Rado, tunel Višňové bude mať 7,5 km. V prípade, že v tuneli bude zopár osobných áut s dobre zoradenými motormi, nič sa nedeje
. Pokiaľ do tunela vojde dlhá kolóna nákladných automobilov, ktoré silne dymia, jednoduchá pozdĺžna ventilácia, ako je na obrázku, nebude stačiť. Pozdĺžne vetranie bude treba rozdeliť do viac úsekov, preto tá resp. tieto vetracie šachty s vyústením opotrebovaného a jímaním čerstvého vzduchu následne vháňaného do príslušného úseku.
Kedysi som sa zaoberal odsávaním výfukových plynov a pamätám, najnepriaznivejšie množstvo výfukových plynov, čo bolo treba odsať z výfuku bolo 200L/s - pre Tatru 815 pri štartovaní. V tuneli tá Tatra nechá tých 200 L v ovzduší tunela, hoci nie s výfukmi pri štartovaní a v poriadnom zriedení. V prípade dlhej kolóny nákladných áut, ale je povážlivá aj tá zriedená koncentrácia škodlivín /nasávanie vzduchu pre posádku
/ a možno aj pre spoľahlivý chod motorov /neviem presne, nie som motorár/.