D1 všeobecne

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod perets » 26. Jún 2012 20:36

zosúladí teda dúfam :) ale napr. nieje stále istá trasa Tur.- Hub. rozdiel cca 3km
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod eucitizen » 26. Jún 2012 21:51

Zaujmave to bude ked dokoncia Janovce-Jablonov, vtedy bude suvisla dialnica od Ivachnovej az do PO a budu inak cislovanie exity, niekde podla federalnej D1, niekde podla slovenskej. :)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 03. Júl 2012 16:35

Mengusovce - Janovce sa mali cislovat uz podla noveho cislovania...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod blue.dot » 05. Júl 2012 10:29

Tomas PO napísal:3, Studenec-Jablonov - pozvolny postup, prace pokracuju. Miestami su uz nasypy zrovnane a dokoncene a mozu sa klast prve asfaltove vrstvy: gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=10562, miestami ale nie su este dokoncene ani svahove upravy: gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=10561 - uplne nakonci za tym zeriavom; detail:
gallery/image_page.php?album_id=159&image_id=10565
Fotky su z konca septembra, a za 5,5 mesiaca velmi vela zmien nevidno. Mozno je postup na mostoch, ale ani na tych volnym okom nevidno velke zmeny. Vyzera, ze uz sa betonuju posledne vrstvy. Pocitovo si myslim, ze keby boli volby teraz v juni, tak sa to dovtedy dokonci. Inak skutocne, kedy je naplanovane otvorenie? 2012 ci az 2013? Na strane druhej, mozno tie nasypy, ktore su pomerne velke, potrebuju poriadne sadnut a preto aj to tempo.


Uz maju aj asfalt, ale este nie vsade
blue.dot
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 08. Jan 2011 21:40

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod majo-majo » 28. Aug 2012 05:18

Zda sa, ze Pociatek je tam fakt iba do poctu.

viewtopic.php?f=35&t=17337
Obrázok používateľa
majo-majo
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 25
Založený: 14. Dec 2010 12:39

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod granite01 » 28. Aug 2012 07:45

No ono tento článok v Pravde . . . tak to by som sa ani nečudoval, keď by to písal nejaký "hello baby" novinár.
Zatiaľ nič nové v článku nie je (teda čo by sme nevedeli) a to že príprava projektov je zanedbaná už od roku 2006 . . . to pán novinár tiež nepíše, že keď nastúpil Vážny, tak sa seriózne o tom písalo, že Prokopovičov rezort nedostatočne pracoval na príprave stavebných povolení :( a to potom sa ešte viac zhoršilo po spustení PPP projektov.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Jaro » 28. Aug 2012 09:04

Ešte viac zhoršilo? Veď po spustení PPP boli vybavené všetky chýbajúce stavebné povolenia na D1 od Žiliny po Prešov. A to v súčasnej situácii treba brať ako veľké plus, inak by nemohol Fígeľ vyhlasovať tendre z eurofondov.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 28. Aug 2012 09:19

boli vyhlasene len na zaklade protiustavneho zakonu .. na to netreba zabudat ..

to ze je priprava dost zufala je jasne, ciastocne sa to zlepsilo za prvej ficovej vlady, ale velmi sa to dopredu posunulo za figela, ked prisli so zltym fidicom .. co bolo obrovsky skok dopredu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod granite01 » 28. Aug 2012 09:30

Jaro napísal:Ešte viac zhoršilo? Veď po spustení PPP boli vybavené všetky chýbajúce stavebné povolenia na D1 od Žiliny po Prešov. A to v súčasnej situácii treba brať ako veľké plus, inak by nemohol Fígeľ vyhlasovať tendre z eurofondov.


Napríklad spustený PPP projekt cesty R1 = tam už boli vo vysokom štádiu pripravené úseky, ktoré mali ísť cez Eurofondy. Vlastne zbytočne potom išli cez PPP projekt a štát nemal pripravené stavebné povolenia pre iné úseky R-ciest. Teraz hrozí, že úseky ZV-Kriváň alebo Ruskovce -PRavotice alebo na R3 alebo na D3 sa nestihnú stavať cez toto programovacie obdobie.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod majo-majo » 28. Aug 2012 10:21

Celkovo si myslim, ze je problem aj v ruzovych okuliaroch jednotlivych ministrov. Teraz je to velmi dobre vidiet, ked sa zacali sutaze na niektore useky prilis natahovat a uz maju strach, ze nestihnu vycerpat eurofondy do 2015. Vobec nerataju s tym, ze nemusi ist vzdy vsetko podla planu a preto nemaju potom nic poriadne v zasobe. A tak potom vyzera aj priprava povoleni a projektov, naplanuju si dokedy chcu co postavit najblizsie 3-4 roky a vybavuje sa iba to a ked sa to zrazu nestiha postavit, tak nic v zalohe nie je. To ako ked financ majster kazimir bude plakat, ze sa vybralo na dani menej ako planovali, ved je to nasmiech to ich primitivne predvidanie, ale to som uz asi trochu mimo temu. Sorry, nechal som sa uniest :-D
Obrázok používateľa
majo-majo
diskutujúci
 
Príspevky: 135
Obrázky: 25
Založený: 14. Dec 2010 12:39

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Aug 2012 10:42

presne tak. stat totalne zlyhava v priprave. najvacsie impulzy vzdy prichadzali zvonka. prichod KIA, potom tlaky na spustenie PPP a teraz deadline 2015 pre cerpanie fondov. pre ilustraciu pohronsku R1 od hbenadiku po spodhradie (asi 44 km) v najmenej narocnom parametri stavali v plnom profile 2001-2011, a to nepocitam ze obchvaty ZC a NB zacali stavat za meciara. tam neboli ziadne tlaky ani deadliny....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod aquila » 28. Aug 2012 11:06

alebo aj R7 .. len vidina PPP do konca vlady dost nakopla procesy pripravy .. teraz to zase opadlo .. na D1 po zruseni PPP tiez upadol zaujem.. predtym nebol problem urobit DUR za 6 tyzdnov, pomenit expresne normy, prijat zakony .. teraz sa pomaly nevedia rozhybat ani na uz vyhlasenych tendroch a prijatych ponukach .. sam som zvedavy ako dopadne co i len vytendrovane useky dialnic ...

a tym nemyslim len visnove .. pociatek mal tu "smolu", ze zatial oproti expertizam padli ceny o 2 miliardy menej ako mali .. keby sa pokracovalo vo ficovych cenach, tak nie je ani problem s docerpanim eurofondov ..

teda az na RC .. kde aj ta priprava za figela zaspala .. a jedine ako take plus bolo rychle presmerovanie aspon na cesty prvej triedy .. a projekty ktore ozaj velmi dlho stali .. SSC ma doslova po 10tich rokoch orgie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Aug 2012 11:26

R1 v hronskom lieviku sa tiez mohla stavat len vdaka tomu, ze boli do znacnej miery pripravene projekty este z 80. rokov. Meciar staval najmä to, co bolo pripravene, preto bolo mozne vystavbu rozbehnut ihned.

D1 ZA-PO sice mala v r. 2010 stavebne povolenia, avsak nedalo sa uz stavat podla hotovych projektov, kedze jednak boli s nimi v rozpore vykonane pripravne prace a jednak boli v rozpore z novymi eurokodmi, kedze DSP boli z r. 2006-2009. Jediny usek, ktory sa rozbehol podla stareho DSP je D1 Janovce-Levoca, aj to len s problemami.

Ci bol zlty FIDIC obrovsky skok dopredu ukaze zrejme az cas. Realne sa tak ci tak zacalo na dialniciach stavat az v tomto roku a mnoho tendrov a procesov sa mimoriadne skomplikovalo + znacne sa predlzila doba vystavby. Pritom keby stat chcel, mohli sa preprojektovat jednotlive DSP na aktualny stav a normy, pricom doba vystavby mohla byt kratsia o 6-12 mesiacov. Lenze to by museli sediet v NDS aspon ciastocne schopni ludia namiesto tych, ktori boli dosadeni prve mesiace za Figela...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod devil » 29. Aug 2012 07:14

meciar staval to co si pripravil. a mozeme si porovnat npr. vypracovanie DUR na D1 a R1....

ale zase netreba lutovat pociatka. maju sancu rozbehnut hub-iva a maju moznost dat preplatit co najviac z fondov cim ich lepsie vycerpaju a znizia mieru spolufin. cim setria v rozpocte. len do toho akosi nezapada visnove ktore musi utiahnut stat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 29. Aug 2012 09:02

Pociatka vobec netreba lutovat, pretoze sucasny stav zavinil predovsetkym jeho kolega Vazny spolu s ich nadriadenym.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 30. Sep 2012 11:41

Kratka reportaz z piatkoveho prejazdu z PO do CR cez Makov, cize vsetkymi usekmi D1, ktore sa stavaju.
Za PO MUK PO-zapad ziadna zmena, ani ziadne info o dostavbe zjazdovej rampy, len v celom "okolitom" (nie ochrannom pasme) na tunelovom useku plati, ze majitel nemoze so svojim pozemkom nic robit. Ziadne prevody, predaje, stavby, atd, ani na pozemku, ktory nijakym sposobom nezasahuje do ochranneho pasma dialnice. Na odpocivadle Maly Saris sa ale zacalo s vystavbou CSPH - Slovnaft. Konecne, povodna Slovnaftka na 1/18 je az za najazdovou rampou na D, takze tato benzinka sa zide. Znacenie je ale umiestnene zle, je tam 60ka v odpajacom pruhu, bez dodatkovej sipky, takze skusim napisat na NDS a poziadat o napravu, a vyskusam, ako funguje ten ich novy formular.

Na useku Fricovce-Svinia sa pracuje rovnakym, nie zrovna najrychlejsim, tempom, nosny objekt - premostenie 1/18 je ale stale bez prac. Na konci existujucej D za PO su uz pripravene znacky obmedzujuce rychlost kvoli dostavbe MUK, zatial zakryte. Vyzera, ze az na 40ku, co je najma v smere BA uplne zbytocne, kedze tam sa robit nic nebude...Na povodnej 1/18ke v mieste noveho arealu betonarky Doprastavu bol pred letom komplet vymeneny povrch a dobudovany odpajaci a pripajaci pruh, avsak vznikli tam obrovske priehlbiny, pravdepodobne od mechanizmov vychadzajucich z betonarky. Takze s nadvahou svojich aut si DPS zjavne ziadne starosti nerobi. Ide to zjavne az do podkladovych vrstiev, takze opravy sa asi uz nedockame.

Na useku Fricovce-Beharovce boli stroje upravujuce VDZ, v mieste MUK Fricovce, bud uz prebieha samotna obnova strasne stareho VDZ, alebo nieco v suvislosti s dostavbou MUK. Od zajtra bude Branisko na 10 dni uzavrete, tak upravovali prepojenie D1 a 1/18 pred tunelom. Je tam novy, drsny povrch a docasne zlte VDZ.

Dostavba druheho polprofilu Jablonov-Studenec je uz skoro ukoncena, na celom useku bola polozena finalna vrstva asfaltu, okrem gotickeho mostu, tam finalna vrstva este chyba, ale inak je most dokonceny. Uz su takmer uplne vsade aj zvodidla, chyba snad len VDZ, zopar zvodidiel a VDZ vratane osadenia portalovych bran. Z pohladu z cesty to vyzera, ze ak by sa chcelo, dalo by sa to otvorit do par dni. Co je zaujimave, na MUK Nemesany su osadene portalove brany, kde bude PDZ, kvoli tunelu Sibenik. Takze nam vznika dlhy, cca 30km suvisly usek s PDZ od MUK Levoca az po MUK Fricovce.

Na useku Jablonov-Levoca sa uz stahuje ornica, velmi vlazne, inak nic ine z cesty nevidno. Nadvazujuci usek je uz znacne rozostavany, privadzac sa uz buduje vo velkom na oboch stranach 1/18, zatial bez ombezdenia MPR. Najviac prac vidno pri Spisskom Stvrtku, premostenie na MUK Spissky Stvrtok je uz skoro hotove, buduje sa most velky k 1/18 a samotne jej premostenie v mieste prelozky.

Popradske useku su bez obmedzenia, MPR uz vsade 130, Borik 100, no a ten nestastny pravy pruh medzi MUK Tatry a MUK Srdiecko. Ale zatial som ich tam merat nevidel ani raz, avsak negarantujem. Za Borikom bol vymeneny smyklavy povrch za drsny asfalt a docasne ZDZ vymene za trvale, len upozornujuce na smyk za dazda, bez obmedzenia MPR.

Aj na starsich usekoch okolo Hybe bol vymeneny povrch, najma v miestach trojrpuhu. Len skoda, ze sa nezmenilo VDZ, teda ze pomaly pruh je normalny treti pruh a lavy pruh je ten, ktory 'vznika' a 'zanika' - takze vozidla neostavaju v strednom pruhu, ale v pravom. Skoda, zjednotili by sa tak Presovske a Popradske useky. Niekde okolo LM, mozno skor, este robia sanaciu zarubneho muru s obmedzenim MPR a jazdou v jednom pruhu.

Co ma celkom nazlostilo - na 1/18 pri Nemesanoch menia velke navestidlo, pretoze teraz kvoli jednoprofilu odkazuje na cestu pre motorove vozdidla, co treba vymenit za znak dialnice. Betonuju sa nove zaklady, roksory, zeleza, a velka znacka (pritom mozno stacilo vymenit ten segment, kde je 'auticko'). Na osadenie tabule pri Ivachnovej - teda "zaciatok dialnice - bez myta" a nasledne osadenie dodatkovej tabule "myto" za MUK ale peniaze nie su...

Usek Dubna Skala-Turany je monitorovany tymto forom dobre, snad len info o Strecne - kolony ,kolony, kolony. Jednak prejazd Vrutkami a Sucanami a Strecno pri zbiehani pruhov, v dlzke cca 2 km.
Ano, a meni sa povrch medzi Turanmi a Sucanmi, zatial na dvoch usekoch, v celej sirke a znacnej dlzke, podobne ako napriklad Levoca.

Na MUK Zilina (ci ako sa vola), opravuju pri zjazde z D PHSku.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Pista » 30. Sep 2012 12:18

Tomas PO napísal:Popradske useku su bez obmedzenia, MPR uz vsade 130, Borik 100, no a ten nestastny pravy pruh medzi MUK Tatry a MUK Srdiecko.

Pokiaľ dobre chápem to značenie, stovka platí len v pravom pruhu v oboch križovatkách, ktoré je rušené koncom križovatky. Medzi spomínanými MÚK žiadne obmedzenie nieje. Merať som to tiež nikdy nikoho nevidel, ale zase tak často tade nejazdím.
Pista
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 1
Založený: 10. Dec 2008 18:51

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 30. Sep 2012 12:27

ano, len plati len na MUK.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod i15 » 30. Sep 2012 12:36

vcera inak merali 60tku v MUK Beharovce (smer LE)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 30. Sep 2012 12:41

Kolony pod Strecnom mozem opät len potvrdit, v piatok este pred poobednajsou spickou prejazd ZA-MT hodinu a pol, z toho hodina kvoli zbiehaniu dvojpruhu. Prejazd ZA v smere BA-MT o 15 minut dlhsi ako obvykle, cela estakada zahltena kolonami.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 30. Sep 2012 13:14

i15 napísal:vcera inak merali 60tku v MUK Beharovce (smer LE)

ach jaj, tu doteraz nikdy nestali :(
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Milos » 30. Sep 2012 15:05

Tomas PO napísal:Co ma celkom nazlostilo - na 1/18 pri Nemesanoch menia velke navestidlo, pretoze teraz kvoli jednoprofilu odkazuje na cestu pre motorove vozdidla, co treba vymenit za znak dialnice. Betonuju sa nove zaklady, roksory, zeleza, a velka znacka (pritom mozno stacilo vymenit ten segment, kde je 'auticko'). Na osadenie tabule pri Ivachnovej - teda "zaciatok dialnice - bez myta" a nasledne osadenie dodatkovej tabule "myto" za MUK ale peniaze nie su...


Tomáš, pri Ivachnovej nie je zatiaľ možné také riešenie, aké navrhuješ. Teda možné by teoreticky bolo, ale museli by pustiť dopravu v smere RK - Partizánska Lupča - Sv. Kríž - LM po starej I/18 na doteraz len prostismernú časť I/18 popri Ivachnovej (po ľavej strane diaľnice) - kvôli vozidlám, ktoré na diaľnicu nesmú. Resp. postaviť špeciálne pre ne nejakú (dočasnú?) úzku cestičku poza ČSPH v smere RK - Partizánska Ľupča. Prvá možnosť by bola veľmi nebezpečná (prejazd cez protismer v mieste zužovania z 2+2 na 1+1), v druhom prípade zbytočná a nereálna - výstavba úseku Hubová - Ivachnová, ktorá zahŕňa aj dostavbu MÚK Ivachnová, je už "na spadnutie" - škoda, že to "na spadnutie" sa dá chápať v rôznych významoch..

Inak vďaka za reportáž, najmä úsekmi okolo Levoče a Braniska som už dlhší čas nešiel
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 30. Sep 2012 17:21

aaha, jasne. no ale 110ka by tam byt mohla
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 02. Okt 2012 15:24

i15 napísal:vcera inak merali 60tku v MUK Beharovce (smer LE)


ale videl si, ako to tam je, je znizena rychlost, potom je tabula cesta pre motorove vozidla a potom znova znizena rychlost a takto to je z oboch stran...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 všeobecne

Odoslaťod i15 » 02. Okt 2012 16:58

nevismal som si to, lebo som sa rozculoval na aute predo mnou, ktore spomalilo na 55 tacho :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: rempo a 43 hostí.