D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Majkl » 29. Máj 2015 08:21

Pri odpocivadle Piestany sa uz odstranuje zemina v celom stredovom deliacom pase, cca. do hlbky 40cm. Vyzera to na kompletnu AB vrstvu pod buducimi NJ zvodidlami, podobne ako to je uz aj na novych budovanych usekoch D1.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 700
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Majkl » 19. Jún 2015 07:35

Prace pokrocili. Na dvoch usekoch pri MUK Trnava a MUK Hlohovec sa dokoncuje cementova stabilizacia. Pri odpocivadle Piestany je uz aj asfaltova vrstva skoro na celom useku.
gallery/image_page.php?album_id=118&image_id=28447
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 700
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

D1 všeobecne: Trasovanie pri Žiline

Odoslaťod KN.SK » 21. Jún 2015 16:21

To, o čom teraz uvažujem, je už pasé:
Nemohla D1 Žilinu obchádzať severne? Nepoznám tam okolie úplne presne, hlavne geologické danosti územia (mudrujem len tak od počítača :)). K D1 by patril teraz stavaný úsek D3 ZA-Strážov — ZA-Brodno a už hotový úsek D3 Hričovské Podhradie — ZA-Strážov. Od Brodna by bol ďalší úsek D1 ZA-Brodno — Višňové — Dubná Skala, ktorý by šiel chotármi žilinských mestských častí alebo samostatných obcí Brodno, Budatín, Zádubnie, (tunel pod Dubňom), Teplička nad Váhom, (estakáda ponad Vodné dielo Žilina), Mojšová Lúčka, Stráňavy, Višňové, (tunel Višňové), Vrútky.
Dĺžka okolo Žiliny by bola približne rovnaká, možno by bola celkovo kratšia dĺžka tunelových rúr, len by pribudla ďalšia estakáda cez rieku Váh. A tí, čo by šli smerom od Martina do CZ alebo PL, by odbočili v Brodne na D3, a tak by nemuseli zachádzať až k Hričovskému Podhradiu (ak "chceli" ísť len diaľnicou), ako teraz (po dostavaní úsekov D1 Hričovské Podhradie — Lietavská Lúčka a D1 Lietavská Lúčka — Višňové — Dubná Skala). A tí, čo nechcú robiť až takú zachádzku, pôjdu teraz cez Žilinu.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 543
Obrázky: 382
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 21. Jún 2015 21:07

Sa ti v tej lokalite zda byt D1 malo dokrutena a zbytocne kratka?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod maher » 22. Jún 2015 00:27

tento problém vyrieši plánovaný severný obchvat Žiliny, D3 KNM juh -vadičovská dolina -Varín -ZP tunela Višňové, ale ten je vo hviezdách.
keďže máme ten slávny elektronický mýtny systém, možno by ho šlo upraviť tak, aby boli vodiči penalizovaný za prejazd mestom (cena cez mesto by bola povedzme 2násobna, ako po D)
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 9
Založený: 31. Máj 2015 16:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 23. Jún 2015 10:44

KN.SK toto sa tu uz preberalo, ale som si isty cas da -ako vacsinou- zapravdu tym co takto uvazovali pretoze okrem par ludi co musia za kazdu cenu jazdit 130 nikto nepojde smer CA-MT cez hp.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 23. Jún 2015 11:37

Tak diaľnice v okolí Žiliny sú celkovo divné najrozumnejší Rajecký variant a D3 na úseku Višňové - Brodno by bola rozhodne najlepšia alternatíva.
Môj osobný tip je, že plánovači dostali zadanie na priame spojenie BA a koridoru 6 a z toho vznikol severozápadný obchvat.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 706
Obrázky: 266
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 23. Jún 2015 11:55

planovaci skor vtedy dostali rozkaz to viest na zilinu a im naramne bodlo, ze rajecky variant mal mensie enviroproblemy .. aj ked sa s nim pocitalo od veky vekov a potom samozrejme im paslo, ze PB protestovalo, ze ich dialnica obide ako trencin a nebudu mat kompenzacie ! uplne divoka logika ..

rajecky variant bol radovo lepsi, a aj lacnejsi .. teraz je len otazkou casu, kedy sa bude musiet robit aj vychodny obchvat resp prepojenie cesty ku KIA motors s I/18 a visnovym .. ale o tom je uz skoda hovorit ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Pekos » 26. Jún 2015 21:04

Je mozne usporiadat fotky ktore nepoznam, teda vidim iba piliere, ze by bola nejaka informacia na presnu mapu stavby, aby to pochopil aj lajk ako ja..
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 15:46

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Miro » 12. Júl 2015 19:16

Tak sme sa boli dnes kúpať v jazere pri Šútove a pri tej príležitosti som vyskúšal nový úsek diaľnice. Povrch naozaj nie je ideálne rovný, ale dá sa, je to pohoda.

Za oveľa väčší prúser považujem to, že z diaľnice smer do Žiliny sa vchádza na cestu I/18 z vedľajšej a je tam veľmi krátky pripájací pruh a zlý rozhľad - je to v pravej zákrute. Obávam sa nehôd v špičke, keď budú ľudia z Turca prichádzať do práce do Žiliny, toto bude kolízne miesto. Tam mala byť jednoznačne hlavná z diaľnice, kým nebude otvorený úsek LL-DS.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 804
Obrázky: 2
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Majkl » 04. Aug 2015 09:15

Prace na vymene zvodidiel pokracuju na dalsich troch usekok v oboch smeroch, nadvadzujuc na uz zrekonstruovane useky. Zatial su to len prace na krajnici. V strede dialnice sa este nepracuje.
Na niektorych castiach, hlavne pri existujucich dopravnych znaceniach su zatial ponechane povodne zvodidla a nove zvodidla su na ne napojene. Netusim, preco tieto kratke useky nechavaju v povodnom stave. Nabuduce to odfotim.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 700
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 04. Aug 2015 09:40

Este by mohli opravit na niektorych miestach odstavny pruh, lebo kraj cesty vyzera po doplneni zvodidiel jak ohlodany (hlavne okolo odpocivadla Piestany smer TN). Aj biele ciary by sa hodilo na niektorych miestach nanovo premalovat.

Zaujimalo by ma, ze co sa deje so starymi zvodidlami, ci idu do srotu alebo by sa dali pouzit na inych cestach.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 19:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 04. Aug 2015 13:34

Dnes sa dialo toto... (stare zvodidla tam boli na jednej velkej kope vyse mesiaca)

29468 29469 29470 29471
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 06. Aug 2015 11:42

Diky za foto :) nevyzeraju uz moc pouzitelne tie zvodidla...skoda
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 19:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 06. Aug 2015 13:02

Tak no, pri rozoberani a naslednom prevoze sem s tym asi narabali podobne...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 06. Aug 2015 14:53

mohli s nimi urcite lepsie zaobchadzat a pouzit ich na menej frekentovane miesta, urcite by sa hodili napr. sem:

https://www.google.sk/maps/@49.066713,1 ... 6656?hl=sk

to su zvodidla! :D
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 19:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 06. Aug 2015 15:03

Je kopa usekov, aj na dialniciach, kde by vacsina starych zvodidiel este mohla sluzit, ale tak Slovakistan...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 06. Aug 2015 15:04

Krampus napísal:mohli s nimi urcite lepsie zaobchadzat a pouzit ich na menej frekentovane miesta, urcite by sa hodili napr. sem:
https://www.google.sk/maps/@49.066713,1 ... 6656?hl=sk
to su zvodidla! :D
Bŕŕ, sťa struny z kosačky, nedajboh, nikomu to tam neprajem "otestovať".
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Obrázok používateľa
KN.SK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 543
Obrázky: 382
Založený: 08. Máj 2014 12:56

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Krampus » 06. Aug 2015 15:18

ta ista cesta o par metrov dalej a je to este lepsie :)

https://www.google.sk/maps/@49.058184,1 ... 6656?hl=sk

a takych miest, ktorych sa nikto od budovatelskeho nadsenia v 50. rokov ani nedotkol je v SR urcite vela
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 19:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 06. Aug 2015 17:02

Neviem preco sem davate takuto bohom zabudnu tretotriedku... Cesta prvej triedy c. 51 (Banska Stiavnica - Hronska Breznica resp. ZH alebo ZV)
https://www.google.sk/maps/@48.509756,1 ... 6656?hl=sk
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Majkl » 07. Aug 2015 07:16

Majkl napísal:Prace na vymene zvodidiel pokracuju na dalsich troch usekok v oboch smeroch, nadvadzujuc na uz zrekonstruovane useky. Zatial su to len prace na krajnici. V strede dialnice sa este nepracuje.
Na niektorych castiach, hlavne pri existujucich dopravnych znaceniach su zatial ponechane povodne zvodidla a nove zvodidla su na ne napojene. Netusim, preco tieto kratke useky nechavaju v povodnom stave. Nabuduce to odfotim.


Tu je vidno tie kratke useky, kde ponechavaju stare zvodidla.
gallery/image_page.php?album_id=118&image_id=29485
gallery/image_page.php?album_id=118&image_id=29488
gallery/image_page.php?album_id=118&image_id=29490
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 700
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2015 14:01

Sedliacka logika hovori stare zvodidla pouzit na ine miesta (vsetky 3 linky vyssie su krasnou ukozkou vhodnosti). Problem bude asi byrokraticky, pouzite zvodidlo nesplna normu a kto sa podpise pod prebratie stavby?
Ked sa o zvodidlo oprie vozidlo, nebodaj niekto zomrie, bude sa skumat nehoda...a pruser je na svete. To, ze zvodidlo sice 1x moze urobit problem riesi kazdy, ale to, ze mozno by 100x zachranilo vozidlo pred padom, neriesi nikto.
Tot zmyslanie uradov na SK, ktore vsak vychadza a mentality nasich obcanov.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 924
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 18. Aug 2015 23:51

viewtopic.php?f=35&t=20758

Toto je neuveritelne. Tuto krajinu fakt riadi banda debilov.

1. Na slubovany CB kryt v useku BA-TT mozme asi uz zabudnut.
2. Najskor vymenime zvodidla, potom nakreslime akusticke znacenie, potom sfrezujeme povr h a vymenime ho? Som jediny komu toto pride ako fakt ze velka blbost.
3. Preco sa usek SC-TT rovno nerozsiri? Hoc aj bez CB krytu?

Tie nase cesty maj furt nejake obmedzenia, vsak to je hroza. A najhorsie je ze to vsetko je naozaj iba kvoli tomuto chaotickemu kinder managmentu. Fakt mi nejde do hlavy pre o sa tie opravy, ktore ppdla mna ani nie su potrebne nerobia ako komplexna rekonstrukcia spolocne s vymenov zvodidiel, popripade rozsirenim na D28,5 respektive D33,5 na useku BA-TT, ako sa to robi v cesku? Vsak toto je ozaj nesystematicke.
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 285
Založený: 11. Okt 2014 09:14

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Čumil » 19. Aug 2015 02:03

klud marek, 5.5 mil / 4 roky - to su len drobne opravy najvacsich pruserov, nic komplexne. Odhadujem, ze podstatnu cast zozerie neustale patlanie praveho pruhu na "trojprudovke". Pripadny CB kryt BA-TT s tymto nema skoro nic.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 737
Založený: 01. Okt 2005 16:41

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 19. Aug 2015 14:46

Tu sumu som nejak prehliadol :D
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 285
Založený: 11. Okt 2014 09:14

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Arjun, matiqos, rexino a 5 hostí.