milan_KM napísal:Poviem ti, že je super, že sa ťa to netýka, len problém je, že je tu ďalších x milionov ľudí, ktorí tu cestu využívajú tiež. Keď ideš po širokej, prehľadnej a rovnej ceste tak hodíš tempomat a po chvíli proste pozornosť klesá. Z mojej hlavy to nie je.
Je to len jeden z mnoho argumentov, tento skôr odporúčací, takže by som sa ho moc nedržal. Dôležité sú objekty, ochranné pásma a pripomienky obcí, ako napísal jarino.
Jonathan napísal:Este poznamka. Dlhe rovne useky znizuju pozornost, zhorsuju odhad vzdialenosti a vytvaraju predpoklady na nehody.
Je aj nejaká štatistika, že D1 BA-TN, KE-PO resp. D2 majú vyššiu nehodovosť ako D3, R1, či D1 na Liptove? Ano, je záživnejšie nastaviť tempomat 130 na R1, než ísť 150 na D1, no argument "unudenia" nie je podla mna na mieste. A na vašu nižšiu nepozornosť mam navrh - zvýšená MPR, čo samozrejme, "záživnejšie trasovanie" automaticky zamedzuje.
A Jonathan k tej poznamke. Vymenoval si tri faktory, z toho druhý by si mi mohol vysvetliť (ako rovina oproti zakrute zhoršuje odhad vzdialenosti)? a tretí je to isté, čo prvý.