Stránka 149 z 184

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2017 16:34
od PK
Reproduktor, presne tak to je. Ak sa do pruhu kde plynule ide 1600 aut/h 100km/h zaradi jeden mysickar a sposobi, ze ten za nim musi pribrzdit, tak to sposobi retazovu reakciu, ze cela premavka zastane uplne.
Preto neexistuje nieco take ako ist plynule 40km/h v kolone na obchvate :)
Auta idu 100km/h, hustota stupa, az sa dosiahne maximalna priepustnost pri tej rychlosti a potom staci jeden podnet a vzdy sa to zosype na nulovu rychlost.
Co sa tyka brzdenia tak to je ina vec. Tam brzdna draha naozaj stupa kvadraticky s rychlostou. Presne pri tych 100km/h a 2s odstupe sa to lame. 2s pri 100km/h znamenaju 55,4m. Reakcny cas ocakavanej udalosti je okolo 0,7s, za ten cas prejde auto 19,4m, zostava 36m, co je zhruba brzdna draha pri 100km/h. T.j. pri 2s odstupe a nahlom zastaveni auta predomnou na nulu, co je prakticky nemozne, je stale sanca to ubrzdit.
To vsak neznamena, ze auta nemozu ist plynule s 2s odstupom aj pri vyssich rychlostiach.
Realne sa vsak jazdi aj s 1s odstupom pri 100km/h. Bezpecne to nie je, ale vysledok je, ze brzdna draha nema vplyv na priepustnost cesty.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2017 22:41
od Pascalwb
Ta situacia v BA je naozaj marna. Mozu robit aj 20 pruhov. Dnes zase zapcha uz od Blatneho a nikde nic.

PK: Preto sa mi zda, ze pravy pruh je v zapchach rychlejsi. Kamionisti neskacu plyn brzda a aspon sa to pomaly hybe.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 00:10
od laforez
Ja taktiez chodim v pravom v kolonach. Ale z mojho laickeho pohladu je to aj tym, ze pokial je na konci zips, tak tym ze v pravom su kamiony, tak je v nom menej vozidiel kedze kamiony su dlhsie a tym padom si skor “na rade” :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 11:02
od PK
Pascalwb:
Tuto marnu situaciu nam vyrabaju len nasi politici narocky, kvoli presadzovaniu zaujmov realitakov.
Co brani tomu aby sa na vsetkych vstupoch na D1 od Trnavy po Pristavny Most osadili semafory regulujuce pocet aut vstupujucich na D1?
Kym je premavka plynula mame priepustnost okolo 1600 aut/h na pruh, ked vznikne kolona je to 800 aut/h na pruh.
Ak by sme udrzali dialnicu plynulu tak by sa celkova priepustnost dialnice zvysila takmer dvojnasobne.
Namiesto celej kolony zdrzanej 20 minut na obchvate by sme mali cast aut zdrzanych par sekund az minut na vstupoch.
Toto ma napadlo uz pred rokmi a potom som zistil, ze sa to realne pouziva v USA. Napriklad dialnica 101 v okoli San Francisca. Dojdes na pripajac, tam je semafor, ktory sa meni s periodou asi 20 sekund. Caka tam v dvoch pruhoch zvycajne asi 4-6 aut.
Toto by u nas nepotrebovalo prakticky ziadne stavebne zasahy a zabezpecilo by, ze vieme existujucu infrastrukturu vyuzit na maximum.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 11:09
od laforez
Podobnym sposobom to je riesene na vstupe z D3 v Ziline - Strazove.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 11:11
od expwy
Áno táto metóda Ramp metering system je naozaj efektívna a funguje veľmi úspešne aj v Európe (Holandsko, Nemecko, GB apod.).

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 12:22
od MVO
V amerike to funguje, ale pri slovenskych vodicoch si to neviem predstavit. Asi keby bola so semaforom aj rampa, by to mohlo fungovat.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 13:00
od Čumil
Ale no, aj šomranie by malo mať svoje hranice. Podľa mojich skúseností sú semafory u nás rešpektované. A keby aj nie, namiesto rampy stačí v tomto prípade kamera.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2017 18:02
od Pascalwb
To by mohlo asi pomoct. Tiez som predcasom videl video kde boli rozobrarte tieto sposoby regulovania. Bolo by to zaujimave oskusat. Vsak technicky musia mat aktualny pocet aut zaznamenavany ked checkuju dialnicnu. TIez si myslim, ze semafory su unas celkom dodrziavane, ak neratam tych co idu na tesne zmenenu cervenu. Ked by som mal hodnotit podla dashcam videii tak v US to je dost horsie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 10:01
od PK
Este jeden trochu iny pohlad na to preco to funguje.
Ak vznikne v pruhu stojaca kolona, v kazdom pruhu sa pohyna vzdy len jedno prve auto a dokazu sa pohnut len 1 auto za 4-5 sekund co vytvara tych 800aut/h max.
Pri semaforoch na vstupoch je toto pohynanie rozdelene na vsetky vstupy na dialnicu. Cize ked mame napr. 5 vstupov, tak aj ked sa zo vsetkych pohynaju 1 auto za 5s, tak celkovo na dialnicu je to 1 auto/s. Takze ju dokazu bezpecne naplnit.
Co som videl v USA, tak pripajac je este pred semaforom vacsinou rozdeleny na 2 kratke pruhy, aby sa dokazali auta pohynat castejsie. Semafor zapina striedavo lavy a pravy. Takto sa priamo z toho privadzaca dokazu auta pripajat s periodou nie 5s, ale 2,5s a semafor ma vacsiu moznost regulovania.
Tuto je priklad tychto semaforov:
https://www.google.fr/maps/@37.4588242, ... 6656?hl=en

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 17:21
od juancarlos
Vedel by niekto pridať celý článok do monitoringu?

https://dennikn.sk/952132/pri-bratislav ... u/?ref=mpm

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 19:49
od mireceq

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 21:30
od Vlados
"Je od konca novembra k dispozícii šoférom ako prvá hotová súčasť projektu rozšírenia D1. Od tohto bodu až po Trnavu bude mať D1 šesť plnohodnotných pruhov, 3 pre každý smer."
Prečo novinárka neuvedie, že od Bratislavy bude potrebné rozšírenie zopakovať - pridať 4. jazdný pruh?

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 10:27
od juancarlos


Vďaka. Som si naivne myslel, že tam bude aspoň približný mesiac kedy začnú makať na MÚK D1xD4, (bo NDS, MinDop, koncesiónár hrajú zatiaľ štýl mŕtvych chrobákov), ale to by som asi veľa chcel.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2017 15:01
od plš

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2017 22:51
od Rojko
Vlados napísal:"Je od konca novembra k dispozícii šoférom ako prvá hotová súčasť projektu rozšírenia D1. Od tohto bodu až po Trnavu bude mať D1 šesť plnohodnotných pruhov, 3 pre každý smer."
Prečo novinárka neuvedie, že od Bratislavy bude potrebné rozšírenie zopakovať - pridať 4. jazdný pruh?


Kde tam chceš pridávať štvrtý pruh?
Veď to je jasné po križovatku Senec východ budu 4 + 4 pruhy a od križovatky Senec východ po Trnavu 3 + 3 pruhy.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2017 23:19
od mareks96
hej lenze blatne sa stavalo len 3+3 teda po krizovatkove vetvy sa bude znova rozsirovat

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2017 08:54
od sapphire
asi sa bude sa rozširovať len potiaľ, kde teraz začína CB povrch, čiže s tou časťou čo sa teraz dokončila sa nebude robiť už nič

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2017 20:59
od Pascalwb
trocha OT: Simulacia roznych krizovatiek v Cities skylines, celkom sranda, aj ked AI v tej hre je dost slaba. Toto vyzera ako D1xD4 https://youtu.be/yITr127KZtQ?t=5m30s

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 16:15
od Maxx787
mam tu hru ono AI je tam fakt niekedy divna, ale da sa zlepsit manazment pomocou modu, potom sa da prekreslovat odbocenia semafory nastavoat intervaly a tiez malovat pripajace odpajacie pruhy :-D ale aby ssom tam tie mody dostal by som to musel kupit co by ma stalo 30 € a to sa mi nechce dat :-D :-D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 22:23
od ullsus
Vie niekto ako je na tom ziadost o zmenu stavby pred dokoncenim na MUK Triblavina? Ja som nasiel najaktualnejsie len toto: http://vool.cz/pU2Ry
btw. maxx co je to za mod? :D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2017 14:51
od Maxx787
OT: trafic manager v1.10 tusim je taka novsia ale vyzaduje original hru zo steamu :-D da sa tam vsetko nastavovat intervaly semaforov, parkovacia politika, speed limity, radenie jazdnych pruhov atd. :-D :-D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 13:07
od Yoggy52
V Cities Skylines je mapka aj Bratislavy, len keby nahodou ste sa chceli pohrat :D

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 13:58
od Maxx787
da sa spravit mapka lubovolneho miesta na zemi v editore a cez mod s online mapami :-D na YT je navod :-D
inak ako to vyzera s triblavinou? stale sa caka na bogota? :-D

OT...D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2017 14:53
od KN.SK
:wink: ••• Godota. En attendant Godot.