D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 24. Mar 2017 17:58

Tak test v blatnom nevysiel. Som zvedavy ci to skusia buduci piatok alebo pojdu naostro.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Šofér15LM » 24. Mar 2017 19:11

Dnešný test dopadol na výbornú v súčinnosti s kamionistom, ktorý to položil okolo 8 ráno a celý deň nevedeli ten kamión odstrániť. Podarilo sa im to až okolo 5 sprejazdniť ale to už autá stály skoro na celom západnom slovensku. Ani si nechcem predstaviť to že by sa tam zrazili 3 kamióny to by obmedzenie pri ich rýchlosti trvalo asi pár dní. Ale dnešná situácia nám ukázala jedno a to je že takéto katastrofálne a nekonečné zápchy budú každý deň, stačí že sa v zúžení zrazia autá a kolóna od Blatného bude zase končiť až na moste Lafranconi a z druhej strany pri Trnave v tom lepšom prípade pri Voderadoch. Prajem pevné nervy v tomto roku :)
Šofér15LM
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 3
Založený: 09. Jan 2017 12:26

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod KLEPETO » 25. Mar 2017 17:22

Pascalwb napísal:Tak test v blatnom nevysiel. Som zvedavy ci to skusia buduci piatok alebo pojdu naostro.

Práve že test vyšiel na jednotku. Nebol ani dôvod robiť zúženie. Vodiči si vystačili sami. Vykotený kamión, búračky na sebe nalepených áut v kolónach ako na diaľnici tak aj na obchvate. Kolabujúce náhradné, obchádzkové trasy, s ktorými sa vlastne počíta aj pri stavebných obmedzeniach. Policajti vlastne ani lepšie údaje za piatok ani nemohli zozbierať. Ani žiadna počítačová nakonfigurovaná situácia by lepšie výsledky neposkytla. Aj obmedzenia sa dajú zvládnuť, za všetky ostatné problémy si môžu šoféri sami, svojou nepozornosťou, nedodržiavaním odstupu, mišičkovaním a spaním za volantom v neposlednom rade.
KLEPETO
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 23. Nov 2016 20:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 27. Mar 2017 08:26

Vlados napísal:
PK napísal:Vlados, treba ta opravit uz si neaktualny.
ak sa rozsiri I/61 po Senec, bude okamzite potrebne rozsirenie (novorekonstruovanej) I/62 az po Sered. Novopostavene nezmyselne kruhove objazdy na I/62 pri Sladkovicove su aj teraz na hrane kapacity.

Nikde som nepovedal, že by sa potom nedalo pokračovať ďalej. Áno, je to smutné, že sa to nerealizovalo z eurofondov nakoľko tam bola územná rezerva na 2+2... stará cesta bola vybudovaná ako polprofil... na väčšine trasy je 70 ročná cesta... bola by jednoduchšie rekonštrukcia... neprepadlo by toľko prostriedkov z EÚ. Aktuálne to nie je na programe do 2020.
Okružné križovatky sú skutočne malé, ale nie sú nezmyselné... mali byť len veľké.


No praveze tie okruzne krizovatky okolo Sladkovicova su velke, ta medzi Velkou Macou a Seredou je rovno obrovska, ale to len znamena, ze vlnka ktorou dokazes prejst maly kruhac sa meni na T krizovatku na velkom kruhaci. A to brzdi potom ovela viac, pretoze musis 2x tocit 90 stupnovy uhol, namiesto 2x 45 stupnov. Skus sa povozit po obchvate Galanty.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 27. Mar 2017 12:08

ano male kruhace sa daju v niektorych pripadoch "preletiet" ako napriklad maly KO v Sladkovicove ako sa ide od GA smerom na I/62. ale v opacnom smere je to nemozne... velke KO su fajn, len by to chcelo spravit vjazdy do KO a vyjazdy z KO s vacsimi polomermi zakrut - tie okolo GA by na to boli idealne.
KO na obchvate GA sa daju prejst v pohode 50tkou - vratane vjazdu a vyjazdu, ano dalo by sa aj viac, ale zena nema velmi rada ked sa na nu lepia dvere :) cize cca 50 je horna hranica komfortneho prejazdu, ale je fakt, ze vyuzivam celu sirku ciest / aj KO ked sa da, co znamena ze pri nabehu do KO idem uplne zlava (teda od stredovej ciary), liznem pravy okraj a radim sa rovno do laveho pruhu KO. potom pri vyjazde z laveho pruhu KO liznem pravy okraj vyjazdu a skoncim znova pri stredovej ciare. da sa to, ked je nulova / minimalna premavka, napr. v nedelu rano. ale neda sa neuznat, ze aj v tomto pripade je to dost otravne.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod michaelse » 27. Mar 2017 16:28

ono laco ako pises takto sa da jazdit v KO na obchvate galanty len v minimalnej premavke,aj ja tak obcas jazdim ked je ten kruhac prazdny a mam naponahlo ,ale len co je trocha silnejsia premavka a kazdy by tam tak jazdil takto tak tam je buracka kazdy den a aj v slabej premavke ked auto v kruhaci dava smerovku ze vychadza z KO a ty sa spolahnes ze naozaj vyboci z kruhacu a vbehnes tam 50siatkou a on si to nakoniec rozmysli a neodboci von z KO (co sa bezne stava)tak hned je buracka na svete a hlavne kvoli tomu sa tie kruhace nestavaju pre rychlost 50km/h
inak je velka skoda ze na obchvate GA smer sala je KO a nie mimourovnova krizovatka,uz celkom bezne tam od sale pred KO byva kolona niekedy aj cca 30 aut a na vyjazdoch z KO taka mierna premavka takze tam sa ukazuje ze nie vsade su vhodne KO
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Peterman » 27. Mar 2017 16:46

KO sú vhodné hlavne tam kde zo všetkých smerov je rovnako intenzívne premávka, alebo z viacerych smerov su väčšie intenzity a z 1-2 uz to tak nemusí byt, pripadne ked miestne pomery vytvárajú možnosť takto prepojiť viac ciest, ktoré by museli byt riešené 2 križovatkami ( to je viac realizované v mestách ), a križovanie vyslovene viacerych rovnocenných ciest.
Ale dávať kruháče na cestu na ktorej je intenzívne premávka a k nej sa pripájajú cesty skutočne s minimálnou premávkou vytvorí brzdu na hlavnej trase a kolízne situácie, tam postačía odbočovacie a pripojovacieho pruhy..... samozrejme závisí od miestnych pomerov...
Ale na hlavnej ceste nemôže byt kruháč za kruhacom ...
Väčšie polomery KO su lepšie pre plynulosť, hlavne nákladnej dopravy, a menej sa aj premávkou ničia
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 30. Mar 2017 18:24

Tak asi ide vsetko podla planu. Pred SC na D1 pribudli tabule upozornujuce na mozne kolony a ponukajuce cestu na Sered cez Senec.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 31. Mar 2017 05:34

tiez som si vsimol tie tabule. myslim ze v spicke bude uplne jedno v ktorej kolone clovek stoji. keby boli byvali najskor zburali KO v SC ako uz bolo tu na fore pisane x krat, tak by to mohla by solidna alternativa... i ked v spicke by to upchalo SC tak, ze by sa upchalo asi aj MUK tesco...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

D1 Bratislava-Trnava: Výstavba diaľničnej križovatky Blatné

Odoslaťod KN.SK » 31. Mar 2017 07:21

Na diaľnici D1 v blízkosti križovatky Blatné začína veľká rekonštrukcia potrebná z dôvodu realizácie nového cementobetónového krytu vozovky a prác súvisiacich s výstavbou diaľničnej križovatky Blatné. Viac: https://www.ndsas.sk/press/spravy/obmed ... ri-blatnom
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 31. Mar 2017 10:32

Laco napísal:tiez som si vsimol tie tabule. myslim ze v spicke bude uplne jedno v ktorej kolone clovek stoji. keby boli byvali najskor zburali KO v SC ako uz bolo tu na fore pisane x krat, tak by to mohla by solidna alternativa... i ked v spicke by to upchalo SC tak, ze by sa upchalo asi aj MUK tesco...


Senec by to neupchalo, pocet aut priamo do Senca by bol rovnaky a ten sucasne cesty ako tak zvladaju, rozumej nikdy nie je kolona za brzdiacim kruhacom v smere do Senca ani za MUK v smere do Senca.
Mohlo by sa aspon docasne zmenit znacenie o prednosti v jazde na tom kruhaci aby priebezny smer mal hlavnu cestu. To by podstatne pomohlo. Aj ked sa obavam, ze potom by to okamzite prestal zvladat druhy kruhac pod Sencom. Ale tam by uz bol len polovicny pocet aut, kazdopadne by to zlepsilo situaciu.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod au585 » 31. Mar 2017 10:41

Samotné premostenie sa asi začne robiť od 1.4.2017 keď obmedzia dopravu. Na nájazdoch na most z každej strany (smer Blatne aj smer Senec) sú už pripravené betónové prefabrikované mostové priečniky. cca 16 ks na jednej a 16 ks na druhej strane.
Dúfam, že pokoria svoj termín a dokončia to skôr.
au585
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Jan 2016 15:11

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 31. Mar 2017 11:27

No neviem ci to zacnu robit uz 1.4. pretoze piliere este nie su dokoncene, posledne asi 2m je len ciste armovanie trciace z betonu. To je stav zo vcera.
Pobavilo ma ako dokazali polozit nosniky na sikmu plochu najazdu na most. Kazdy asi na 4 kopy materialu a kopy su kazda inej velkosti aby bol nosnik rovno.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 31. Mar 2017 11:56

@PK vlastne ano. priamo do SC viac aut nepojde... okrem tych zmien co si pisal by to chcelo asi aj zjednosmernenie Pezinskej nie? lebo aj to odbocovanie na nu by dost brzdilo hlavny smer (najma ked tam bude viac aut ako doteraz), odbocovat by sa mohlo iba na MUK...

ten druhy KO by dostal zabrat to je tiez fakt, tvorili by sa kolony mozno aj po MUK a po jej zahlteni by nebolo mozne odbocit do SC a stojaca kolona by sa zvacsovala o to rychlejsie... ale aspon by sa zredukovala (dlzkovo i casovo) kolona na D1 pred exitom, a to dost vyrazne... cize dalsi argument na zburanie toho KO asap.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 31. Mar 2017 13:23

Pezinsku by som asi nezjednosmernoval, oproti na hlavnej je v spicke premavka minimalna a ti co by odbocovali dolava by mali kvazi mini odbocovaci pruh, kedze na kruhaci mozu stat asi 1-2 auta cakajuce na odbocenie dolava bez toho aby blokovali priebezny smer.
Okrem toho ak by sa zjednosmernila pretazil by sa kruhac v Senci pri Tescu.
hej a aby som nezabudol, hlavna cesta by mala byt od exitu D1 a vedlajsia od Pezinka pri spajani. Toto krizovanie obmedzuje premavku len o trochu menej ako kruhac pri Senci.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 31. Mar 2017 13:35

A ked pozeram na mapu napadlo ma dalsie zlepsenie. Cely priemyselny park juzne od 503+D1 pripojit na novovybudovany exit z D1. Aby sa kamiony nedostavali na 503 sucasnou T krizovatkou a blokovali oba smery na 503, ale aby sa dostali juhozapadne od Billa budovy zipsovanim na exit dialnice a dalej by pokracovali z exitu sucasnou krizovatkou na Pezinok/D1, alebo Senec.
Nevyhoda by bola, ze kamiony by nevytocili z exitu na D1 smer Trnava... Tam by sa to dalo vyriesit prepojenim exitu z D1 s pripajacom na D1 smer Trnava.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 31. Mar 2017 20:06

Peterman napísal:Ale dávať kruháče na cestu na ktorej je intenzívne premávka a k nej sa pripájajú cesty skutočne s minimálnou premávkou vytvorí brzdu na hlavnej trase a kolízne situácie, tam postačía odbočovacie a pripojovacieho pruhy..... samozrejme závisí od miestnych pomerov...
Ale na hlavnej ceste nemôže byt kruháč za kruhacom ...
Väčšie polomery KO su lepšie pre plynulosť, hlavne nákladnej dopravy, a menej sa aj premávkou ničia

KO na hlavnom ťahu je - aspoň mimo obce - nezmysel non plus ultra. Kruháč ako "upokojujúci" a "spomaľujúci" návrhový prvok je čelnom rozpore s účelom hlavného ťahu. Kruháče patria do obce a možno (výnimočne) na okresky. Keby norma za niečo stála (nestojí), tak by musela zakázať používanie KO v extraviláne aspoň na cestách I. triedy.

Len pre predstavu - nemecká smernica RAL má 4 návrhové triedy ciest, kde EKL1 zodpovedá našim R v polovičnom profile (až na to, že tie nemecké sú 3-pruhové) a trieda EKL2 je - až na nejaké výnimky - pre Bundesstraßen, čo zodpovedá našim cestám I. triedy a nemalej časti ciest II. triedy. No a kým na EKL1 je všetko povinne MÚK, tak na EKL2 je všetko povinne buď MÚK alebo styčná križovatka. Priesečné križovatky a kruháče sú zakázané, prípustné sú leda pri odbočení na diaľnicu. A navyše sa tam pokiaľ možno dáva svetelná signalizácia. Čo keď som tu na Slovensku na margo nejakej križovatky v poliach povedal, že "ja by som tam dal svetlá", tak na mňa pozerali, že či som prišiel z Marsu. Teda tí mladší a liberálnejší. Stará garda išla rovno zbierať kamene.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Yoggy52 » 31. Mar 2017 21:26

S tym mas pravdu, ja ked som pred par rokmi skusil "novu" cestu do Krakowa, tak ma prekvapil tento semafor:

https://www.google.sk/maps/@49.5142564, ... 312!8i6656

Nestacil som sa divit, ze na takej ceste uplne v poli v krizovani nejakej bezvyznamenj cesty daju semafor a dokonca aj pre chodcov, intenzita je tam mozno tisic vozidiel za den, mozno aj menej, na slovensku som bohuzial nic take zatial nevidel :( mame sa strasne vela co ucit :(
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 31. Mar 2017 22:08

Tie piliere tak maju uz asi mesiac aj viac mozno. So mteda zvedavy ako to dopadne. Smer BA to bude celkom super pre mna osobne, horsie to bude opacne. Snad to nebude kazdy tyzden ako minuly piatok.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Nido » 01. Apr 2017 14:40

smer BA dnes premavka len v jednom pruhu, okolo obeda malovali ciary na obojsmernu premavku, obmedzenie rychlosti na 80 km/h je uz od MUK Voderady, co mi pride trosku dost kedze je to 10 kilometrov od stavby (znacky v stredovom deliacom pase su este otocene)
Nido
návštevník
 
Príspevky: 20
Obrázky: 0
Založený: 04. Aug 2009 08:59

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 01. Apr 2017 16:13

aj ked to mozno bude zniet divne, toto zuzenie by bolo za normalnych okolnosti velmi dobry krok. ale problem je, ze tie normalne okolnosti, citaj dobre urobena verejna doprava sa nekona.

preco stat alebo este lepsie kraj netlaci na posilnenie dopravy ? ked sa rekonstruovala vypadovka na luznu/samorin za figela, tak nastupoval aj regiojet a ked boli obmedzenia vlastne sa velmi vyrazne posilnela VHD. a zopar ludi v nej aj zostalu.

tu sa nerobi nic take. kraj na to s prehladom kasle. a ministerstvo zase kasle na ZSSK, resp netlacia ich do nicococh. v rakusku by uz boli minimalne dopredu dokoncene aspon TIOP ivanka resp bernolakovo, boli by posilnene vlaky aj smerom od trnavy. aj za cenu obmedzenia carga do inych hodin.

co nas zase privadza k tomu, ako vlastne stat a tym duplom kraj doslova serie na zeleznicnu dopravu..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 01. Apr 2017 19:57

Premávka v jednom pruhu bola ešte po 19 hod. Mohli napísať, že dnes to bude malý masaker a v pondelok veľký.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 03. Apr 2017 13:57

Yoggy52 napísal:Nestacil som sa divit, ze na takej ceste uplne v poli v krizovani nejakej bezvyznamenj cesty daju semafor a dokonca aj pre chodcov, intenzita je tam mozno tisic vozidiel za den, mozno aj menej, na slovensku som bohuzial nic take zatial nevidel :( mame sa strasne vela co ucit :(

Funguje to on-demand - svieti non-stop červená a keď príde vozidlo alebo chodec, tak ho to pustí. Keď prídu dvaja naraz, jeden musí chvíľu počkať. Je to v podstate najjednoduchšie riešenie pre neprehľadné alebo nehodové križovatky. Navyše Ťa to prinúti spomaliť - to je typická aplikácia kdesi na okraji dediny s odbočením na nejakú dobre že nie poľnú cestu.

Druhý systém je taký, že svieti non-stop zelená pre hlavnú cestu a len keď príde niekto z vedľajšej, tak dostane hlavná cesta červenú; analogicky to funguje pre ľavé odbočenie z hlavnej (napísal som to zjednodušene, implementácia je o kúsok zložitejšia). Toto sa používa tam, kde sú vysoké intenzity na hlavnom ťahu.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod StVO » 03. Apr 2017 14:05

aquila napísal:tu sa nerobi nic take. kraj na to s prehladom kasle. a ministerstvo zase kasle na ZSSK, resp netlacia ich do nicococh. v rakusku by uz boli minimalne dopredu dokoncene aspon TIOP ivanka resp bernolakovo, boli by posilnene vlaky aj smerom od trnavy. aj za cenu obmedzenia carga do inych hodin.

Ani by nebolo treba nič obmedzovať, objem carga je dnes zlomok toho, čo pred 30 rokmi a vtedy sa to na koľaje v pohode zmestilo.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 03. Apr 2017 16:39

problem je kapacita trate smerom na trnavu, kde kvoli dost blbo naprojektovanej trati a zruseni kopu vyhybni a spojok ma trat paradoxne nizsiu kapacitu po rekonstrukcii ako pred nou .. m
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: nonick, rexino a 51 hostí.