Stránka 3 z 55

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 13:18
od Koksolam
magnus napísal:Koksolam: Asi mas pravdu, je uplne mimo. A je mu to uz jedno, sak volby su za dverami :-) A on je daaaavno za vodou :-)


No to ano, ale snad aspon nieco niekto z politikov by mohol dotiahnut do konca (volebneho obdobia) a tvarit sa, ze to ma zmysel, nie uz iba dristat a nepracovat.
Inac ten obchvat na R smer Stropkov....ja pochadzam z oblasti, kde keby sa realizoval obchvat smerom na Stropkov, nie podla prvotne planovanej trasy, tak byvam pri Rke :wink: Ale suhlas, zachadzka na Stropkov je otazka financii, regionu okolo Stropkova by to pomohlo, viem, znesiete ma pod ciernu zem, ale myslim, ze tu snad by bolo namieste pomahat mrtvym oblastiam a okrem stropkovskej cukrarne tam naozaj nic nie je :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 18:39
od Adaios
R4 severna vetva nie je zase az tak zle naplanovana. Kludne moze ist aj variantou medzi Svidnikom a Stropkovom, pretoze len tieto 2 oblasti su v blizkosti, ziadna ina a nemusi sa potom stavat dlhy privadzac k Stropkovu a nadchadzanie je uplne zanedbatelne. Da sa to pochopit, ze sa presadila zmena. Nie je tu ziadny argument proti, ktory by sa dal relevantne obhajit.

Len zmena prisla az s prichodom ministra, ktory je zo Stropkova, ale na tom by som nevidel nic zle. A okrem toho, stale sa na R4 severna vetva rata s 2 variantami.

Pre samotny Presov bude ale ovela lepsia D1 nez R4 aj z hladiska toho, ze R4 nebude mat tak skoro pokracovanie v Polsku. :wink:

Prve problemy KIA kvoli nedokoncenej D1

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2005 13:46
od Adaios
Lis pre automobilku Kia prichádza na Slovensko po častiach (Kvôli nedokončenej diaľnici sa jednotlivé časti stroja budú prevážať vlakmi i kamiónmi):

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2377

Ja uz len doplnim, ze lis je privezeny zo statu Juznej Korea lodou, 2 mesiace a vazi 3 500 ton a privezie sa este jeden lis. :wink:

hmm

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 14:12
od Koksolam
Nezda sa vam, ze sa pri vystavbe dialnic a RC nejako prilis stavaju zjazdy s krizovatky??? Ono snad nikde v Europe nie je tolko , ako u nas. Ono by podla mna niekde stacilo aj o tretinu znizit pocet vyjazdov a vjazdov na dialnicu. Napriklad pri BA je to normal, ale na D1 pod Tatramy je snad kazde tri kilometre pri kazdej jednej dedine, to su tak motorizovany miestny ci co, ze maju pomaly kazdy vjazd na dialnicu zo svojho dvora???
A teraz vazne, myslim si, ze rozumne stavanie zjazdov by usetrilo pekny kopec penazi, je to vobec stanovene normou, ze skoro kazda obec ma mat vlastny vyjazd a vjazd na D alebo RC???

Re: hmm

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 14:13
od Koksolam
Koksolam napísal:Nezda sa vam, ze sa pri vystavbe dialnic a RC nejako prilis stavaju zjazdy s krizovatky??? Ono snad nikde v Europe nie je tolko , ako u nas. Ono by podla mna niekde stacilo aj o tretinu znizit pocet vyjazdov a vjazdov na dialnicu. Napriklad pri BA je to normal, ale na D1 pod Tatramy je snad kazde tri kilometre pri kazdej jednej dedine, to su tak motorizovany miestny ci co, ze maju pomaly kazdy vjazd na dialnicu zo svojho dvora???
A teraz vazne, myslim si, ze rozumne stavanie zjazdov by usetrilo pekny kopec penazi, je to vobec stanovene normou, ze skoro kazda obec ma mat vlastny vyjazd a vjazd na D alebo RC???


Oprava: ...stavaju zjazdy a krizenia....nie zjazdy z krizovatky :oops:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 14:32
od Adaios
Dialnica D1 sa uz raz hodnotila vo svete ak sa nemylim a bolo odporucene aby najazdy na dialnicu boli spravene hustejsie nez na ostatnych dialniciach na Slovensku. Vyznam D1 a jej trasa su tie parametre ktore urcuju kolko najazdov by tu malo byt - rozvoj atd. - aby sa potom nemuseli stavat. Treba si uvedomit vyznam D1 a to kadial prechadza a aka dalsia infrastruktura sa stavia pri D1 - cestne obchvaty, opravy cestnej siete, zeleznicnej siete, letisk, vodne kanaly, ... stupen rozvoja dopravy atd. - na D1 v SR nie je vela krizovatiek, najazdov ani vyjazdov na dialnicu, skor naopak. A niektore krizovania (D1-R1) nesplnaju uz ani paramtere vetiev. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 14:37
od Adaios
Treba sa pozriet na mapu velmi pozorne a dobre sa treba pozriet kadial D1 prechadza a aky je tam hospodarsky rozvoj a kadial este len bude prechadzat a aky je tam uz teraz hospodarsky rozvoj. Okrem toho treba si uvedomit ze D1 je zakladna kostra celej dialnicnej siete v SR, kde sa da povedat, ze sa na nu napajaju takmer vsetky ostatne D a RK ale bez D1 by dialnicna siet v SR neexistovala.

Dnes ma hodnotu D1 z hladiska chybajucich usekov a potrebnej modernizacie cca. 200 mld. SKK (stredna hodnota pri PPP, opravach, nakladoch, inflaci), co je cca. 40% z celkovej sumy na riesenie dialnicnej siete v SR. Setrenie na nadjazdoch (exitoch) atd. sa tu neoplati a skor presne naopak. Setrit ano - vyvolane investicie, priebeh tendrov, legislativa, byrokraticky proces, ... ale nie samotna dialnica. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 14:47
od Koksolam
Adoas napísal:Treba sa pozriet na mapu velmi pozorne a dobre sa treba pozriet kadial D1 prechadza a aky je tam hospodarsky rozvoj a kadial este len bude prechadzat a aky je tam uz teraz hospodarsky rozvoj. Okrem toho treba si uvedomit ze D1 je zakladna kostra celej dialnicnej siete v SR, kde sa da povedat, ze sa na nu napajaju takmer vsetky ostatne D a RK ale bez D1 by dialnicna siet v SR neexistovala.

Dnes ma hodnotu D1 z hladiska chybajucich usekov a potrebnej modernizacie cca. 200 mld. SKK (stredna hodnota pri PPP, opravach, nakladoch, inflaci), co je cca. 40% z celkovej sumy na riesenie dialnicnej siete v SR. Setrenie na nadjazdoch (exitoch) atd. sa tu neoplati a skor presne naopak. Setrit ano - vyvolane investicie, priebeh tendrov, legislativa, byrokraticky proces, ... ale nie samotna dialnica. :wink:


Samozrejme ze exity pri vyznamnych priemyselnych cezntrach co najhustejsie, ale mna skor trapi ze skoro kazda obec pri dialnici ma svoj exit, toto uz ale nie je o hospodareni, toto je skor zbytocny luxus. Myslel som dialnicu pod Tatramy, su tam velmi caste exity pri kazdej vecsej obci nad 500 obyvatelov, co hadam nie je podstatne ani z hospodarskeho hladiska, ani z casu vystavby useku, je skor zdrziavanie. Tam by stacilo kludne tretina z tych exitov vhodne naprojektovanych na "uzemi nikoho", medzi obcamy. O to mi slo. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 17:13
od Adaios
Koksolam napísal:Samozrejme ze exity pri vyznamnych priemyselnych cezntrach co najhustejsie, ale mna skor trapi ze skoro kazda obec pri dialnici ma svoj exit, toto uz ale nie je o hospodareni, toto je skor zbytocny luxus. Myslel som dialnicu pod Tatramy, su tam velmi caste exity pri kazdej vecsej obci nad 500 obyvatelov, co hadam nie je podstatne ani z hospodarskeho hladiska, ani z casu vystavby useku, je skor zdrziavanie. Tam by stacilo kludne tretina z tych exitov vhodne naprojektovanych na "uzemi nikoho", medzi obcamy. O to mi slo. :wink:


To suvisi s hospodarskym planom OH Poprad a malo sa tu vo velkom rozsahu stavat rozne megalomanske arealy - stadiony, hotely atd. a este si treba aj uvedomit, ze D1 sa stavia tak aby splnala rozne parametre min. 20 rokov dopredu (okrem poctov pruhov - ale to je extra parameter), ... SR nie je stat, kde by D1 mohla mat exit kazdych 40 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 18:13
od Koksolam
Hm, ja nie som za kazdych 40 km, ale takych 20 km by bolo optimum v oblastiach, kde to naozaj netreba. A hlavne by som opravil sucasne exity, myslim, ze sa s tym uz nieco robi.
A dotaz na zaver, ako to vyzera s ostatnymy exitmy, maju uz pripajacie pruhy vhodne sirkove a dlzkove usporiadanie??? :idea:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 18:16
od Dialniciar
Koksolam napísal:Hm, ja nie som za kazdych 40 km, ale takych 20 km by bolo optimum v oblastiach, kde to naozaj netreba. A hlavne by som opravil sucasne exity, myslim, ze sa s tym uz nieco robi.
A dotaz na zaver, ako to vyzera s ostatnymy exitmy, maju uz pripajacie pruhy vhodne sirkove a dlzkove usporiadanie??? :idea:


Koksolam,

ale veď prečo proste neuznáš, že diaľnica D1 je preto D1 že potrebuje to byť ona, ktorá prináša rozvoj. Exit je tam, kde je potrebný.

To skôr taká R1 má až priveľa exitov, keď už teda niečo kritizovať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 18:22
od Koksolam
Dy napísal:
Koksolam napísal:Hm, ja nie som za kazdych 40 km, ale takych 20 km by bolo optimum v oblastiach, kde to naozaj netreba. A hlavne by som opravil sucasne exity, myslim, ze sa s tym uz nieco robi.
A dotaz na zaver, ako to vyzera s ostatnymy exitmy, maju uz pripajacie pruhy vhodne sirkove a dlzkove usporiadanie??? :idea:


Koksolam,

ale veď prečo proste neuznáš, že diaľnica D1 je preto D1 že potrebuje to byť ona, ktorá prináša rozvoj. Exit je tam, kde je potrebný.

To skôr taká R1 má až priveľa exitov, keď už teda niečo kritizovať. :lol:


Ved prave ze mna na tu exitovsku myslienku priviedol pohlad na obchvat Nitry a potom dalej, porovnal som si to s Tatranskou dialnicou a tam kedze to dobre poznam, tak som kritizoval. R1 nekritizujem, nechodim oblastou jej vystavby skoro nikdy, ja kritizujem sucasny stav. Inac na RC ma tie akoze exity pekne vytacaju v CR, ides 120, smrt v ociach (mizerny povrch) a zrazu mas pred sebou Skodovku, ktora vybehne od vedla z nejakej pripojky a tlaci to osemdesiat, lebo to nestihne rozturovat. Na RC je to o to vecsi problem, ze nie az tak prehladna ako dialnice a okrem toho je aj zaujimave sledovat, ze [rave na tych najhorsich cestach tlacia pirati ciest pedal az na podlahu, hm, frajerina

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 00:56
od sergej
Keď sa už bavíme o exitoch, mňa by skôr zaujímalo, kedy sa budú konečne číslovať ako všade po Európe...

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 10:22
od Lenny
Sergej napísal:Keď sa už bavíme o exitoch, mňa by skôr zaujímalo, kedy sa budú konečne číslovať ako všade po Európe...


V zásadě existují dvěmožnosti číslování:
podle kilometrů,
podle pořadí exitů,

Obě mají své výhody a nevýhody. Nevyhodou je u podle pořadí exitů jak jdou za sebou, v případě vzniku nové křižovatky jestli to bude exit 14A nebo nějak jinak značený, což podle v případě značení podle km nehrozí.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 11:04
od expwy
Na Slovensku sa exity budú značiť s najväčšou pravdepodobnosťou podľa km. Tento rok sa má prestaničiť D1 v úseku BA - PB, chystá sa aj zmena vyhlášky, takže by to na prelome tohto a budúceho roka bolo reálne. Určite sa ale nebude prestaničovať a ani exitovať D1 v okolí Tatier a Prešov - Košice. Zatiaľ je to zbytočné, lebo km sa budú meniť podľa vybraných variant predchádzajúcich úsekov.

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 11:13
od fh
MH napísal:Na Slovensku sa exity budú značiť s najväčšou pravdepodobnosťou podľa km. Tento rok sa má prestaničiť D1 v úseku BA - PB, chystá sa aj zmena vyhlášky, takže by to na prelome tohto a budúceho roka bolo reálne. Určite sa ale nebude prestaničovať a ani exitovať D1 v okolí Tatier a Prešov - Košice. Zatiaľ je to zbytočné, lebo km sa budú meniť podľa vybraných variant predchádzajúcich úsekov.


MH, prestaničiť je terminus technicus pre preznačiť ? Alebo je s ním spojený iný význam ?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 11:17
od expwy
Staničenie je presný názov pre dĺžkový údaj v km.
Staničenie = "Kilometráž"

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 13:10
od sergej
A ako to bude vyzerať podľa kilometrov? Zjazd napr. na 85. kilometri bude označený ako "exit 85", na 90. "exit 90"?

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2006 13:24
od expwy
Sergej napísal:A ako to bude vyzerať podľa kilometrov? Zjazd napr. na 85. kilometri bude označený ako "exit 85", na 90. "exit 90"?


Asi tak nejak. Ak budú dva alebo viacero na jednom kilometri, tak sa označia 85A-B-C atď.

Doplnenie

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 20:59
od Adaios
Mimochodom, dialnica D1 bude priamo napojena len na jednom jedinom susednom state SR - Ukrajina ale nepredpokladam ze tak spravi aj Ukrajina. Inak je vsade D2, D3, R2, R3, R4, R5, R6 - takze dokonca ani R1 nema ten vyznam ze by sa napajala na iny stat - ... :wink:

Re: Doplnenie

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 08:49
od Nevedko
Adoas napísal:Mimochodom, dialnica D1 bude priamo napojena len na jednom jedinom susednom state SR - Ukrajina ale nepredpokladam ze tak spravi aj Ukrajina. Inak je vsade D2, D3, R2, R3, R4, R5, R6 - takze dokonca ani R1 nema ten vyznam ze by sa napajala na iny stat - ... :wink:


Z toho, ze D1 zacina az 800 metrov od statnej hranice s Rakuskom, by som si tazku hlavu nerobil. Nemecka A1 takisto zacina/konci par kilometrov od hranic s Francuzskom, hoci vedie napriec celou krajinou.

Re: Doplnenie

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2006 14:38
od Adaios
Nevedko napísal:
Adoas napísal:Mimochodom, dialnica D1 bude priamo napojena len na jednom jedinom susednom state SR - Ukrajina ale nepredpokladam ze tak spravi aj Ukrajina. Inak je vsade D2, D3, R2, R3, R4, R5, R6 - takze dokonca ani R1 nema ten vyznam ze by sa napajala na iny stat - ... :wink:


Z toho, ze D1 zacina az 800 metrov od statnej hranice s Rakuskom, by som si tazku hlavu nerobil. Nemecka A1 takisto zacina/konci par kilometrov od hranic s Francuzskom, hoci vedie napriec celou krajinou.


Nevedko,

ja som ani nereagoval na Rakusko. :wink:

Re: Doplnenie

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 13:43
od Nevedko
Adoas napísal:
Nevedko napísal:
Adoas napísal:Mimochodom, dialnica D1 bude priamo napojena len na jednom jedinom susednom state SR - Ukrajina ale nepredpokladam ze tak spravi aj Ukrajina. Inak je vsade D2, D3, R2, R3, R4, R5, R6 - takze dokonca ani R1 nema ten vyznam ze by sa napajala na iny stat - ... :wink:


Z toho, ze D1 zacina az 800 metrov od statnej hranice s Rakuskom, by som si tazku hlavu nerobil. Nemecka A1 takisto zacina/konci par kilometrov od hranic s Francuzskom, hoci vedie napriec celou krajinou.


Nevedko,

ja som ani nereagoval na Rakusko. :wink:


Takze si reagoval na Madarsko alebo Cesko? Alebo ,nech mame zoznam kompletny, nebodaj na Polsko?

Re: Doplnenie

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2006 23:21
od Adaios
Nevedko napísal:Takze si reagoval na Madarsko alebo Cesko? Alebo ,nech mame zoznam kompletny, nebodaj na Polsko?


Ospravedlnujem sa za neskorsiu reakciu (uz nestiham na tomto forume), ja som vobec nemyslel na to ze D1 nezacina od Rakuska. To bolo len konstatovanie, ze dialnica D1 je najdolezitejsou dialnicou v SR a prechadza celou krajinou a ze na jediny stat na ktory sa ma napajat je Ukrajina (nie Rakusko, nie Madarsko, nie CR, nie Polsko) - pretoze spaja zapad SR s vychodom SR a zacina logicky na zapade SR, v hlavnom meste SR - nie je dovod aby zacinala priamo od Rakuska. Staci :?:

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2006 17:14
od Adaios
Na useku BA-SC by mali existovat nejake upravy svahov, napriklad oporne mury atd. aby nebola dialnica plna vody a prave v tomto useku (aj ked je to jedno v ktorom useku). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2955