D1 Studenec – Behárovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Tomas PO » 05. Feb 2013 20:06

som velmi zvedavy ci MUK bude na 130km/h
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod i15 » 05. Feb 2013 20:44

V smere na LE aj hej. V opacnom smere je medzi koncom dlheho pripajacieho pruhu od Beharoviec a koncom rozsirenia len asi 300m, takze tam bude pravdepodobne zbiehanie pruhov s obmedzenou rychlostou. Cize v priestore MUK 100-ka a od konca pripajacieho pruhu 80tka
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod svaco » 06. Feb 2013 12:43

Andrej napísal:Neviem, ci prebehol zrovna hladko, kedze obalky sa otvarali este v septembri, t.j. pred 4,5 mesiacom.

Lehota vystavby je 1,5 roka, takze dokoncenie pravdepodobne leto/jesen 2014.

Osobne to vidim na December 2014 a to este budeme radi.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod LubosG » 25. Feb 2013 15:15

http://www.ndsas.sk/aktuality-dobudovan ... 372s45262c

Dĺžka začínajúcej stavby je 760m, obsahuje mostný objekt, časť ľavého jazdného pásu s odbočovacím pruhom. To znamená, že presmerovanie premávky do jedného (pravého) jazdného pásu sa posunie z tohto miesta http://goo.gl/maps/1tYWo, kde končí momentálne štvorpruhová D1, niekde sem http://goo.gl/maps/8AHoX , pár desiatok metrov pred mostným objektom nad cestou do Pongrácoviec. Malo by to byť nejako takto, nie? Síce zlepšenie a zrýchlenie len o niekoľko sto metrov, necelý 1km, no pomôže aj to, hlavne vďaka tomu, že sa dobuduje MÚK Beharovce na komplet.

P.S. Neviem, či som aspoň približne trafil to miesto budúceho zbiehania sa štyroch pruhov do dvoch, meral som to pomocou toho nástroja na získanie, zmeranie trasy a nameral som tých cca 760m, tak hádam áno.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Tomas PO » 25. Feb 2013 17:10

Zhotoviteľom stavby je spoločnosť EUROVIA SK, a.s. s ktorou bola dňa 30.01.2013 podpísaná zmluva o dielo s termínom začiatku výstavby 14.03.2013.
Lehota vystavby 18 mesiacov, cize ukoncenie 14.9.2014.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod radmar » 25. Feb 2013 19:22

LubosG napísal:http://www.ndsas.sk/aktuality-dobudovanie-krizovatky-beharovce/44372s45262c

Dĺžka začínajúcej stavby je 760m, obsahuje mostný objekt, časť ľavého jazdného pásu s odbočovacím pruhom. To znamená, že presmerovanie premávky do jedného (pravého) jazdného pásu sa posunie z tohto miesta http://goo.gl/maps/1tYWo, kde končí momentálne štvorpruhová D1, niekde sem http://goo.gl/maps/8AHoX , pár desiatok metrov pred mostným objektom nad cestou do Pongrácoviec. Malo by to byť nejako takto, nie? Síce zlepšenie a zrýchlenie len o niekoľko sto metrov, necelý 1km, no pomôže aj to, hlavne vďaka tomu, že sa dobuduje MÚK Beharovce na komplet.

P.S. Neviem, či som aspoň približne trafil to miesto budúceho zbiehania sa štyroch pruhov do dvoch, meral som to pomocou toho nástroja na získanie, zmeranie trasy a nameral som tých cca 760m, tak hádam áno.


myslim, že to je presne za tym mostom na fotke. Tých pár metrov má 2 významy:
1/zrýchlenie dopravy, kde 60tka je asi kvôli blbemu vyjazdu hasičov
2/bez MUK sa nedá rozumne poriešiť dostavba 2 rury Braniska/ neviem si predstaviť pustenie dopravy cez kopec a neumožnenie napojenia na novú MUK.
radmar
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 15. Feb 2008 11:15

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod sergej » 14. Mar 2013 22:27

Detaily k obmedzeniam pocas dostavby krizovatky Beharovce vratane infografiky:
viewtopic.php?f=35&t=18019
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod i15 » 25. Mar 2013 17:22

Uz sa asi zacalo pracovat, videl som tam ten vysoky stroj na vrtanie pilot. A co sa tyka obmedzeni - 60tka smer Branisko je predlzena az po most, kde bude koncit rozsirenie na 2+2. Neviem aky to ma zmysel, ked rozsirenie sa bude robit v opacnom jazdnom pase, ale co uz.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod eucitizen » 25. Mar 2013 18:55

Stale si mylsim ze to mohli potiahnut az po tej estakade pred tunelom.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod JaNY » 26. Mar 2013 00:39

Nemyslim ze je dobre robyt zipsovanie a podobne veci tesne pred tunelom. Niekomu nevyjde manever a nehoda je potom skoro na najblbejsom mieste.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod eucitizen » 26. Mar 2013 01:18

Myslel som pred estakadou ktora je dost dlha a potom urcite by nechali este par metrov na druhom profile pre to zuzenie.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod i15 » 26. Mar 2013 08:41

JaNY pri 6000 vozidlach denne v jednom smere sa ziadne zipsovanie nedeje :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod JaNY » 26. Mar 2013 12:28

:D zabudol som na taky detail, ze na spisi bode este dlllho klud na dialnici( okrem snehovych kalamit).
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod jarino » 19. Feb 2014 21:43

Dopracovanie križovatky Behárovce: Oznámenie o začatí konania o zmene stavby pred jej dokončením
SO 101-00 Diaľnica D1 dochádza k prehĺbeniu trativodu do hĺbky 110 mm v km 8,600-9,200 a následná výmena podložia do hĺbky 800 mm v km 8,600-8,900 a úprave konštrukcie vozovky za dodržania celkovej hrúbky konštrukcie vozovky. Taktiež dochádza k výmene stredových oceľových zvodidiel za obojstranné betónové vľavo v smere staničenia v km 8,536-9,300
SO 204-00 Most na diaľnici ponad privádzač... zosúladenie projektovej dokumentácie so súčasne platnými STN EN normami, čo spôsobuje zvýšenie počtu pilót o jeden kus pre každú z opôr, bez zmeny dĺžky pilót
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod 110mat110 » 14. Okt 2019 09:59

Bol som si pojazdit 140km/h. Na dialnici sa vlastne nic nezmenilo. Nadalej som rychlejsi ako kamiony a pomalsi ako 90% osobakov. Jedine co je zvlastne je to ukoncenie 140tky. Znacka 130, hned za tym 110 a za krizovatkou 80 smerom na tunel.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod expwy » 15. Okt 2019 05:10

Klasika, Slovenská logika. Správne by tam malo byt 120-100-80. Rýchlosti v nepárnych desiatkach by sa na diaľnici nemali používať. Nižšie rýchlosti ako 80 by mali byt takisto neprípustné. Slovenská 60 v prejazdoch stredným deliacom pasom pri odklonení premávky do protismeru je takisto svetová rarita.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Vlados » 15. Okt 2019 08:43

Málo si vychovával :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod svaco » 15. Okt 2019 11:50

Išiel som po úseku vo štvrtok a piatok oboma smermi. Najme v piatok to bolo dosť husté a nemyslím si, že toto je ten správny úsek na skúšanie 140. Dúfam, že to cez zimu zmenia, pretože môže dôjsť k problémom, hlavne v exponované dni ako piatok, sobota a sviatky, keď sa presúva pol Slovenska a na ceste bude sneh a námraza. Najbližšie dušičky, bude veľmi záležať od počasia.

Z niektorých vodičov som mal v piatok dojem, že nevedia čítať a pomýlili si 140 so 160. Zjavne sa niektorí utrhli z reťaze, aj keď chápem, že ak niekto cestuje z BA cez celú repubiku tak naháňa každú sekundu, ale reálne ušetrí max 3 minúty
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 15. Okt 2019 15:36

Siel som po tej trase a co bolo neprijemne boli skokani z praveho do laveho. Z tym asi vela nespravime, pretoze dnesne priemerne downsizovane motory zrychlia zo 100 na 140 za desiatky sekund ak vobec.
Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod lostrail » 15. Okt 2019 15:51

S tym zvysenim rychlosti do 160 sa dalo pocitat, kedze napr. na R1 mnohi jazdia do 150 dnes.
Co sa tyka skokanov, ti naozaj predstavuju problem. Zvlastnu kategoriu maju najma taki, co sa tahaju za kamionom a az ked sa priblizi auto v lavom pruhu, tak sa mu tam este "rychlo" vytiahnu, lebo ved uz by ich zabilo pockat. Takto ich moze zabit, ze nepockaju.
Co sa tyka downsizingu, nie je uplna pravda, ze ide vo vseobecnosti o zdochnute motory. Downsizing znamena aj motor, ktory je mensi, ale dokaze dat krutak a vykon, ako kedysi len pomerne velke kubatury. Samozrejme, tam nemozeme radit nejake litrove trojhrnce na steroidoch, co daju spotenych 77 kW a na stredne velkom polo-SUV ledva sposobia zdvihnutie obocia, nie to este nejake zrychlenie. Na druhej strane, downsizeovane 1,4 turbobenziny s vykonom okolo 100 kW na hatchbacku nizsej strednej triedy sa spravaju zhruba porovnatelne s motormi 2.0-2.2 TDI kedysi. De facto ide o downsizing, ale pravda je, ze nie az tak brutalny a hlavne v Opeli uz minuly rok avizovali, ze taketo motory uz nebudu vyhovovat prisnejsim emisnym normam, cize uz ich tusim ani nemontuju, co teda neviem, ako je pri inych znackach/modeloch. O Mazde viem, ze sla cestou vysokeho kompresneho pomeru, cize vyssie kubatury, vyssi vykon a nizsie emisie (bez turba). Da sa vsak ocakavat, ze ani downsizing sa nevyhne vsetkym moznym kombinaciam "vylepseni". Vobec by som sa nedivil, keby som onedlho videl v ponuke mackopsa v podobe vysokeho kompresneho pomeru, maleho objemu, turba, priameho vstrekovania a variabilneho casovania ventilov. Zivotnost takeho motora je samozrejme na celkom inu debatu.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 15. Okt 2019 16:06

Mas pravdu, ja som skor pomyslel na tie 1.0 bez turba a podobne. Rovnako ako vsetky motory kde sa pozries na zrychlenie z 0 na 100 a tam su casy 14 -18s. V tejto kategorii asi 2.0 motor nenajdes.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod Nido » 15. Okt 2019 20:33

PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.


to mozno tak na okreskach s obmedzenou rychlostou, ak pojdem tu trasu nejakych skromnych 125 km/h po dialnici tak 20 minut usetris po zvyseni rychlosti na 150 km/h. 45 minut uz potrebujes ist 200 km/h.
Nido
návštevník
 
Príspevky: 20
Obrázky: 0
Založený: 04. Aug 2009 08:59

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod ondrejko_t » 16. Okt 2019 08:39

PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut, takze sa nejedna o 3 minuty.


Az tak nesuhlasim. cestou ZA - SN (cca. 180km) som na rozdiele 130km/h a 110km/h mal rozdiel nejakych 10-15min. dalsia vec je ze kedze nemame suvislu dialnicu a musis to kombinovat s okreskami, velku cast z toho, co ziskas na D stratis na semaforoch a dalsich vodicoch, ktory na 90tke idu 75.

Btw. zmena zo 130 na 140 je cisto kozmeticka vec, ktora nic nezmeni. ti, co chodili 100, pojdu 100. ti, co chodili 140 pojdu 140 a ti co sli 180 pojdu 180. takze sa max znizi vyska pokuty pre tych, co aj tuto rychlost prekrocia.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod PK » 16. Okt 2019 09:14

U mna rozdiel tempomatovych 120 a tempomatovych 153 (o 20) len na dialnici 250km, znamena usporu na trase zhruba Sered - Branisko 30 minut. Zbytok co mam po okreskach je asi 1h30, prekracovanim o 20 (to nerobim) sa zdvihne priemerka asi o 12km/h zo 70 na 82km/h, cize viem usetrit dalsich asi 15 minut. Spolu zhruba 45 minut.
To je uz celkom slusny cas. Najma prekracovanie po dialnici sa "oplati" ked dam cislo do tempomatu a ta uspora je v podstate "zadarmo", bezpecnost cesty rovnaka, nieco viac za palivo.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Studenec – Behárovce

Odoslaťod jozin z bazin » 16. Okt 2019 10:24

PK napísal:Prekracovanim rychlosti do 20km/h vies na trase 250km stratit/ziskat okolo 45 minut

To moze byt pravda, ale nieje az taka ruzova.

Priklad 1 (na dialnici, ako zakladnu rychlost pouzijem 125, nech sa to dobre pocita) :
v1 = 125 km/h => 2 hod
v2 = 145 km/h => 1:43:26 hod, teda uspora 16:34 min.

Priklad 2 (mimo obce) :
v1 = 90 km/h => 2:46:40 hod
v2 = 110 km/h => 2:16:21 hod, teda uspora 30:19 min.

Priklad 3 (kedy dosiahneme usporu 45 min ? ) :
v1 = 72 km/h => 3:28:20 hod
v2 = 92 km/h => 2:43:02 hod, teda uspora 45:18 min.

Cize usporu 45 min by si na 250 km trase dosiahol vtedy, ak by si priemernu rychlost 72 km/h zvysil na 92 km/h. Zdoraznujem, ze sa jedna o zvysenie priemernej rychlosti na celej trase, cize napr. v obci +20 a aj na Donovaloch +20, co je teoreticky mozne, ale nebezpecne voci ostatnym ucastnikom. Na dialnici je +20 menej nebezpecne, ale stale diskutabilne.

PS : len pre zaujimavost, ak by si chcel dosiahnut na vzdialenosti 250 km usporu 45 minut pri dialnicnej rychlosti, tak by si musel zvysit rychlost o 75 km/h, co uz je aj na dialnici nebezpecne.
v1 = 125 km/h => 2 hod
v2 = 200 km/h => 1:15 hod, teda uspora 45 min.
jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 470
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 47 hostí.