Stránka 4 z 257

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 01:23
od johhan
Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 01:29
od Lenny
johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


Díky za vysvětlení. Jako servisní tunel nebude sloužit průzkumná štola, která byla vyražena?

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 01:31
od johhan
Lenny napísal: Díky za vysvětlení. Jako servisní tunel nebude sloužit průzkumná štola, která byla vyražena?


Presne tak

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 10:48
od Čumil
johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Musim si dat tabletku, aby som zniesol tolko dobrych sprav naraz :-)

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 10:51
od Čumil
johhan napísal: dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.


Pripada mi celkom zabavne a prekvapive, ze vobec prvy 3+3 usek na slovenskych dialniciach bude prave tunel Visnove :-)

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 15:37
od pohodak
johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


vidis to realne, ze sa ten tunel naozaj vyrazi na 3+3?ako to ovplyvni stavba cez PPP -> znizi alebo zvysi sance :?:

mne sa to osobne moc nezda realne, kolko sa toho useku bali a zrazu z toho bude 3+3 :roll: kazdopadne ak by to tak bolo tak by to bolo len dobre :wink:

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 16:34
od Jarda
3+3 snad ne, myslím že by to mělo být 3+2. (Takto se nyní staví např. Radotínský tunel v Praze na R1).

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2007 16:45
od johhan
No odporúčali to z dôvodu konfigurácie územia neexsitenciou možnosti nejakej normálnej paralelnej trasy dialnice. Dalej šírku 14,5 m odporučili aj z dôvodu uzávierky tunelu dá sa to presmerovať potom do jedného tunela na 2+2 atď atď . Po otvorení spojnice ZA MT dojde k masívnemu nárastu investícií do Turca - je to kvalitná strojárska základňa . Zintenzívnenie dopravných prúdov ZV/BB na ZA a PL MR - poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2007 17:45
od zvonec
johhan napísal:poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


To su velmi dobre spravy, snad sa to podari, Visnove 3+3!!! Skoda, ze sa Sitina odklepla 2+2... :(

Snad sa uz konecne budeme vediet poucit z vlastnych chyb... :roll:

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2007 18:08
od aquila
hm, cita sa to pekne, ale som docela pesimista. budeme radi ak sa to vobec zacne do buduceho roku stavat a len na 2+2 ...

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:16
od Dialniciar
Jarda napísal:Mohl bys prozradit, jaké (zhruba) parametry smlouvy na tento úsek vidíš jako přiměřené, aby stát neprodělal a byly by ještě přijatelné pro investory?


To záleží naozaj od množstva faktorov a podmienok. Až to bude reálne, tak sa rozpíšem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:18
od Dialniciar
johhan napísal:No odporúčali to z dôvodu konfigurácie územia neexsitenciou možnosti nejakej normálnej paralelnej trasy dialnice. Dalej šírku 14,5 m odporučili aj z dôvodu uzávierky tunelu dá sa to presmerovať potom do jedného tunela na 2+2 atď atď . Po otvorení spojnice ZA MT dojde k masívnemu nárastu investícií do Turca - je to kvalitná strojárska základňa . Zintenzívnenie dopravných prúdov ZV/BB na ZA a PL MR - poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


Musím potvrdiť johhanove slová, je v návrhu 3+3 s neexistenciou paralelnej cesty.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:19
od Dialniciar
zvonec napísal:
johhan napísal:poukázali na prípad Prístavného mosta kde sa dopravná kapacita vyčerpala o 20 rokov skorej ako bolo plánované.


To su velmi dobre spravy, snad sa to podari, Visnove 3+3!!! Skoda, ze sa Sitina odklepla 2+2... :(

Snad sa uz konecne budeme vediet poucit z vlastnych chyb... :roll:


Na D2 stačí 2+2, lebo BA bude slúžiť neskôr ako tranzit D4.

Ironicky: stačí 2+2, aby sa neskôr mohlo rozširovať za ďalšie peniaze.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:29
od Lenny
johhan napísal:Lenny, malo sa to stavať jednorúrové ale podľa posledných dohôd sa to bude stavať rovno dvojrúrový + servisný tunel teda 2+1 dalej nemci odporúčali aby sa tento tunel razil na šírku vozovky 14,5 m teda 3 - pruhový.

Podľa najnovších informácií sa tunel ak sa to stihne po administratívnej stránke začne raziť v priebehu roku 2007. V termíne výstavby 58+4 mesiace.


Není to moc široké 14,5 m na třípruh? Nestačí 13,25 m?

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 12:18
od sezbrzni
pokial by stavali na 2+2, skratila by sa doba vystavby?

... 58 mesiacov je 5 rokov... :roll:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 12:20
od expwy
sezbrzni napísal:pokial by stavali na 2+2, skratila by sa doba vystavby?

... 58 mesiacov je 5 rokov... :roll:
Skrátila by sa možno len o pol roka:D

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 12:45
od fh
3+3, to teda hej :D , s neexistenciou paralelnej cesty... Cesta pod Strečnom nebude považovaná za paralelnú?
Faktom je, že diaľničné spojenie na Žilinu je mimo PB reálne v tomto roku. Kým sa postaví Višňové-Dubná Skala, prejde veľa času a intenzita dopravy medzi ZA-MT bude rásť. Počíta sa s tým ako sa bude dovtedy tento problém riešiť? Teda okrem frázy, že sú tam ťažké podmienky a nedá sa nič robiť. Inteligentný riadiaci dopravný systém, úpravy cesty a dopravného značenia? Doteraz je o tom ticho, teda na verejnosti.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 22:19
od Tinko
Dialniciar napísal:
johhan napísal:Dialničiar, 46+4 to mi hovorili aj švajčiari aj slováci.

Tých 600 m nie je tragických to je normálna deformácia z preťažovania, tie 2 km majú životnosť ešte tak 4-5 rokov potom sa to bude musiať zavrieť - komplikácia vzniká z dôvodu najvačšieho pohybu v okolí portálov železničných tunelov.

Mimochodom z tých istých dôvodov sa prekladala cesta pred dvojkoľajným tunelom Strečno I.

Mám zlé info ?? :-)


Z preťaženie je to potom viac ako 5,4 km. :wink:


Nerozumiem akurat, preco ak sa vie, ze zivotnost povodnej cesty ZA-MT je pat rokov a vystavba Visnoveho je do 2014, tak preco sa to nezacne skor?

Alebo sa caka, na dokoncenie PB?

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 23:05
od sergej
S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:45
od johhan
Sergej napísal:S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...


Tunel bol projektovaný ako dvojrúrový teraz sa preprojektoval na trojrúrový. Jednorúrovo sa mal iba stavať čo je teraz už bezpredmetné. Teraz sa zvažuje či bude 2+2 pruhový alebo sa vezme do úvahy budúcnosť a urobí sa rovno na 3+3 pruhový

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 11:32
od Dialniciar
Sergej napísal:S PB to nemá nič spoločné. Je to najdrahší úsek na D1, žiadna vláda nemá odvahu sa do toho pustiť. Navyše tunel bol kedysi projektovaný ako jednorúrový, teraz sa už musí stavať ako dvojrúrový, tak sa prerábajú papiere. Stavať sa malo cez PPP, nová vláda to zatiaľ stopla. Takže preto...


Nestopla, ale spomalila.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 18:52
od devil
Vyhlasenie metody pre VO

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/18 Strečno - Dubná Skala

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie dokumentácie pre stavbu: I/18 Strečno - Dubná Skala v členení:
Zámer v zmysle zák. č. 24/2006 Z. z., dokumentácia stavebného zámeru (DSZ) a dokumentácia na územné rozhodnutie (DÚR).
Stavba rieši rozšírenie existujúcej komunikácie vo vybraných úsekoch o pruh pre pomalé vozidlá výhľadovo s možnosťou rozšírenia na štvorpruh a vybudovanie záchytných opatrení proti padaniu skál zo strmých svahov v blízkosti cesty I/18. V rámci stavby sa bude realizovať prestavba mimoúrovňových križovatiek. "Pri motorestoch" a "Pod hradom".
Rozsah stavby:
predpokladaná dĺžka trasy: 9,5 km,
predpokladané objekty: zárubné múry, protihlukové steny, zábrany proti padaniu skál, križovatky, prekládky, príp. ochrana inž. sietí, mostné objekty.


http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

aka moze byt kapacita 4pruhovej cesty I. triedy :?: podla mna 20-30 tisic voz/24 hod. urcite. mozno aj viac.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 19:10
od Jarda
Uvažuje se o silničním tunelu vedle železničního u Nazabudské Lúčky nebo má zůstat vedení I/18 tím zbytečným obloukem podle Váhu?

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2007 10:01
od Adamko
devil napísal:
aka moze byt kapacita 4pruhovej cesty I. triedy :?: podla mna 20-30 tisic voz/24 hod. urcite. mozno aj viac.


Neuvazuje sa o vystavbe 4-pruhu na celej dlzke. "Vyhladove rozsirenie na stvorpruh" sa dotkne iba MUK - ide o vetvy na lavej strane cesty, ktore maju byt tak postavene, aby sa dal zmestit stvorpruh. Pruh pre pomale vozidla v stupani smerom do Ziliny ma byt dlhy necely 1 km. Dalej ide o "podopretie" miest, ktore hrozia zosuvom a miest, kde sa sypu skaly/laviny na cestu, pripadne kratke prelozky dvojpruhu.

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2007 16:28
od johhan
Jarda napísal:Uvažuje se o silničním tunelu vedle železničního u Nazabudské Lúčky nebo má zůstat vedení I/18 tím zbytečným obloukem podle Váhu?


Nie neuvažuje sa o tuneli. Bude len Višňové. Čo sa má robiť je prestavba úseku + MUK + pás pre pomalé vozidlá pod Strečniaskym hradom ako písal kolega hore. Dalej je v pláne vybudovať most cez Váh z cesty I/18 smer Nezbudská Lúčka - Strečno.

Ešte jedna vec to ovplyvňuje a to je železničný koridor - ako sa bude realizovať ( na rýchlosť 160 alebo 140 alebo 120 km/h )