D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 24. Aug 2017 15:49

"ze sa teraz dokonci R1 kompletne cez Donovaly do Ruzomberka" je rovnaké scifi ako že sa rozpadne aktuálna vláda. tunel pod Donovaly nepôjde ani o 20-30 rokov. (nie je vylúčené že dovtedy nebude dokončená južná trasa na KE čo vyťaží R1 o pár tisíc vozidiel)


To by som netvrdil, keď sa nanovo pripravuje projekt DÚR S.L-Korytnica... Uvidíme koľko bude mať Mišura vytrvalosti bojkotovať Korbeľku, ale súvislú D1 to môže oddialiť na 2030...
Podľa týchto meraní sú to takmer rovnocenné úseky, NDS by mala projektovať oba. Osobne by som postavil poloprofilovú TBM Korbeľku aj Donovaly s vlastnou exit cestou v tube. A ušetrtených zopár stoviek milionov s tým istým efektom. Tie intenzity sú aj tak pod 15 tisíc. A Turany Hubová aj Donovaly sú kvalitné jedničky, keby dačo...
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 737
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 24. Aug 2017 16:10

len par komentarov
PK napísal:Podstatne je co je za krizovatkou D1/R1 smer Hlohovec na D1 a co je za tou istou krizovatko smer Nitra (Vlckovce) a tam je to tych maximalne 43513 aut/24h voci maximalne 63065 aut/24h.

Toto by bola pravda, pokial by to bola krizovatka typu Y. Nakolko ale tato krizovatka ma tvar X, je potrebne vziat do uvahy aj dopravu smerom z TT. A to aj tranzit smerom zo Senice.

PK napísal:hore na D1, nemas ziadnu podstatnu krizovatku kde by sa ti premavka vetvila, to co vyjde zo Ziliny, to ide cez Ruzomberok, Poprad az do Presova

Tak toto je hovadina jak Brno. Staci si pozriet scitania z rokov 2005 a 2010 a zistis, ze doprava smerom od Ziliny na vychod rovnomerne klesa s minimom okolo Levoce. Pricom pod Strecnom bolo vzdy aspon 2x tolko aut ako pri Levoci. Treba si pozriet starsie scitania, pretoze tie nie su este ovplyvnene vystavbou z poslednych rokov. A tie odbocky su Martin, Orava, Ruzomberok, Lipt. Mikulas, Poprad, Levoca, Spis. n. Ves. To je dost na to aby sa ta doprava preriedila.

PK napísal:Zrazu by bolo pod Strecnom namiesto 11.000 aut len 3-5000 a vlastne by tam ani nebol problem...

Len pre korektnost. 11 tisic je pri Martine, pod Strecnom jue 26. Tam ked odpocitas 6 ostane 20, co je na obycajnu 2 pruhovu cestu stale vela.
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 416
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 24. Aug 2017 16:44

Ja by som to skor interpretoval tak, ze D1 je velmi precenovana a R1/R2 podcenovana. Pritom je ozaj zaujimave,ze do tych 200km od bratislavy su vyrovnane a to R1 ma horsie parametre a mala by ist nepriemyselnym juhom a to este nestoji jaguar, kym KiA uz v ziline stoji...

Cize pre mna je prekvapenie to ze nielenze R1 moc nezaostava, naoak miestami prevysuje ultradrau D1 a opakujem nei dostavany jaguat.

Cize ciste brane na fakty, D1 nie je hlavna tepna. Mame prekvapujoco dve vyrovnanr vetvy. Lokalne vyky y par stovak aut su irelevantne.

Cize tak ak padla mantra tranzitu na D3 po otvoreni useku pri hraniciach aj pocas ceskeho statneho sviatku, tak padla mantra nadradenosti D1.

Zaroven, ze blbostiavh typy R1 cez donovaly, R8, R3 plnoprofil alebo R7 plnoprofil dalej je zbytcne hovorit.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod zoom » 24. Aug 2017 20:53

DrX napísal:
zoom napísal:
lučencan napísal:len jednu vec k tomuto poviem po dokonceni celej d1 a dokonceni r2 nepojde z ba do ke a dalej na vychod nikto cez d1

Naivné myslieť si, že D1 BA-KE sa stavia pre košičanov (a dalej na východ) do/z bratislavy..


Tradicne h . j s 1 o v 4 . k e prekrucanie. Nikto nepovedal, ze "D1 BA-KE sa stavia pre kosicanov (a dalej na vychod)" - toto zavadzanie je ale hejs1 0 v a c k y standard ked sa D1 stale prezentuje statom ako spojenie KE-BA. Ale pointa je ta, ze R1+R2 obsluzi vsetky spojenia vramci BA-Trnavy-NR-BB-KE-PO krajov. Preto ju urgentne treba, a ked bude, tak ju vsetci na tieto spojenia budu aj vyuzivat. To, ze dovtedy je niekto nuteny ist zbytocne 60km naokolo-blizsie (a teda na juhu su slabe intenzity) nie je v tomto ziaden relevantny argument.

Tebe v každom vlakne tu istu vec vysvetluju, zargumentuju a stale si ideš svoje. Počet obyvatelov na R1 a R2 sa nevyrovná D1. ALe ja ťa chapem, cestuješ vela na tejto trase a si z toho na nervy...
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 529
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod zoom » 24. Aug 2017 21:26

Aquila, R1 je podcenovaná ano, rozhodne si vyžaduje reko a dobudovanie dostatočných pripájacich pruhov, D1xR1 uplne, trojpruh atd. ale to na úseku TT-NR! + možno v aglomerácii BB-ZV pre blízku buducnosť. Ale R2 je podcenovaná? Kde a ako prosím ťa? Žiadny dodávatelia a ani naše exportné trhy na východ nie su. Jedine že by imigranti z ukrajiny prišli pracovať. Takže vpylv JLR na R2 minimálny. Počet obyvatelov chabý na štvorpruh, ako teda je podcenovaná povedz. Vec na ktorej sa zhodneme, R2 je len politický názov pre obyčajne dvojpruhové obchvaty miest a obcí...
Nerozumiem, to že je predražený nejaký usek na D1 z nej robí precenovanu dialnicu alebo ako?
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 529
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Ivanisevic » 25. Aug 2017 06:32

Argumentacia DrX zjavne vychadza z predpokladu, ze vesmir je nekonecny, v takom pripade su Kosice stredom vesmiru. No uz takych Presovcanov, tot tretie najvacsie mesto na Slovensku R2 vobec nezaujima. Mimochodom, kolko % dopravy tvori KE-BA z celkovej dopravy? Neviem ci vobec v promile by bolo toto cislo viditelne.
Ivanisevic
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 25. Feb 2015 14:25

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 25. Aug 2017 08:32

Vies to je taky argument ze PO nezaujima R2 ako povedat ze KE Ti z vysoka.... na R4 resp severny obchvat PO a kamiony cez Sekcov..
nevo83
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 22. Mar 2017 19:00

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod pristy27 » 25. Aug 2017 08:50

PK napísal:pristy27, vedel som, ze zamotas poctanie okolo Trnavy :) Stop, to je nepodstatne. Podstatne je co je za krizovatkou D1/R1 smer Hlohovec na D1 a co je za
tou istou krizovatko smer Nitra (Vlckovce) a tam je to tych maximalne 43513 aut/24h voci maximalne 63065 aut/24h. A to je uz rozdiel 20.000 aut.
Momentalne su podmienky tranzitu zhruba rovnake, hore je obmedzenie Strecno, dole su obmedzenie Donovaly. Preto ratajme, ze je potrebne zrusit obmedzenie na oboch cestach. Po vyrieseni Strecna a Donovalov, bude zasa vyhravat juzna trasa.

K druhej veci, hore na D1, nemas ziadnu podstatnu krizovatku kde by sa ti premavka vetvila, to co vyjde zo Ziliny, to ide cez Ruzomberok, Poprad az do Presova. Dole sa v Budci deli premavka 50:50 Donovaly versus Kosice, preto nemozes pocitat len jednu vetvu.

A mimochodom skus si predstavit, ze sa teraz dokonci R1 kompletne cez Donovaly do Ruzomberka. Okamzite z D1 od Trnavy az po Ruzomberok ubudne okolo 6-8000 a tie sa prirataju na R1 od Trnavy po Ruzomberok.
Potom skus porovnat cisla a vytazenie. Zrazu by bolo pod Strecnom namiesto 11.000 aut len 3-5000 a vlastne by tam ani nebol problem...


Viac menej za mna odpovedal na skoro vsetko podstatne Jonathan, takze s nim plne suhlasim so vsetkym co napisal specialne to pri Trnave, do uvahy chces brat iba to co vyhovuje tebe ale ako som napisal to je hra so statistikou.
Krizovatiek ako pisal Jonathan a naozaj podstatnych tam mas dost v porovnanim s juhom urcite viacej.
Ale dodal by som este jednu vec, R1 popod Donovaly je utopia (mne osobne by sa to teda pacilo a casto by som to aj vyuzival ale je to cista megalomania ako finacna tak aj ekologicka) a nebude stat asi ani ked sa dokonci D1.
Dam ale ako priklad opacnu vec, dostava sa Visnove, Korbelka a Cebrat, z Donovalov a z Pstruse odide 8000 aut. Uznavam ze Korbelka a Cebrat su momentalne tiez problematicke ale vyzera ze aj napriek tomu budu skor ako R1 popod Donovaly.
Beriem ale co pisal Aquila, tie cisla su na R1 naozaj vysoke a ako som spominal, od Trnavy za minimalne Sered to bude byvat coraz horsie. Po otvoreni a spusteni JLR sa to asi roztiahne az za Nitru.
K nemu iba ze na D3 Krasno nad Kysucou - Cadca - 15608, aj ked velka cast je zrejme lokalka, tiez to nie je zanedbatelne cislo. Chyba mi tam scitanie pri Brodne, tam by to mohlo byt este viacej. Urcite sa to ale neda porovnavat s Pristavnym mostom alebo Rovinkou.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 25. Aug 2017 08:59

zoom napísal:Tebe v každom vlakne tu istu vec vysvetluju, zargumentuju a stale si ideš svoje. Počet obyvatelov na R1 a R2 sa nevyrovná D1. ALe ja ťa chapem, cestuješ vela na tejto trase a si z toho na nervy...


No neviem konkretne o com hovoris, ale jednoducho, ako sme sa tu uz vela krat rozoberali, KE+BB+NR kraj maju viac obyvatelov a HDP nez PO+ZA+Trenciansky kraj. Cize ak aj ignorujeme to, ze BA a Trnavsky kraj su na juhu, tak fakt je, ze juh prepoji toho viac. Staci si praveze vyhladat tie *** analyzy z UDu, kde vyratali, ze D1 obsluzi viac nez R1+R2, a to tak, ze k obsluznosti D1 priratali aj KE, ale uz k obsluznosti R1+R2 Presov nepriratali, a to napriek tomu, ze praveze PO je miesto, z ktoreho je jedno, ci sa ide severom alebo juhom (bod rovnosti vzdialenosti je 5km juzne od PO), zatialco z KE je to severom 60km naokolo blizsie.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod duro_z_dediny » 25. Aug 2017 09:07

zoom napísal:...A ano, stáva sa už teraz že od D1xR1 po Nitru sú lavý aj pravý pruh plný aut bezohladu na smer, na to aby stupla prefenrecia južnej trasy pred D1 bude treba okrem R2 dobudovať 3+3 na tomto úseku.


babar napísal:Nakoniec zistime ze nam predsa len treba R7 + R2 ako naj cestu BA - KE


Pre spojenie BA+okolie - KE bude do budúcna R7+R2 najvýhodnejšia. Fakticky je tu začatý len úsek R7 BA-Holice a úsek DS-NZ je v nedohľadne. Práve tento by bol spúšťačom presunu časti dopravy z D1-R1. Súčasne by sčasti uvoľnil D1 aj R1 na úsekoch BA - TT - NR. Podľa webu NDS sú úseky Holice-Mliečany, Dolný Bar-Zemné, Zemné-NZ v stave DÚR a úsek Holice-Mliečany len v procese EIA, čiže reálny čas stavby je min. o 10 rokov, tj. okolo 2027. Samozrejme, ak nato v danom čase nájdeme finančné prostriedky.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 196
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 25. Aug 2017 09:16

Je jasne, ze to tak bude, a ze R7+R2 sa casom dostavia. Jednoducho, teraz este stale bezime podla dopravnych modelov z Ceskoslovenska, ktore smerovali na Prahu, a teda pre ktore bolo logicke tahat spojenie na vychod severom, lebo to je cca v osi KE-Pha. Ked R1+R2 a R7+R2 bude, tak na nasu megalomansku naokolo-blizsie D1 zabludi tranzit len omylom.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod pohodak » 25. Aug 2017 10:15

R7 tak ako je naplanovana nebude dostavana nikdy o tom sa snad ozaj nemusime bavit, tak prosim ta skus stale nepouzivat tych 60km navyse severnou trasou, lebo je to ciry blud
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 25. Aug 2017 10:37

neviem, co mas na mysli tym "tak ako je naplanovana nebude dostavana nikdy". To myslim plati o D1, kde okolo Ruzomberka a na tom dalsom chybajucom useku nebude postavena tak, ako je naplanovana.
Co sa tyka R7, tak je jasne, ze v momente ked bude DS-NZ, jej perspektiva sa diametralne zmeni. Inak ale suhlasim, sustredme sa na vychodnu R2. Ta je potrebna aj pre R1+R2 aj pre R7+R2.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 25. Aug 2017 11:06

Tebe v každom vlakne tu istu vec vysvetluju, zargumentuju a stale si ideš svoje. Počet obyvatelov na R1 a R2 sa nevyrovná D1. ALe ja ťa chapem, cestuješ vela na tejto trase a si z toho na nervy...


rozdiel je daleko mensi ako rozdiel medzi poctom obyvatelov na D1 a hlavnych tras okolitych statov...alias ked juh nema na to aby tam bola RC tak sever uz vobec nema na to aby tam bola D26,5. alebo ideme podrobne porovnavat trasy ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Aug 2017 11:16

Nerozumiem, to že je predražený nejaký usek na D1 z nej robí precenovanu dialnicu alebo ako?


precenovana dialnica je lebo mame suvislu cast ivachnova-presov a intenzity na nej su ledva cez 10.000 denne. mame dsk-tur to iste - ked sa odpoji lokalka tak vidime ze kral je nahy a vyznam D1 precenovany. opakujem - porovnavajme s dialnicou praha-brno-ostrava a gyor-BP-miskolc. a ak nechceme porovnavat tak konecne prestanme tvrdit aky je D1 "hlavny tah".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod fh » 25. Aug 2017 11:56

D1 má dve súvislé časti. Prvá od Bratislavy po Zilinu, pre hnidopichov po Hričovské Podhradie a druhú od Ivachnovej po Prešov. Medzi nimi problematické Strečno ktoré tranzitujúci na východ od Ružomberka vrátane, obchádzajú cez Donovaly, Čertovicu.
Prvá časť D1 má intenzity súvisle cez 20000. A po ukončení Visnoveho na ňu prejdú z R1 čo pokračujú na Ružomberok a ďalej. Táto časť D1 bude v intenzitach silniet lebo prevezme ďalší tranzit.
Druhá časť D1 má na Liptove okolo 18000 ďalej sa intenzity znižujú. Keď si vezmem ťah na východ spodom, tam nehrozia ani polovičné intenzity.
R1 po Sereď a vlastne aj po Nitru je poddimenzovana, tam podcenili rýchly ekonomický rozvoj územia v priestore ktorý sa stal subdodávateľskou sieťou pre automotive, postavili sa tam logistické centrá ako napríklad v Galante, plus Samsung atď. A po spustení úsekov R1 ktoré stiahli sem časť tranzitu kôli problematickému Strečnu. Spustí sa ešte JLR a pribudnú kamióny.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2017 13:12

samotná R1 nie je poddimenzovaná, problémom je chýbajúca parelená jednotka a použiteľná železnica do Nitry. nie je problém denne dochádzať z Hlohovca či Piešťan do BA vlakom, ale z Nitry je to sci-fi. možno namiesto drahého rozširovania R1 (pod mostami nie je rezerva) by sme mali pokračovať s reko I/75, vyriešiť obchvat Šale a presunúť II/562 medzi jednotky s patričným úpravami. tiež by to chcelo zlepšiť spojenie Trnavy a Serede mimo R1.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2017 13:18

DrX napísal:neviem, co mas na mysli tym "tak ako je naplanovana nebude dostavana nikdy". To myslim plati o D1, kde okolo Ruzomberka a na tom dalsom chybajucom useku nebude postavena tak, ako je naplanovana.
Co sa tyka R7, tak je jasne, ze v momente ked bude DS-NZ, jej perspektiva sa diametralne zmeni. Inak ale suhlasim, sustredme sa na vychodnu R2. Ta je potrebna aj pre R1+R2 aj pre R7+R2.

pohodak to určite mysle tak že na to nebudeme mať lóve. zabudni na R7, budeme rady ak sa dožijeme súvislej R2 aspoň v polprofile.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod fh » 25. Aug 2017 13:22

To máš pravdu, celkovo paralelné cesty popri D1 často krát z oboch strán diaľnice sú kvalitné, toto pri R1 absentuje, plus železničné spojenie ktoré si spomínal.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Aug 2017 13:29

len takto sa bohuzial nerozmysla ani pri bratislave, kde sa zbytocne rozsiruje D1, I/61, stavia D4, ale do zeleznicnej dopravy sa virtualne neivestuje nic ..

pricom v tej oblasti idu dva zeleznicne koridory a aj trat 131 ma slusnu perspektivu a nebolo by ani drahe urobit druhu kolaj po DS.

cize ze by papalasov napadlo urobi seriozne prepojenie cez trnovec nehrozi, naopak JLR zase dal vahu na staru trat do hlohovca cim sa dalej oddialila sanca na serioznu zeleznicu v nitre.

dalej aj ked sa urobila reko betonky, novymi kruhacmi to pohodlie zabili ..

detto hluposti typu sasung voderary, kde je 4 prudovka doslova v poli .. bez rozmyslu a bez koncepcie.. pricom by sa teoreticka dala tato slucka napojit na R1 a mat alternative k pretazenej MUK D1/R1 ...

nicmenej, moj povodny prispevok skor smeroval k tomu, ze D1 je daleko od toho, ze je dominantna vetva. nie je. v porovnatelnej km od bratislavy je miestami vytazenejsia ako D1 a to je aj pre mna prekvapujuce.

a to stale opakujem neni JRL, dodavatelia a predpokladam ze aj medzi NR - ziarom narastie .. lebo ostatne kvoli hlinikarni a dodavatelom v tej casti tu prisiel JLR
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 462
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2017 14:43

papaláši sa nevozia vlakmi takže ich nenapadne rozvíjať železnicu. aj kapitán sa zaujímal o žlté vlaky aby ich vyštval a kamarát mohol dodať nové vozne.

ak by kruháče boli veľké tak by to problém ani nebol, skôr mi tam chýba že nerekonštruovali aj 70 ročnú trasu t.j. nepostavili tam 2+2.

tá 4 prúdovka pre Samsung má tiež kruháče a sú tiež úboho malé ;)
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod PK » 25. Aug 2017 15:08

Vlados, pisal som to tu uz velakrat. Mozes kruhac zvacsovat kolko chces, priepustnost mu uz nevylepsis. Na malom spravis "vlnku", na velkom je to T krizovatka, kde musis takmer zastat. Nadherny priklad medzi Sladkovicovom a Seredou, popr. za Galantou na Salu.
Ale hlavny problem kruhacov je, ze musis davat prednost autam na kruhaci. Ak uz raz auta zastanu, znovu sa vedia pohnut len jedno auto za 4-5 sekund, to je okolo 800aut/h. Ak mas na ceste intenzitu napr. 1000 aut/h tak po takom zastaveni auta pred kruhacom sa ti uz kolona nerozbehne a zozadu pribuda rychlejsie ako spredu odchadza.
A to ani nemusi byt intenzia vyssia ako 800aut/h, staci aby po ceste sla kolona napr. 10 aut s odstupom 2s a po prichode ku kruhacu pekne vsetci zastanu a odchadzaju po 4 sekundach kazdy. Vysledok? Posledny prejde kruhacom 40 sekund po prvom...
Toto je dnes dennodenna realita na 4 kruhacoch okolo Sladkovicova, kde pretym bola volna cesta bez uzkych hrdiel.
Rovnake je to na kruhacoch okolo Senca.
Kruhace na cesty 1. triedy nepatria!

Co sa tyka dokoncenia D1, vsetci na to cakaju ako na spasenie, ale nech si uvedomia, za tie roky co to bude trvat, ked sa vsetko tranzit presunie z Donovalov, Certovice a buducej R2 na D1, tak D1 skolabuje.
K terajim intenzitam sa prirata mozno 15.000 aut/24h a D1 bude od BA po Zilinu pretazena ako je teraz na useku BA - Senec. To znamena, ze na kazdych 40km priemerne kazdu hodinu nehoda, kolony hybuce sa krokom vznikajuce bez dovodu, kolony na 30km, priemerne raz mesacne vazna nehoda s totalnym zablokovanim pruhov a velahodinovym cakanim na dialnici a nezabudnut podstatne znizenie realnej priemernej rychlosti, ked sa celu cestu po dialnici bude pohybovat poskokmi z 80km/h ked sa pred vas spoza kamiona pichne nejaky pilot na 120km/h po dalsieho pilota, priemerna rychlost 100km/h.
Paralelnu cestu treba, Donovaly, Certovicu, mozno postaci aj dokoncena R2 docasne.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod zoom » 25. Aug 2017 17:58

DrX napísal:
zoom napísal:Tebe v každom vlakne tu istu vec vysvetluju, zargumentuju a stale si ideš svoje. Počet obyvatelov na R1 a R2 sa nevyrovná D1. ALe ja ťa chapem, cestuješ vela na tejto trase a si z toho na nervy...


No neviem konkretne o com hovoris, ale jednoducho, ako sme sa tu uz vela krat rozoberali, KE+BB+NR kraj maju viac obyvatelov a HDP nez PO+ZA+Trenciansky kraj. Cize ak aj ignorujeme to, ze BA a Trnavsky kraj su na juhu, tak fakt je, ze juh prepoji toho viac. Staci si praveze vyhladat tie hejs1 0 v a . k e analyzy z UDu, kde vyratali, ze D1 obsluzi viac nez R1+R2, a to tak, ze k obsluznosti D1 priratali aj KE, ale uz k obsluznosti R1+R2 Presov nepriratali, a to napriek tomu, ze praveze PO je miesto, z ktoreho je jedno, ci sa ide severom alebo juhom (bod rovnosti vzdialenosti je 5km juzne od PO), zatialco z KE je to severom 60km naokolo blizsie.

Tvoja "analýza" obslužnosti zase ráta KE kraj pri R2, ale na D1 už nie, tým de facto tvrdíš že každý/ väčšina z KE kraja na cestu na západ alebo aj naopak do KE kraja využije R1R2.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 529
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod zoom » 25. Aug 2017 18:15

aquila napísal:nicmenej, moj povodny prispevok skor smeroval k tomu, ze D1 je daleko od toho, ze je dominantna vetva. nie je. v porovnatelnej km od bratislavy je miestami vytazenejsia ako D1 a to je aj pre mna prekvapujuce.

a to stale opakujem neni JRL, dodavatelia a predpokladam ze aj medzi NR - ziarom narastie .. lebo ostatne kvoli hlinikarni a dodavatelom v tej casti tu prisiel JLR

Aquila, porovnat nedokončené úseky dialnice D1 (ZA,RK,PO) s už dokonečenou R1 za prve, za druhé s R1 v lokalitách krajských miest (TT,NR) je relevantné pre tvrdenie, že skrz Slovensko máme dva hlavné ťahy ano?

Vlados napísal:samotná R1 nie je poddimenzovaná, problémom je chýbajúca parelená jednotka a použiteľná železnica do Nitry. nie je problém denne dochádzať z Hlohovca či Piešťan do BA vlakom, ale z Nitry je to sci-fi. možno namiesto drahého rozširovania R1 (pod mostami nie je rezerva) by sme mali pokračovať s reko I/75, vyriešiť obchvat Šale a presunúť II/562 medzi jednotky s patričným úpravami. tiež by to chcelo zlepšiť spojenie Trnavy a Serede mimo R1.


Absencia paralelky je jasná, ale kamiony medzi dodávatelmi PSA a JLR ju rozhodne využívať nebudu, takže bohužial, to drahé riešenie reko na 3+3 usek R1 TT-NR bude skor či neskor nutné.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 529
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 17:28

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Aug 2017 20:34

PK napísal:A je to tu. Podla http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=37752 co zverejnil nedavno Pedro:
D1 Trnava - Hlohovec priemerne 29865 maximalne 43513 aut/24h,
R1 Trnava - Vlckovce priemerne 46212 maximalne 63065 aut/24h

Kral je nahy, cele to omielanie o spajani dolezitych lokalnych cielov kvoli premavke a stavani hlavenho tahu cez Slovensko naokolo sa zrutilo.
Hlavny tah cez Slovensko je stredom na Zvolen a dalej na Severovychod k Presovu.
Nie je hlavny tah BA - Zilina, ale BA - Nitra.
Dolezitost tahov sa ukazala aj napriek zamernemu znevyhodnovaniu vsetkych strednych a juznych tahov z BA.


Zjavne vam neprekaza, ze kolko dni bolo Strecno zavrete, teda tisice vozidiel v tieto dni isli po R1 namiesto D1. Trnava - Sered je viac vytazena ako Trnava - Piestany, ale dalej uz R1 postupne vyrazne klesa.

Zjavne sa niekomu nehodilo zverejnovat udaje z R1 kde intenzita klesa hlboko pod 20 tisic.
Scitanie dopravy 2015: R1 Bab - NR,zapad 28785 v./24 h, ale dalej na R1 uz len 18502,18041,18549,17998,15505, 14528

D1 krizovatka Trnava - Nitra, zapad je 35 km, intenzita pred Nitrou podla tej tabulky z 2016: 30370 v./24h
D1 krizovatka Trnava - krizovatka Piestany 33 km, intenzita pred Piestanmi podla tej tabulky z 2016: 30125 v./24h napriek Strecnu

Samozrejme sa nehodilo zverejnit ani tak vytazene useky R2 ako Ozdany, kde bola intenzita podla scitania 2015 az 5162 v./24h, ci Tornala s 4007 v./24h

devil napísal:precenovana dialnica je lebo mame suvislu cast ivachnova-presov a intenzity na nej su ledva cez 10.000 denne.

Podla tej tabulky z 2016:
Ivachnova - Spissky Stvrtok 83 km, intenzita 13521-18919, priemer okolo 16 tisic
https://www.google.sk/maps/dir/49.0140312,20.4537617/49.0909602,19.4092495/@49.0355487,20.2095631,10.75z/data=!4m2!4m1!3e0

Spissky Stvrtok - Presov, zapad 58 km, intenzita 11894 -14861 priemer okolo 12,5 tisic, tejto oblasti zodpoveda R2 Tornala s 4-5 tisic v/24h
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.