od Tomas PO » 30. Sep 2012 11:41
Kratka reportaz z piatkoveho prejazdu z PO do CR cez Makov, cize vsetkymi usekmi D1, ktore sa stavaju.
Za PO MUK PO-zapad ziadna zmena, ani ziadne info o dostavbe zjazdovej rampy, len v celom "okolitom" (nie ochrannom pasme) na tunelovom useku plati, ze majitel nemoze so svojim pozemkom nic robit. Ziadne prevody, predaje, stavby, atd, ani na pozemku, ktory nijakym sposobom nezasahuje do ochranneho pasma dialnice. Na odpocivadle Maly Saris sa ale zacalo s vystavbou CSPH - Slovnaft. Konecne, povodna Slovnaftka na 1/18 je az za najazdovou rampou na D, takze tato benzinka sa zide. Znacenie je ale umiestnene zle, je tam 60ka v odpajacom pruhu, bez dodatkovej sipky, takze skusim napisat na NDS a poziadat o napravu, a vyskusam, ako funguje ten ich novy formular.
Na useku Fricovce-Svinia sa pracuje rovnakym, nie zrovna najrychlejsim, tempom, nosny objekt - premostenie 1/18 je ale stale bez prac. Na konci existujucej D za PO su uz pripravene znacky obmedzujuce rychlost kvoli dostavbe MUK, zatial zakryte. Vyzera, ze az na 40ku, co je najma v smere BA uplne zbytocne, kedze tam sa robit nic nebude...Na povodnej 1/18ke v mieste noveho arealu betonarky Doprastavu bol pred letom komplet vymeneny povrch a dobudovany odpajaci a pripajaci pruh, avsak vznikli tam obrovske priehlbiny, pravdepodobne od mechanizmov vychadzajucich z betonarky. Takze s nadvahou svojich aut si DPS zjavne ziadne starosti nerobi. Ide to zjavne az do podkladovych vrstiev, takze opravy sa asi uz nedockame.
Na useku Fricovce-Beharovce boli stroje upravujuce VDZ, v mieste MUK Fricovce, bud uz prebieha samotna obnova strasne stareho VDZ, alebo nieco v suvislosti s dostavbou MUK. Od zajtra bude Branisko na 10 dni uzavrete, tak upravovali prepojenie D1 a 1/18 pred tunelom. Je tam novy, drsny povrch a docasne zlte VDZ.
Dostavba druheho polprofilu Jablonov-Studenec je uz skoro ukoncena, na celom useku bola polozena finalna vrstva asfaltu, okrem gotickeho mostu, tam finalna vrstva este chyba, ale inak je most dokonceny. Uz su takmer uplne vsade aj zvodidla, chyba snad len VDZ, zopar zvodidiel a VDZ vratane osadenia portalovych bran. Z pohladu z cesty to vyzera, ze ak by sa chcelo, dalo by sa to otvorit do par dni. Co je zaujimave, na MUK Nemesany su osadene portalove brany, kde bude PDZ, kvoli tunelu Sibenik. Takze nam vznika dlhy, cca 30km suvisly usek s PDZ od MUK Levoca az po MUK Fricovce.
Na useku Jablonov-Levoca sa uz stahuje ornica, velmi vlazne, inak nic ine z cesty nevidno. Nadvazujuci usek je uz znacne rozostavany, privadzac sa uz buduje vo velkom na oboch stranach 1/18, zatial bez ombezdenia MPR. Najviac prac vidno pri Spisskom Stvrtku, premostenie na MUK Spissky Stvrtok je uz skoro hotove, buduje sa most velky k 1/18 a samotne jej premostenie v mieste prelozky.
Popradske useku su bez obmedzenia, MPR uz vsade 130, Borik 100, no a ten nestastny pravy pruh medzi MUK Tatry a MUK Srdiecko. Ale zatial som ich tam merat nevidel ani raz, avsak negarantujem. Za Borikom bol vymeneny smyklavy povrch za drsny asfalt a docasne ZDZ vymene za trvale, len upozornujuce na smyk za dazda, bez obmedzenia MPR.
Aj na starsich usekoch okolo Hybe bol vymeneny povrch, najma v miestach trojrpuhu. Len skoda, ze sa nezmenilo VDZ, teda ze pomaly pruh je normalny treti pruh a lavy pruh je ten, ktory 'vznika' a 'zanika' - takze vozidla neostavaju v strednom pruhu, ale v pravom. Skoda, zjednotili by sa tak Presovske a Popradske useky. Niekde okolo LM, mozno skor, este robia sanaciu zarubneho muru s obmedzenim MPR a jazdou v jednom pruhu.
Co ma celkom nazlostilo - na 1/18 pri Nemesanoch menia velke navestidlo, pretoze teraz kvoli jednoprofilu odkazuje na cestu pre motorove vozdidla, co treba vymenit za znak dialnice. Betonuju sa nove zaklady, roksory, zeleza, a velka znacka (pritom mozno stacilo vymenit ten segment, kde je 'auticko'). Na osadenie tabule pri Ivachnovej - teda "zaciatok dialnice - bez myta" a nasledne osadenie dodatkovej tabule "myto" za MUK ale peniaze nie su...
Usek Dubna Skala-Turany je monitorovany tymto forom dobre, snad len info o Strecne - kolony ,kolony, kolony. Jednak prejazd Vrutkami a Sucanami a Strecno pri zbiehani pruhov, v dlzke cca 2 km.
Ano, a meni sa povrch medzi Turanmi a Sucanmi, zatial na dvoch usekoch, v celej sirke a znacnej dlzke, podobne ako napriklad Levoca.
Na MUK Zilina (ci ako sa vola), opravuju pri zjazde z D PHSku.
ta neznam ci ne hej