D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 23. Nov 2017 17:07

Mrva chce ist na primatora Bratislavy, a bohuzial kvoli Olano sa asi aj dostane ako oficialny kandidat a potom ma bohuzial velku sancu vyhrat, lebo koala SaS, Olano, KDH ma v BA velky vytlak. len potom by som rad videl, ci ymeni postoj, lebo kolektory su pre bratislavu kontraproduktivne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ullsus » 23. Nov 2017 19:19

V reportazi RTVS o MUK Blatne sa spominalo ze v buducom roku sa opat zacne stavba MUK Triblavina a samotne rozsirovanie v roku 2019, viem, nieje to nic nove ale aspon nejake aktualne info...
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 23. Nov 2017 19:30

triblavinu neviem ci zacnu buduci rok, skor pochybujem...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ullsus » 23. Nov 2017 20:16

Myslis ze sa to po uradoch bude tahat dalsi rok?
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 24. Nov 2017 00:00

Vsak aj v tej TRVS bolo take vyjadrenie ze ked sa stavebne povolenie (alebo nieco v tom zmysle neviem uz) dokonci tak chcu zacat buduci rok.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2017 08:46

ullsus napísal:Myslis ze sa to po uradoch bude tahat dalsi rok?


v principe nie je problem aby sa to tahalo aj 2 roky .. ked to ide pri obycajnom RD, na ktory MC aj mesto vydali suhlasne a zavazne stanovisko, preco by to neslo pri radovo komplexnejsej dialnice ? su tak nastavene zakony a natahovat sa to da ozaj velmi dlho.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Rasťo » 24. Nov 2017 08:53

Ale nový župan by to nemusel blokovat tak ako Frešo. Každopádne ten súlad s územným plánom nebude až kým nové zastupitelstvo neodhlasuje zmeny a doplnky. Tiež si myslím, že územný plán by vôbec nemal byť v takej podrobnosti , aby projektoval dialnicu. Ja projektujem vodné stavby a neviem si predstaviť, že by mi niekto v územnom pláne predpísal kde mám dať čerpacie stanice a podobne, to prináleží ďalším stupňom PD. Trochu som sa nádejal že triblavina - senecká cesta by po rozšírení mohli pomôcť pri búraní D1, ale to som sa asi narodil v inom štáte. Skôr pri UPC dajú ďalšie semafory a skolabuje senecká na totál. Typické slovensko.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 24. Nov 2017 09:42

Tie semafory su asi otázkou casu.... Stara senecka bude takmer nepejazdna rano a poobede budu kolony na D1 tak velke, že sa tam dialnica bude uopchávať, kvôli autam co sa nestihnu vcas zaradiť.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2017 11:13

tam ale nie je problem v uzemnom plane, tam uz padlo vyjadrenie, ze UP BSK je nad legislativny ramec a teda je irelevantny. horsie je to s UP obci, ktore tam maju uz detailne kolektory.

a dalsie je tradicne natahovanie.

najhorsie je, ze Mr(k)va dlhodobo blokuje rozsirenie I/61 .. a tam su jeho vajnory zodpovedne za vydanie uzemka.

pricom by na zaciatok stacilo aspon rozsirenie po metro, ked uz nie rovno bo tu hlupost s nazvnom triblavina.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 24. Nov 2017 11:14

ono ten nesulad s UP sa da ohnut cez koleno relativne jednoducho - to ze su v UP kolektory je ok, ale nikde nie je napisane ze sa MUSIA stavat ked su v UP, jednoducho sa tvarme ze sa postavia neskor...ina vec je 3+3 vs 4+4 usporiadanie samotnej dialnice
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2017 11:32

to mas pravdu, ale to by nemohli nastojit na tej blbosti so 4+4, pricom je to kontraproduktivne. keby nenastojili na 4+4, tak moze byt krasne od D1/D4 krizovatky vedene 3+3 az po trnavu. viac tam aj tak netreba.

tahat 4+4 dalej je bohapusta hlupost ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 24. Nov 2017 12:58

Ako hovorim uz davnejsie vsetko je to zamer. Obmedzit premavku ako sa da na hranici BA, aby sa udrzali ceny realit v Bratislave. Preto NIKDY neprechadzaju rozumne, prakticke a lacne riesenia ktore by naozaj pomohli a realne sa situacia na vsetkych tahoch do BA len zhorsuje, nove krizovatky, nove semafory, nove stopky, nove kruhace.
Preto obyvajny clovek zo strednej triedy v Ba nema sancu si kupit dom. Preto absolutne nefunguje system predmesti ako v inych mestach. V nasich koncinach je to oblast po Pezinok, Senec, Samorin.
Cesty viac ako 1+1 sa stale povazuju za luxus, imperialisticky vymysel. Prakticky ziadna cesta prvej triedy sa nepreraba na 2+2. Pritom na prenesenie niekolko desattisicovej premavky v okoli miest v radiuse 70km nepotrebujeme dialnice a rychlostne cesty. Naozaj staci cesta 2+2 s 90km/h a bez uzkych hrdiel ako kruhace, semafory, stopky, znizenia rychlosti.
Ba - Senec, Ba - Pezinok, Ba -Most pri Ba a Ba - Samorin je nadherny priklad miest kde by sa toto dalo s uspechom pouzit.
Pritom matematika je jednoducha, kazdy den chce do Ba vojst a vyjst okolo 100.000 aut za 3h rano a 3h vecer. Pritom 2+2 cesta s 2x 2,5m pruhmi a 90km/h maximalkou prenesie rovnako 4000 aut/h ako 2+2 dialnica s 2x 3,75m pruhmi, 2m odstavnym a 130km/h maximalkou.
Ba potrebuje zhruba 8 takychto 2+2 radial a nema problem. Urcite nie pri vecernej spicke ked auta odchadzaju.
Btw. Stara Senecka by teraz uz urcite uzivila aj 3+3.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2017 13:07

ono je to aj o tom, ze sa s prehladom kasle na MHDcku, zhodou okolnosti tym smerom idu dva hlavne koridori a ich vyuzitie je mizerne. vobec neni ani len technicka studia na tri kolaje, seriozne P&R, zvysenie taktu. nic .. tam ja vidim vacsi problem, ako sa rozsiruju cesty.

uplne ad absurdum je to dovedene co sa tyka VHD, ktore sa mota pri bratislave a ide do centroviteho centra. pricom ma koncit na hranici.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 24. Nov 2017 13:34

VHD nema sancu fungovat pokial nie je takt pod 10 minut a nie su zachytne parkoviska zadarmo na oboch stranach. A celkova cesta aj s cakanim a dopravou na a z parkoviska nie je porovnatelna s autom. A samozrejme nizsia cena korespondujuca so snizenim komfortu. (cakanie na bus v zime, dazdi, otravni spolucestujuci)
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2017 14:21

tak ked tam budu vysoke zapchy, tak to bude mozne. aj teraz kopu ludi jazdi vlakom, ale vlaky uz nestihaju.

vid aj na samorin, regiojet ma uz 3x Tolko posazierov ako mala ZSSK, a to len vymenili vlaky a jemne navysili vykony. ziadne extra P&R ani nic podobne.

to este by bolo tu, ale problem je, ze terajsie spoje su plne, mali by sa uz zdvojovat dvojposchodaky, ale to sa nedeje.

MHD v BA je tiez popoluska.. vsade len rozsirovat cesty, ale to sa neda.

napriklad tych 12 pruhov skonci na 4ch pruhoch v bratislave .. cize moc sa situacia nezmeni ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 24. Nov 2017 14:37

Presne kvoli tym 12 pruhom na 4 v BA je treba budovat radialy. Aby kazda radiala vstupovala do mesta na inom mieste. Tym sa premavka rozlozi a realne znizi. To funguje len spolu s kapacitne postavenym okruhom mesta. Kazdy vodic sa okruhom dostane na miesto najblizsie jeho cielu a jednou cestou priamo do mesta sa dostane do ciela. T.j. realne sa znizi pocet km najazdenych autom v meste a realne sa pocitovo znizi premavka. Aj ked pocet aut zostane rovnaky.
O tom som rozpraval ked sa znizovala rychlost z 60 na 50 v obci. Ak kazde auto predtym stravilo na uliciach Bratislavy 10 minut. Po znizeni rychlosti zo 60 na 50 je to 12 minut. Cize len tymto byrokratickym zasahom sa hustota premavky zvysila o 20%. Realne to bolo omnoho viac, synergia funguje. Kopa uzkych hrdiel ktore dokazali fungovat pri 60 prekrocilo limit a pri 50 skolabovalo, cize realna rychlost padla k nule a tym padom hustota premavky sa zvysila o viac ako tych 20%.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 24. Nov 2017 15:06

bratislave nechybaju radialne spojenia, ale tangenty a to sa netyka iba ciest ale aj elektriciek...veci ako severna tangenta, obchvat vajnor+predlzenie do race, predlzenie bojnickej ci tomasikovej + prerabka jarosovej a bajkalskej by poriesili hrozne vela, ale radsej natlacime prachy do D4 a rozsirenia D1 :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Rasťo » 24. Nov 2017 15:33

Ved ZSSK chcel pridať vlaky smer petržalka, ale Kazimir nepridal peniaze. Zaujimavé, že na Petržalka- Rajka sa našli, čo je teda z hľadiska priorít nepochopiteľné. Dôvod, že zvyšuje sa počet osôb v Rajke... Zo senca a Pezinka tie dvojposchodaky praskaju vo švíkoch a to nie je priorita.
Ľudia v Ivánke aj Bernolákove sa sťažujú na preplnenosť vlakov na ZSSK a ti odpovedali, že na poschodí sa majú viac poposúvať. Ja mam ale info priamo zo škodovky aj z depa ŽSR, že tie dvojposchodáky nie su úplne stavané na plnú záťaž aj stojacich cestujúcich na poschodí. Jedná sa vraj o opotrebovanosť našich kolajníc a to naše typické poskakovanie vlakov na spojoch.
Ak začnú búrať d1 a nenarastie objem prepravy ZSSK aspoň o 50% tak Bratislava ma naštartované na riadny malér.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Hank » 24. Nov 2017 21:33

pristy27 napísal:
pohodak napísal:@pristy27 - laskavo sa skludni, popod most je tam hocico len nie plnohodnotne odstavne pruhy https://www.google.sk/maps/@48.3079196, ... 6656?hl=sk


Prepac pohodak, mas pravdu, robilo sa vsetko okrem mosta. Ako tu uz ale bolo pisane napriklad v Rakusku alebo Nemecku su taketo zuzenia pod mostami bezne. Tam je na to ale upozornene znackou a odstavny prud je urobeny az po zuzenie. Na voderadoch je to taka nasa klasika, vykaslali sa na to...


Akou znackou sa na to upozornuje?
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod medima » 24. Nov 2017 23:25

Potvrdzujeme, smer do Bratislavy uz teraz plne odovzdany do uzivania a prejazdny bez obmedzenia v celom jazdnom pase.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 25. Nov 2017 12:58

Podla fb nds uz je otvoreny aj zjazd z D1 na Senec,Blatne. Ostava uz len Senec -> Trnava.

Vjazd od Blatneho https://www.youtube.com/watch?v=pJU4w63oc7s , inak cakal som, ze ten povrch bude trochu hladsi, bolo citit tie spoje, ci to sa este vyjazdi?
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 25. Nov 2017 12:58

Podla fb nds uz je otvoreny aj zjazd z D1 na Senec,Blatne. Ostava uz len Senec -> Trnava.

Vjazd od Blatneho https://www.youtube.com/watch?v=pJU4w63oc7s , inak cakal som, ze ten povrch bude trochu hladsi, bolo citit tie spoje, ci to sa este vyjazdi?
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ullsus » 25. Nov 2017 13:03

Podla mna to uz tak ostane, neviete inac ako sa realizoval ten CB kryt? Ci tam davali medzi tie "dosky" aj kotvy ako Cesi na D1, inak Pascal diki za videjko ;)
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mehturt » 25. Nov 2017 13:14

Ináč na tabuliach boli ráno preškrtnuté ešte smery Bratislava, aj keď zjazd už funguje
mehturt
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 07. Okt 2014 14:22

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ullsus » 25. Nov 2017 20:43

Video z prejazdu: (akurát škoda že telefón stále preostroval...)
https://youtu.be/2XBE6Gsd16A
ullsus
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 310
Obrázky: 4
Založený: 08. Apr 2015 22:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.