D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 12:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 10:32

No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.


tak pocitajme, 20.000 na 8 km je 160.000 aut platiacich na kazdy kilometer/den. za take naklady sa postavi 50 km npr. na spisi s 10.000 intenzitou. to je 500.000 aut platiacich na kazdy kilometer. ktory usek si na seba lepsie zarobi? tunel je preto dnes neefektivna stavba.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Ondra O.K. » 07. Aug 2007 10:33

devil napísal:ano, tych par km bude brutalne zarabat...


At se mame o cem bavit, tak nastrelim toto:

Prujezd kamion + autobus 40 Sk (el.myto...vsechny hmotnosti prumerne)
Prujezd osobni auto 20 Sk (hotove,predplacene karty apod.)

Intenzity jsou cca 25000 aut za den, muj odhad je 7000 kamionu+busu za den

18000*20*365 (provoznich dnu v roce) = 130 mil Sk/rok
7000*40*365 = 100 mil Sk/rok

Verim ze nekdo zkusenejsi se na ta cisla podiva, ale me se to zda docela malo, tak mozna akorat na provoz...spocita to nekdo jinak?

P.S. - cisla jsou zaokrouhlena, aby se to hezky pocitalo...provoznich dnu je 365, protoze pri udrzbe bude provoz aspon jednou rourou
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 10:34

vazna chyba je ze nie vsetci prejdu na dialnicu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod magnus » 07. Aug 2007 10:38

devil: len z cisto mojho geologickeho pohladu na margo tej stolne - moja osobna skusenost so stavbami na Slovensku je taka, ze daleko vacsie geotechnicke rizika su na povrchu ako pod zemou.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:40

devil napísal:
No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.


tak pocitajme, 20.000 na 8 km je 160.000 aut platiacich na kazdy kilometer/den. za take naklady sa postavi 50 km npr. na spisi s 10.000 intenzitou. to je 500.000 aut platiacich na kazdy kilometer. ktory usek si na seba lepsie zarobi? tunel je preto dnes neefektivna stavba.


Ibaže takto sa neráta. D1 sa stavia, to je nezvrátiteľný fakt. Dnes sa spláca Ladce-Sverepec, v r. 2012-2014 sa bude na Višňové skladať ostatné časti D1 a v r. 2020 sa bude celá D1 skladať na úseky od Košíc po Michalovce.

Keby bolo PPP také výnosné, ako sa hovorí, tak už dnes stojí celá česká D1 alebo česká D3 alebo R1 na Slovensku. To nie je o tuneloch, ale o samom PPP, devil a ty to moc dobre vieš.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod Ondra O.K. » 07. Aug 2007 10:40

devil napísal:vazna chyba je ze nie vsetci prejdu na dialnicu.


A tvuj odhad?
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:41

devil napísal:vazna chyba je ze nie vsetci prejdu na dialnicu.


Chvalabohu, že tam všetci neprejdú.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 10:42

Aj keď jako sa to vezme. Zmrší sa paralelka na pár rokov bude D1 jediná možnosť presunu.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 10:45

ja sa drzim tych cca 20.000 co sa aj udava pri IRR, najma kvoli mytu co bude zavedene aj pre auta do 3,5 t. pokial by nebolo tak pri predpoklade 30.000 intenzity v 2010 by som suhlasil s tymi 25.000 cez tunel a zvysok po I/18.

v nasom pripade je ale samozrejme ze ziadny usek (snad na BA a okolie) si na seba nedokaze zarobit max. privyrobit. najlepsie si na seba privyraba R1 a rovinate useky D1.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Ondra O.K. » 07. Aug 2007 10:56

devil napísal:...pri predpoklade 30.000 intenzity v 2010 by som suhlasil s tymi 25.000 cez tunel a zvysok po I/18...


vyborne, tak intenzita sedi..co pomer tezke dopravy, ceny za prujezd a celkove vynosy?

Neberte me ted jako odpurce ci zastance, jen se snazim zjistit kolik to primo vydela...nekdo muzete doplnit i odhad nakladu na provoz...
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Odoslaťod aquila » 07. Aug 2007 10:57

skoda, ze je pri vlade ficiak.. lebo by sa mohlo presadit aj extra mytop pre tunely.. potom by myslim aj ficiak paradoxne rad tie tunely staval
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:02

Okrem toho, za 20 Sk sa tu jazdiť nebude. Veď si predstavte rok 2014. Bude Euro. Takže jedna cesta bude stáť pre osobné auto 2 eurá, čo je dnes cca. 70 Sk. To je reálna cena za Višňové a priľahlé úseky. A bude tam teda jazdiť len ten, kto sa chce tadiaľ previezť alebo kto potrebuje ušetriť čas a chce to mať bezpečné a zjazdné po celý rok, čo pri padaní skál a ťažkých snehových nádielkach bude tunelom odstránené. Áut bude dovtedy min. 20.000, ktoré sa okamžite presunú. Z toho kamiónov a iných bude min. 2.500 a tie budú mať ešte oveľa vyššiu cenu, než auto, povedzme rovno 4x väčšiu.

Takže ročne to bude na tomto úseku min.:

415,8 milióna Sk, pretože si musíme uvedomiť, že reálne bude tunel k dispozícii 330 dní a pri jednej rúre cena mýta klesne ... za osobné autá
184,8 milióna Sk za kamióny, busy atď.

Spolu min.: 600 miliónov ročne, s tým, že ďalšie roky sa to celé upraví, rozšíri, navedie sa sem ešte viac áut cez možné rôzne úľavy atď.

Pri ročnom raste výberu mýta o 5-10% (4% sú napr. v USA, 9,7% je v Chorvátsku) sa dostaneme o pár rokov na sumu 1 miliarda, takže pri dĺžke trvaní 25 rokov to bude cca. 22 miliárd Sk.

Takže štát bude musieť doplatiť tieňové mýto reálne vo výške 30-37% z tejto sumy, rozložené do splátok podľa zmluvy, pričom táto suma zabezpečí nutnú údržbu, ak bude CB kryt, tak žiadnu obmenu povrchu a primeraný zisk.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:04

devil napísal:ja sa drzim tych cca 20.000 co sa aj udava pri IRR, najma kvoli mytu co bude zavedene aj pre auta do 3,5 t. pokial by nebolo tak pri predpoklade 30.000 intenzity v 2010 by som suhlasil s tymi 25.000 cez tunel a zvysok po I/18.

v nasom pripade je ale samozrejme ze ziadny usek (snad na BA a okolie) si na seba nedokaze zarobit max. privyrobit. najlepsie si na seba privyraba R1 a rovinate useky D1.


Na seba si dokáže zarobiť dnes len ako celok R1, kde by všetky úseky zarábali na ostatné a D4, ale tiež by tam bolo potrebné 10-17% z celkovej ceny dať ako tieňové mýto, ale to nie je tieňové mýto, ale v praxi podpora, úľavy, riešenie pozemkov a problémov.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 11:05

devil napísal:
No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.


tak pocitajme, 20.000 na 8 km je 160.000 aut platiacich na kazdy kilometer/den. za take naklady sa postavi 50 km npr. na spisi s 10.000 intenzitou. to je 500.000 aut platiacich na kazdy kilometer. ktory usek si na seba lepsie zarobi? tunel je preto dnes neefektivna stavba.


investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability, v porovnani s fiktivnym usekom na spisi ma tento davno prekrocene intenzity a ziadnu paralenu cestu. Ale usek co-to zarobi a hlavne uz bude sluzit ludom, takze to za iste zadlzenie do buducnosti to stoji.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:09

teoretik napísal:
devil napísal:
No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.


tak pocitajme, 20.000 na 8 km je 160.000 aut platiacich na kazdy kilometer/den. za take naklady sa postavi 50 km npr. na spisi s 10.000 intenzitou. to je 500.000 aut platiacich na kazdy kilometer. ktory usek si na seba lepsie zarobi? tunel je preto dnes neefektivna stavba.


investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability, v porovnani s fiktivnym usekom na spisi ma tento davno prekrocene intenzity a ziadnu paralenu cestu. Ale usek co-to zarobi a hlavne uz bude sluzit ludom, takze to za iste zadlzenie do buducnosti to stoji.


Z hľadiska súkromnej investície, čo PPP je, ale ano. Inak by to nikto nestaval.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 11:23

H16-85 napísal:
teoretik napísal:
devil napísal:
No to teda bude, pretože aj keď je tam stále veľké zdržanie, tak tam intenzity stúpajú. To je zase to, čo vy neviete nikto vysvetliť, čo ste proti D1 pri žiline.


tak pocitajme, 20.000 na 8 km je 160.000 aut platiacich na kazdy kilometer/den. za take naklady sa postavi 50 km npr. na spisi s 10.000 intenzitou. to je 500.000 aut platiacich na kazdy kilometer. ktory usek si na seba lepsie zarobi? tunel je preto dnes neefektivna stavba.


investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability, v porovnani s fiktivnym usekom na spisi ma tento davno prekrocene intenzity a ziadnu paralenu cestu. Ale usek co-to zarobi a hlavne uz bude sluzit ludom, takze to za iste zadlzenie do buducnosti to stoji.


Z hľadiska súkromnej investície, čo PPP je, ale ano. Inak by to nikto nestaval.


aj v pripade PPP plati, co som napisal, kvoli tomu prvemu P... ze public :wink: ekonomicke kriteria mozno pouzit na hodnotenie variantov rovnakeho investicneho projektu... tot moj ciste sukromny nazor
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:27

teoretik napísal:aj v pripade PPP plati, co som napisal, kvoli tomu prvemu P... ze public :wink: ekonomicke kriteria mozno pouzit na hodnotenie variantov rovnakeho investicneho projektu... tot moj ciste sukromny nazor


Neplatí. To je trh. Ty by si staval niečo, čo by ti nevynieslo peniaze ? Alebo sa ti vynesú, ale až po 40 rokoch ? Ibaže po 30 rokoch musíš zásadne investovať do udržania kvality, takže tá návratnosť je po 50 rokoch. :shock: :shock: :shock:

Čo nie je ekonomicky únosné, to sa bude stavať len s príjmami štátu. Súkromníkovi je jedno, odkiaľ tie peniaze prídu, ale chce ich vidieť na účte. Od mýta, od známok, od vlády. :wink:
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod johhan » 07. Aug 2007 11:28

devil napísal: to ze EU chce kvoli Visnovemu stopnut penazovod su zufale vykriky, npr. preto ze visnove sa nezrusi. nestopne ani PB hoci mala vazne vyhrady k estakade. odkedy sa tu potvrdilo ze sa cesta pod strecnom da rozsirit, hoci niektori tvrdili opak beriem rozne zarucene info s este vacsou rezervou ako predtym.


Konkrétne poliaci budú vracať dosť peňazí za dialničné stavby a časť im už bola aj stopnutá - a to nejde o malé prostriedky.
.
Slováci už vracajú prostriedky z eurofondov za dialničné stavby - tiež niekoľko miliard - češi tiež
.
To že PB ako to prehryzli neznamená že teraz prehryznú všetko - ešte je otázne či sa tiež nebudú nakoniec aj za PB vracať peniaze - nikdy nevieš.
.
cesta strečno - ja som písal že sa dá rozšíriť - a aj som napísal cenu bude to 50 - 60 % ceny tunela - všetko sa dá za peniaze :wink: - ale toto si bude musieť zaplatiť štát sám - na to prachy z EU nepojdu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 11:28

napisal som, ze "investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability"
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:29

teoretik napísal:napisal som, ze "investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability"


A ja som doplnil, že toto neplatí pri PPP.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 11:31

inak, bolo by zaujimave porovnanie vynosnosti rozsirenia stvaby stvorprudovky Zilina-Dubna Skala a D1 Lietavska Lucka-Dubna Skala. S tym, ze prvy variant financuje statny rozpocet od roku 2008, druhy sa zacina splacat az v roku 2012. Mozno by sme dospeli k tomu, ze na tej rozsirenej ceste sa prekrocia povolene intenzity (odhadom 40000) skor, nez sa splati z myta.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 07. Aug 2007 11:34

H16-85 napísal:
teoretik napísal:napisal som, ze "investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability"


A ja som doplnil, že toto neplatí pri PPP.


ok, to moze byt pravda, v PPP sa az tak nevyznam. Ale pripominam, ze prvotne som porovnaval samotne rozhodnutie o stavbe useku pri Ziline a useku niekde na Spisi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 12:11

investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability, v porovnani s fiktivnym usekom na spisi ma tento davno prekrocene intenzity a ziadnu paralenu cestu. Ale usek co-to zarobi a hlavne uz bude sluzit ludom, takze to za iste zadlzenie do buducnosti to stoji.


rentabilita musi byt faktor cislo 1. Usek od HP po Dubnu Skalu (normalne s tunelmi podla planu) by som riesil az po dostavbe PP-PO aspon na 1/2 profil a Dubna S.-Ivachnova, samozrejme R1 a obchvaty R2, R3, juznu R4 mozno aj vychodnu cast D4.

Mozno by sme dospeli k tomu, ze na tej rozsirenej ceste sa prekrocia povolene intenzity (odhadom 40000) skor, nez sa splati z myta.


tiez odhadom ta 40.000 kapacita rozsirenej cesty staci kludne do cca 2020. cize ziskame cas aspon 10 rokov kym by sa zacal tunel budovat.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 12:13

devil napísal:
investicie do infrastruktury nemozno posudzovat len podla rentability, v porovnani s fiktivnym usekom na spisi ma tento davno prekrocene intenzity a ziadnu paralenu cestu. Ale usek co-to zarobi a hlavne uz bude sluzit ludom, takze to za iste zadlzenie do buducnosti to stoji.


rentabilita musi byt faktor cislo 1. Usek od HP po Dubnu Skalu (normalne s tunelmi podla planu) by som riesil az po dostavbe PP-PO aspon na 1/2 profil a Dubna S.-Ivachnova, samozrejme R1 a obchvaty R2, R3, juznu R4 mozno aj vychodnu cast D4.

Mozno by sme dospeli k tomu, ze na tej rozsirenej ceste sa prekrocia povolene intenzity (odhadom 40000) skor, nez sa splati z myta.


tiez odhadom ta 40.000 kapacita rozsirenej cesty staci kludne do cca 2020. cize ziskame cas aspon 10 rokov kym by sa zacal tunel budovat.


Nemá 1/2 profil od PP po PO vyššiu prioritu ako rozostavať úseky na ZA-RK. :wink: V PO kraji je dnes najviac rozostavaných dialnic, takže tam netreba viac nových začať stavať. A určite tam na to nie sú intenzity, kým na ZA už ano na D1 a netreba hľadieť na ceny, jednoducho z novej výstavby musí dominovať hlavne D1 ZA-RK a R1 NR-ZM.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod devil » 07. Aug 2007 12:15

netreba hľadieť na ceny


to je v Sk dolezitejsi faktor ako intenzita.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 97 hostí.