D1 Jánovce - Jablonov + privádzač Spišská Nová Ves - Levoča

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2008 13:20

joe, termin realizacie je napisany iba na stranke NDS, to znamena, ze to v ziadnom pripade nemozes brat vazne :)
Ci sa zacne stavat tento rok, je otazne, vsetko zavisi od toho, ako dopadne tender na 1. balik, v ktorom je tento usek zaradeny. Doba vystavby je min. 2 roky, hlavne kvoli narocnym mostom a tunelu Sibenik, ale myslim, ze ak nebudu problemy, je realne ho sprejazdnit este pred volbami 2010 :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 10. Jan 2008 13:24

joe1024 napísal:
Andrej napísal:Usek by mal stat takmer 11 mld Sk bez DPH. Realizacia medzi 11/2008 a 06/2013

To chcu akoze stavat 5 rokov ?!? To snad nie.
Nakoniec sa clovek do PP nedostane z KE po dialnici ani o 10 rokov :roll:

Mate niekto nejake novsie info, ci to teda vobec je pripravene a zacne sa stavat toho roku ?
Co sa vlastne da zacat robit v novembri ? Ved to zostava poslednych par tyzdnov na zemne prace (ak teda vobec).

Pripajam sa inak k tym, ktori prechod cez Levocu povazuju za utrpenie a mrzi ma, ze to bude jeden z poslednych usekov D1ky.

Ja ti ako nováčikovi poradím - nereaguj na vyše rok staré príspevky. Sú v drvivej väčšine neaktuálne. Toto boli termíny, keď sa neuvažovalo o PPP.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:29

Andrej napísal:joe, termin realizacie je napisany iba na stranke NDS, to znamena, ze to v ziadnom pripade nemozes brat vazne :)
Ci sa zacne stavat tento rok, je otazne, vsetko zavisi od toho, ako dopadne tender na 1. balik, v ktorom je tento usek zaradeny. Doba vystavby je min. 2 roky, hlavne kvoli narocnym mostom a tunelu Sibenik, ale myslim, ze ak nebudu problemy, je realne ho sprejazdnit este pred volbami 2010 :)


Šibeník bude za rok prerazený a za druhý kompletne dokončený. Reálne za 1,5 roka a nie je tu čo robiť. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 10. Jan 2008 13:31

No pokial to je naozaj cez PPP, tak tu je o dost vyssia sanca, ze to coskoro bude. Inak by to trvalo, ako ostatne aj vsetko doteraz doteraz, dalsich 10 rokov.

Ten tunel tam ma len cosi okolo 600 m, vsak ? Ako dlho trva prerazenie takejto dlzky ? Dufam, ze to pri tej dlzke prebiju uz v oboch pruhoch, nie ako Branisko :o

Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov. Resp. kolko ludi (radovo) zvykne byt na stavbe zainteresovanych na takomto useku ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2008 13:33

Dialniciar napísal:Šibeník bude za rok prerazený a za druhý kompletne dokončený. Reálne za 1,5 roka a nie je tu čo robiť. :wink:

Nebol by som si taky isty. Predpokladaju sa zle podmienky na razenie, tusim nieco podobne ako Sitina. Ale bodaj by si mal pravdu :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:35

joe1024 napísal:No pokial to je naozaj cez PPP, tak tu je o dost vyssia sanca, ze to coskoro bude. Inak by to trvalo, ako ostatne aj vsetko doteraz doteraz, dalsich 10 rokov.

Ten tunel tam ma len cosi okolo 600 m, vsak ? Ako dlho trva prerazenie takejto dlzky ? Dufam, ze to pri tej dlzke prebiju uz v oboch pruhoch, nie ako Branisko :o

Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov. Resp. kolko ludi (radovo) zvykne byt na stavbe zainteresovanych na takomto useku ?


- ak to bude stavať štát, nebolo by to ani do r. 2015 :roll:
- tunel sa dá preraziť bez problémov do roka, MDPT stanovilo, že všetky tunely do 2 km sa stavajú automaticky na 2 rúry, ak to bude cez PPP bolo by to automaticky na 2 rúry
- naraz sa rozostavjú jednotlivé časti úseku, začína sa však zemnými prácami a v mostoch a estakádach sa postupuje podľa toho, aký je prístupný terén

Diaľnice dnes stavia priamo asi 20.000 ľudí, tak si prerátaj priemer jedného úseku. Ale odhaduje sa, že až príde PPP stavať 100-200 km R/RC, zamestnajú tu a privedú si cca. 4.000 ľudí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 10. Jan 2008 13:35

Sergej : To chapem, len som uz chcel mat nejake nove info, lebo na tomto useku ako keby zdochol pes. Teraz uz aspon viem, ze sa caka na tender a ze to teda nestoji kdesi v sufliku.

Dialniciar : Si rychly :D Stihol si odpovedat na moju otazku o tuneli nez som ju ja stihol odoslat :D
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:36

joe1024 napísal:Dialniciar : Si rychly :D Stihol si odpovedat na moju otazku o tuneli nez som ju ja stihol odoslat :D


Tak už ju tu máš 2x. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2008 13:36

joe1024 napísal:Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov.

Pri kazdej stavbe sa robia mosty v podstate naraz. A na tejto stavbe bude zaroven aj zatial najvyssi most na nasej dialnicnej sieti. + vo vizualizacii sa to vobec nespomina, ale zaroven je tu aj plno hlbokych zarezov, casto aj cez 20 m. Taktiez velke odpocivadlo, pridavne stupacie pruhy... nebude to lahky usek 8)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:42

Andrej napísal:
joe1024 napísal:Prave som pozeral, ze tam je az 16 mostov. Ako sa to prakticky riesi ? Zjavne sa musi stavat paralelne niekolko mostov naraz, asi nedaju 1 most kazdych 4-6 tyzdnov.

Pri kazdej stavbe sa robia mosty v podstate naraz. A na tejto stavbe bude zaroven aj zatial najvyssi most na nasej dialnicnej sieti. + vo vizualizacii sa to vobec nespomina, ale zaroven je tu aj plno hlbokych zarezov, casto aj cez 20 m. Taktiez velke odpocivadlo, pridavne stupacie pruhy... nebude to lahky usek 8)


A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2008 13:43

Ja len pripomínam, že štát chcel tento úsek stavať na 1/2 profil práve pre svoju náročnosť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2008 13:57

Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo. :wink:

Hm, konkretne ktore objekty sa budu musiet stavat pomocou vrtulnika? Most ponad Spissky Hrhov?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sorgo » 10. Jan 2008 14:28

Sergej napísal:Ja ti ako nováčikovi poradím - nereaguj na vyše rok staré príspevky. Sú v drvivej väčšine neaktuálne. Toto boli termíny, keď sa neuvažovalo o PPP.


Ja by som posunul lehotu z rok na mesiac :) vsak furt menia parametre, trasovania... tak terminy popritom su nic
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 10. Jan 2008 18:40

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo. :wink:

Hm, konkretne ktore objekty sa budu musiet stavat pomocou vrtulnika? Most ponad Spissky Hrhov?


ako sa vlastne bude stavat taky vysoky most, ktory vedie krizom cez I/18... nebudu nejake vyraznejsie obmedzenia?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 22:09

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:A práve preto sa k niektorým mostným objektom budú musieť najprv spraviť prístupové cestičky. Inak na tomto úseku sa bude stavať s pomocou vrtuľníka, podobne ako aj medzi ZA a RK. To Slovensko ešte nezažilo. :wink:

Hm, konkretne ktore objekty sa budu musiet stavat pomocou vrtulnika? Most ponad Spissky Hrhov?


Ja som v obraze, že 2 zárezy, resp. úseky, kde sa bude transportovať stavebný materiál letecky + výstavba min. 1 nadúrovňového telesa.

A medzi ZA a RK sa vrtuľník použije na viacerých miestach.

Vrtuľník sa použil aj v hornatých oblastiach na A1 v Chorvátsku medzi Splitom a Dubrovnikom, lebo tam ani neexistoval žiadny prístup a nechceli tam ťažkú techniku kvôli ŽP. Taktiež sa použil opakovane v Grécku pri výstavbe Egnatia Odos a atď. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 11. Jan 2008 23:22

U nas sa moze stavat na sukromnom pozemku a oni budu brat ohlad na ZP ? To sa mi velmi nechce verit.

Nebude to skor tak, ze to bude nakoniec lacnejsie aj s tym vrtulnikom ? Ved jedna hodina vrtulnika (cena) je porovnatelna s hodinou niekolkych strojov, ci nie ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 23:25

joe1024 napísal:U nas sa moze stavat na sukromnom pozemku a oni budu brat ohlad na ZP ? To sa mi velmi nechce verit.

Nebude to skor tak, ze to bude nakoniec lacnejsie aj s tym vrtulnikom ? Ved jedna hodina vrtulnika (cena) je porovnatelna s hodinou niekolkych strojov, ci nie ?


Oni budú brať ohľad na to, aby mali čo najnižšie náklady pri výstavbe+údržbe a keď vyhodnotia, že bude lepšie mať krátky tunel + estakádu, bude to tak. A pritlačia na vládu. Rozhoduje PPP, nie vláda, od tej chvíle, čo vláda dáva na diaľnice málo peňazí. Teraz, keď budú konzorciá chcieť, pretlačia si množstvo vecí. :wink:

Lenže bez vrtuľníka sa na mnohých miestach stavať dať jednoducho nebude. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 11. Jan 2008 23:31

No ved to je len dobre, ze to tak je (i ked este uvidime, ake bude nakoniec myto). Stat sa nemusi velmi starat o efektivitu, kedze ma z dani pravidelny prijem. Firma ked nieco pokasle, tak si to vyzerie do dna.

Ciste hypoteticky - tam , kde je stazeny pristup - ako by sa postupovalo bez vrtulnika ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 23:37

joe1024 napísal:No ved to je len dobre, ze to tak je (i ked este uvidime, ake bude nakoniec myto). Stat sa nemusi velmi starat o efektivitu, kedze ma z dani pravidelny prijem. Firma ked nieco pokasle, tak si to vyzerie do dna.

Ciste hypoteticky - tam , kde je stazeny pristup - ako by sa postupovalo bez vrtulnika ?


Firma zváži riziká a všetko bude v splátkach. Aj keby firma predražila vlastné práce o miliardu-dve, zarobí ďalšie desiatky. Akurát za 25 rokov. Ale zarobí. :idea:

Toto sú firmy ako VINCI, ktorá mala obrat za r. 2007 cez 800 mld. SKK, čo je viac ako dva rozpočty Slovenska. :wink: A tie konzorciá ako celky majú celé násobky rozpočtov Slovenska. To je trošku iná sila. :wink:

No a k tomu prístupu. Pozri to je ako výstavba II/??? (nespomeniem si) Orava-Kysuce, ktorá niektoré mosty má ako posledné, lebo treba prístup a v lesoch a horách to ide ťažko: pre tatrovku a ťažké bagre treba fakt lepšiu cestu, lesnú, ale cestu bez stromov. A aj potom je ťažká manévrovateľnosť, takže veľké kusy pilierov, betónových stĺpov, výstuže, preprava betónu atď. sa bude dať najefektívnejšie robiť len vrtuľníkom. A len tak mimochodom, toto sú konzorciá rad radom všetky majú vlastné vrtuľníky, vlastné firmy, pre nich je to "maličkosť". :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 11. Jan 2008 23:58

800 mld ? :-)
Heh, tam sa strati 10 vrtulnikov v rozpocte :-)

Inak, su v tomto biznise nejaki "zaistovatelia" ako napr. v poistovnictve ? Totiz, aj obrovske koncerny mozu teoreticky skrachovat (netusim ako je to v tomto sektore, ci sa to za posledne roky aj udialo - asi je to malo pravdepodobne).
Co potom o 10 rokov ? Mame smolu a zatiahne to nakoniec stat ? Hadam to nezostane postavene ale neudrziavane s tym, ze sa stat bude vyhovarat, ze to ma riesit firma, ktora uz davno skrachovala ? To je asi extremne pripad, ale na Slovensku sa treba radsej opytat na vsetko :-)
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2008 00:11

joe1024 napísal:800 mld ? :-)
Heh, tam sa strati 10 vrtulnikov v rozpocte :-)

Inak, su v tomto biznise nejaki "zaistovatelia" ako napr. v poistovnictve ? Totiz, aj obrovske koncerny mozu teoreticky skrachovat (netusim ako je to v tomto sektore, ci sa to za posledne roky aj udialo - asi je to malo pravdepodobne).
Co potom o 10 rokov ? Mame smolu a zatiahne to nakoniec stat ? Hadam to nezostane postavene ale neudrziavane s tym, ze sa stat bude vyhovarat, ze to ma riesit firma, ktora uz davno skrachovala ? To je asi extremne pripad, ale na Slovensku sa treba radsej opytat na vsetko :-)


Môžu skrachovať. Stavby sa poisťujú proti nedostavaniu a dostavbu potom preberie iná firma. :wink:

Skrachoval Walter Bau, najväčší nemecký stavbár s 30.000 zamestnancami a to vtedy poriadne otriaslo nemeckým trhom, ale Strabag 1/3 firmu okamžite kúpil a ďalšiu 1/3 si rozobrali iní.

Walter Bau skrachoval preto, že nemecké hospodárstvo sa dostalo do recesie ... to týmto konzorciám, ktoré sa prihlásili nehrozí vzhľadom na ich geopolitické rozmiestnenie kapitálu. :wink:

Ak by napríklad VINCI niečo postavilo a skrachovalo, sú na to zmluvy, kto prevezme úseky. V Grécku Rion-Antirion vláda Grécka - tomu sa hovorí, že firma je štedrá. Tam, kde to zmluvou ošetrené nie je, tam sú logicky problémy, lebo to zdedí ten, kto danú časť kúpi.

Ale týchto scenárov by som sa skutočne neobával. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2008 00:16

joe1024 napísal:800 mld ? :-)
Heh, tam sa strati 10 vrtulnikov v rozpocte :-)

Inak, su v tomto biznise nejaki "zaistovatelia" ako napr. v poistovnictve ? Totiz, aj obrovske koncerny mozu teoreticky skrachovat (netusim ako je to v tomto sektore, ci sa to za posledne roky aj udialo - asi je to malo pravdepodobne).
Co potom o 10 rokov ? Mame smolu a zatiahne to nakoniec stat ? Hadam to nezostane postavene ale neudrziavane s tym, ze sa stat bude vyhovarat, ze to ma riesit firma, ktora uz davno skrachovala ? To je asi extremne pripad, ale na Slovensku sa treba radsej opytat na vsetko :-)
Stavba je realizovaná konzorciom, čiže tam bude viac firiem, ak jedna skrachuje, prevezme to druhá, alebo vznikne nejaká nástupnícka po skrachovanej. Osobne si nemyslým, že vyhrá tender iba jedna firma, ale nejaké konzorcium. Rozhodne dialnice nezostanú rozostavané iba preto, že skrachuje zhotoviteľ, prevezme to dcérska,člen z konzorcia alebo nástupnícka firma, veď PPP je pre stavebné firmy veľmi zaujímavý finančný zdroj.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2008 00:21

V konzorciu je hlavne istá miera zodpovednosti. Sú tam len 2, kde miera vplyvu je jasne rozdelená = extra financie a prevádzka, extra výstavba. Ostatné 4 majú jasných lídrov, ktorí majú skúsenosti vo všetkom.

Tu je naozaj možných tisíc scenárov. Ale princíp je jasný: iba jeden bude mať hlavnú zodpovednosť (o tej však nebude verejnosť informovaná, lebo je to súkromný sektor a je to vec dohody daných firiem).

Rozhodovať nebudú samotné stavebné firmy. Hlavná miera rozhodovania zostane na finančných investoroch a v 2 konzorciách na finančno-stavebných.

Inak komentovať to presne nebudem, lebo už teraz som na hrane informovania.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2008 00:26

Jediné z tých firiem ktoré sa prihlásili do tendra PPP môžu skrachovať iba tie slovenské, rozhodne by som sa neobával toho, že by skrachovali Skanska,Vinci,Colas... majú dostatok výrobnej náplne aj bez pôsobenia na slovenských dialniciach a mimochodom všetky majú dcérske spoločnosti, takže následník by určite bol. Čo sa rozhodne o Hydrostave povedať nedalo, ten nemal dostatok náplne už od roku 1998 a ani žiadne významné dcérske spoločnosti, ktoré by ho podržali + okolo 7000 zamestnancov.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod joe1024 » 12. Jan 2008 00:27

No ja som mal konkretne na mysli to, ze ak ma nejaka nastupnicka firma pokracovat v dostavani dialnice, tak logicky musi prebrat aj zavazky predoslej firmy, ktora skrachovala (lebo jej dosli zdroje/cash-flow/recesia/cokolvek).

Cize z prevadzky dialnic na dalsich niekolko desatroci by musela zarobit nielen na dlhy predoslej spolocnosti ale aj na svoj zisk.

Neviem si predstavit, ze by bola nejaka taka zmluva, ze by nova nastupnicka firma dialnicu len dostavala a zaroven "len tak" prisla aj k uz postavenej casti dialnice. Mozno to tak v skutocnosti aj je, netusim ako vyzeraju zmluvy. Proste ked padne nejaka firma, ktora ma obrat trebars tych 800 mld SKK rocne, tak musi nechat neskutocnu sekeru vsade okolo seba.

Ak sa da, velmi by som uvital nejake detailnejsie info o tom, ako to naozaj funguje.
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.