D1 Turany - Hubová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Ktorý variant by ste uprednostili v súčasnej situácii na úseku D1 Turany-Hubová?

Tunelový variant s tunelmi Korbeľka/Havran resp. Veľká Fatra
276
90%
Povrchový variant s tunelmi Rojkov/Havran
32
10%
 
Celkový počet hlasov : 308

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod rempo » 23. Mar 2015 16:03

trochu informácii:
zhotoviteľ sa zaväzuje doručiť spravu EIA po zapracovaní pripomienok zo záverečného prerokovania do 12 marca 2015
zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečiť posudok EIA najneskôr do 12.5.2015
zhotoviteľ sa zaväzuje zabezpečiť záverečné stanovisko EIA najneskôr do 30.5.2015
zhotoviteľ t.j. Dopravoprojekt-Alfa 04-Geoconsult-Amberg Engineering
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Pekos » 30. Mar 2015 23:23

To uz potiahnu k volbam:) ale ani v TV ani brnk o dialniciach:(
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod lubodlhy » 07. Apr 2015 13:28

Variant tunela Korbelka-V.Fatra ,2.rurovy 9,5km dlhy,je v súčasnosti časovo aj finančne nerealny.Prosim uvedomte si geologicke pomery(zvrásnene horniny ako aj hydrogeologicky dopad pre Lubochnu)
lubodlhy
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 31. Aug 2014 07:00

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Snopko » 07. Apr 2015 19:19

Pozdravujem Vás

Tunel Veľká Fatra, celkovej dĺžky 9,5 km využíva "výhody" morfológie terénu.
To znamená, že aj konvenčnou metódou (napr. NATM) je možné raziť tunelové rúry zo 6-tich portálov = 3 tunely dĺžky cca 3200 m.
(Dočasné stavebné jamy v Ľubochnianskej a Hubovskej doline) ....táto výhoda, okrem iných sa pri tunely Korbeľka stráca ....

"Čo to pre samotnú výstavbu znamená... ?"
max. 4 mesiace príprava stavebných jám pre razenie
max. 14 mesiacov razenia tunela pri bežnom priemernom postupe 2 x 2,2 m / deň z jednej čelby.

Toľko k dĺžke výstavby (...teda len samotného razenia tunelových rúr konvenčnou metódou...) tunela Veľká Fatra.
Čo sa týka vplyvu tunelových rúr na hydrogeológiu, tak tento vplyv je možné plne eliminovať napríklad použitím plno-profilového raziaceho stroja s plášťom (metóda TBM).
(v tom prípade je potrebné uvažovať aj so samotnou výrobou, resp. repasáciou TBM).

PS1: ....budete sa diviť, ale finančne vynachádza tunel Veľká Fatra najúspornejšie, a to nepočítame so synergickým efektom diaľnice a v budúcnosti modernizovaného železničného koridoru... :-)

PS2: Skúste si prečítať staršie príspevky.... v nich je tematika popísaná podrobenejšie.
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod mareks96 » 07. Apr 2015 19:44

Posudzuje sa v sucasnej EIA aj tunel velka fatra?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod i15 » 07. Apr 2015 19:51

9,5km je veľa , nemám chuť tráviť toľko času v tuneli. takéto dlhé tunely patria do Álp a nie na Slovensko
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod mareks96 » 07. Apr 2015 19:58

Pokial by to fakt bol najekonomickejsi variant nevidim dovod preco nie
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod rempo » 07. Apr 2015 20:06

Technická štúdia bola spracovaná na tri varianty:pôvodný povrchový variant,povrchový variant s pridaným tunela mala Fatra a Korbeľka
a jejích možne subvarianty.Uvidíme o nejaké dva mesiace keď ma byť hotová EIA a to budeme čumeť na tie argumenty ak náhodou vyjde že povrchový variant je lepší alebo odporučia Korbeľku ale PoPo rozkáže aj tak povrch.
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod eric987 » 07. Apr 2015 20:28

Je len jasne a prirodzene, ze kazdy chvali to, co navrhol. Co z toho je najlepsie by ukazala EIA ak by sa robila poctivo a ak by tam bol aj variant s tunelom VF (ktory zial chyba). A co sa tyka prebiehajucej EIA - EIA hotova o 2 mesiace (teda za cca pol roka) mi pride skor ako zbozne zelanie Pociatka nez realita, takyto proces sa aj pri tych najsilnejsich politickych tlakoch skratka neda neda stihnut za par mesiacov. A co sa tyka zavaznosti buduceho rozhodnutia - Kedy MZP vydalo rozhodnutie o tom, ze zmena sa bude posudzovat??? Pre posudenie, ci sa novela zavadzajuca zavazne ZS na tento projekt vztahovat bude alebo nie, by logicky mal byt moment pravoplatnosti rozhodnutia o tom, ze zmena sa bude posudzovat :)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod granite01 » 07. Apr 2015 20:34

Sme na Slovakii, nezabúdaj! Tu sa všetko dá! Russian style . . . poručíme vetru, dažďu!
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Snopko » 07. Apr 2015 22:30

....no musím pochváliť aj Korbeľku ....tento variant je stále lepší, ako ktorýkoľvek "iný modifikovaný údolný variant"

V súčasnosti sa EIA pre variant s tunelom Veľká Fatra nespracováva, a to aj napriek predchádzajúcim upozorneniam (pripomienky uchádzačov počas súťaže).
Súčasná štúdia sa spracováva pre varianty:
- Údolný variant
- Údolný variant s odklonom (došlo k vloženiu tunela Malá Fatra, ktorý pretína jaskynným systémom popretkávaný Kraľoviansky meander... o tejto chybičke krásy tohto variantu už snáď "kompletní" vedia... :-) )
- Variant s tunelom Korbeľka a Havran.

Predchádzajúce porovnanie, troch variantov, ktoré bolo objednané prostredníctvom MDVRR a vypracované spoločnosťou DELOITTE 08/2013, pozostávalo s porovnania :
- Údolný variant s tunelmi Rojkov a Havran so zmierňujúcimi opatreniami,
- Variant B1 s tunelom Korbeľka a Havran, 
- Južný variant s tunelom Veľká Fatra.
Spracovateľ štúdie (D..L....TT..), pre výpočet ekonomiky prevádzkových nákladov jednotlivých variantov diaľnice D1 nepoužil pre všetky 3 varianty spoločný počiatočný a spoločný koncový bod. Aj napriek tejto zásadnej nezrovnalosti porovnávania prevádzkových nákladov jednotlivých variantov, keď v porovnávanom úžinovom variante „chýbalo cca 3,1 km diaľnice“, vyššie menovaná správa hodnotí variant s tunelom Korbeľka ako najvýhodnejší a najefektívnejší..... :-)

PS: ...toľko som chcel dodať k variantu s tunelom Korbeľka, aby som nechválil len variant s Tunelom Veľká Fatra"
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Peterman » 08. Apr 2015 06:02

Snopko, tiež som toho názoru, oba varianty s tunelmi čo si písal nižšie ( uz som sa k tomu vyjadroval tiež) su zasadne lepšie ako povrchový variant. A súbeh so železnicou by bolo najlepsie riešenie, mozno by sa to dalo aj financovať z EU fondov a súčasným razenim by sa ušetrili nemalé financie a nehovorím uz o skrátení železničného spojenia RK -ZA. Ale zial sme na Slovensku a tu o systémových a koncepčných riešeniach ani nechyrujeme a tým strácame obrovské peniaze, čas a ľudí.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod garip » 10. Apr 2015 16:04

viewtopic.php?f=35&t=20353

ja stale verim, ze zvitazi zdravy rozum a pojde sa Korbelkou...
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod tondiego » 10. Apr 2015 16:25

Ano Korbelka je best variant. Ale sme na Slovensku a ak by aj Korbelku schvalili, znamena to odialenie minimalne o 20 rokov. Vid historia obdobne dlheho tunela Visnove, ktory sa dodnes stale nerazi a ocakavam, ze este sa nieco coskoro objavi a razit sa nezacne ani tento rok.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Snopko » 10. Apr 2015 22:45

Pozdravujem Vás Garip

Vďaka za link... "zaujímavý článok, so zaujímavými termínmi... :-)
...."ako ďalej" v tomto úseku D1 budeme vedieť najskôr na jar roku 2016.... :-)
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod magnus » 12. Apr 2015 15:15

ja by som len pár upresnení k prezentovaným informáciám z médií - hydrogeológia a vplyv tunelov je veľkou otázkou najmä v oblasti Kraľovian a Rojkova. Po posledných meraniach hladín v trase tunela Korbeľka by som však bol čo sa týka vplyvu tohoto tunela na vodné zdroje v okolí celkom optimista. Malou úpravou pozdĺžneho sklonu diaľnice (strechovitý sklon 1,5% od oboch portálov) by sa dalo úplne vyhnúť razeniu pod hladinou podzemnej vody v najproblematickejších (z hľadiska vodných zdrojov) úsekoch s krasovým prostredím dolomitov a vápencov, čo by znamenalo aj elimináciu drenážneho vplyvu tunela.Údolný variant naproti tomu nebol poriadne z hľadiska vplyvov na vodné zdroje a najmä na rašelinisko poriadne preskúmaný, hoci už v rokou 2010 boli návrhy na to, aké práce je potrebné urobiť na overenie vplyvov na režim rašeliniska. Čo je škoda hlavne pre údolný variant, lebo sa stratilo kopec rokov monitoringu, ktorý by vedel veľa povedať a veľa objasniť.
Nechápem celkom ten tlak na zotrvanie v údolnom variante, tých nevyriešených probémov a skrytých "mín" je tam pomerne dosť. Nuž ale, niekto si to tak praje, tak nech rozhodnú kompetentní :-) nechám sa prekvapiť.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod yombie » 20. Apr 2015 17:44

NDS už na svojej stránke zmenila termín začiatku výstavby na rok 2018 s ukončením v roku 2021..
Obrázok používateľa
yombie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 251
Obrázky: 133
Založený: 27. Nov 2013 17:42
Bydlisko: Prievidza

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Vlados » 20. Apr 2015 17:58

aspoň niečo. Vlastne dnes nie je vhodné tlačiť úsek do realizácie... VHS akože nie je in (+ vysúťažená cena vabanku by mohla byť závratná). Je škoda tých stratených rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod esteen » 20. Apr 2015 19:21

NDS-ka dokončí dialnicu do KE v roku 2020 a v roku 2021 postaví úsek Turany-Hubová. Kúzelníci v tej NDS.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod lubodlhy » 20. Apr 2015 22:58

lubodlhy
zaujímavé príspevky,ale chcem znovu poukazať na zvrásnenu príkrovovú štruktúru hornin pr tunel Korbelka.Nie som odporca razenia tunelov,ale v tomto prípade je predpoklad ukončenia razenia ešte v polovici useku,viď tunel Čebrať.Bez podrobneho a náročného geologického priezkumu je to lotéria.
lubodlhy
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 31. Aug 2014 07:00

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod pohodak » 21. Apr 2015 07:22

co ma zastavenie razenia v cebrati spolocne s geologiou toho tunela? problemy su az ZA tunelom...tiez nerozumiem o akej loterii tu rozpravas, podrobny IHGP sa v trase korbelky robil:

magnus napísal:na zaklade doterajsich zisteni mozno povedat, ze sa potvrdzuje geologicky model, ktory bol sucastou studie dialnicno-zeleznicneho variantu tras dialnice, ktoru spracoval ing. Snopko a kolektiv v roku 2010. Tento koncept sa dost zasadne lisi od dovtedy publikovanych geologickych koncepcii, vratane tej od prof. Malgota, ktorou sa dost strasilo pocas boja proti tunelovemu variantu;
- oproti doterajsim prepokladom je hladina podzemnej vody podstatne nižšie, lokalne az o viac ako 100 m oproti vypoctovym modelom z minulosti;
- v sucasnosti prebieha stopovacia skuska na overenie komunikacnych ciest podzemnej vody vo vztahu k 4 okolitym vodnym zdrojom;
- kedze verim len tomu, co si realne zmeriam, mozem povedat, ze horninovy masiv v trase tunela je na zaklade in-situ realizovanych geotechnickych skusok z hladiska tunelovania pouzitelny bez nejakych vaznejsich komplikacii;
- je mozne ocakavat, ze budu dost velke pritoky do tunela vo vapencovom komplexe, dolomity su napodiv dost tesne. Vody nebudu tlakove (na rozdiel od Visnoveho). Velke pritoky sa mysli do 50 l/s, co v porovnani s Visnovym, kde teraz volne odteka cca 160 l/s je nic;
- je mozne ocakavat vacsi dosah depresneho kuzela, tj. ze vplyv tunela bude do sirsej oblasti, ale obmedzenej len na vapencovo-dolomiticky komplex. Tento vplyv je ale mozne eliminovať jednak vhodne zvolenou technologiou razenia a jednak vhodne zvolenym vystrojenim tunela. Dalsia alternativa je zachytenie vyverov a zvedenie v separatnom vodovodnom potrubi;
- je mozne, ze ovplyvneny bude vodny zdroj Teplica, aj ked len minimalne, vacsie obavy mam o vodny zdroj Kralovany. Ten ale moze byt oplyvneny aj vystavbou tunela Rojkov a to v pripade redistribudie tlakov podzemnej vody pri narazeni na nejaku komunikacnu cestu, co sa moc neskumalo. Je dost pravdepodobne, ze zanikne vodny zdroj Korbelka, ktory ale je bezvyznamny. Vodny zdroj Fatra by nemal byt nijako ovplyvneny, je napojeny na uplne inu geologicku strukturu;
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod random » 21. Apr 2015 13:18

lubodlhy napísal:lubodlhy
zaujímavé príspevky,ale chcem znovu poukazať na zvrásnenu príkrovovú štruktúru hornin pr tunel Korbelka.Nie som odporca razenia tunelov,ale v tomto prípade je predpoklad ukončenia razenia ešte v polovici useku,viď tunel Čebrať.Bez podrobneho a náročného geologického priezkumu je to lotéria.

Problem je ze cele slovensko ma prikrovovu stavbu (cca 60% povrchu aby som nezavadzal ale v pohoriach je to niekde blizunko 80%) - taka je geologia s tym nic neurobis. A v konecnom dosledku prikrov nie je problem. Zeleznicny tunel Soroska je prerazeny v prikrove a pocul si zeby bol nejaky problem? ja nie.
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Miro » 29. Apr 2015 10:41

Zaujímavé fakty: viewtopic.php?f=35&t=20427
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod esteen » 04. Máj 2015 20:17

Zaujímavý príspevok Kedy dokončia dialnicu D1? http://videoarchiv.markiza.sk/video/tel ... zne-noviny
to čo tam Gajdoš spomína je variant V1s odklonom alebo zase niečo nové?
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D1 Turany - Hubová

Odoslaťod Viktorius » 04. Máj 2015 20:47

Pociatek mavol prutikom a je vyriesene. Hura do sutaze :).
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 73 hostí.

cron