Stránka 83 z 86

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2015 23:32
od jarino
Nechápem. Diskusia ohľadom trasovania tohto úseku je zbytočná, stačí vidieť mapu. Diaľnica ide územím medzi Váhom a Krpelianskym kanálom a týmito je hlavne limitovaná. Zároveň je to územie najmenej zastavané. Popri nej ide VVN, viď: gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=28005 Obchádza ako tak vodný zdroj, ložiská materiálu pri Váhu, aj keď VHS si ich spravil viac, ochranné pásma a pod.
Preložiť VVN znamená zbytočne vyhodiť peniaze. Ďalej ide o to, kde to preložiť. Toto nie je púšť Gobi...
K vodným zdrojom sa nejdem ani vyjadrovať.
Jazero(ani neviem o akom je reč)... čo s ním? zasypať ho? Však tu bol nedostatok materiálu do násypov. Teda materiálu je dosť, ale nie legálneho. Preto to VHS riešil ako riešil.
Čo sa týka Krpelianskeho kanála...to ako čo s ním? Vypustiť, zbúrať? S tým sa nedá pohnúť, pokým je v prevádzke.
Jediné predĺženie je v úseku za obcou Turany. Dalo sa teoreticky prejsť ponad Váh a ísť rovnobežne s železničnou traťou, lenže to by chcelo dlhý most v Turanoch, dosť veľké problémy s obcou, za Turanmi sú tiež vodné zdroje a mnoho kompenzačných opatrení. Takto je to riešené efektnejšie podľa mňa poza dedinu s krásnymi výhľadmi na Malú Fatru, ktoré limituje PHS a všetci sú šťastní...
Šťastie, že neprešla varianta trasovania južne od obce Sučany myslím že aj s nejakým tunelom. To by už vôbec priamka nebola

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 08:18
od Jonathan
PK napísal:Dialnice sa beru ako nadradena infrastruktura.


Rovnako vedenie 2x400 kV patri k nadradenej energetickej infrastukture. Ktora z tychto nadradenych infrastuktur sa ma prisposobovat? Dialnicu vyuziva 20000 ludi kazdy den, elektrinu v okoli niekolko sto tisic + firmy. Ja si myslim, ze vedenie je dolezitejsie, vplyv na HDP je vyssi a rovnako ako pre dialnicu aj pre vedenie VVN platia predpisy. A uz vobec sa mi nechce vypocitavat, o kolko sa zvysia straty vo vedeni pri predlzeni trasy, ci nahodou nie su vyssie ako straty benzinu. Pri konflikte infrastuktur sa musi prisposobit ta, ktora sa prisposobi jednoduchsie.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 13:47
od Pacho
poprosim ANDi ho a PK, keď sa nerozumeju veciam, ako je trasovanie dialnic, nech tu zbytočne nespamuju, a nevytvárajú bezduché debaty, o svojich pocitoch a chorých výmysloch. Mam rád takýchto "odborníkov" projektantov čo projektujú s prstom na mape. Podotýkam, že nie som projektant, ale neznášam takýchto trtkov, čo si myslia, že sú najmúdrejši na svete, a pritom sa nerozmeju vôbec problematike, Ďakujem za pochopenie. Ospravedlňujem sa za OT, ale mi to nedalo.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 14:54
od medima
Prečo sa Pacho, Hybský zbojník z Hybe, z Liptova, zapája do diskusie o diaľničnom úseku na Turci? :D

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 15:04
od zoom
Pacho napísal:poprosim ANDi ho a PK, keď sa nerozumeju veciam, ako je trasovanie dialnic, nech tu zbytočne nespamuju, a nevytvárajú bezduché debaty, o svojich pocitoch a chorých výmysloch. Mam rád takýchto "odborníkov" projektantov čo projektujú s prstom na mape. Podotýkam, že nie som projektant, ale neznášam takýchto trtkov, čo si myslia, že sú najmúdrejši na svete, a pritom sa nerozmeju vôbec problematike, Ďakujem za pochopenie. Ospravedlňujem sa za OT, ale mi to nedalo.

Ty si tomu musel dať krčmový nádych? Odborníka a najmudrejšieho tu zo seba nik nerobí, padli obyčajne navrhy a dotazy. Ano, niekomu vadi, že na SVK sa už roky neprojektujú dialnice s navrhovou 150 napr. a ide sa iba smerom nadol, pričom niekotré dialnice ani dialnicami nie sú. Tak nechaj emocie stranou, neuražaj, ved aj tak tu je odborníkov na danú problematiku iba zopár.

Btw. zachvilu su tu Vianoce, tak treba byť k sebe milí. :D

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 15:13
od Pacho
pacho Hybský zbojník, "napísať prečo sa zapájať do diskusie" : . Jeden čas tu bol tiež taký expert, čo kreslil s prstom na mape dialnicu cez Strečno, krížom cez železničné tunely, a podobne. Ja považujem toto forúm, v celku na slušnej úrovni, hlavne po odbornej stránke. Je tu dosť prispievateľov, čo o danej problematike vedia celkom zaujímavo písať. Zasa si vážim tiež našich "spravodajcov" čo nám prinášajú čerstvé fotky z nových úsekov ( za všetkých menujem napr. Hruša, porosím, aby sa ostatní neurazili) . Bohu žiaľ vždy sa nájde niekoľko "expertov", ja vravím múdrejši ako rádio, čo túto odbornú úroveň úplne degradujú. Zhruba pred dvoma rokmi som sa rozhodol neprispievať na toto fórum po niekoľkých príspevkoch od DRx,.Ale toto projektovanie s prstom na mape, ma zasa bohu žiaľ vyprovokovalo. Ešte raz sa ospravedlňujem za OT, ale dúfam, že stačilo na vysvetlenie. Zasa sa tíško zdekujem, a nebudem zasahovať do tohto veľmi zaujímavého fóra. Ešte raz sorry.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 15:33
od FANUSIK
Pacho musim s Tebou suhlasiť.. :wink: ..Nie som odbornik na budovanie D/RC ani dopr. infraštruktury , ale svoj nazor, prispevok do diskusie , postreh a nejaku tu cerstvu info a fotečku možem pridať ....Je pravda že skutočnych odbornikov je tu asi len zopar ale my obyčajni prispievatelia tiež platime dane ..., cestujeme , vyuzivame naše cesty a dialnice a zaujimame sa o diane v danom regione... :)

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 15:34
od Vlados
Jonathan napísal:Rovnako vedenie 2x400 kV patri k nadradenej energetickej infrastukture. Ktora z tychto nadradenych infrastuktur sa ma prisposobovat? Dialnicu vyuziva 20000 ludi kazdy den, elektrinu v okoli niekolko sto tisic + firmy. Ja si myslim, ze vedenie je dolezitejsie, vplyv na HDP je vyssi a rovnako ako pre dialnicu aj pre vedenie VVN platia predpisy. A uz vobec sa mi nechce vypocitavat, o kolko sa zvysia straty vo vedeni pri predlzeni trasy, ci nahodou nie su vyssie ako straty benzinu. Pri konflikte infrastuktur sa musi prisposobit ta, ktora sa prisposobi jednoduchsie.

To 400 kV vedenie uzatvára západný ring + slúži k medzinárodnej výmene, zásobuje milión obyvateľov a firmy no neznamená to že nie je preložiteľné. Toto vedenie D1 iba križuje v km 219,5. V blizkosti MÚK je dvadsaťdvojka...

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 17:08
od Jonathan
Vsetko je prelozitelne, len ci to stoji za to. Druha vec. Krizuje ho iba raz, ale od Lipovca az po Klacany ide v suvehu s dialnicou. Dialnica je v ochrannom pasme, co tiez nie je optimalne trasovanie. Ochranne pasmo je 25m. Na tomto videu v case 1:28 je to pekne vidiet. Od krajneho vodica, by malo byt na sirku dialnice volno a az potom zacinat dialnica.

https://www.youtube.com/watch?v=APkj16SyZ4E

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 17:50
od jarino
Ja na celkovej situácii stavby mám pri elektrickom vedení popri diaľnici uvedené 2x400kV

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 19:29
od zoom
Dám do do správneho threadu.
jarino napísal:
zoom napísal:
Andrej napísal:Nerozumiem, preco bolo nutne cely usek viest na vysokom nasype a takmer suvisle s PHS na oboch stranach. Niektore useky dialnicnej siete projektujeme, ako keby sme boli Svajciarsko.
Suhlasim, už sa s tým fakt preháňa a Dubná skala - Turany detto.
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=256&image_id=31281

Čo som zachytil, tak na úseku Dubná Skala - Turany je zo strany obcí snaha presadiť dodatočné dobudovanie ďalších PHS-iek.
Dám do spravneho threadu a zo strany ktorých obcí?
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=128409059&postcount=10986
Mam dve otázky - 1. PHS vedená nalavo v smere do RK je naozaj nutná? (za tým 1 MO z picu) Dialnica je nižšie položená než časť obce vlavo, je medzi nou rieka, stromy a pomerne veľká vzialenosť. 2. Tá dvojitá PHS pozdlž najprv dialnice a potom aj železnici je tiež nevyhnutná?

A PHS na MO ponad železnicu fakt nerozumiem. Nevedel som, že aj pri priemyslených parkoch sa budujú (mimochodom, tie su tiež podstatne vzdialené.)

Dajte niekto iný uhol pohľadu..

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2015 13:56
od jarino
Stanovisko Lipovca by som musel pohľadať, zrejme im vadí tá "diera" medzi PHS-kami na ľavej strane, v prípade Turian viem zatiaľ aspoň o sťažnostiach obyvateľov, ktoré boli spomenuté aj na zasadnutiach obce, že bolo by dobré PHS-ku predĺžiť - otázka je, či sa jedná o tú naľavo, vtedy sa sťažujú obyvatelia obytnej časti alebo ide o tú napravo a vtedy sa sťažujú chatári.
To ale neznamená, že pribudnú PHS-ky.
Inak Turany čo dali pokuty v hodnote 100 tisíc euro VHS za nelegálne ťaženie štrkopieskov, tak zrejme dostanú tých 50% ako ostatní veritelia.
Iný uhol pohľadu:
1. Teraz neviem ktorú PHS myslíš, ale ak to je tá krátka tesne pred tými dvomi mostami v cca strede fotky, tak za ňou žijú rómsky spoluobčania. Jeden alebo dva domy. Ďalšie asi dva domy boli zbúrané.
2. PHS pozdĺž železnice bola do projektu pridaná až na podnet občanov obce Sučany možno už aj počas výstavby/bližšie si nepamätám/. Dokonca myslím, že mala byť dlhšia, ale sú tam rampy a PHS-ka by údajne zabraňovala výhľadu. V podstate využili výstavbu diaľnice v blízkosti a podarilo sa im nejako to pretlačiť.
Diaľnica je o čosi vyššie ako všetko v okolí. Zrejme PHS pozdĺž železnice by musela byť vyššia/?/, aby to malo svoj efekt. Taktiež vedľa diaľnice vedie chodník od centra obce aj železničnej stanice do obytných častí za Váhom a Krpelianskym kanálom. PHS-ka tak v podstate zabraňuje situácii, žeby sa tam z chodníka na diaľnicu hocikto dostal, v prvom rade by musel mať kľúčik, keďže by to malo byť zamknuté z vonkajšej strany.

Žiadna PHS nie je ani na jednom moste ponad železnicu. Je to ochrana proti vtákom po oboch stranách. Je to v podstate natiahnuté pletivo na ktorom sú pripnuté obdĺžnikové terčíky bielej alebo čiernej farby. Údajne to núti vtáctvo vyletieť vyššie. Podobné ochrany by mali byť aj na stavbe Budimír - Bidovce.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2015 14:08
od Pacho
Osobne sa mi PHS vôbec nepáčia, potom človek fakticky ide po dialnici, ako keby išiel v tunely, vôbec nevníma okolie. Nedávno som absolvoval cestu do Studgardu a späť ako spolujazdec, tak som mal možnosť vnímať viac okolie. Fakticky celá cesta je lemovana buď PHS, alebo zemné valy, čiže, až na pár úsekov, bez výhľadu. Z hľadiska bezpečnosti sa mi javia tie zemné valy, účinnejšie, v prípade ak auto vybehne z dialnice, tak fakticky vbehne do protikopca, čo je určite lepšie, ako ho oplieskať o zvodidlá.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2015 19:15
od PK
Pacho raz a navzdy si zapamataj jedno, clovek nemusi byt sefkuchar aby vedel, ze jedlo nechuti dobre. Nemusim mat vysoku skolu dopravnu aby som vedel, ze nieco pri stavbe dialnic a ciest nie je v poriadku. Nemusim vediet ako sa trasuju dialnice a co vsetko na to vplyva, ale viem nakoniec, ze ten vysledok stoji za figu. A na ten vysledok budu pozerat ludia aj o desiatky rokov a krutit hlavami. Nepresvedcis ma o opaku, zober si napriklad R1+R2 a pozri o kolko predlzi cestu BA - KE. Toto je nadradena infastruktura ala Slovensko.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2015 20:46
od milan_KM
PK, máš pravdu, všetko sa dá. Ale za cenu slovensky nenávidených tunelov, poväčšine niekolko desiatok km dlhých. Ale to by si určite nechcel, dufam :lol:

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2015 21:47
od PK
Pred asi osmimi rokmi som tu pisal o tuneloch. Vtedy som absolvoval cestu do Talianska do Pisy autom a s deckami som pocital po ceste tunely, celkovo v Rakusku a Taliansku ich bolo na tej ceste 96. To je na useku 1100km. V tuneloch ziadne obmedzenia ako u nas, slo sa tam pekne 140. Vtedy som tuto na forum napisal, ze vsetkych ktori zodpovedaju za vystavbu dialnic na Sk popretahovat tymi tunelmi za ... tam a naspat. Mozno si spomeniete aka bola vtedy situacia s tunelmi na Slovensku. Visnove v nedohladne... Kludne by to mohlo byt takto aj u nas. Ak ide dialnica stylom tunel, most, tunel, most tak vplyv na krajinu je uplne minimalny, ani sa nevie, ze tam ta dialnica existuje. A investicia naviac sa vrati v podobe usetreneho paliva a rychlejsej dopravy po kratsich trasach.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2015 22:31
od Pacho
PK počkať počkať, nepleť hrušky s jablkami. Na úvod, keď si prečítaš moje príspevky konkrétne na DS-TU, tiež som sa prikláňal k názoru, že je dosť odfušovaná.... Je jasné, že nemusíš byť kuchár, aby si vedel posúdiť, či je polievka dobre uvarená, či nie je presolená....., ale ty sa ideš hádať o tom, že tá hovädzia polievka mala byť uvarená zo sliepok, tak za to by Ťa ten kuchár rovno hnal kade ľahšie. Ja by som tiež bol najradšej, keby sme mali dialnice tunel-most-tunel.... no len tu nie je problém, že to projektant, zle naprojektoval, alebo, že to stavbár zle postavil, ako sa to snažiš vykresliť, ale problém je v zadávateľovy. To ako keby si si kúpil trabnta, a potom sa ideš rozčulovať, že to má len dvoje dverí, že to ma malý kufor, že to hrozne hučí..... tak to si si mal potom rovno kúpiť mercedesa, a nemusel by si sa rozčulovať.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 17:11
od michael89
Ale nezachádza to už potom tak trochu ad absurdum? Ak teda vyrátame, že sa kvôli pár oblúkom spotrebujú milióny eur ročne na palive, nemohli by sme rovnako vyrátať, koľko by sa ušetrilo, keby všetci z áut presadli do vlaku / keby sa propagovalo zdieľané jazdenie a jeden voz by využili traja-štyria / koľko by sa ušetrilo, keby kamióny jazdili v noci a cez deň by bola plynulejšia premávka / atď. atď.
Podľa mňa už takéto debaty presahujú rozumnú medzu, pretože si každý dosadí to, čo mu je vhodné.

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 19:20
od Geco
PK napísal:Pred asi osmimi rokmi som tu pisal o tuneloch. Vtedy som absolvoval cestu do Talianska do Pisy autom a s deckami som pocital po ceste tunely, celkovo v Rakusku a Taliansku ich bolo na tej ceste 96. To je na useku 1100km. V tuneloch ziadne obmedzenia ako u nas, slo sa tam pekne 140. Vtedy som tuto na forum napisal, ze vsetkych ktori zodpovedaju za vystavbu dialnic na Sk popretahovat tymi tunelmi za ... tam a naspat. Mozno si spomeniete aka bola vtedy situacia s tunelmi na Slovensku. Visnove v nedohladne... Kludne by to mohlo byt takto aj u nas. Ak ide dialnica stylom tunel, most, tunel, most tak vplyv na krajinu je uplne minimalny, ani sa nevie, ze tam ta dialnica existuje. A investicia naviac sa vrati v podobe usetreneho paliva a rychlejsej dopravy po kratsich trasach.


Nezabudat ze tunel ma aj nevyhody, hlavne vyzaduje podstatne vyssiu sustredenost. Neviem si predstavit ist 100km len v tuneli napr. Pri zrazke je vacsia pravdepodobnost umrtia, urazov. Tunel vyzaduje kopec udrzby, systemy riadenia dopravy...

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 19:45
od maher
ale zimná údržba je výrazne lacnejšia

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 17:30
od Mayllo
Odpočívadlo Turčianska Štiavnička otvorené od dnes presne 4 mesiace po otvorení úseku
gallery/image_page.php?album_id=168&image_id=31597

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 10:22
od Rasto
A sú prevádzkované aj budovy, alebo ešte nie?

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 19:45
od Mayllo
zatial iba wc funguju a bufet je zatvorený

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 10:43
od LubosG
Mayllo, aj si vyskúšal to moderné WC, podlaha hreje, hudba hrá? :)

Re: D1 Dubná Skala - Turany

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 17:23
od Mayllo
nie nebol som dnu