D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sapphire » 24. Apr 2017 15:07

asi nie, sú tam každé ráno jeden buldozér, jeden bager, jeden valec a jeden ručný makač :) skôr to vyzerá že to len udržujú pri živote
alebo sú v dostatočnom predstihu :)

skôr sa robí na druhej strane, tam býva väčší pohyb
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Potox » 24. Apr 2017 20:28

video z frézovania pri Blatnom https://www.youtube.com/watch?v=h7xJ3yQqngc
Potox
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 0
Založený: 22. Apr 2015 12:31

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sapphire » 25. Apr 2017 15:02

super, nepovedal by som ze to berie taku hrubu vrstvu na jeden sup :)
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Milos » 25. Apr 2017 16:08

10 cm, podľa nápisu sprejom na asfalte, na jeden šup slušné :) Ale čo znamená popise parametrov frézovania na začiatku videa to "hr. 56 cm" :?:
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Majkl » 25. Apr 2017 17:19

Na zaciatku mali oznacenie -10cm a asi po desiatich metroch -13 cm. Na konci videa je vidno odfrezovane aj podlozie, takze je dost mozne ze isli az do tej hlbky -56cm.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Milos » 25. Apr 2017 17:31

Ďakujem. Áno, vyzerá to tak, že v oblasti budúceho 3., resp. 4. pruhu išli až do podložia, čo je aj logické
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 25. Apr 2017 18:13

Podložie je nutné vymeniť či už z pohľadu rekonštrukcie alebo výmeny za CB kryt.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

D1 Bratislava - Trnava, video z frézovania pri Blatnom

Odoslaťod KN.SK » 25. Apr 2017 21:43

Nevyznám sa v "starnutí asfaltov", ale mne sa na tom videu, čo pridal Potox, zdá ako-keby bol nie tak dávno položený. No je možné, že sa mýlim.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 27. Apr 2017 18:41

V blatnom uz maju nachystane 2 mega zeriavy.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod rybana1 » 28. Apr 2017 09:44

rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod sapphire » 28. Apr 2017 17:49

dúfam že bude aj nejaké video :)
sapphire
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Obrázky: 81
Založený: 16. Júl 2013 08:13
Bydlisko: Diakovce

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod michalsb » 29. Apr 2017 20:18

michalsb
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 06. Nov 2015 10:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 29. Apr 2017 20:48

pekne foto. pridal som dalsie z dneska 19:30 gallery/image_page.php?album_id=117&image_id=36638
nosniky od Blatneho osadene. na dialnici mega zapcha, do Blatneho sa slo krokom. a to je sobota podvecer. sranda ze SC bol v pohode prejazdny... ked sa bude obmedzovat D1 kvoli D4 na podstatne dlhsie, to este len bude sranda... ludia zodpovedni za nerozsirenie 61tky do SC uz davno mali visiet za gule v prievane...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 29. Apr 2017 21:07

Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Peterman » 30. Apr 2017 08:10

Tak tie zábery z dronu su fakt vo výbornej kvalite a dobre dokumentujú priebeh výstavby
Vďaka
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Potox » 30. Apr 2017 17:01

Video z osádzania nosníkov https://www.youtube.com/watch?v=yfeCv6OQV0E
Potox
návštevník
 
Príspevky: 21
Obrázky: 0
Založený: 22. Apr 2015 12:31

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 30. Apr 2017 23:34

Yoggy52 napísal:Tu nejde o velkosti miest ale intenzitu...

Lenže veľkosť miest a intenzity úzko súvisia, sú to spojené nádoby. To je taký "gravitačný" model, že čím bližšie k čím väčšiemu mestu, tým viac dopravy. A čím väčšie mesto, tým do väčšej vzdialenosti priťahuje dopravu (a so vzdialenosťou jej objem postupne klesá).

A čo sa týka D1 BA-TT, tak intenzity sú momentálne na dolnej hranici aplikovateľnosti 6-pruhu, čiže je tam obrovská kapacitná rezerva. Ak "3 pruhy nestíhajú", tak sa to môže stať len kvôli nejakej prekážke, ale nie preto, že by snáď bola cesta preťažená. Teda ak si odmyslím fakt, že veľa, aj pomaly jazdiacich, vodičov ignoruje na tomto úseku pravý pruh, čím sa z toho efektívne stáva v podstate 4-pruh.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 30. Apr 2017 23:44

michaelse napísal:
KLEPETO napísal:Prečo je 60tka aj v tom mieste, kde už ide plynulo to presmerovanie dopravy na spoločnú polovicu diaľnice. V európskych krajinách je aj na tých 2 m šírkach jazdných pruhoch bežne 80tka. To akože nevieme jazdiť v užších profiloch? Samozrejme, že niekto do toho pruhu ani radšej nevlezie, lebo jeho odhad a priestorové videnie je asi katastrofálne a to ani nehovorím ako musí zošedivieť, keď má obiehať kamión, ktorý sa ledva vprace do zúženého pravého pruhu. :lol:

mne ta 60tka pripada ze pocitaju stym ze ju aj tak nebude nikto dodrziavat ze pojdu rychlejsie auta tak tam radsej dali take obmedzenie,keby tam dali 80tku tak by tam jazdili vsetci 90-100 a tu uz by bolo horsie

Je tam preto, lebo to je také uvažovanie, že dajme tam 60, lebo sú tam zúžené pruhy a v zúžených pruhoch predsa nepovolíme viac. Že na iných cestách sú tiež úzke pruhy a je tam 90, to už sa do tejto logiky akosi nezmestí.

Inak všimol som si, že pokiaľ je cesta voľná, tak väčšina ľudí (vrátane mňa) na tú 60-ku aj tak zvysoka oné (dtto na 80-ku iks km predtým)... Ale je to logické, nezmyselné značky majú vždy nízku akceptáciu. Pre úplnosť, išiel by som tam svojich primeraných 80-90km/h, aj keby tam bola 80-ka alebo 100-ka.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 00:12

aquila napísal:problem je kapacita trate smerom na trnavu, kde kvoli dost blbo naprojektovanej trati a zruseni kopu vyhybni a spojok ma trat paradoxne nizsiu kapacitu po rekonstrukcii ako pred nou .. m

Úžasné. Takže máme traťovú rýchlosť 160, ktorú reálne využijú cca 3 páry vlakov denne. A pre tie ostatné čo ďalej jazdia 120 a menej, sme ešte znížili kapacitu. A na toto sme minuli miliardy z eurofondov. To sa fakt radšej mohol za tie peniaze postaviť v každej dedine pivovar, to by bolo užitočnejšie plytvanie.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 00:27

Peterman napísal:A este o ďalekej budúcnosti .. a ak sa este postaví plánovaný usek R1 z BA po Sereď ( nie na Vlčkovce, čo je uplne nezmyselne smerovanie, malo by to prichadzat k stávajúcej R1 az takmer k mostu cez Váh aby optimálne viedlo dopravu v smer na a z BA ), tak megalomanské rozšírenie D1 na 4+4 ani nebude potrebné, pretože hlavný tok dopravy ktorý ide od stredného a východného Slovenska cez Nitru už nepojde na Trnavu, ale bude od Serede pokračovať na BA. a tiež sa tým vytvorí nový vstup do Bratislavy a na obchvat D4.

V skutočnosti by v prípade výstavby úseku R1 Bratislava - Sereď bolo pre D1 megalomániou ešte aj 6 pruhov (nieto plánovaných 8 pruhov či úplne uletených 10 pruhov v kolektorovom variante), to by úplne postačil 4-pruh. Vlastne 6-pruh je postačujúce riešenie bez existencie tej budúcej diaľnice smer Sereď.

Čiže, namiesto rozširovania D1 sa mohlo radšej investovať do 4-pruhu na Sereď a bolo by to všetko lacnejšie, efektívnejšie a najmä bez niekoľkoročných obmedzení na D1. Akurát, že nič nie je pripravené a ani tak skoro nebude a keď bude stáť 8-pruh do Senca a 6-pruh do Trnavy, tak už nebude žiadny dôvod stavať ďalšiu diaľnicu na Sereď.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 01:13

pohodak napísal:
aquila napísal: len s tym sa uz moc neurobi, kedze podporne stply su na jednej aj druhej strane uz postavene pre premostenie. tam uz 4+4 proste nedaju, jedine ze by odstrelili samotne stply. a vlastne uz aj zalozene ukoncenia mostov vo svahu by museli zburat a postavit nanovo.

je to tam teraz vybudovane na 2+3+3+2, takze kolektory v krizovatke budu minimalne na urovni ako je na krizovatke D2/D4, aj ked mozno nebudu uplne dokoncene z oboch stran.
zostava ozaj uz len vozovku mostu postavit, takze tak tam ozaj toho uz moc nenaspekuluju

ale konkretne toto by som ale nevidel ako problem. kedze uz od senca staci 3+3 a za blatnym je to uz ozaj uplne zbytocne uvazovat nad hocicim inym ako 3+3.


no prave na tych stlpoch sa uz dlhsie nic nerobi, mozno ozaj je toto dovod...ukoncenie mostov by od oka mohlo byt ok, miesta by tam mohlo byt dost, ale tym padom potrebujes cely most preprojektovat :(

Medzi piliermi nepôjde 8 pruhov, ale už len 6 pruhov plus jeden obdočovací, takže s piliermi nič netreba robiť. Viď priložený súbor - tam je pôvodný návrh križovatky ako sa teraz stavia. Pri konfigurácii 4+4 príde od Bratislavy ten 4. pruh ako pravý a v križovatke sa z neho stane ten odbočovací, ktorý tam už teraz je (bude). V opačnom smere zas ten pripájací pruh bude jednoducho pokračovať ako pravý jazdný pruh.

expwy napísal:Ale veď štvrtý pruh zanikne odbočovacím pruhom práve v MÚK Blatné - odborne nazvané subtrakcia jazdného pruhu
niečo ako na A4 v MÚK Fischamend smer Bratislava

Presne tak, subtrakcia a v opačnom smere adícia. Podobne je to teraz aj na Vajnoroch, pravý pruh v smere do Bratislavy odchádza z diaľnice (s tým rozdielom, že tam je ešte jeden odbočovák navyše) a v smere do Trnavy zas pravý pruh vchádza na diaľnicu z križovatky.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ANDi » 01. Máj 2017 09:05

A planuje sa tam vlastne mpr 130 alebo kedze budeme mat nahusto MUK porusujuce normy, tak tam aj napriek 4-pruhu bude rychlost obmedzena na 110 alebo podobne?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 11:14

No zas tak husto tam tie križovatky nebudú. A okrem toho, znižovať NDR (aká pekná skratka) kvoli vzdialenosti pár km medzi križovatkami, tak to by bolo fakt trochu od veci. Každopádne tam bude líniové riadenie v úseku Pečňa - Blatné.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Tomas PO » 01. Máj 2017 12:15

liniove riadenie znamena, ze MPR (co za skratka je NDR??) bude v kazdom pruhu ina? uvazuje sa pri reko o PDZ?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 01. Máj 2017 13:51

NDR = najvyššia dovolená rýchlosť :wink: tak sa to volá podľa vyhlášky. Líniové riadenie sú práve PDZ pre dynamické riadenie NDR, opakujúce sa každých cca 1500 metrov. Minulý rok sa robil pilot na D2 Jarovce - Pečňa. Mimochodom, rozdielne rýchlosti v roznych pruhoch sú nezmysel, okrem dvoch špecifických výnimiek (prudké stúpanie a pred rozdelením jazdných pásov).
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.