D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod marian vančo » 15. Aug 2017 19:17

M15 ide na plný profil a po dostavbe M30 bude o najlepšom spojení KE-BA rozhodnuté...škoda, že Gemeru to bude nanič...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 16. Aug 2017 11:43

rozhodnute bude mozno o najpohodlnejsom spojeni ktore ale bude mat mozno o 100 km naviac. cize vyrazne vyssia spotreba a casovo sa to zatial ani nepriblizi 4 hodinam.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Sentilj » 16. Aug 2017 11:51

Pohodlnost na madarskej M1 bude az po dokonceni rozsirenia na 3+3 medzi Budou a Gyorom, zaciatok prac planuju vraj na 2018.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 16. Aug 2017 20:58

a v čase dokončenia rozšíenia bude pravdepodobne jednotný EU mýtny systém. potom bude závisiť na cenách a komforte.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod stanog » 23. Aug 2017 14:17

Rasťo napísal:Čo sa tyka stiahnutia dopravy z d1 na r1, ono to bude zrejme prirodzeny vyvoj, lebo ta cesta cez
r1 a r2 je naozaj kratsia, otazka je ci r1 z trnavy po povedzme exit nitra vychod nebude totalne prepchaty. Neviem ci to tiez citite, ale za posledne 2 roky sa ozaj zvysil pocet aut na r1 min. po nitru. Naopak vcera som spravil d1 po trencin a predbiehal som veľmi sporadicky.


Treba si ale uvedomit že ak pojde do stavby Korbelka, dochadza na severnej D1 k značnému skracovaniu trasy (napr. aj vdaka Visnovemu), zatial co R1 + R2 ma skor opacny trend, teda trasa sa oproti povodnej ceste 1. triedy predlžuje. Príkladom je plán obídenia ZV. Dlzka trasy ale ma vplyv len na myto, nehovori o tom kadial sa vodič vyberie, lebo ide aj o narocnost na soferovanie, pohodlie, pocit bezpečnosti, aktualne počasie...
Takže nevidím to nijako jednoznačne. Ak sa D1 dokončí v poriadku a nevzniknú na nej nezmyselné obmedzenia, bude luxusnejšia ako R1+R2. Za ďalšie tu panuje mýtus o počte aut ktoré denne jazdia na trase BA-KE ale to je čistý výmysel, tých aut je denne len "len" niekoľko tisíc, cca max. do 25% dopravy východ - západ a z nich už dnes značná časť jazdí južnou trasou. Takže sa stavím že intenzity na R2 nijako významne nestúpnu. Samozrejme za podmienky že sa dostavia aj D1. Podobný problém sa riešil v nedávnej minulosti na ŽSSK kedy SNS trvala na pridaní vlakov z KE južnou trasou, ale problém je v tom, že vlaky jazdia už dnes málo vyťažené rovnako na úseku LC - KE ale aj na úseku Poprad - Kysak. To dokazuje že cestujúci BA-KE nie sú ani pre jeden druh dopravy dominantní.
Dôkazom toho čo hovorím sú pravidelné zápchy medzi LM a RK, ktoré bežne dosahujú desiatky minút, a vodiči nie sú tak hlúpi, že by napriek tomu cestovali severom a nie juhom, ktorý je bez prekážok. Ale jednoducho by to pre nich bola veľká okľuka, nakoľko necestujú KE-BA ale napr. PO-BA, PP-BA, SNV-BA či z východu alebo Tatier na Ostravsko a podobne.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod lučencan » 23. Aug 2017 17:54

len jednu vec k tomuto poviem po dokonceni celej d1 a dokonceni r2 nepojde z ba do ke a dalej na vychod nikto cez d1
lučencan
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 20. Okt 2016 10:02

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod pohodak » 23. Aug 2017 19:24

povedal si to iste co stanog iba v bledomodrom...a dalsia vec je, ze medzi dokoncenim D1 po KE a celej juznej R2 bude rozdiel tak 20 rokov
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod tomenmen » 23. Aug 2017 19:38

rozdiel bude tých cca 20 rokov a nezabudnime dodať že pri R2 pôjde aj po jej kompletnom dokončení stále vo väčšine o polprofil ..
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod zoom » 23. Aug 2017 19:47

lučencan napísal:len jednu vec k tomuto poviem po dokonceni celej d1 a dokonceni r2 nepojde z ba do ke a dalej na vychod nikto cez d1

Naivné myslieť si, že D1 BA-KE sa stavia pre košičanov (a dalej na východ) do/z bratislavy..
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2017 20:34

zoom napísal:
lučencan napísal:len jednu vec k tomuto poviem po dokonceni celej d1 a dokonceni r2 nepojde z ba do ke a dalej na vychod nikto cez d1

Naivné myslieť si, že D1 BA-KE sa stavia pre košičanov (a dalej na východ) do/z bratislavy..


Tradicne *** prekrucanie. Nikto nepovedal, ze "D1 BA-KE sa stavia pre kosicanov (a dalej na vychod)" - toto zavadzanie je ale *** standard ked sa D1 stale prezentuje statom ako spojenie KE-BA. Ale pointa je ta, ze R1+R2 obsluzi vsetky spojenia vramci BA-Trnavy-NR-BB-KE-PO krajov. Preto ju urgentne treba, a ked bude, tak ju vsetci na tieto spojenia budu aj vyuzivat. To, ze dovtedy je niekto nuteny ist zbytocne 60km naokolo-blizsie (a teda na juhu su slabe intenzity) nie je v tomto ziaden relevantny argument.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 24. Aug 2017 10:08

A je to tu. Podla gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752 co zverejnil nedavno Pedro:
D1 Trnava - Hlohovec priemerne 29865 maximalne 43513 aut/24h,
R1 Trnava - Vlckovce priemerne 46212 maximalne 63065 aut/24h

Kral je nahy, cele to omielanie o spajani dolezitych lokalnych cielov kvoli premavke a stavani hlavenho tahu cez Slovensko naokolo sa zrutilo.
Hlavny tah cez Slovensko je stredom na Zvolen a dalej na Severovychod k Presovu.
Nie je hlavny tah BA - Zilina, ale BA - Nitra.
Dolezitost tahov sa ukazala aj napriek zamernemu znevyhodnovaniu vsetkych strednych a juznych tahov z BA.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 24. Aug 2017 10:34

rozdiel bude tých cca 20 rokov a nezabudnime dodať že pri R2 pôjde aj po jej kompletnom dokončení stále vo väčšine o polprofil ..


vobec nie. neviem si predstavit vyznam poloprofilu medzi lovinobana/tomasovce-zacharovce, tornala-roznava ani jablonov-saca. tieto dlhe casti su v slusnych parametroch, R-ku bude treba postavit az ked budu kapacitne vycerpane, a ked budu kapacitne vycerpane tak treba stavat plny profil. zmysel poloprofilu vidim na zacharovce-batka a roznava-jablonov cize na 30 km.

Treba si ale uvedomit že ak pojde do stavby Korbelka, dochadza na severnej D1 k značnému skracovaniu trasy (napr. aj vdaka Visnovemu), zatial co R1 + R2 ma skor opacny trend, teda trasa sa oproti povodnej ceste 1. triedy predlžuje. Príkladom je plán obídenia ZV. Dlzka trasy ale ma vplyv len na myto, nehovori o tom kadial sa vodič vyberie, lebo ide aj o narocnost na soferovanie, pohodlie, pocit bezpečnosti, aktualne počasie...


to je trochu odvazne tvrdenie pri sucasnom stave pripravy. obchvat ZV trasu nepredlzi, predlzil ju usek-zvolen-krivan, na druhej strane soroska trasu skrati. bude to +/- zarovnako. na druhej strane kazde skratenie trasy na severe vyprazdnuje D1, teraz mame najnovsie udaje z temy intenzity a potvrdili sa nam nizke cisla z useku dsk-turany.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2017 10:51

tato statistika tu mala byt daaaavno .. a je vidno, ze to co som pisal inde, ked sa robili PHS na R1 mala sa rovno kde sa dalo rozsirit na dialnicny profil.

dalej ale treba povedat, ze R1 nema realne alternativnu jednicku. a od trnavy dalej su docela slusne intensity aj na starej ceste.

ale je pekne vidno, ako sa to lame v PB, ze ako keby reach PB smerom BA a od PB to ide zase smerom ZA. tych tranzitujucich aut BA- KE je ozaj relativne malo.

a to este na R1 nepostavili vsetky distribucne centra, ci uz amazon, lidla sa bude rozsirovat, teraz Tesco tam ide stavat dalsie distribucne centrum ..

kazdopadne s I/62 by sa malo nieco robit, nejako vyuzit 4 prudovku pri voderadoch a urobit radsej nejaku priebeznu krizovatku pri vlckoviciach s napojenim na Samsung, cim by sa odlahcila MUK R1/D1 pri trnave.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 24. Aug 2017 11:20

Ale pokracujme dalej.

Pri Babe uz len 30t a za nitrou len 20t. Cize da sa uzavriet, ano R1 je vytazena po Nitru. Dalej je to bieda najma co sa tyka nakladnej dopravy.
Naopak po D1 je okrem PB vsade priemerne nad 25t s vyraznejsim podielom nakladnej dopravy.

Cize 150km x25t versus 50km x30t.
Pre mna je vytaz D1.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 24. Aug 2017 11:47

PK napísal:A je to tu. Podla gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752 co zverejnil nedavno Pedro:
D1 Trnava - Hlohovec priemerne 29865 maximalne 43513 aut/24h,
R1 Trnava - Vlckovce priemerne 46212 maximalne 63065 aut/24h

Kral je nahy, cele to omielanie o spajani dolezitych lokalnych cielov kvoli premavke a stavani hlavenho tahu cez Slovensko naokolo sa zrutilo.
Hlavny tah cez Slovensko je stredom na Zvolen a dalej na Severovychod k Presovu.
Nie je hlavny tah BA - Zilina, ale BA - Nitra.
Dolezitost tahov sa ukazala aj napriek zamernemu znevyhodnovaniu vsetkych strednych a juznych tahov z BA.


jedine co tato statistika ukazuje je, ze drviva vacsina aut jazdi v trojuholniku NR-TT-BA, nehovori to nic o tom kadial ludia jazdia dialkove trasy, inak povedane mas tu obrovsky podiel lokalnej dopravy a uz x krat sa tu riesilo ze tych aut iducich BA-KE je ozaj minimum...koniec koncov vysvetlil to aj Jonathan
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 24. Aug 2017 11:48

Jonathan:
D3 Hricovske Podhradie - Zilina - 25593
R1 Ziar nad Hronom - Hronska Breznica - 24992 (Pred rozdelenim na Zvolen(KE) a Bansku Bystricu
To je po 200km od Bratislavy, prakticky zhoda, celkovo jasny vitaz R1.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 24. Aug 2017 12:22

Pohodak, tri najviac pouzivane argumenty na vystavbu dialnic:
1. Dialnice maju spajat najkratsie, najrychlejsie vzdialene ciele: - Najkratsia trasa na spojenie Slovenska po dlzke je Bratislava - Zvolen - Presov o dlzke zhruba 320km.
2. Dialnice maju spajat lokalne sidla ekonomickeho vyznamu: Momentalne vidime, ze najvacsi ekonomicky vyznam ma spajanie Bratislava - Nitra - Zvolen, preto by mala byt priorita investicii do tahu BA - NR
3. Dialnice maju spajat vzdialene sidla najlacnejsou a najrychlejsie postavitelnou trasou: - Najlacnejsia trasa na prepojenie Sk, je BA - ZV - KE. Znova je tam usek BA - NR.

Momentalne prioritne investovanie do D1 nie je obhajitelne podla ziadneho kriteria.
Ano tranzit BA - KE presne je minimum a je to len mantra na popisanie trasovania dialnice. Ale podla VSETKYCH ostatnych kriterii ma byt prioritou prepojenie Slovenska stredom, alebo juhom.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 24. Aug 2017 12:39

PK napísal:Jonathan:
D3 Hricovske Podhradie - Zilina - 25593
R1 Ziar nad Hronom - Hronska Breznica - 24992 (Pred rozdelenim na Zvolen(KE) a Bansku Bystricu
To je po 200km od Bratislavy, prakticky zhoda, celkovo jasny vitaz R1.


Tak za prve, asi evidentne nevies pocitat, lebo podla mna je 25593 urcite o 601 aut stale viacej ako pri R1 v tebe vyhovujucom bode (24992). Hry so statistikou ti ale idu vyrazne lepsie ako matematika, lebo keby si si zvolil usek predchadzajuci alebo nebodaj este o jeden skor tak rozdiel by bol vacsi o dobrych cca 5000 vozidiel v priemerke. To iba vypoveda o tom ze lokalnu dopravu na R1 Zvolen ovplyvnuje vyraznejsie ako Zilina na D3 od Hricovskeho Podhradia.
Ta Povazska Bystrica (20943) je ale zaujimava co sa poklesu tyka. Stale je to skoro 1000 viacej ako na R1 na useku Zarnovica - Lehotka pod Brehmi (19960). Cize tvoj jasny vitaz poda hodnot evidentne jasne prehrava...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod DrX » 24. Aug 2017 13:00

Treba pripomenut, ze so zlepsujucou sa R2 nasobne narastu aj intenzity na R1. A rovnako, ze ked bude suvisla R1+R2 BA-KE, tak sa aj nasobne zvysi doprava, lebo dochadzanie na otocku sa stane vyrazne realnejsim (len pripomienka, ze 400km KE-BA by sa dalo zvladat takmer predpisovo za 3 hod priemerkou 134kmh).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 24. Aug 2017 13:14

Pristy27,

toho rozdielu 600 som si vedomy, ale voci rozdielu 16400 za Trnavou je to nepodstatne.
Co este chces pocitat?
Od Trnavy po Zilinu aj od Trnavy po BB+ZV sa to na oboch cestach mota od 20.000 po 30.000, stale lokalny rozdiel zlomkovy oproti tym 16400.
Za Zilinou na D1 Dubna Skala - Martin 11.000, na R1 za zvolenom Zvolen nie je rychlostna, nemame udaje, ale trocha dalej pri Pstrusi je to 8600, pricom mozeme priratat tranzit cez Donovaly, okolo 6000.
Co je podstane na Nitru sa tlaci max. 63.000 aut na uzsej a klukatej rychlostnej, pricom na Zilinu si jazdi max. 43.300 aut na luxusnej drahej dialnici.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 24. Aug 2017 14:01

ked bude tych 60t maximalnych aj pred Nitrou, tak sa mozeme rozpravat dalej, Inak je to strata casu.
Dovody boli povedane.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 24. Aug 2017 14:03

Si tu meriate autíčka ako deti v školke koho je väčšie ;) Vďaka preplnenému Strečnu ľudia do RK a ďalej na východ volia cestu cez Donovaly alebo Čertovicu. Toto je hlavným obmedzením väčšieho vyťaženia D1 od TT ďalej...
Aj keby mali D1 a R1 do RK porovnateľné technické parametre tak nie je isté že by R1 mala vyššie intenzity nakoľko považie generuje viac dopravy ako pohronie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 24. Aug 2017 14:08

Ak tomu spravne rozumiem tak z toho poklesu by malo podla teba vyplyvat, ze 29 tis. aut ide dalej na D1 na hlohovec a iba 16400 sa odpaja na R1? Ale z toho poklesu nevidis ci ti tie auta isli na Nitru alebo na Trnavu. Modranka Trnava mas tiez 27975, aj ked vacsia cast pojde na Nitru. Stale mas po Zilinu vyssie intenzity ako na R1.
Dubna skala - Turany je jeden nespojity usek, co vela neriesi ale nerozumiem preco checes pri jeho porovnavani scitavat Pstrusu a Donovaly? To urcite scitavat nemozeme. To uz je trosku statisticky fail, nie? Mozes porovnavat Pstrusu s 8600 k DS-Turany kde je zase 11000 vozidiel. Ale ok, statistika sa ta prisposobovat na kazdu stranu ako sa komu paci....
Suhlasim s tym, ze parametre ako aj vedenie R1 od krizovatky s D1 je minimalne za Sered nedostatocne. Chvilami by sa tam uzivila urcite aj 3+3. Napriklad jazda od Vlckoviec po krizovatku s D1 byva chvilami dost kriticka. Na druhu stranu by tam pomohla separatna mimourovnova rampa smerom na Bratislavu a situacia by sa tam vyrazne zlepsila.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 24. Aug 2017 14:27

pristy27, vedel som, ze zamotas poctanie okolo Trnavy :) Stop, to je nepodstatne. Podstatne je co je za krizovatkou D1/R1 smer Hlohovec na D1 a co je za
tou istou krizovatko smer Nitra (Vlckovce) a tam je to tych maximalne 43513 aut/24h voci maximalne 63065 aut/24h. A to je uz rozdiel 20.000 aut.
Momentalne su podmienky tranzitu zhruba rovnake, hore je obmedzenie Strecno, dole su obmedzenie Donovaly. Preto ratajme, ze je potrebne zrusit obmedzenie na oboch cestach. Po vyrieseni Strecna a Donovalov, bude zasa vyhravat juzna trasa.

K druhej veci, hore na D1, nemas ziadnu podstatnu krizovatku kde by sa ti premavka vetvila, to co vyjde zo Ziliny, to ide cez Ruzomberok, Poprad az do Presova. Dole sa v Budci deli premavka 50:50 Donovaly versus Kosice, preto nemozes pocitat len jednu vetvu.

A mimochodom skus si predstavit, ze sa teraz dokonci R1 kompletne cez Donovaly do Ruzomberka. Okamzite z D1 od Trnavy az po Ruzomberok ubudne okolo 6-8000 a tie sa prirataju na R1 od Trnavy po Ruzomberok.
Potom skus porovnat cisla a vytazenie. Zrazu by bolo pod Strecnom namiesto 11.000 aut len 3-5000 a vlastne by tam ani nebol problem...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 24. Aug 2017 14:37

"ze sa teraz dokonci R1 kompletne cez Donovaly do Ruzomberka" je rovnaké scifi ako že sa rozpadne aktuálna vláda. tunel pod Donovaly nepôjde ani o 20-30 rokov. (nie je vylúčené že dovtedy nebude dokončená južná trasa na KE čo vyťaží R1 o pár tisíc vozidiel)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 48 hostí.