Stránka 148 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 17:07
od arts
jasne ze to obmedzilo blatne , premna to bolo dobre ze tam bol lievik. :) a /pohodak/ nieje to statistika ale realita. Ked clovek chodi cely rok denne cca 40min a posledne dni 60+ tak je to jasna vec .

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 18:03
od Pascalwb
pohodak napísal:vyvodzovat taketo statistiky po 2 tyzdnoch pouzivania je hlupost, ja som si napr ziadny zasadny rozdiel smer BA nevsimol (ten najazd na dialnicu v blatnom smer BA fungoval uz roky predtym), akurat rano je senec ovela prazdnejsi...a tiez bolo jasne ze tato MUK pomoze hlavne poobednym kolonam v smere z BA do SC


Sme si odvykli. Kedze Blatne zavreli na konci prazdnin a auta staly v Senci cize DIalnica SC - BA bola prazdna.

Ale teraz je lievik az v BA cize zapcha zacina za Sencom a potom to ide 20-70km/h az to zastavi an zlatych. Tiez zalezi o akom case. Po 7 tam zapcha uz je.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 18:11
od Vlados
pre tých nechápavých treba uviesť, že predtým mala D1 pri/pred Blatnom len 2 pruhy a od Blatného neprichádzalo toľko vozidiel koľko by chodilo v treťom pruhu. ranná špička sa roztiahla a nedosahovala také peaky.
PK napísal:No Chamurapi asi bude treba riesit situaciu priamo v Bratislave...
Navrhoval by som to co sa teraz udialo pri Senci. Aby sa vsetci nemuseli trepat po jednej ceste cez Zlate Piesky, ale okruhom sa dostat k svojmu cielu v BA a tam len kratko zist.

súhlas, treba riešiť situáciu v priamo v meste, ale učite tomu nepomôže obchvat - tranzit je relatívne minimálne množstvo vozidiel. dnes sú všetky vstupy do centra od miest kde budú MÚK s D4 plné. kvázi najlepšie je na tom Bajkalská, čo však po otvorení R7 situáciu dramaticky zmení a kolóny sa budú ťahať na Prístavný most, D1 a R7. potom sa po hranicu BA odstane ešte väčšie množstvo vozidiel za jednotku času a cestná ciesť v meste to nezvládne. bude stáť celé mesto... aj električky mimo vyhradeného koridoru. až potom cez poľní pochopia, že samotné D4/R7 nič nezlepší.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 19:24
od pohodak
ale ved presne o tom hovorim, stupel bolo samotne blatne kvoli reko a tie 2 pruhy a uzavrety vyjazd na dialnicu boli 3 mesiace, to ze podaktori mate sklerozu alebo sa pripajate na dialnicu v senci nema nic spolocne s tym co sa na D1 deje

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 20:31
od KLEPETO
Ja myslím, že tu nám je všetkým jasné, že výstavba Blatného bol taký regulátor dopravy v smere na BA. Preto sa stálo na obchvate iba po Avion, respektíve po Zlaté. Teraz, keď sa to plynule valí do BA, tak to stojí už od Triblaviny, pri horšom počasí pomaly po Senec. Preto sa veľmi zabávam na tých nechápavých poznámkach na aplikácií Waze, že čo sa to zase deje, prečo sa stojí po Senec, veď Blatné už otvorili. :lol: No nedochádza im to. Nedávno som čítal aj vyjadrenie, že Triblavina by sa nemala dokončiť a otvoriť skôr než nebude urobené rozšírenie D1 a postavená križovatka s D4, lebo by to prinieslo na D1 ešte viac dopravy a to je v tejto dobe obmedzení, ktoré tam nastanú, dosť nežiadúce.
No nech je ako je, to Blatné síce privedie viac dopravy, ale je veľmi dobrým prínosom pre plynulosť jazdy a bezpečnosť na D1, keďže sa už netvoria stojace kolóny na zjazde na Senec a doprava sa v okolí Senca lepšie rozloží. Dokonca je to aj odľahčenie Senca. Ja som napr. Blatné (teda Senec-východ) využil na cestu z Bernolákova do Kaplnej, kedy som Senec obišiel po diaľnici.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2017 21:04
od Laky
Ak to takto pojde dalej, tak R7/D4 tak skoro nebude, takže minimalne 5 rokov sa nič nezmení. Jedine sa zhorší, kvoli "možnej výstavbe". Riešenie trosku pre okolite dedinky je vybudovat cestu 1+1 pod Ivankou okolo letiska, to by sa dalo relatívne rýchlo. Cesta tam tuším aj bola. Ale tu sa koncepčne nerieši nič. Zajtra bude veselo ako naozaj nasneží.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 09:28
od PK
Laky nasnezilo asi najhorsie ako mohlo a predstav si bolo to dnes v pohode. Som siel do BA v kritickom case 8:30 - 9:00 od Blatneho po D1, od Blatneho 3 pluhy, jeden v kazdom pruhu, inac konecne sa to naucili robit ako vo vyspelom svete, az po po Senec, 30km/h. Inac plynule, obchvat od Avionu plny, ale slo sa plynule. Ludia kvoli snehu neskakali na brzdy tak sa nevytvorili vlny, nehadzali sa z pruhu do pruhu, ale slo sa 30km/h. Vysledok, zapcha na obchvate sa presla asi o 30% skor ako zvycajne.
Pre obmedzovacov: Ak sa spriepustni nejake uzke hrdlo, tak vsetky kolony za tym su vzdy mensie ako tie co boli pred tymto uzkym hrdlom. To je fyzika. Ak teraz niekto pred BA stoji 15 minut tak ver tomu, ze predtym si tam rovnaky pocet ludi odstal pri Blatnom po 20 minut.
Urobit obmedzenia okolo BA je blbost, V tych zapchach budu stat kamiony z firiem co tahaju Sk, ludia co produkuju. Ak to bude zle pojdu inam. Je to zatinanie si sekery do vlastnej nohy.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 13:42
od cargobull

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 14:21
od Bager3
Z toho vyplyva ze ak by bolo premenlive znacenie od Blatneho az po BA a podla hustoty dopravy by sa od Blatneho znizovala rychlost (takto to funguje vo Wiedni) by bola doprava plynulejsia?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 14:32
od aquila
presne .. lebo napriklad pri tej 60 kmh je vyssia priepustnost ako pri 130 kmh ...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 15:25
od PK
Aquila toto je dost diskutabilne. Priepustnost sa ti s rychlostou zvysuje. Odstup sa standardne udava v sekundach, 2s su taky bezpecny standard. Je jedno ci pri 60, 80 ci 130. K tomuto odstupu musis pripocitat cas za ktory sa prejde dlzka auta. Pri 20km/h je to okolo 0,9s, pri 60km/h okolo 0,3s, pri 80km/h 0,22s a pri 130km/h 0,14s.
Toto je dovod vytvarania "bezdovodnych" zapch. Pri dosiahnuti istej max priepustnosti, kazde aj najmensie spomalenie sposobi spiralovite klesanie priepustnosti k nule a zastaveniu.
Celkovy cas prejdenia auta pri 130km/h je 2s odstup + 0,14s dlzka auta - 2,14s. To zodpoveda 1682 aut/h. Tolko aut vsak akoukolvek nizsou rychlostou za hodinu prejst nemoze s 2s odstupom. V tom momente ti premavka skolabuje a auta zastanu. Potom spredu odchadzaju rychlostou 1 auto za 4s, co je 900 aut/h.
Realny sweet spot je niekde okolo 80 - 100km/h.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 15:35
od aquila
Skusim najist ten graf ale ten sweatspot bol tusim 68 kmh. Kedy 2+2 mala najvacsiu teoreticku priepustnost. Ale to je idealny stav keby vsetky auta boli koordinivane, bez mysiciek a vyblikavania ;)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 20:23
od Pascalwb
PK napísal:Laky nasnezilo asi najhorsie ako mohlo a predstav si bolo to dnes v pohode. Som siel do BA v kritickom case 8:30 - 9:00 od Blatneho po D1, od Blatneho 3 pluhy, jeden v kazdom pruhu, inac konecne sa to naucili robit ako vo vyspelom svete, az po po Senec, 30km/h. Inac plynule, obchvat od Avionu plny, ale slo sa plynule. Ludia kvoli snehu neskakali na brzdy tak sa nevytvorili vlny, nehadzali sa z pruhu do pruhu, ale slo sa 30km/h. Vysledok, zapcha na obchvate sa presla asi o 30% skor ako zvycajne.
Pre obmedzovacov: Ak sa spriepustni nejake uzke hrdlo, tak vsetky kolony za tym su vzdy mensie ako tie co boli pred tymto uzkym hrdlom. To je fyzika. Ak teraz niekto pred BA stoji 15 minut tak ver tomu, ze predtym si tam rovnaky pocet ludi odstal pri Blatnom po 20 minut.
Urobit obmedzenia okolo BA je blbost, V tych zapchach budu stat kamiony z firiem co tahaju Sk, ludia co produkuju. Ak to bude zle pojdu inam. Je to zatinanie si sekery do vlastnej nohy.


TIez som sa cudoval, praveze dnes bola najmensia premavka z celeho tyzdna. Dokonca aj Vajnorska isla plynule. Neviem ci to bolo ze je stvrtok, alebo ludia este neprezuli alebo sa bali.

D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2017 20:51
od KN.SK
Tu 38648 čo robia, čo tam bude? Vďaka.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2017 21:01
od Rio13.zm
ak mozem tipnut, tak tam bude portalove znacenie, zrejme hlbia zaklady

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2017 23:41
od Vlados
presne

D1 Bratislava - Trnava; portálove značenie

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 21:01
od KN.SK
Až teraz??? Nešlo to skôr???

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 21:14
od Čumil
PK napísal:Aquila toto je dost diskutabilne. Priepustnost sa ti s rychlostou zvysuje. Odstup sa standardne udava v sekundach, 2s su taky bezpecny standard. Je jedno ci pri 60, 80 ci 130. K tomuto odstupu musis pripocitat cas za ktory sa prejde dlzka auta. Pri 20km/h je to okolo 0,9s, pri 60km/h okolo 0,3s, pri 80km/h 0,22s a pri 130km/h 0,14s.
Toto je dovod vytvarania "bezdovodnych" zapch. Pri dosiahnuti istej max priepustnosti, kazde aj najmensie spomalenie sposobi spiralovite klesanie priepustnosti k nule a zastaveniu.
Celkovy cas prejdenia auta pri 130km/h je 2s odstup + 0,14s dlzka auta - 2,14s. To zodpoveda 1682 aut/h. Tolko aut vsak akoukolvek nizsou rychlostou za hodinu prejst nemoze s 2s odstupom. V tom momente ti premavka skolabuje a auta zastanu. Potom spredu odchadzaju rychlostou 1 auto za 4s, co je 900 aut/h.
Realny sweet spot je niekde okolo 80 - 100km/h.


Tato uvaha sa mi javi dost podozrivo. Pokial viem, dlzka brzdnej drahy nie je linearne zavisla od rychlosti (neviem, ci je ta zavislost kvadraticka kubicka alebo dokonca exponencialna). V kazdom pripade, ak dve sekundy odstupu stacia pri 60km/h, pri 90 uz nie. Ak budeme pocitat s tym, ze odstupy su 2s + spominane drobne (nedostatocne) kompenzacie za rychlost, ideme cestou zvysovania rizika a zhorsovania nasledkov pripadnych buraciek.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 21:43
od Laco
velmi zjednodusene je to kvadraticka zavislost, ak sa neberu do uvahy zmensujuci sa aerodynamicky ci valivy odpor pocas brzdenia, ci ucinok brzd ktory je tiez zavisly na teplote kotucov.
to co pises o odstupe by malo zmysel, keby je natvrdo dana vzdialenost. vtedy by platilo co pises. pre 60km/h 2s = cca 33m, pre 90km/h 2s = 50m, pri 110km/h je to 61m, na D1 su znacky min. odstupu 70m. atd... tie 2 sekundy by mali stacit soferovi reagovat na situaciu pred nim a zacat brzdit, nie zastavit auto. pokial z nejakeho dovodu auto pred tebou zastane za 0s (napriklad to napali do padnuteho betonoveho mosta) tak to neubrzdis, to su 2s malo... to by ani chuck norris nedal :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 12:57
od expwy
Rio13.zm napísal:ak mozem tipnut, tak tam bude portalove znacenie, zrejme hlbia zaklady

A opäť typicky česko-slovensky pred začiatkom odbočovacieho pruhu a nie tak ako by to malo byť nad odbočovacím pruhom.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 13:16
od ullsus
Rozhovor s projektantom rozsirovania D1 skoda ze zamknuty...
https://ekonomika.sme.sk/c/20703354/d1- ... ml?ref=tab

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 14:57
od Vlados
expwy napísal:
Rio13.zm napísal:ak mozem tipnut, tak tam bude portalove znacenie, zrejme hlbia zaklady

A opäť typicky česko-slovensky pred začiatkom odbočovacieho pruhu a nie tak ako by to malo byť nad odbočovacím pruhom.

A čo sa proti tomu robí? nič :wink:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 16:25
od rado
ullsus napísal:Rozhovor s projektantom rozsirovania D1 skoda ze zamknuty...

Pridal som to do monitoringu
:arrow: viewtopic.php?f=35&t=23009

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 19:08
od reproduktor
PK napísal:Aquila toto je dost diskutabilne. Priepustnost sa ti s rychlostou zvysuje. Odstup sa standardne udava v sekundach, 2s su taky bezpecny standard. Je jedno ci pri 60, 80 ci 130. K tomuto odstupu musis pripocitat cas za ktory sa prejde dlzka auta. Pri 20km/h je to okolo 0,9s, pri 60km/h okolo 0,3s, pri 80km/h 0,22s a pri 130km/h 0,14s.
Toto je dovod vytvarania "bezdovodnych" zapch. Pri dosiahnuti istej max priepustnosti, kazde aj najmensie spomalenie sposobi spiralovite klesanie priepustnosti k nule a zastaveniu.
Celkovy cas prejdenia auta pri 130km/h je 2s odstup + 0,14s dlzka auta - 2,14s. To zodpoveda 1682 aut/h. Tolko aut vsak akoukolvek nizsou rychlostou za hodinu prejst nemoze s 2s odstupom. V tom momente ti premavka skolabuje a auta zastanu. Potom spredu odchadzaju rychlostou 1 auto za 4s, co je 900 aut/h.
Realny sweet spot je niekde okolo 80 - 100km/h.

aquila napísal:Skusim najist ten graf ale ten sweatspot bol tusim 68 kmh. Kedy 2+2 mala najvacsiu teoreticku priepustnost. Ale to je idealny stav keby vsetky auta boli koordinivane, bez mysiciek a vyblikavania ;)

Ja som vam ten graf spravil, aby ste sa nehadali :D
38653

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2017 20:00
od Maxx787
nadhera :-)