Stránka 118 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 10:50
od dunaj
Bager, však niektoré veci ja nerozporujem. Jedna z najvyšších korupcií je na obciach a to celoslovensky.
Pri "kolektoroch" ide podľa mňa o to, či občan dostane aspoň niečo, alebo vôbec nič. A Triblavinu považujem za nič, lebo sa na ňu podľa všetkého pravdepodobne nik nedostane.
Celé pozadie samozrejme neovládam, vychádzam iba z toho, čo mám na papieroch. A mám toho dosť (celkovo, nie len na papieroch:)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 11:08
od Laky
Dunaj este raz, ak bude Triblavina, tak v roku 2020 a zo starej seneckej sa na nu ludia dostanu. Tu cast predsa stavia NDS. Z druhej strany to ma na starosti BSK v spolupraci s obcou. Tak nepis ze sa na nu nik nedostane pravdepodobne. A nezacni prosim s blokacnymi parcelami. Do roku 2020 je daleko a daka parcela sa vyvplastni v prospech nds ak bude treba, Do vtedy sa vymeni aj Freso. Je to strasne daleko tak sa o tom nema zmysel ani bavit. Su to este 4 roky skoro.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 11:15
od aquila
dunaj napísal:Pri "kolektoroch" ide podľa mňa o to, či občan dostane aspoň niečo, alebo vôbec nič.


preco zavadzas a hovoris tu obcanoch v suvislosti s kolektormi, ked tu je len suboj jedneho developera a a oligarchickym zdruzenim s nalepkou OZ triblavina ?

dunaj napísal:A Triblavinu považujem za nič, lebo sa na ňu podľa všetkého pravdepodobne nik nedostane.


ako nepripada ti uz trapne to po nieviem kolkaty krat bohapusto klamat o tej rozpravke ze sa na triblavinu nikto nedostane ? to mozes rozpravat tym 20tim ludom na obrovskom proteste OZ triblavina, ale preboha tu s tym uz prestan.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 11:16
od dunaj
Laky, teoreticky máš pravdu. Ja len opakovane upozorňujem, že zo Starej Seneckej sa tam má odbočovať cez úrovňovú križovatku so semaforom a priamo na ten (pre verejnosť dočasný) prepoj má vyúsťovať 30 ha logistický park Mount Park Šakoň, plus sa tadiaľ budú tlačiť všetky LP v okolí, ktoré mali byť napojené na "kolektory". To mi neznie dobre.
PS: môj nateraz posledný príspevok, keďže ďalej sa už zrejme diskusia neposunie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 11:32
od pristy27
Dunaj, ja ti dam iba jednu otazku, lebo vsetko povedane / napisane uz raz bolo ako z jednej a aj z druhej strany, ale teraz k tej mojej otazke. Dostala ju aj pani Kratochvilova od Brana Zavodskeho v jeho relacii a teda. Ked si zoberieme idealnu situaciu. Postavi sa D4 aj s krizovatkou Cierna Voda, postavi sa krizovatka Triblavina aj s napojenim na I/61 a na druhej strane sa napoji komunikaciou vedenou medzi Ciernou Vodou a Chorvatskym Grobom az na obchvat Pezinka (ok, toto je uz naozaj slusna fikcia, lebo Freso toto nikdy nedoriesi a nepostavi). Navyse sa postavi dialnica D1 na 4+4 po Blatne. Nebude to podla teba lepsie riesenie ako je teraz, pripadne aj lepsie ako to riesenie s kolektormi?
Podla mna bude, tie kolektory/paralelne komunikacie ak by sa aj postavili tak nikto nikdy nepostavi ziadnu cestu co by sa na nu napajala. Lebo to by zase musel riesit niekto z BSK a nebodaj to este aj zaplatit. Cize ta tvoja myslienka napajania kazdych 500 metrov je pekna ale realne sa to nestane.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 20:55
od arts
napajat sa kazdych 500m je totalna kravina tak ako cela druzina mrkvovcov. Ajtak by ma zaujimalo ktory z tej OZ druziny je dunaj :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 22:11
od mareks96
Mňa skôr štve, že kraviny sa riešia už aj tu, nie iba v médiách a zabúda sa na veci ktoré sa hýbu. Napríklad križovatka Blatné.ako to je s jej výstavbou? Držia sa harmonogramu alebo budú meškať?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 23:40
od Vlados
Bratislava spoplatňuje parkovanie. Uvidíme aký to bude mať prínos.
http://www.etrend.sk/ekonomika/bratisla ... lnych.html

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2016 09:14
od Laky
Marek Blatne sa stavia. Na FB ked si das Blatne/D1 je tam o tom viac. Bolo dake stretnutie k tej krizovatke. Meskanie bude z dovodu, ze sa musi preprojektovat most (Nebudu kolektory. A vtedy sa s nimi ratalo.) a tiez chceli obyvatelia inak hlavnu cestu mat, ked sa pripoja z D1.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2016 11:58
od pristy27
arts napísal:napajat sa kazdych 500m je totalna kravina tak ako cela druzina mrkvovcov. Ajtak by ma zaujimalo ktory z tej OZ druziny je dunaj :)


Je to pan Igor Dunajsky, na tych videach z NRSR (co organizovali obycajni) aj o niecom recnil. Alebo aj tu uplne v pravo: http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... cQ9QEIRTAG

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2016 23:07
od zvonec
pristy27 napísal:Dunaj, ja ti dam iba jednu otazku, lebo vsetko povedane / napisane uz raz bolo ako z jednej a aj z druhej strany, ale teraz k tej mojej otazke. Dostala ju aj pani Kratochvilova od Brana Zavodskeho v jeho relacii a teda.


:?: pristy27 som lenivy si to dohladavat, a ako odpovedala pani Kratochvilova? Celkom sa mi ta otazka paci... co jej ujo Zavodsky polozil.... :mrgreen:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 15:58
od PK
Laky napísal:Dunaj, samozrejme som za zrusenie aj tej krizovatky Triblavina. Bez pochyby. Ale plati to, co som napisal vo svojom prispevku vyssie. Tie kolektory nemaju zmysel. A nema zmysle ani rozsirenie na 4 pruh v celej dlzke ale len max po Senec alebo Blatne. Alebo po Triblavinu ak ju nezrusia, Urcite netahat 4 pruh az na ZP! Ked sa planovali kolektory to boli megalomanske oci, A dopravní experti boli od SDKU. To vsetci vieme, kto im sefoval a kto tam posobil. Vajnory nech si spravia poriadny vyjazd na dialnicu pri Jurkii pumpe aspon. Neviem preco sa to tam brzdi. Treba dufat, ze ZSR spravia tie slubene zastavky v BA. Hned by som chodil vlakom aj ja.


Laky, 3+3 v sucasnej podobe je na hrane kapacity. V sucasnosti uz spontanne vznikaju zapchy od Voderadov az po Trnavu, kvoli krizovatke s R1. Kazda nehoda, odstavene auto v pravom pruhu sposobi totalny kolaps dialnice. A to na useku SC - TT ktory by si chcel nechat 3+3.
Sedliackym rozumom vidno, ze si rezervu musime vytvorit. 4+4 nie je vobec luxus v tomto pripade.
Aj ked ratame, ze motyka vystreli a prerobia sa cesty na Senec, Pezinok a odoberu premavku z D1, taj tak premavka bude rast, takze planovat aspon na 10 rokov dopredu je nutne.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:02
od Maxx787
3+3 ma kapacitu 95 000 voz. co urcite nie je hrana ale este 20 000 - 30 000 rezerva. len sa treba naucit po nej jazdit a nezaradovat sa do praveho pruhu na poslednu chvilu, a nejazdit v strede v kuse.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:21
od PK
Maxx787 este raz si precitaj co som napisal. 3+3 ti prenesie v pohode 95.000 aut. Za idealnych podmienok. Ale tie nie su a nikdy nebudu. Je tam krizovanie s R1, kde pravy pruh obsadia auta spomalujuce pred odbocenim na Nitru a Trnavu. Je to trvale uzke hrdlo a tie zapchy pred exitom na Trnavu tam vznikaju. Tak isto ako som povedal, ze zapchy vzniknu ked jeden z pruhov zatarasi auto. Vtedy sa do zvysnych dvoch tlacia auta a realne tie 2 spomalia na priepustnost ovela mensiu ako 2 pruhy s plynulou premavkou.
Pravy pruh maju obsadeny kamiony. Pri rozdiele rychlosti 30km/h (8,3m/s) osobnych oproti kamionom, sa osobnemu autu neoplati zaradzovat do medzery kratsej ako 30s. Co robi 250m. Ak je v pravom co len par kamionov s mensimi odstupmi ako 250m. Dialnica ide pre osobne auta len na 2 pruhy. Ziadne osobne auto sa ti nezaradi do praveho pruhu na par sekund, ked sa naspat nedostane.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:24
od juancarlos
Asi tak. Včera so išiel TT-Ba okolo 22:30, pravý pruh takmer nedotknutý a tých stredopásovkárov....... Keď im človek blikne ešte mu ukážu prostredník. A odbočovanie niektorých jedincov z diaľnice na Senec, keď je tam veľa áut a stoja až na diaľnicu je kapitola sama osebe. Ak niekto sníva, že to na osempruhu bude iné tak by sa mal rýchlo prebudiť.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:24
od pohodak
Maxx787 napísal: len sa treba naucit po nej jazdit a nezaradovat sa do praveho pruhu na poslednu chvilu, a nejazdit v strede v kuse.


toto tesat do kamena...

inak verklikujeme to tu viaceri stale dokola, pripadam si uz ako papagaj sem tam - 3+3 SC-TT staci fakt na veeeeela rokov a 4+4 vazne netreba ani po SC, max po D1/D4, ak uz by sme chceli byt velmi rozsafni tak nech mosty na BA-SC spravia s rezervou na 4+4 ale keby tie peniaze radsej vrazili do predlzenia R1, rozsirenia I/61 a obchvatov PK a Vinicneho ci nedajboh severnej tangenty ma to _radovo_ vacsi ucinok na dopravu v regione ako jeden extra pruh na dialnici, lebo ta ta aj tak privedie jedine do uz aj tak upchateho mesta

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:42
od aquila
tak tak , je problem najma vo vodicoch, kedze porovnatelne vytazeny usek v rakusku A2 Wiener Neustadt - Grimmenstein ma intenzity cez 65 tisic/24 hod a v celom useku ani nie je 3+3 .. a nejakym stylom to tam zvladaju .. a to tam kopu miest / dedin pozdlz nema ziadne obchvaty, lebo sak je tam dialnica...

a ako napisal juancarlos, ani 5+5 medzi BA a SC nezmeni absolutne nic .. nehovoriac o kolektoroch .. stupel bude vzdy bratislava, resp hlupe kruhace pri senci ..

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 18:20
od Maxx787
inak co sa tyka krizovania R1/D1 tak by bolo vhodne tam postavit kolektorove pasy ktore by najprv priviedli odbocujuce auta na kolektor a tie potom v klude odbocili alebo sa pripojili na dialnicu. ale to sa bavime o asi 2 km kolektora po oboch stranach :-) inak jednoznacne podporujem co pisal pohodak. rozsirenie 61tky, obchvat PK...ale uz s R1 po Most n/BA velmi nesuhlasim...zase az taka metropola BA nie je :-)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 18:40
od Majkl
Na MUK Blatne pripudli po 3 piliere na obidvoch stranach noveho mosta. Tempo prac je vcelku slusne.
Par fotiek bohuzial len z mobilu: gallery/image_page.php?album_id=117&image_id=35865
Nieco je aj na FB: https://www.facebook.com/D1Blatne/photo ... =3&theater

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 20:52
od ecce
PK napísal:Maxx787 este raz si precitaj co som napisal. 3+3 ti prenesie v pohode 95.000 aut. Za idealnych podmienok. Ale tie nie su a nikdy nebudu. Je tam krizovanie s R1, kde pravy pruh obsadia auta spomalujuce pred odbocenim na Nitru a Trnavu. Je to trvale uzke hrdlo a tie zapchy pred exitom na Trnavu tam vznikaju. Tak isto ako som povedal, ze zapchy vzniknu ked jeden z pruhov zatarasi auto. Vtedy sa do zvysnych dvoch tlacia auta a realne tie 2 spomalia na priepustnost ovela mensiu ako 2 pruhy s plynulou premavkou.


Osobne by sa mi zdalo uzitocnejsie skapacitnit krizovatku R1xD1 - dlhsi najazd, vyjazd v smere BA-NR a v smere NR-BA este mozno nejak poriesit krizovanie (aj ked tam to bude komplikovanejsie).

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 22:34
od Sentilj
Na R1xD1 skôr pomôže samostatný kolektor viac ako skapacitnenie, ako uvádza Maxx787 - kolektor zabráni fantómovým kolónam kvôli letcom cez 2-3 pruhy, kdežto rozšírenie tento problém nerieši ani neminimalizuje. A smer NR-BA postaviť samostatnú tiahlu rampu, o tom sa tu diskutuje už dlho :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 23:09
od ecce
Nemam s tym problem, aj ked skor mam pocit, ze v smere BA-NR je vacsim problemom kratky a nie uplne prehladny zjazd na R1

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 08:35
od Čavo
Zjazd na R1 nie je krátky. Odhadujem ho na 1,5 km. Prakticky od ČSPH, keďže pravý pruh končí odbočením na TT. ;-)
Ale najväčší problém je tam pretláčanie sa automobilov zo stredného a ľavého pruhu. Presne tých čo sa zaraďujú úplne na poslednú chvíľu a vytvárajú vlnu brzdenia. To isté aj z R1 na D1 (NR-BA)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 11:11
od Laco
suhlasim s tym ze ti co sa zaraduju na poslednu chvilu to cele dost komplikuju. mozno by bolo fajn rozsirit ten odbocovaci pruh na 2 (jeden do TT a druhy do NR) a pripajac smerom na NR podstatne predlzit, aspon na 1km (napriklad; teraz je to ledva 200m, aj to asi prehanam). extremne drahe by to nemalo byt a podstatne by sa zvysila plynulost a bezpecnost. prvych minimalne 500m by som oddelil od R1, aby sa dalo najskor zrychlit, dalsich 500m pripajanie. alebo fyzicky oddelit odbocovaci pruh BA->R1.

horsie je to v smere NR -> BA, najma kvoli priepletu na moste so smerom BA -> TT a samozrejme dost ostrej zakrute pripajaca na D1. v spicke to generuje zapchy, kedze take mnozstvo aut pri tak nizkej rychlosti jednoducho nestiha prejst. navyse staci par aut BA->TT a chaos je na svete + zaradovaci na poslednu chvilu. s tymto neviem co by sa dalo porobit. zeby oddelit odbocovaci pruh NR -> BA na samostatny novy most a obluk spravit aspon na 80km/h? to by bolo dost drahe.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 11:49
od Miro
Áno, smer NR->BA potrebuje samostatný tiahly most, aby sa neodbočovalo doprava o 270 stupňov ale doľava o 90 stupňov, niečo podobné ako na krížení D35 a D46 pri Olomouci pre smer Ostrava->Brno:
https://goo.gl/maps/KX8LRR4MxAR2
Tam dokonca zachovali aj pôvodnú vetvu na "štvorlístku" pre tých, čo zabudnú včas odbočiť.