25-35 000 v./24h.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 26. Aug 2017 19:17

Jano1 napísal:Ked sa sprejazdni D1 HP-Ivachnova a D3 Brodno-KNM tak D1 BA-ZA bude mat priemer cez 30 000 v./24h.


Uz dve dekady pocuvame, ked ked ked dalsia miliarda najma do D3 tak budu obrovske intenzity...

a realne su horsie ako na R1... Kde teda nie je to industrialne povazie a o superindustrialnych kysuciach nehovoriac...
Plus ozaj KIA uz stoji 10 rokov a o par menej nosovice. Na R1 nic porovnatelne nie je..

To "ked" je to iste ako povedat , ze ked vrazime 2+ miliardy do R2 (ako do D3), tak tam budu intenzity... Zjavne nie su.

A tie tvoje 30 tisic BA-ZA ti kompletne kazi PB. Dalsi priklad zbytocnej megalomanie na D1. Na PB je vidno ako vela tvori na D1 efektivne lokalka. Na D3 je to este vypuklejsie...

Fakty jednoducho nepustia. Ci sa ti to paci alebo nie.

Tieto komplexne cisla vyvracaju modlu D1 a uplne odrovnali nepotrebnu D3. Snad to ozaj HZP zoberie od podlahy a aj usek brodno - KNM sa kompletnr prekreli oseka, vyhodi zbytocna prelozka I/11, krizovatka v radoli a podobne luxusne zbytocnosti. Tam nic viac ako je na R1 pri zarnovici netreba a to ani dalsiu paralernu cestu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Aug 2017 21:50

Aquila, ty si totalne chory clovek! Ked Ti nevyjde nezmysel o sume na D3, tak to zopakujes este 10 krat a myslis si, ze to bude zrazu pravda. D1 to iste! Co kazi PB? Aku dalsiu mld Eur treba na D3? Uz sa sprevadzkovali useky za mld Eur? D3 tam kde je realne treba je HP-Strazov a tam podla tabulky za rok 2016 25593 v./24h. To sa Ti samozrejme mali. Oscadnica - Cadca 15608 v./24h na polprofile napriek uzatvaraniu tohto useku skoro kazdy pracovny den kvoli kolonam, to je Ti samozrejme tiez malo. A este tu na mna vyskocia dalsi, ze co si to dovolujem do Aquilu? Nepises si to sam, take prispevky na podporu svojich chorych vymyslov? To vidim na R1 kolko je lokalka ked intenzita klesa v polovici R1 na 14 tisic, kde pouzitelne IRR vyslo na zaklade predpokladu, ze v prvom roku prevadzky tam bude cez 22000 v./24h. Odhady pre D1 Vrtizer-HP boli pod 15 000 v./24h. Ani len nerozumies pojmu lokalka, ked pokles pri PB oznacujes za lokalku.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Aug 2017 22:13

Brzdil by som zasa s toľkým nadšením, aj keď automobilka v NR tie čísla ešte zvýši. Po Nitru sú tie čísla zaujímavé, ale za Nitrou to padá a pri Hronskom Beňadiku po R1 prejde 14 528 vozidiel(CSD 2015). Síce číslo je staršieho dáta, avšak nie je to zasa veľa času a pred Nitrou je teraz 30 370 vozidiel a v CSD 2015 je 28 785 vozidiel.
Konečne by sa niečo malo robiť so železnicou NR - BA...

Tiež si myslím, že na Kysuciach je aj veľa lokálky do Žiliny. Tak isto ako je medzi MT a ZA resp. v okolí Martina. Potom ale aké intenzity budú na R2 Mýtna - Lovinobaňa, keď na jedničke je od 8 780 do 10 726 vozidiel pred Lučencom.
Pri KNM pre začiatok by stačil ten privádzač.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 27. Aug 2017 08:44

Vlados, HP-Strazov asi nemal vypocitane IRR vtedajsim MDPT (mozno mal len neviem hodnotu), ale ked Vrtizer-HP mal mat navratnost cca 8 rokov pri 14930 v./24h a cene 17.5 mil.E/km. Da sa nahrubo odhadnut, ze napriek vyssej cene za D3 HP-Strazov sa vrati skor ako za 15 rokov, teda za cas kedy ma plne vyuzitie. Potom bude intenzita len polovicna co samozrejme bude voda na mlyn pre odporcov D3. Jednoducho sa rozhodlo, ze HP-Strazov je jednoduchsie postavit ako HP-LL a pre dopravu v ZA by bolo nerealne pustit vsetku dopravu z dialnice do ZA z juhu, kvoli kapacite krizovatiek na Mostnej ulici.
Podla scitania 2015 bola intenzita na D3 Oscadnica - Cadca 15053 v./24h, kym na I/11 v Horelici 7066 v./24h. Keby takmer vsetko minuly rok jazdilo po D3 tak by tam bola intenzita cez 20 000, ale podla tej tabulky tam bolo minuly rok 15608 v./24h. Tunel uzatvarali velmi casto v spicke, ale kolko casu bol uzavrety vie len NDS.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 27. Aug 2017 11:29

Jano1 napísal:Po dostavani D1 bude KE-ZA-BA o 30 km dlhsia ako KE-ZV-BA ak sa na R2 nic dalsie nepostavi. Ak sa R2 dostavia, rozdiel sa este znizi, pretoze cesta po R2 bude dlhsia ako po I/16 (ex I/50).

Taky okres SNV s takmer 100 000 obyvatelmi, ktory je v KE kraji je lepsie obsluzeny D1 alebo R2?

BA-ZA-PO je v sucasnosti 417 km, po dostavani D1 to bude este o 13 km menej, cize 404 km.
BA-ZV-KE-PO je v sucasnosti 442 km
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5099193,18.3198163,8z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5634534,18.4179346,8z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d20.1037489!2d48.3890588!3s0x473f8def4d9a0817:0x7cf5abccdcc86d6e!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0

Ked tvrdis, ze je jedno pre PO ci juhom alebo severom aj ked to bude o 38 km dlhsia trasa juhom, tak neviem preco vadi pre KE o 30 km dlhsia trasa severom do BA.


To, aka bude nakoniec dlha D1 a R1+R2 este nikto nevie, lebo nie je jasne trasovanie usekov D1 ani R2 (ani R1 po Mosty pri BA).

Cize este raz, co a ako bude po dostavbe D1 je hypoteticka vec, ktora nebude realna este aspon 10 rokov. Realne je, ze aktualne je ten bod, pri ktorom je kilometricky rovnaka vzdialenost severom a juhom kusok pod PO, ale urcite nie niekde blizko KE.
Takze od vzniku SR v 1993 sme na 35 rokov odpisali cely juh a juhovychod s argumentom, ze sa tam nebude investovat do infrastruktury nic, lebo nakoniec to "obsluzi" D1, ktora bude len o 30km dlhsia nez logicke R1+R2 (a este viac pre R7+R2). A do Ziliny sme preliali kvoli tomu miliardy EUR, z ktorych ak by 10tina sla na R2, uz by to spojenie davno existovalo.

Ked hovorim o tom, ake su alternativy PO, tak vychadzam zo sucasneho stavu. To, ze sa D1 naviac za miliardy EUR skracuje, zatialco na R2 sa vedie cesta, ktora spojenie mierne predlzuje, je zas len politicke rozhodnutie UDu a kol. Lebo, ak by sme za cenu Visnoveho alebo obchvatu PO viedli R2 pozdlz Silice (miesto Sorosky), spravili severny obchvat Tornale, alebo prietah ZV, R1 na Most pri BA, tak sa cesta tiez skrati. A skrati sa za zlomok tych penazi, ktore kvoli tomu skrateniu investujeme na D1 ale na R2 nie sme ochotni.

No a posledna vec je pripomienka, ze pri tych ?10-tich? tuneloch, co bude treba na D1, a poveternostnych podmienkach severu, ta cesta skoro nikdy nebude realne fungovat. Zatialco na R1+R2 este stale treba len ten jeden jediny tunel Soroska a snezne burky v aprili-maji su tam fakt zriedkave.

PS: Pre tych co tu dookola opakuju, ze SNV je skor obsluzena D1kou nez R2, tak hej, rovnako ako Humenne je skor obsluzene R2kou. Preto je uplne fer ratat, ze KE kraj je obsluzeny R2 a PO kraj D1.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod fh » 27. Aug 2017 16:16

Ešte raz :)
Pokiaľ sú intenzity D1 po HP cez 25000 až 30000 a na jednom krátkom úseku "iba" 21000 tak prečo ten hysterický kvikot :D? A to boli uzávierky Strecna aj minulý rok ak sa nemýlim. Tie intenzity sú dobré a budú rásť, čo sa tam mala stavať nejaká cesta prvej triedy alebo polprofil?
Nikde inde na tak dlhom úseku d alebo RC nie sú takéto intenzity po celej dĺžke a to je tam aj intenzívna vlaková doprava a kvalitné paralelné cesty :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Jano1 » 27. Aug 2017 18:15

DrX napísal: Zatialco na R1+R2 este stale treba len ten jeden jediny tunel Soroska.

Zatial sa najpravdepodobnejsie javi, ze na R2 budu a teda su planovane 3 tunely.

DrX napísal:PS: Pre tych co tu dookola opakuju, ze SNV je skor obsluzena D1kou nez R2, tak hej, rovnako ako Humenne je skor obsluzene R2kou. Preto je uplne fer ratat, ze KE kraj je obsluzeny R2 a PO kraj D1.


HE-ZA-BA v sucasnosti 488 km 5h10m, po otvoreni Visnoveho 480 km, dalsie este neotvorene useky D1 to este o par km skratia
HE-ZV-BA v sucasnosti 479 km 5h20m

https://www.google.sk/maps/dir/066+01+Humenn%C3%A9/Bratislava/@48.4675584,18.704999,8.25z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eb4ff7b38d69f:0x400f7d1c6973e10!2m2!1d21.9078917!2d48.932454!3m4!1m2!1d19.0521591!2d49.1075821!3s0x4715aacbefe32e7b:0x879236e50d878b85!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
https://www.google.sk/maps/dir/066+01+Humenn%C3%A9/Bratislava/@48.3267943,18.8167819,8.25z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eb4ff7b38d69f:0x400f7d1c6973e10!2m2!1d21.9078917!2d48.932454!3m4!1m2!1d20.1988034!2d48.3894846!3s0x473f91d411f94321:0x640933caffe84994!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 27. Aug 2017 19:23

fh napísal:Ešte raz :)
Pokiaľ sú intenzity D1 po HP cez 25000 až 30000 a na jednom krátkom úseku "iba" 21000 tak prečo ten hysterický kvikot :D? A to boli uzávierky Strecna aj minulý rok ak sa nemýlim. Tie intenzity sú dobré a budú rásť, čo sa tam mala stavať nejaká cesta prvej triedy alebo polprofil?
Nikde inde na tak dlhom úseku d alebo RC nie sú takéto intenzity po celej dĺžke a to je tam aj intenzívna vlaková doprava a kvalitné paralelné cesty :wink:


ale ziaden hystericky kvikot tu neni, len tieto intenzity ukazuju ze cisar je nahy, a R1 nie je "vedlajsi" tah a D1 taktiez nie je "hlavny" tah. to je cele.

dalej je naznak, ze aj D1 je pouzivana najma pre regionalnu/lokalnu dopravu a toho tranzitu je tam ozaj pomenej, co do znacnej mieri "spadovitosti" potvrdzuje aj "anomalia" v PB.

to je cele, proste suche skonstatovanie faktov, ze 200 km od BA su si D1 aj R1 viac ako rovnocenne .. co ako som napisal ma dost prekvapuje, najma ked si zoberieme tu vecne omielanu mantru agrarneho juhu a priemyselneho povazia. podla toho mali byt na R1 tak 20 tisicove intenzity max a po zilinu dvojnasobne.

nehovoriac o vynalozenych prostriedkoch. to je cele
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod fh » 27. Aug 2017 20:44

Tie vynaložené prostriedky napríklad na Pribinu? Aké sú tam intenzity pri cene za km? Nikto pri ťahu po Zvolen netvrdil o zaostalom agrárnom juhu predsa.
D1 jasne prevyšuje R1 v intenzitach, extrém je po Sereď a dôvody sú v slabej infraštruktúre, teda paralelných cestách a nefungujúcej železničnej doprave. Plus tranzit na východ, lebo upchaté Strečno.
R1 je potrebná a nesutazi s D1 ale jej pomáha. D1 bude rásť v intenzitach ďalej dôvody sú už spomenuté.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Aug 2017 22:33

Jano1 napísal:Vlados, HP-Strazov asi nemal vypocitane IRR vtedajsim MDPT (mozno mal len neviem hodnotu), ale ked Vrtizer-HP mal mat navratnost cca 8 rokov pri 14930 v./24h a cene 17.5 mil.E/km. Da sa nahrubo odhadnut, ze napriek vyssej cene za D3 HP-Strazov sa vrati skor ako za 15 rokov, teda za cas kedy ma plne vyuzitie. Potom bude intenzita len polovicna co samozrejme bude voda na mlyn pre odporcov D3. Jednoducho sa rozhodlo, ze HP-Strazov je jednoduchsie postavit ako HP-LL a pre dopravu v ZA by bolo nerealne pustit vsetku dopravu z dialnice do ZA z juhu, kvoli kapacite krizovatiek na Mostnej ulici.
Podla scitania 2015 bola intenzita na D3 Oscadnica - Cadca 15053 v./24h, kym na I/11 v Horelici 7066 v./24h. Keby takmer vsetko minuly rok jazdilo po D3 tak by tam bola intenzita cez 20 000, ale podla tej tabulky tam bolo minuly rok 15608 v./24h. Tunel uzatvarali velmi casto v spicke, ale kolko casu bol uzavrety vie len NDS.

HP-Strážov nebol počítaný pre IRR ale inú 3 písmenovú skratku a návratnosť cca 8 ani 15 rokov nie je reálna ani v Chorvátsku ani Taliansku! Tu sa nejde o odporcov D3 ale že zvyšok Slovenska už nie je ochotný tolerovať priam ultranalievanie prostriedkov do Žiliny a Kysúc.
A opäť ďalšie nezmysly, že HP-Strážov bolo jednoduchšie... bolo len rýchlejšie realizovateľné ako pripojenie pre KIA. Nebyť KDH a potom Fica tak úsek po Dubnu skalu už mohol stáť 15 rokov.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 27. Aug 2017 22:48

TT-Sered spolu s Galantou a Salou a ich okolim su plne priemyselnych a logistickych parkov, PSA, Samsung, Tesco-distribucne centrum s 1200 zamestnancami, Amazon 1000 zamestnancov, Duslo 2000 zamestnancov, dalsie mensie firmy a samozrejme ich subdodavatelia,

a nebolo to zadarmo:
"Výrobca elektrotechniky totiž daňové prázdniny vo výške 19,8 milióna eur dostal od terajšej vlády v roku 2012 za to, že na Slovensku umiestnil investíciu za 70 miliónov eur, ktorá umožní vyrábať napríklad nové 3D televízory. „Investícia nevytvára nové pracovné miesta, ide iba o udržanie 760 existujúcich pracovných miest po dobu 6 rokov od ich prevedenia,“ spresnil hovorca ministerstva hospodárstva Stanislav Jurikovič. Slovensko tak udržanie jedného pracovného miesta stálo 26-tisíc eur."
https://profesia.pravda.sk/zamestnanie/clanok/288626-samsung-opustili-v-lete-desiatky-pracovnikov/

"Už v roku 2003 pri výstavbe závodu využila stimul vo výške 725 miliónov korún, čo je v prepočte zhruba 24 miliónov eur. Najnovšie jej bol odklepnutý stimul vo výške 18,6 milióna eur. „Ide o štátnu pomoc vo forme daňových úľav na obdobie 10 rokov,"
http://finweb.hnonline.sk/ekonomika/958400-psa-dostala-dotaciu-od-statu-hrozil-jej-odchod

"Plán poskytnúť spoločnosti Duslo Šali daňové úľavy za 58 miliónov Európska komisia schválila ako regionálnu pomoc."
https://ekonomika.sme.sk/c/7576800/brusel-odobril-statnu-pomoc-pre-babisovo-duslo-sala.html


a dalsie a dalsie dotacie/stimuly/danove prazdniny
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Aug 2017 22:57

Prosím, čo má tento príspevok spoločné s D1... sme v téme D1... asi nie je už ako hájiť Žilinu a okolie.
Naposledy upravil Vlados dňa 27. Aug 2017 22:57, celkovo upravené 1 krát.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.