D1 Bratislava Mierová ulica - Senecká cesta

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 02. Júl 2009 16:40

mino napísal:Dialniciar: ako konkretne to myslis s tym "rezom"?


Ja už to tu niekde napísané mám.

V rámci ciest I. triedy: dostavať tzv. severnú tangentu. Preklasifikovať cestu II. triedy BA-PK na cestu I. triedy, komplexne opraviť a spraviť obchvaty Sv. Jura, Pezinka a Modry. Preklasifikovať cestu II. triedy na cestu I. triedy v úseku PK-SC, spevniť podložie a rozšíriť. Tu sa nedajú čerpať eurofondy, takže zostáva jediné: ročne po dobu 5-6 rokov investovať 1 mld. SKK zo štátneho rozpočtu v spolufinancovaní kraja (vo výške 400 mil. SKK).

Rozšíriť diaľnicu D1 BA-TT na 4+4 pruhy, ale teda variantne na 2+3+3+2, kde tie "dvojkové" kolektorové pásy odvedú netranzitnú dopravu z diaľnice a obslúžia okolité územie. To sa našťastie začalo realizovať.

Dostavať minimálne od D2 po D1 (ideálne s napojením na SC, PK) diaľnicu D4. Kľudne vstupom do vytvorenia novej diaľničnej spoločnosti, v ktorej by štát mal 60% a súkromný investor 40%. Náklady sú cca. 1 mld. €. Nemal by byť problém v r. 2010-2015 diaľnicu postaviť a kompletne zaťažiť výkonovým mýtom (kamióny prinútiť ísť tadiaľto) na koncesiu 25 rokov. ... len to by štátu asi moc "nekvapkalo pomimo" :?:

Vybudovať nový spoločný tunel pod Dunajom: pre železnice aj MHD. Doriešiť projekty hlavnej železničnej aj autobusovej stanice, prepojiť letisko so železnicou (ide sa realizovať) atď. Na MHD by Bratislava musela ročne investovať po 2 mld. SKK pravidelne: 50% na dotácie a obnovu parku, 50% na obnovu a výstavbu tratí. Bratislava by sa mala spamätať a predávať pozemky a budovy aj s cenami, za aké to robia developeri. Štát mesto nemusí dotovať, ale mal by byť právnym a doplatiť dane za svoje budovy - ministerstvá, úrady, ... lebo sekera je už cez 800 mil. SKK. Za to by sa napríklad dalo opraviť 300 km miestnych komunikácií a ešte kúpiť 10 sypačov. ... Bratislava by mala spraviť radikálny rez vo firmách, ktoré sa jej starajú o základnú infraštruktúru (osvetlenie, správa a údržba ciest).

Jednoznačne treba začať stavať prvých 7-12 km R7, aby sa odľahčila už totálne preplnená štátna cesta. Tým sa podarí aj odľahčiť miestne obce, ktoré žiadajú obchvaty.

Toto vôbec nie sú nereálne veci. Lebo faktom je, že:

1. Diaľnice D1 a D2 sú mestom dostavané. Aj Sitina, aj Mierová-Senecká. Aj most Apollo pre odľahčenie Prístavného mostu. Lenže, pri Apolle vznikajú alebo vznikli developerské projekty za miliardy € a Apollo bude mať po kapacitách okolo r. 2015. Prestavba Prístavného mosta by stála cca. 10 mld. SKK a to znovu nič zásadné nerieši.

2. Viac ako 50% autobusov, električiek a trolejbusov v MHD má po svojej životnosti a rovnako viac ako 50% električkových tratí je v zlom stave. Okrem toho má MHD na mnohých linkách vyčerpané kapacity. Dôsledkami sú častejšie nehody, pomalá jazda, nekultúrne cestovanie.

No a potom také pikošky: mohli by sme si vziať príklad z Viedne a frekventované križovatky a cestné ťahy stavať s CB krytom, tak ako napr. Patrónka.

Takisto by malo mesto samotné zaviazať väčších investorov, aby si po sebe opravili cestu, ktorú svojou výstavbou zničili a tých veľkých, aby aj investovali do konkrétneho ďalšieho cieľa niekde v meste: spevnenie nejakého parkoviska, vysadenie 1000 stromov, výstavba 50m cesty atď.

Náklady:

SSC a BA VÚC: 1,5 mld. SKK ročne. Za 10 rokov 15 mld. SKK. Cesty I. triedy doriešené (mimo novej cesty BA-SC).
NDS 2 a Koncesionár: 1 mld. € za 5 rokov. Tieňové mýto žiadne. Štát by investoval sám cca. 10 mld. SKK. Ročne po 2 mld. SKK.
Mesto Bratislava: viac peňazí na MHD a rozumné zostavovanie rozpočtov.
Železnice: tu sa ešte dá nasmerovať pomoc eurofondov.
Letisko: sprivatizovať: investície do dráhy, radikálne vyriešiť parkovanie a modernizovať kompletne celý terminál. A určite by som tam nedával nákladné Cargo.

Mesto má problémy komplexné a vo veľkom rozsahu, preto treba komplexne k tomu problému pristúpiť a začať ho riešiť na všetkých miestach od nových diaľnic (D4 a R7) cez modernizáciu starších 30 rokov (D1 BA-TT), zreálniť stav na cestách II. triedy, lebo sú tu intenzity ako na I., tým doriešiť obchvaty de facto satelitných mestečiek BA, prepojiť dopravné systémy letiska, železníc a MHD.

Rýchloelektrička sa koľko rokov sľubuje ? A koľko už úverov na ňu išlo ?
Starý most - čo sa s ním plánovalo najprv spraviť ?
... sľuby sa sľubujú aj v samospráve a neriešia sa.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod marclucpicard » 03. Júl 2009 09:14

A toto vsetko by tu uz malo byt teraz a nie az o 10-15rokov. Takto nejako si predstavujem riesenie dopravy IAD a MHD vBA. Dialniciar 100bodov :wink:
Metallica, Star Trek, Fringe, Lost, NCIS
marclucpicard
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 3
Založený: 19. Feb 2009 19:13

Odoslaťod zoom » 03. Júl 2009 11:43

Dialniciar napísal:
No a potom také pikošky: mohli by sme si vziať príklad z Viedne a frekventované križovatky a cestné ťahy stavať s CB krytom, tak ako napr. Patrónka.

Myslím, že v Ružomberku sa tak urobila jedna križovatka heh.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod zoom » 10. Aug 2009 10:04

Usek Mierová - Senecká robí tažko riešitelným tá jediná estakáda (pre jeden dvojpruh), čo tam je?
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod aquila » 07. Sep 2009 16:16

komplexne riesenie MUK trnavka a okolia letiska .. najma ten kolektor neni vobec spatny napad..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6489
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2009 12:53

aj tu sa ukazuje MÚK Trnávka ako príliš jednoduchá :(
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod aquila » 08. Sep 2009 13:21

ako myslis jednoducha ? vsak keby sa to dostavalo ako na tom navrhu, tak to pokryje vsetky potrebne smery
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2009 13:34

že mala byť postavená/pripravená ako štvorlístková, miesta tam bolo dostatok.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod aquila » 08. Sep 2009 14:13

mno tam sa to malo hlavne postavit na 3+3 .. to ze je problem s MUK, ktory sa da poriesit je o inom.. ale rozsirit na 3+3 to uz fakticky mozne nie je ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2009 14:44

aquila napísal:mno tam sa to malo hlavne postavit na 3+3 .. to ze je problem s MUK, ktory sa da poriesit je o inom.. ale rozsirit na 3+3 to uz fakticky mozne nie je ..


sú len dve možnosti ako "rozšíriť" etakádu:
a) zrušiť pripojenia (prípadne aj zjazdy) a premaľovať ju na 3+3
b) predĺžiť odpojovacie pruhy max. ako sa dá, lebo pred každou MÚK vzniká tesno pre preraďovanie sa z ľavého pruhu do odpojovacieho
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod aquila » 08. Sep 2009 15:21

pre zaciatok by stacilo keby aspon pri stavani protihlukovej steny to od krizovatky gagarinova po pristavny rozsirili na 3 pruhy .. na 3+3 sa to plus minus da od letiska po staru senecku rozsirit ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2009 15:37

to ani nespomínaj, len neviem ako to bolo s pozemkami...no akákoľvek cena by bola lacnejšia ako skoršia výstavba D4.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Čumil » 22. Jún 2010 11:33

Mimoriadne mi tu lezie na nervy poskodena dilatacka v smere BA-TT, kvoli ktorej je uz NIEKOLKO MESIACOV obmedzena rychlost na 60km/h. Hlavne ze v radiach (a obcas aj v TV) neustale bezi reklama na novootvoreny usek cez Povazsku Bystricu, ale NDS nema peniaze na tuto opravu!
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod devil » 22. Jún 2010 11:38

no ano...bezne sa to "obchadza" cez odstavny pruh.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod aquila » 22. Jún 2010 11:56

tych poskodenych dilatacnych pruhov je tam viacero .. uplne fajny je aj na zjazde z pristavneho v na bajkalsku a priamo v zakrute.. pri mokrom pocasi tam pekne odstreluje podvozok..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod expwy » 22. Jún 2010 12:01

Peniaze na tento mostný záver (MZ) sú, bude sa opravovať v lete (5.7 - 1.8.) počas letných prázdnin keď je premávka o čosi menšia, aby počas opravy neskolabovala celá BA. Pri oprave budú zachované 2 pruhy.
Ďalšia oprava, ktorá začne už o týždeň bude výmena koberca na úseku Bajkalská - Mierová smer TT, na ktorom sú vyjazdené koľaje. Najprv sa opraví pomalý pruh, potom sa bude opravovať MZ a v auguste po výmene MZ sa opraví koberec v rýchlom pruhu úseku Bajkalská - Mierová smer TT. Vždy by mala byť zachovaná prejazdnosť v 2 pruhoch.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod aquila » 28. Jún 2010 08:47

inak okrem sitiny sa zdal byt problemovy aj usek mierova - senecka, kde vsetky lampy sa na useku zapinali a zhasinali a vyzeralo to ako velmi nepodarene vianocne osvetlenie od vietnamcov.. co tak blika podla hudby ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Dialniciar » 05. Júl 2010 09:46

Diaľnica D1 v Bratislave bude od 5. júla čiastočne uzavretá :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13798

*nejedná sa o pár dňovú záležitosť
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Ike » 11. Sep 2010 15:40

Inak v koho kompetencii je ovládanie premenného dopr. značenia? Lebo robia to zle :D
už som veľakrát šiel a "kolóna" 60/60 to ukazovalo až nad kolónou ale pred kolónou nie. Vyzerá to akoby ľudia, čo to ovládajú nesedeli nikdy v aute...
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod ELZ » 12. Sep 2010 22:09

Neviem ci sa to pretraktovalo tu alebo Jozef Drahovsky o tom pisal na svojom blogu ... proste je problem, ze ludia z NDS nemozu ovladat premenne dopravne znacky, hoci vidia na monitoroch aktualnu situaciu. Podla zakona znacku moze povolit len policia a ta nemala v tom case signal od NDS a nesedeli v jednej budove. Neviem v akom stave je to teraz, odvtedy tusim vznikla aj nasa Kobra 11. Ale tusim ich Drahovsky chvalil, ze spolupraca sa zlepsila. Jo a este jeden problem tam bol ... vykradanie ovladacich skrin svetelnych panelov, coho vysledkom bolo, ze nefungovali.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Čumil » 13. Sep 2010 09:01

Co sa tyka toho vykradania, tak najlepsim prikladom je veltabula na vstupe do BA z D1, kde som asi len raz videl nieco ine ako "Vitajte v Bratislave". Potom ukradli riadiaci system a dnes uz ani neviem, ci tam ta tabula vobec este je.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Ike » 13. Sep 2010 16:52

Čumil napísal:Co sa tyka toho vykradania, tak najlepsim prikladom je veltabula na vstupe do BA z D1, kde som asi len raz videl nieco ine ako "Vitajte v Bratislave". Potom ukradli riadiaci system a dnes uz ani neviem, ci tam ta tabula vobec este je.



Ak myslíš tú plnografickú, tak nie... jedna je ešte pri Darexe, ale sem tam tam okrem chybného svietiaceho pixla nevidím nič... V minulosti tam bola teplota vzduchu a vozovky

ELZ napísal:Neviem ci sa to pretraktovalo tu alebo Jozef Drahovsky o tom pisal na svojom blogu ... proste je problem, ze ludia z NDS nemozu ovladat premenne dopravne znacky, hoci vidia na monitoroch aktualnu situaciu. Podla zakona znacku moze povolit len policia a ta nemala v tom case signal od NDS a nesedeli v jednej budove. Neviem v akom stave je to teraz, odvtedy tusim vznikla aj nasa Kobra 11. Ale tusim ich Drahovsky chvalil, ze spolupraca sa zlepsila. Jo a este jeden problem tam bol ... vykradanie ovladacich skrin svetelnych panelov, coho vysledkom bolo, ze nefungovali.


Potom je ale oprávnená otázka: načo to tam vlastne je a prečo s tým niečo niekto nerobí... Lebo mám pocit, že v iných krajinách to funguje normálne. Už sa mi stalo aj opačne, že to napríklad indikovalo 60ku a koniec jedneho jazdného pruhu, pričom sa nič nedialo a na ďaľšom portáli bolo všetko ok
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod tondiego » 20. Jún 2011 14:00

Z okna mam vyhlad na MUK Galvaniho. Prace na predlzeni Galvaniho su v plnom prude a hoci nie som sice ziadny odbornik, podla toho ako tam pobehuju zameriavaci, to vyzera ze idu dobudovat rovno celu MUK - ako je naznacena aj na tomto obrazku (http://www.pharospark.sk/gfx/images/lb/01.jpg). Ale ako vravim, mozno sa mi to iba zda z toho miesta odkial mam na to vyhlad, a robia iba predlzenie Galvaniho.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod tondiego » 21. Jún 2011 08:15

Tak zbytocny poplach. Vcera som sa bol pozriet blizsie. Vykolikovane je len pokracovanie Galvaniho a pristup na stavenisko Pharos parku. A podla (http://www.appril.com/Stavby/SK/BA/Phar ... a-tec.aspx) je stavebny zamer iba predlzenie Galvaniho v polprofile a kruhovy objazd pri vjazde do planovaneho Pharos parku. Cize ziadna MUK, ani prepojenie s Hradskou cestou.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: D1 Mierová ulica - Senecká cesta

Odoslaťod Andrej » 05. Aug 2011 08:11

Mame tu kusok lepsiu vizualizaciu projektu aj s dopravnym riesenim
http://reality.etrend.sk/komercne-nehnu ... conto.html
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.