Stránka 4 z 55

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 18:03
od Adaios
Prokopovič: Prioritou číslo jeden je výstavba D1 severnou vetvou. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3009

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 17:28
od Branco
V tomto s Prokopovičom súhlasím. Dobrá je tiež Blanárova pripomienka: Malo by dôjsť k dohode na politickej úrovni, ktorá jednoznačne zadefinuje prioritné úseky výstavby diaľnic a časový horizont ich dobudovania.
Termín 2010 by mal figurovat v oficiálnom dokumente vlády.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 18:09
od Adaios
Branco napísal:V tomto s Prokopovičom súhlasím. Dobrá je tiež Blanárova pripomienka: Malo by dôjsť k dohode na politickej úrovni, ktorá jednoznačne zadefinuje prioritné úseky výstavby diaľnic a časový horizont ich dobudovania.
Termín 2010 by mal figurovat v oficiálnom dokumente vlády.


S tymto ja nesuhlasim. Oficialny dokument vlady by mal byt realisticky a aj poradca odporuca min. r. 2013.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2006 18:16
od Lenny
Tento termín je už teď neralistický. Máš rok 2006, většina úseku nemá stavební povolení, hodně znich nemá vypracovanou dokumentaci pro stavební povolení. Úsek Turany - Hubová a Fričovce - Svinia nemají územní rozhodnutí. Příprava bude travat minimálně 1-2 roky a výstavba 3-4 roky. Takže to je 4-6 let. Což je 2010-2, ale s velkou pravděpodobností budou problémy v přípravě a ve financování.

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2006 18:51
od Adaios
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011

Nie je to prilis velkolepy portal :?:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 19:53
od Lenny
Teď jsem se dočetl, že v roce 1973 byl plán na zahájení vystavby mostních objektů na úseku D1 Žilina - Vrútky v roce 1975. Zůstalo jen u plánů.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 20:56
od E499.3056
Adoas napísal:http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011

Nie je to prilis velkolepy portal :?:
Vyzera to na plan, ktory sa nikdy nezrealizuje. Podla mna to take velke nebude.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 20:59
od Adaios
E499.3056 napísal:
Adoas napísal:http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011

Nie je to prilis velkolepy portal :?:
Vyzera to na plan, ktory sa nikdy nezrealizuje. Podla mna to take velke nebude.


Plan :?: ... to robil random mozny navrh, je samozrejme vysoko pravdepodobne ze sa to tak stavat nebude ale islo skor o vseobecnu predstavu a mne na tom prekazala ta jedna stena portalu toho tunelu - pretoze je prilis velka a udrzat svah za takych podmienok by nebolo jednoduche takze ten portal by z tej jednej strany musel byt v podstate silna oporna stena a napojenie na portal by nebolo jednoduche atd. a to bola hlavna prekazka - takto sa tunel neplanuje (len vynimocne pripady) ale tunel sa nestavia tak aby sa museli stavat velke oporne mury pre djeho vjazdom ... tam neislo o to ci sa to bude alebo nebude stavat ale o realitu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:00
od E499.3056
este vobec uvazujme nad tym, ci vobec niekedy nejaky tunel bude. :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:02
od Adaios
E499.3056 napísal:este vobec uvazujme nad tym, ci vobec niekedy nejaky tunel bude. :lol:


V danom useku bude D1 a ci tam bude tunel alebo nie uz nie je podstatne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:05
od E499.3056
si chcel povedat ze hlavne ze bude dialnica a nie tunely 8-)

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:15
od Adaios
E499.3056 napísal:si chcel povedat ze hlavne ze bude dialnica a nie tunely 8-)


Ano - dolezite bude ze bude celkovo na tejto trase dialnica na plny profil a v akom rozlozeni budu tunely a kadial budu prechadzat alebo v akom rozlozeni budu estakady a kadial budu prechadza nie je podstatne. Podstatne je aby sa dialnica D1 plynule stavala v tomto useku, aby nebola extremne predrazena ak sa to bude realizovat napriklad cez PPP a aby sa tu aj zlepsila cestna siet - dialnicne privadzace, cestne obchvaty, paralelna cesta k D1 atd. To je podstatne. Estakadovy variant je lacnejsi nez tunelovy v tomto prostredi cca. o 0,350 mil. SKK na 1 km ale zase je narocnejsia udrzba a casto by bola dialnica zrejme aj zatvorena v pripadoch extremneho pocasia takze by bol vypadok myta, vacsie naklady na udrzbu v zime aj v lete a naklady by sa za 10 rokov vyrovnali ale nie je na mne hovorit kde a ako sa maju stavat tunely a estakady. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:16
od Adaios
Adoas napísal:
E499.3056 napísal:si chcel povedat ze hlavne ze bude dialnica a nie tunely 8-)


... cca. o 0,350 mil. SKK na 1 km ...


Oprava - nie mil. ale mld.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:18
od E499.3056
Adoas: to, co si v predpredchadzajucom prispevku povedal, som ani kus neporozumel. Pre mna a pre mojich znamych je dolezite to, ze gumokol pojde 130 km/h a nebude musiet ist napriklad cez povazsku bystricu a tam cakat pol hodiny na semaforoch.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:22
od Adaios
E499.3056 napísal:Adoas: to, co si v predpredchadzajucom prispevku povedal, som ani kus neporozumel.


:roll:

Pre mna a pre mojich znamych je dolezite to, ze gumokol pojde 130 km/h a nebude musiet ist napriklad cez povazsku bystricu a tam cakat pol hodiny na semaforoch.


Co je to "gumokol" :?:

Ale predpokladam ze nieco ako auto ... V PB sa pred r. 2008 nebude cestovat po dialnici. To chces pocut :?: ... ale pre niekoho kto pojde z BA do ZA - tak velmi rad bude cakat aj 30 min. kym prejde 10 km cez PB. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:25
od E499.3056
Adoas: slovo gumokol je to iste, ako IGK; teda "Inviduálny GumoKol" a IAD; teda "Individuálna Automobilová Doprava". Gumokol je osobne auto alebo pokial to nie je nakladne auto alebo autobus. Kamion gumokol tiez nie je.

A mne bude stacit, ked sa vyriesi PB a poprad-neviem co

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:27
od Adaios
E499.3056 napísal:A mne bude stacit, ked sa vyriesi PB a poprad-neviem co


Tebe bude stacit ... ale nie si sam na Slovensku. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:31
od E499.3056
ja autom nejazdim... ked tak mozno niekedy, ale radsej vlakom. Teraz dost casto jazdim juznou trasou a ked chcem ist rychlejsie chodim BA-BB-RK-PO :D

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:36
od Adaios
E499.3056 napísal:ja autom nejazdim... ked tak mozno niekedy, ale radsej vlakom. Teraz dost casto jazdim juznou trasou a ked chcem ist rychlejsie chodim BA-BB-RK-PO :D


Kvoli problemom v PB a nedostavanej D1 medzi PB a ZA :?:

Tak tebe nie je potrebna ani D1 - ty budes cestovat neskor po BA-TT-NR-BB-RK-PO a to sa ti oplati vzdy viac nez trasa po D1. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 21:39
od Adaios
Adoas napísal:Ano - dolezite bude ze bude celkovo na tejto trase dialnica na plny profil a v akom rozlozeni budu tunely a kadial budu prechadzat alebo v akom rozlozeni budu estakady a kadial budu prechadza nie je podstatne. Podstatne je aby sa dialnica D1 plynule stavala v tomto useku, aby nebola extremne predrazena ak sa to bude realizovat napriklad cez PPP a aby sa tu aj zlepsila cestna siet - dialnicne privadzace, cestne obchvaty, paralelna cesta k D1 atd. To je podstatne. Estakadovy variant je lacnejsi nez tunelovy v tomto prostredi cca. o 0,350 mld. SKK na 1 km ale zase je narocnejsia udrzba a casto by bola dialnica zrejme aj zatvorena v pripadoch extremneho pocasia takze by bol vypadok myta, vacsie naklady na udrzbu v zime aj v lete a naklady by sa za 10 rokov vyrovnali ale nie je na mne hovorit kde a ako sa maju stavat tunely a estakady. :wink:


E499.3056 napísal:Adoas: to, co si v predpredchadzajucom prispevku povedal, som ani kus neporozumel.


A moja otazka ci je este niekto kto tomu nerozumel :?: :?:

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 09:20
od random
inak ak mozem nieco dodat k tomuto obr http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1011

... nerieste to ... bol to iba vyplod mojej fantazie ... lebo som nevedel ako bude trasovana D1 v tejto oblasti ... teraz je to uz uplne jasne ...

inak ak by doslo k stavbe tretieho variantu (dlhy tunel pod m. karpatami) tak ten portal by bol o nejakych 100m viac na sever ... a z tohto pohladu by ho nebolo vidiet lebo by bol za bralom ... no ale tento variant sa nebude realizovat na 100% ....

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 09:40
od Miro
Lenny napísal:Teď jsem se dočetl, že v roce 1973 byl plán na zahájení vystavby mostních objektů na úseku D1 Žilina - Vrútky v roce 1975. Zůstalo jen u plánů.


Ano, a celá D1 Praha - Brno - Trenčín - Žilina - Prešov - Košice měla být tuším hotová do r. 1990 :!:

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2006 13:18
od Pacho
Pripajacie pruhy na D1 (severna ) pri Dechtaroch zo smeru od Rbk, finisuju, uz idu pokladat vrchny asfalt, potom este namalovat a potom tesme sa , hadam uz konecne tam zrusia 100-ku. Verim, ze ihned zacnu rozsirovat pruhy aj z druhej strany (od LM)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2006 12:02
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4056

Ďalší dôvod, aby sa súčasná D1 stavala naozaj kvalitne, tunely, estakády a mosty, aby na rovinatých úsekoch bola podľa možností vždy mierne nad úrovňou možnej záplavovej vlny, pretože ako je vidieť, tak prakticky žiadna cesta neodolá povodniam v SR, čoho dôkazom je tak úsek D1 PO-KE ako aj cesty I. triedy v okolí mesta TT, keď sa topil sneh, ďalej regióny Spiša, Myjavy, Bratislavy atď.

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2006 13:35
od Pacho
Dy nie som odbornik, ale osobne si myslim, ze problem zaplav nie je v nekvalitnej projekcii a vystavbe dialnic, ale v zanedbani ich udrzby. Pokial si dobre pamatam, nikdy az taketo problemi neboli. Je to dane tym, ze sa setri hlavne tam kde sa nema. Ked si vsimnes v TV ked ukazuju zaplavy, tak najvacsi problem su rozne nevycistene priepuste,rigoly mosty....proste voda nema kam ist, tak samozrejme ze ju vytlaci tam kde nema.
Som presvedceny, keby sa venovala dostatocna pozornost prevencii, tak 90% tychto zaplav by vobec nemuselo nastat. Taktiez si myslim, ze sebelepsie naprojektovana dialnica, pokial sa o nu nestaram tak bude vzdy problem. Taktiez si dovolim tvrdit, ze dakedy boli lepsie naprojektovane dialnice a vseobecne stavby, lebo v tom case boli normy zavazne, a co mam skusenosti, vsade sa muselo ratat so storocnou vodou..... Ved si vsimni, ked v zme padali strechy pod nadielkou snehu, tak to vo vseobecnosti bud nove budovy (lidl....) alebo vo vseobecnosti zanedbane stavby, s prehrdzavenymi konstrukciami..... cize v ziadnom pripade, ze by bola zle naprojektovana stavba ( myslim na tie stare stavby). a to iste si myslim, ze plati aj o dialniciach.