D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 25. Nov 2016 09:15

dunaj napísal:Mazať príspevky sa nesmie. Všetko sa dá vyargumentovať/vydiskutovať. Čo sa týka záujmov, samozrejme existujú aj záujmy vlastníkov (je ich tam veľa a nie všetci sú špekulanti), ale aj záujmy občanov a záujmy SH. Taktiež nie všetci pozemky nakupovali. Tie pozemky boli súkromné aj pred tým, niekto ich vlastnil/vlastní. Všetky záujmy by sa dali spojiť do jedného dobrého dopravného riešenia. Lenže v lokalite prebieha otvorený boj medzi developermi - kto z koho. A prvé "výsledky" sa už dostavujú.
Najhoršie na tom je, že sa v boji zachádza za hranicu zákona a veľa úradov vydáva účelové rozhodnutia. Ja toto fórum sledujem hlavne preto, aby som zistil, či takéto účelové rozhodnutie nebola aj zmena koncepcie D1. Správanie NDS mi totiž pripadá minimálne zvláštne vrátane všetkých personálnych zmien, ktoré tam neustále prebiehajú.

Ešte poznámka k ÚP: To je záväzný dokument na úrovni zákona. Asi by sa ani Tebe nepáčilo, keby si mal pozemok na rodinný dom v súlade s platným ÚP a zrazu by Ti niekto povedal, že tam majú byť garáže. Princíp ÚP je v tom, že jeho zmenou by nikdy nemalo prísť k degradácii územia. Obmedzenie dopravnej obslužnosti by tou zmenou možno mohlo byť, čo zakladá zase len podnet na spory. Tentokrát zrejme so štátom, ten sa nevie poriadne brániť, takže nakoniec možno aj tie "ušetrené" milióny bude treba niekomu vyplatiť. Ten s Ficom beriem:)

Nikde nevidím uspokojené záujmy občanov Dvorianok, DK, RS, KNM, LV, NR... Vlastne aj ich dane sa použijú na niečo čo mali financovať lokálny obyvatelia.
Možno práve teraz sa snaží NDS správať, že nikoho nebude protežoť.

Mimochodom ÚP na Slovensku je zdrap papiera. Zmena územného plánu v prospech akéhokoľvek developera trvá maximálne 2 roky. Takto sa to stalo aj v prípade nezmyselnej križovatky Triblavina a celých kolektorov. (A oháňať sa zákonom, ktorý nie vždy musí OK, byť môže byť až zvrátené. V modernej histórii boli tábory smrti považované za niečo bežné a potom nejakých ľudí za to aj odsúdili...)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 25. Nov 2016 10:06

tiez sa musim na tom smiat ze uzemny plan na uroven zakona ;) a preco si s uzemnym planom vsetky obce na cele s fresom vytieraju zadok? vlastne aj v bratislave detto.

v bratislave bolo dokonca v uzemnom plane zony estakada bosakova, ale postavili len zbytocnu estakadu artmedia, ktoru chcel kmotrik, ale teraz ju chce de facto zase zasypat..

ale spat k teme, preco kraj a obce neprotestovali aj pri poslednej krizatke DHL? preco v sulade s uzemnym planom nepozadovali inu krizovatku?

preco chytrak mrva presadzoval superkomplikovanu a superdrahu krizovatku vajnory, kyora zhorsi zivotne podmienky ludom z vajnor? a jediny benefit maju developeri z rendezu , nemeckej doliny a CEPITu? preco podpbne ako most pro bratislavy nepozadoval efektivnejsi vychodny obchvat? jaaaj, tam by musel robit nieco on...

detto ako napisal vlados, regionalne cesty ma riesit kraj.. ked toho nie je schopny, nech odovzda agendu regionalnych komunikacii a nevybera za ne dane. jednoduche

zs budu z docasnych stavebnych ciest kolektory je asi najvacsia hlupost z tej serie. zase raz vyhodene peniaze. a vidno aj doslova tupost OZ triblavina a fresa. keby zaviazali radsej stat pred zdvihanim D1 rozsirit I/61 a mozno keby Mrva nebol taky sebastredny hlupak vychodny obchvat vajnor. tak netreba ziadne kolektory a toboz menit stavebne cesty na kolektory..

ale to by ti ludia museli aj pragmaticky rozmyslat...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 25. Nov 2016 10:42

Oz Triblavina mi zmazalo vsetky prispevky do jedneho a dostal som BAN. Cize som pisal pre nich krutu pravdu. Take myslim si o Mrvovi svoje. O to m ze tam on a jeho blizky kamosi maju velke pozemky vie preds kazdy. Byvam v Novej Dedinke situaciu poznam az moc dobre. Cize zaver je taky ze Triblavina sa zatial stava pre developerov ako priprava, a nikto ndal podnet na zmenu stavby pre dokoncenim. Cize do konca roka 2020 len tma a vecne kolony. A teraz zacinam pochybovat aj o to m napoeni na Staru Senecku. Inak Teraz akurat tu Staru senecku frezuju. Aj za Velkym Bielom, aj pred Velkym Bielom. Nechapem preco aj vo Velkom Biely to nevyfrezovali.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 25. Nov 2016 10:58

O tom napojení na Starú Steneckú ja pochybujem od začiatku. Kvôli tej dočasnosti a hlavne kvôli semafóru, ktorý tam má byť namiesto MÚK. Neviem si napr. predstaviť, ako budú odbočovať kamióny od DHL na Triblavinu doľava a ďalšie od Bernolákova doprava. A do toho osobná doprava, ach jaj... Ten prepoj na Triblavinu môže podľa mňa ľahko situáciu ešte viac zhoršiť.
Rozšírenie I/61 by pomohlo výrazne a vrátane MÚK, lenže tu neexistuje žiadna inštitúcia, ktorá by túto situáciu skoordinovala. A to sa netýka len dopravnej obslužnosti, ale aj urbanizácie.
A jediné fórum, kde sa otvorene diskutuje o týchto problémoch je tu, odkiaľ je dosah na riešenie nulový.
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 25. Nov 2016 13:20

K tým obchádzkovým komunikáciám pri výstavbe križovatky treba dodať, že to nie je skutočná cesta. Je to len minimalistická verzia cesty s veľmi krátkou životnosťou. Zjednodušene sa zhrnenie vrch ornice, položí 10-20cm makadámu a natiahne 10cm asfaltu. Toto má životnosť okolo 1/2 roka a pri tak intenzívnej premávke na D1 to bude mať problém ustáť aj 3 mesiace.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 25. Nov 2016 15:03

Ak by bola vola tak zafinancovat rozsirenie I/61 by mohli pomoct vsetky mesta a obce ktorych sa to tyka. Vsetky mesta a obce ktorych obyvatelia dochadzaju do Bratislavy a de facto nosia peniaze spat do miest kde byvaju maju zivotny zaujem na tomto rozsireni. V pripade I/61 su to vsetky obce na trase, Senec a vsetko na vychod az po zhruba Sered.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Krampus » 25. Nov 2016 15:19

Mne to s D1 a R1 pripada cele nelogicke, ked to porovnam s I/61 a I/62. Keby R1 kopirovala trasu I/62, tak potrebujeme 3+3 usporiadanie na D1 len po Senec a odtial by sa odpajala R1 smerom na Sered/GA/NR. Sice by neexistovala rychlostna cesta, kde je v sucasnosti R1 v useku krizovatka D1xR1 - Sered, ale myslim, ze priamy tranzit TT-NR-BB by zvladla aj cesta 1.triedy, ktora by isla po rovine mimo obci, hocikedy rozsiritelna na 2+2.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod KLEPETO » 25. Nov 2016 17:56

PK napísal:Ak by bola vola tak zafinancovat rozsirenie I/61 by mohli pomoct vsetky mesta a obce ktorych sa to tyka. Vsetky mesta a obce ktorych obyvatelia dochadzaju do Bratislavy a de facto nosia peniaze spat do miest kde byvaju maju zivotny zaujem na tomto rozsireni. V pripade I/61 su to vsetky obce na trase, Senec a vsetko na vychod az po zhruba Sered.


A na rozšírenie D1 by mali prispieť všetky mesta a obce na sever-severovýchod od Bratislavy, z ktorých minimálne jedno auto aspoň raz ročne ide do Bratislavy.
KLEPETO
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 23. Nov 2016 20:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 25. Nov 2016 19:21

Dosť sa tu už popísalo, kto by mal čo platiť (ako keby to vodičom nebolo jedno). Existuje zmluva medzi BSK, NDS a MVDRR, kde je napísané, že štát postaví diaľnicu s "kolektormi" a BSK vybuduje napojenia na regionálne cesty. Takto to bolo dohodnuté a aj zmluvne uzatvorené. Štát zatiaľ nepostavil nič a BSK tvrdí, že čaká, čo štát postaví, aby sa tomu mohli projektovo prispôsobiť.
Kocúrkovo na N-tú.
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 25. Nov 2016 21:37

že sa čaká je len dobre. Kľudne sa môže dovtedy zmeniť vláda a možno sa aj dočkáme zrušenie tejto zbytočnej MÚK (napojenie rozostavaných ciest na D1) a správne mindop zabezpečí pre SSC prostriedky na rozšírenie I/61 a VÚC bude môcť začať špekulovať ako zabezpečí napojenie obcí.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod eric987 » 30. Nov 2016 10:34

Este to sem asi nikto nedal, takze davam link na oznamenie o ZNC Triblavina, ktore sa objavilo este minuly tyzden an enviroportali: http://enviroportal.sk/sk/eia/detail/di ... blavina-3-
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod eric987 » 30. Nov 2016 11:05

V podstate ide o to, co uz zverejnene bolo, t. j. vypustenie kolektorov a suvisiace upravy + po novom je tam obsiahnute aj prepojenie na I/61. Napojenie na I/61 ma byt realizovane docasnou urovnovou krizovatkou.

Situacny vykres rozsirenia D1:

35769

Situacny vykres zbernej komunikacie, ktora sa ma napojit na D1:

35770
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Kanky » 30. Nov 2016 11:53

tomu sa hovori MUK anglickeho typu :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 30. Nov 2016 11:58

No pise sa tam ze Výhľadovo je uvažované s prepojením ciest I/61 a II/502. Takze este stale podla mna nie je iste ze to napoja na staru senecku. Aj ked je to v nakresch. Tiez sa tam pise o moste. Nechapem o akom moste pisu, ked sa ma dialnica predsa dvihat a prepoj pojde pod nou. Je to napisane nejednozancme.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 30. Nov 2016 12:01

Presne tak. Všetky príjazdy k Triblavine sú zabezpečené blokačnými parcelami a jediná voľná je staveništná cesta z I/61. Ono totiž niekade tam ten betón musia voziť. Samozrejme dočasne.
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2016 12:39

Laky napísal:No pise sa tam ze Výhľadovo je uvažované s prepojením ciest I/61 a II/502. Takze este stale podla mna nie je iste ze to napoja na staru senecku. Aj ked je to v nakresch. Tiez sa tam pise o moste. Nechapem o akom moste pisu, ked sa ma dialnica predsa dvihat a prepoj pojde pod nou. Je to napisane nejednozancme.


ale bude napojenie na II/502, NDSka ma vykupene nielen pozemky (vid aj mapka.gku.sk), ale ma aj stavebne povolenie na to "docasne" napojenie na I/61 .. cize toho by som sa nebal ..

cize oficialne to dali na EIA, aby im nikto nic nemohol, no tak super :) len skoda, ze tie 4+4 neukoncia na MUK triblavina .. dalej tu uz nema zmysel tahat
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 30. Nov 2016 12:50

Napojenie na II/502 vedie cez blokačnú parcelu 5140/3. Držím palce:)
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2016 13:27

ale 5140/3 predsa nikoho nezaujima pri napojeni na staru senecku, ale je to len jedna zo 4ch vetiev severneho kruhaca a este k tomu smerom na sever na developerske pozemky. cize absolutne ziaden problem.
dokonca bez problemov je aj vyclenena parcela 5142, ktora tvori cestu s napojenim na chorvatsky grob, len by to musel kraj zaplatit ..

cize opakujem, napojenie na I/61 ma vykupene pozemky aj stavebne povolenie, aj sa bude stavat.
detto na zapadnu stranu ma pozemky vo vlastnistve obec bernolakovo na vystavbu cesty a ked kraj da peniaze, bude pekne triblavina napojena aj priamo na chorvatsky grob aj bernolakovo

to ako bude napojeny grob na sever, alebo nebodaj cierna voda/vajnory je v kompetencii kompletne kraja a nech si freso, obce , developer uz robia co chcu, preco by to mal financovat stat ?
mozu byt radi, ze im to potiahne po ten kruhac a najma po I/61 aj ked to mal financovat a zabezpecit kraj na co sa ale freso vykaslal .. preco mrva nebucha do fresa, ze kasle na toto prepojenie ? jaaaj, leob by bola vina aj na mrvovi a dalsich poslancoch a zamestnancov kraj , ze si nerobia svoju robotu.

cize dunaj, prosim ta nezavadzaj, ziadna blokacna parcala neexistuje, ktora by neumoznoval napojenie ci uz grobu, ciernej vody alebo nebodaj starej seneckej .. to su proste nepravdy ak to poviem slusne :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 30. Nov 2016 14:20

Tak som zedavy. Teraz som si to pozrel aj ja na tom linku, aquila a mas pravdu.. Sice som to tam hladal, ale potom som to nasiel :) Problem je len jeden, ze to bude az v roku 2020 podla clankov ...... :( Tzn ze sa posunie koniec vystavby krizovatky Triblavina z 4/2017 na 4/2020. Nechapem co tam chcu este 3,5 roka robit. Kludne to mohli dokoncit aj do roka. V lete zdvihnut D1 a na zimu to uz mohlo vsetko byt hotove.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2016 15:19

termin 2020 je presne kvoli byrokracii, ze stavebne to nie je problem, ale kedze teraz dali oficialne novu EIA, budu sa musiet zmenit UP kraja ( a caka sa az po 2018 tam nebude freso & co), zmena UP obci ak treba. to vies, pre developera sa vsetci idu odzabijat, a nevadi ani rozpor s uzemnym planom (vid krizovatka pre DHL), ale kedze teraz chcu niektori jednotlivci vytlkat politicky capital, tak do 2020 tam nebude nic .. ale kraj, freso, mrva & co samozrejme svoju neschopnost sa budu snazit cez media hadzat na stat .. skoda, ze stat to nepovie per huba ako sa to ma ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 30. Nov 2016 19:16

aquila napísal:dokonca bez problemov je aj vyclenena parcela 5142, ktora tvori cestu s napojenim na chorvatsky grob, len by to musel kraj zaplatit ..


Myslíš tú obecnú 5142, ktorá susedila s parcelou NDS 5141/1 a po novom vyúsťuje do blokačnej 5140/3?

Tak to je fakt "bez problémov". Neviem, kto tu zavádza?
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2016 21:51

ano je to absolutne bezproblemove co sa statu a I/61 tyka. kazdopadne o zavadzani by som na tvojom mieste ozaj pomlcal , kedze tu stale balamutis o blokacnej parcele a ze I/61 nebude postavena.

pricom ziadna "blokacna" parcela neexistuje, I/61 bude napojene a na sever od triblaviny nech si to riesi uzasny kraj s fresom a mrvom na cele ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 30. Nov 2016 22:31

Jasné. Keď to napíšeš Ty, tak je to určite viac, ako keď sa človek pozrie na mapku GKÚ, zadá "Bernolákovo 5140/" a doplní "3" a pozrie si, ako tá parcela vyzerá. I/61 je Stará senecká. Tá už postavená dávno je (mimochodom).
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 10. Nov 2012 02:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2016 09:49

tusim som ti slapol na otlak :) nic v zlom, ale je to len vyvracanie tvojich miestami az klamstiev o fiktivnej blokacnej parcele a nemoznosti postavenie II/502 aka privadzac k I/61, ked ani jedno z toho nie je pravda.

cize na MUK triblavinu budu mat vsetci cez I/61 a kusok II/502, ktoru kompletne pripravuje financuje stat (aj ked to mal podla memoranda robit kraj)

to ze od severneho kruhacu su nejake problem v podstate ma trapit uzasny kraj, uzasnych starostov ciernej vody a developerov. a ked sa nevedia developer dohodnut, ich problem. detto nezmyselne navrhy napojenie na nelegalnu triblavinsku a podobne.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mb1000 » 01. Dec 2016 11:03

A nie je to tak, dunaj/aquila, ze aj keby tam "blokacna" parcela bola, je mozne pouzit institut vyvlastnenia? Je to zdlhavejsie, ale nie je to totalna blokada.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: djlaco, RudoLM a 22 hostí.