D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 08. Dec 2016 12:08

Dunaj este raz, ak bude Triblavina, tak v roku 2020 a zo starej seneckej sa na nu ludia dostanu. Tu cast predsa stavia NDS. Z druhej strany to ma na starosti BSK v spolupraci s obcou. Tak nepis ze sa na nu nik nedostane pravdepodobne. A nezacni prosim s blokacnymi parcelami. Do roku 2020 je daleko a daka parcela sa vyvplastni v prospech nds ak bude treba, Do vtedy sa vymeni aj Freso. Je to strasne daleko tak sa o tom nema zmysel ani bavit. Su to este 4 roky skoro.
Laky
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Založený: 09. Dec 2015 13:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 08. Dec 2016 12:15

dunaj napísal:Pri "kolektoroch" ide podľa mňa o to, či občan dostane aspoň niečo, alebo vôbec nič.


preco zavadzas a hovoris tu obcanoch v suvislosti s kolektormi, ked tu je len suboj jedneho developera a a oligarchickym zdruzenim s nalepkou OZ triblavina ?

dunaj napísal:A Triblavinu považujem za nič, lebo sa na ňu podľa všetkého pravdepodobne nik nedostane.


ako nepripada ti uz trapne to po nieviem kolkaty krat bohapusto klamat o tej rozpravke ze sa na triblavinu nikto nedostane ? to mozes rozpravat tym 20tim ludom na obrovskom proteste OZ triblavina, ale preboha tu s tym uz prestan.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod dunaj » 08. Dec 2016 12:16

Laky, teoreticky máš pravdu. Ja len opakovane upozorňujem, že zo Starej Seneckej sa tam má odbočovať cez úrovňovú križovatku so semaforom a priamo na ten (pre verejnosť dočasný) prepoj má vyúsťovať 30 ha logistický park Mount Park Šakoň, plus sa tadiaľ budú tlačiť všetky LP v okolí, ktoré mali byť napojené na "kolektory". To mi neznie dobre.
PS: môj nateraz posledný príspevok, keďže ďalej sa už zrejme diskusia neposunie.
dunaj
diskutujúci
 
Príspevky: 169
Založený: 10. Nov 2012 03:18

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pristy27 » 08. Dec 2016 12:32

Dunaj, ja ti dam iba jednu otazku, lebo vsetko povedane / napisane uz raz bolo ako z jednej a aj z druhej strany, ale teraz k tej mojej otazke. Dostala ju aj pani Kratochvilova od Brana Zavodskeho v jeho relacii a teda. Ked si zoberieme idealnu situaciu. Postavi sa D4 aj s krizovatkou Cierna Voda, postavi sa krizovatka Triblavina aj s napojenim na I/61 a na druhej strane sa napoji komunikaciou vedenou medzi Ciernou Vodou a Chorvatskym Grobom az na obchvat Pezinka (ok, toto je uz naozaj slusna fikcia, lebo Freso toto nikdy nedoriesi a nepostavi). Navyse sa postavi dialnica D1 na 4+4 po Blatne. Nebude to podla teba lepsie riesenie ako je teraz, pripadne aj lepsie ako to riesenie s kolektormi?
Podla mna bude, tie kolektory/paralelne komunikacie ak by sa aj postavili tak nikto nikdy nepostavi ziadnu cestu co by sa na nu napajala. Lebo to by zase musel riesit niekto z BSK a nebodaj to este aj zaplatit. Cize ta tvoja myslienka napajania kazdych 500 metrov je pekna ale realne sa to nestane.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod arts » 08. Dec 2016 21:55

napajat sa kazdych 500m je totalna kravina tak ako cela druzina mrkvovcov. Ajtak by ma zaujimalo ktory z tej OZ druziny je dunaj :)
arts
návštevník
 
Príspevky: 27
Založený: 24. Okt 2016 19:58

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 08. Dec 2016 23:11

Mňa skôr štve, že kraviny sa riešia už aj tu, nie iba v médiách a zabúda sa na veci ktoré sa hýbu. Napríklad križovatka Blatné.ako to je s jej výstavbou? Držia sa harmonogramu alebo budú meškať?
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Založený: 11. Okt 2014 09:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 09. Dec 2016 00:40

Bratislava spoplatňuje parkovanie. Uvidíme aký to bude mať prínos.
http://www.etrend.sk/ekonomika/bratisla ... lnych.html
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 122
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 09. Dec 2016 10:14

Marek Blatne sa stavia. Na FB ked si das Blatne/D1 je tam o tom viac. Bolo dake stretnutie k tej krizovatke. Meskanie bude z dovodu, ze sa musi preprojektovat most (Nebudu kolektory. A vtedy sa s nimi ratalo.) a tiez chceli obyvatelia inak hlavnu cestu mat, ked sa pripoja z D1.
Laky
diskutujúci
 
Príspevky: 216
Založený: 09. Dec 2015 13:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pristy27 » 09. Dec 2016 12:58

arts napísal:napajat sa kazdych 500m je totalna kravina tak ako cela druzina mrkvovcov. Ajtak by ma zaujimalo ktory z tej OZ druziny je dunaj :)


Je to pan Igor Dunajsky, na tych videach z NRSR (co organizovali obycajni) aj o niecom recnil. Alebo aj tu uplne v pravo: http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... cQ9QEIRTAG
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Založený: 02. Sep 2010 09:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod zvonec » 12. Dec 2016 00:07

pristy27 napísal:Dunaj, ja ti dam iba jednu otazku, lebo vsetko povedane / napisane uz raz bolo ako z jednej a aj z druhej strany, ale teraz k tej mojej otazke. Dostala ju aj pani Kratochvilova od Brana Zavodskeho v jeho relacii a teda.


:?: pristy27 som lenivy si to dohladavat, a ako odpovedala pani Kratochvilova? Celkom sa mi ta otazka paci... co jej ujo Zavodsky polozil.... :mrgreen:
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 88
Založený: 11. Júl 2005 16:03
Bydlisko: EU

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 12. Dec 2016 16:58

Laky napísal:Dunaj, samozrejme som za zrusenie aj tej krizovatky Triblavina. Bez pochyby. Ale plati to, co som napisal vo svojom prispevku vyssie. Tie kolektory nemaju zmysel. A nema zmysle ani rozsirenie na 4 pruh v celej dlzke ale len max po Senec alebo Blatne. Alebo po Triblavinu ak ju nezrusia, Urcite netahat 4 pruh az na ZP! Ked sa planovali kolektory to boli megalomanske oci, A dopravní experti boli od SDKU. To vsetci vieme, kto im sefoval a kto tam posobil. Vajnory nech si spravia poriadny vyjazd na dialnicu pri Jurkii pumpe aspon. Neviem preco sa to tam brzdi. Treba dufat, ze ZSR spravia tie slubene zastavky v BA. Hned by som chodil vlakom aj ja.


Laky, 3+3 v sucasnej podobe je na hrane kapacity. V sucasnosti uz spontanne vznikaju zapchy od Voderadov az po Trnavu, kvoli krizovatke s R1. Kazda nehoda, odstavene auto v pravom pruhu sposobi totalny kolaps dialnice. A to na useku SC - TT ktory by si chcel nechat 3+3.
Sedliackym rozumom vidno, ze si rezervu musime vytvorit. 4+4 nie je vobec luxus v tomto pripade.
Aj ked ratame, ze motyka vystreli a prerobia sa cesty na Senec, Pezinok a odoberu premavku z D1, taj tak premavka bude rast, takze planovat aspon na 10 rokov dopredu je nutne.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Maxx787 » 12. Dec 2016 17:02

3+3 ma kapacitu 95 000 voz. co urcite nie je hrana ale este 20 000 - 30 000 rezerva. len sa treba naucit po nej jazdit a nezaradovat sa do praveho pruhu na poslednu chvilu, a nejazdit v strede v kuse.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 496
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 12. Dec 2016 17:21

Maxx787 este raz si precitaj co som napisal. 3+3 ti prenesie v pohode 95.000 aut. Za idealnych podmienok. Ale tie nie su a nikdy nebudu. Je tam krizovanie s R1, kde pravy pruh obsadia auta spomalujuce pred odbocenim na Nitru a Trnavu. Je to trvale uzke hrdlo a tie zapchy pred exitom na Trnavu tam vznikaju. Tak isto ako som povedal, ze zapchy vzniknu ked jeden z pruhov zatarasi auto. Vtedy sa do zvysnych dvoch tlacia auta a realne tie 2 spomalia na priepustnost ovela mensiu ako 2 pruhy s plynulou premavkou.
Pravy pruh maju obsadeny kamiony. Pri rozdiele rychlosti 30km/h (8,3m/s) osobnych oproti kamionom, sa osobnemu autu neoplati zaradzovat do medzery kratsej ako 30s. Co robi 250m. Ak je v pravom co len par kamionov s mensimi odstupmi ako 250m. Dialnica ide pre osobne auta len na 2 pruhy. Ziadne osobne auto sa ti nezaradi do praveho pruhu na par sekund, ked sa naspat nedostane.
PK
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 7
Založený: 10. Mar 2008 10:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod juancarlos » 12. Dec 2016 17:24

Asi tak. Včera so išiel TT-Ba okolo 22:30, pravý pruh takmer nedotknutý a tých stredopásovkárov....... Keď im človek blikne ešte mu ukážu prostredník. A odbočovanie niektorých jedincov z diaľnice na Senec, keď je tam veľa áut a stoja až na diaľnicu je kapitola sama osebe. Ak niekto sníva, že to na osempruhu bude iné tak by sa mal rýchlo prebudiť.
Naposledy upravil juancarlos dňa 12. Dec 2016 17:24, celkovo upravené 1 krát.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 506
Založený: 04. Mar 2015 22:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 12. Dec 2016 17:24

Maxx787 napísal: len sa treba naucit po nej jazdit a nezaradovat sa do praveho pruhu na poslednu chvilu, a nejazdit v strede v kuse.


toto tesat do kamena...

inak verklikujeme to tu viaceri stale dokola, pripadam si uz ako papagaj sem tam - 3+3 SC-TT staci fakt na veeeeela rokov a 4+4 vazne netreba ani po SC, max po D1/D4, ak uz by sme chceli byt velmi rozsafni tak nech mosty na BA-SC spravia s rezervou na 4+4 ale keby tie peniaze radsej vrazili do predlzenia R1, rozsirenia I/61 a obchvatov PK a Vinicneho ci nedajboh severnej tangenty ma to _radovo_ vacsi ucinok na dopravu v regione ako jeden extra pruh na dialnici, lebo ta ta aj tak privedie jedine do uz aj tak upchateho mesta
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2016 17:42

tak tak , je problem najma vo vodicoch, kedze porovnatelne vytazeny usek v rakusku A2 Wiener Neustadt - Grimmenstein ma intenzity cez 65 tisic/24 hod a v celom useku ani nie je 3+3 .. a nejakym stylom to tam zvladaju .. a to tam kopu miest / dedin pozdlz nema ziadne obchvaty, lebo sak je tam dialnica...

a ako napisal juancarlos, ani 5+5 medzi BA a SC nezmeni absolutne nic .. nehovoriac o kolektoroch .. stupel bude vzdy bratislava, resp hlupe kruhace pri senci ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Maxx787 » 12. Dec 2016 19:20

inak co sa tyka krizovania R1/D1 tak by bolo vhodne tam postavit kolektorove pasy ktore by najprv priviedli odbocujuce auta na kolektor a tie potom v klude odbocili alebo sa pripojili na dialnicu. ale to sa bavime o asi 2 km kolektora po oboch stranach :-) inak jednoznacne podporujem co pisal pohodak. rozsirenie 61tky, obchvat PK...ale uz s R1 po Most n/BA velmi nesuhlasim...zase az taka metropola BA nie je :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 496
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Majkl » 12. Dec 2016 19:40

Na MUK Blatne pripudli po 3 piliere na obidvoch stranach noveho mosta. Tempo prac je vcelku slusne.
Par fotiek bohuzial len z mobilu: gallery/image_page.php?album_id=117&image_id=35865
Nieco je aj na FB: https://www.facebook.com/D1Blatne/photo ... =3&theater
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 683
Obrázky: 1047
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ecce » 12. Dec 2016 21:52

PK napísal:Maxx787 este raz si precitaj co som napisal. 3+3 ti prenesie v pohode 95.000 aut. Za idealnych podmienok. Ale tie nie su a nikdy nebudu. Je tam krizovanie s R1, kde pravy pruh obsadia auta spomalujuce pred odbocenim na Nitru a Trnavu. Je to trvale uzke hrdlo a tie zapchy pred exitom na Trnavu tam vznikaju. Tak isto ako som povedal, ze zapchy vzniknu ked jeden z pruhov zatarasi auto. Vtedy sa do zvysnych dvoch tlacia auta a realne tie 2 spomalia na priepustnost ovela mensiu ako 2 pruhy s plynulou premavkou.


Osobne by sa mi zdalo uzitocnejsie skapacitnit krizovatku R1xD1 - dlhsi najazd, vyjazd v smere BA-NR a v smere NR-BA este mozno nejak poriesit krizovanie (aj ked tam to bude komplikovanejsie).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 652
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 20:52

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Sentilj » 12. Dec 2016 23:34

Na R1xD1 skôr pomôže samostatný kolektor viac ako skapacitnenie, ako uvádza Maxx787 - kolektor zabráni fantómovým kolónam kvôli letcom cez 2-3 pruhy, kdežto rozšírenie tento problém nerieši ani neminimalizuje. A smer NR-BA postaviť samostatnú tiahlu rampu, o tom sa tu diskutuje už dlho :)
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 355
Obrázky: 84
Založený: 06. Jún 2010 11:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ecce » 13. Dec 2016 00:09

Nemam s tym problem, aj ked skor mam pocit, ze v smere BA-NR je vacsim problemom kratky a nie uplne prehladny zjazd na R1
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 652
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 20:52

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Čavo » 13. Dec 2016 09:35

Zjazd na R1 nie je krátky. Odhadujem ho na 1,5 km. Prakticky od ČSPH, keďže pravý pruh končí odbočením na TT. ;-)
Ale najväčší problém je tam pretláčanie sa automobilov zo stredného a ľavého pruhu. Presne tých čo sa zaraďujú úplne na poslednú chvíľu a vytvárajú vlnu brzdenia. To isté aj z R1 na D1 (NR-BA)
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 444
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 13. Dec 2016 12:11

suhlasim s tym ze ti co sa zaraduju na poslednu chvilu to cele dost komplikuju. mozno by bolo fajn rozsirit ten odbocovaci pruh na 2 (jeden do TT a druhy do NR) a pripajac smerom na NR podstatne predlzit, aspon na 1km (napriklad; teraz je to ledva 200m, aj to asi prehanam). extremne drahe by to nemalo byt a podstatne by sa zvysila plynulost a bezpecnost. prvych minimalne 500m by som oddelil od R1, aby sa dalo najskor zrychlit, dalsich 500m pripajanie. alebo fyzicky oddelit odbocovaci pruh BA->R1.

horsie je to v smere NR -> BA, najma kvoli priepletu na moste so smerom BA -> TT a samozrejme dost ostrej zakrute pripajaca na D1. v spicke to generuje zapchy, kedze take mnozstvo aut pri tak nizkej rychlosti jednoducho nestiha prejst. navyse staci par aut BA->TT a chaos je na svete + zaradovaci na poslednu chvilu. s tymto neviem co by sa dalo porobit. zeby oddelit odbocovaci pruh NR -> BA na samostatny novy most a obluk spravit aspon na 80km/h? to by bolo dost drahe.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 153
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 08:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Miro » 13. Dec 2016 12:49

Áno, smer NR->BA potrebuje samostatný tiahly most, aby sa neodbočovalo doprava o 270 stupňov ale doľava o 90 stupňov, niečo podobné ako na krížení D35 a D46 pri Olomouci pre smer Ostrava->Brno:
https://goo.gl/maps/KX8LRR4MxAR2
Tam dokonca zachovali aj pôvodnú vetvu na "štvorlístku" pre tých, čo zabudnú včas odbočiť.
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 734
Založený: 12. Jún 2005 20:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Jonathan » 13. Dec 2016 14:12

Ano, presne taketo riesenie je pre takuto krizovatku idealne.
Inak, oni tam tu vetvu nenechali pre zabudlivcov, ale pre tych, co chcu hned na dalsej krizovatke odbocit. Na tejto krizovatke je pekne vidiet, na co je dobry kolektor. Rovanko sa moze toto riesenie pouzit aj na R1xD1, nakolko hned za krizovatkou je cerpacka.
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 367
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.