D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 27. Aug 2017 22:57

Vlados napísal:HP-Strážov nebol počítaný pre IRR ale inú 3 písmenovú skratku a návratnosť cca 8 ani 15 rokov nie je reálna ani v Chorvátsku ani Taliansku! Tu sa nejde o odporcov D3 ale že zvyšok Slovenska už nie je ochotný tolerovať priam ultranalievanie prostriedkov do Žiliny a Kysúc.
A opäť ďalšie nezmysly, že HP-Strážov bolo jednoduchšie... bolo len rýchlejšie realizovateľné ako pripojenie pre KIA. Nebyť KDH a potom Fica tak úsek po Dubnu skalu už mohol stáť 15 rokov.


No tak predved svoj vypocet IRR ked myslis, ze MDPT vyplodilo nezmysel.

Nie je jednoduchsie postavit 8 km dialnice, kde okrem 1 km vo svahu to bol jednoduchy teren ako 11 km dialnice + nevyhnutny novy 2 km privadzac a 3 km tunelov?
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 27. Aug 2017 22:59

Citaj s porozumenim, odpovedal som na prispevok fh.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Aug 2017 23:13

Žiadne IRR sa nerobilo len KIA. Záujem štátu bolo intenzívne pokračovať smerom na východ a nie na sever a tam privádzač Žilina nijako nepomáhal (severný obchvat ZA nebol vyhodnotený ako vhodný).
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod okorec » 27. Aug 2017 23:55

aquila napísal:
fh napísal:Ešte raz :)
Pokiaľ sú intenzity D1 po HP cez 25000 až 30000 a na jednom krátkom úseku "iba" 21000 tak prečo ten hysterický kvikot :D? A to boli uzávierky Strecna aj minulý rok ak sa nemýlim. Tie intenzity sú dobré a budú rásť, čo sa tam mala stavať nejaká cesta prvej triedy alebo polprofil?
Nikde inde na tak dlhom úseku d alebo RC nie sú takéto intenzity po celej dĺžke a to je tam aj intenzívna vlaková doprava a kvalitné paralelné cesty :wink:


ale ziaden hystericky kvikot tu neni, len tieto intenzity ukazuju ze cisar je nahy, a R1 nie je "vedlajsi" tah a D1 taktiez nie je "hlavny" tah. to je cele.

dalej je naznak, ze aj D1 je pouzivana najma pre regionalnu/lokalnu dopravu a toho tranzitu je tam ozaj pomenej, co do znacnej mieri "spadovitosti" potvrdzuje aj "anomalia" v PB.

to je cele, proste suche skonstatovanie faktov, ze 200 km od BA su si D1 aj R1 viac ako rovnocenne .. co ako som napisal ma dost prekvapuje, najma ked si zoberieme tu vecne omielanu mantru agrarneho juhu a priemyselneho povazia. podla toho mali byt na R1 tak 20 tisicove intenzity max a po zilinu dvojnasobne.

nehovoriac o vynalozenych prostriedkoch. to je cele


1) Pokles intenzit okolo PB nie je anomalia :roll: Trosku anaylickeho myslenia by to chcelo. Naozaj staci trosku.

2) Porovanavanie si pipikov, ktory tah je hlavnejsi je vyslovene trapne :roll: R1 aj D1 kazda obsluhuje ine uzemie. D1, ked sa bavime tych porovnatelnych 200 km, tak obsluhuje Povazie a R1 obsluhuje Nitru a Pohronie. To su vsetko relativne priemyselne vyspele oblasti.

3) R1 nejde agragrnym juhom :roll: ale ide popod vybezky Karpat a potom Pohronim.

4) Na R1 su sice celkom pekne intenzity, ale tym, ze sa budu vypichovat extremy ako Trnava - Sered alebo Ziar - Zvolen, kde dokonca ani nie su paralelne cesty sa nezmeni to, ze na D1 su predsalen vyssie.

5) Kto chodi po D1 a R1, tak vie, ze tranzitu je na D1 nasobne viac.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 812
Obrázky: 8
Založený: 13. Jan 2011 20:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Aug 2017 08:26

co veta to perla....typicky sposob debaty ktory tu bol roky dozadu a kt. pouzival isty pan expremier...zahlcovanie fabulaciami to tej miery aby aspon niektore sa mohli povazovat za pravdive

- polnohospodarstvo a nadvazne odvetvia mozno produkuju vyssie intenzity ako poniektore priemyselne odvetvia. npr. silna priemyselna horna NR (chemia, banictvo, energetika) nijak nevynika intenzitami. aj okolo zeleziarni podbrezova ba ani USS by sa dali ocakvat vyssie intenzity, cize fabulacia,

- nasobne vyssi tranzit na D1 asi tazko. velky rozdiel je D2 vs. ostatne tahy, ze ci nasobny tazko povedat. cize niicim nepodlozene tvrdenie,

- - intezity okolo ZM a ZC su o nieco nizsie lebo tieto okresy su menej ludnate, objektivny fakt, cize opat nie je rozhodujuci priemysel, paralelna cesta okolo serede je ciastocne cesta 62, pekne zrekonstruovana,

- neviem co je agrarne uzemie, ak je tym myslene uzemie bez priemyslu tak take neexistuje, ak je tym myslene to ze vacsia cast produkcie tovarov je tvorene polnohospodarstvom tak to je tiez nezmysel,

- opat totalna absencia porovania D1 s hlavnymi dialnicnymi tahmi okolitych statov, autor asi jazdi prahy po bocnych tahoch. alebo prave naopak, presne vie...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Marek89 » 15. Okt 2017 11:26

Vie mi niekto povedat, ktore useky ma dana SSUD na starosti ?
Obrázok používateľa
Marek89
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 0
Založený: 28. Aug 2011 12:25

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.