Moderátor: Moderátori
atolentak napísal:koncom apríla je plánované slávnostné prerazenie
Z údajov, ktoré sme vám počas tohto roka prinášali je známe , že tunel Ovčiarsko by mal byť prerazený už tento mesiac. Dnes však už poznáme aj predbežný dátum prerazenia tohto 2 km dlhého tunela. Tento slávnostný akt by mal prebehnúť presne o dva týždne a to 18.4.2016. Slávnostný začiatok razenia sa bolo sprevádzané symbolickým osadením sošky sv. Barbory dňa 12. septembra 2014 pred západným portálom a to znamená, že tunel bude prerazený presne po 20-tich mesiacoch. Ovčiarsko sa teda po tuneli Považský Chlmec stáva druhým prerazeným diaľničným tunelom v okolí Žiliny a štvrtý v Žilinskom kraji. Presne dosahuje dĺžku 2 367 m a dokončený by mal byť spoločne s celým úsekom diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v roku 2018. Zhotoviteľom tunela je spoločnosť URANPRES s.r.o v spolupráci so SKANSKA – SK a.s.. Zhotoviteľom celého diaľničného úseku, ktorého je súčasťou zhotuvuje združenie Ovčiarsko zastúpené firmami Doprastav a.s., Strabag s.r.o., Váhostav – SK a.s. a Metrostav a.s.
eric987 napísal:Na zilinskedialnice.sk sa dokonca objavil aj konkretny datum, 18.4, cit. celu spravu:
aquila napísal:tu je vidno aky je to brutalny usek, v podstate estakada/most - tunel - most -zarez - /eskada - tunel...
nech mi nikto nehovor ze sa tie estakady/mosty nedali zoptimalizovat dlhsimi nasypmi.. ked to dokazali aj na MUK levoca...no nost toto bude v zime dost katastrofa..
JaNY napísal:suhlasim z Andrejom. Uz by mali konecne skoncit tie socialisticke maniere, ze premier alebo min. dopravy necha svoju kancelariu v BA a ide napr. 4 hod. na vychod pozovat a strihnut pasku. Dialnicny program meska desat a viac rokov takze ake chvalenia sa a cim.
Andrej napísal:aquila napísal:tu je vidno aky je to brutalny usek, v podstate estakada/most - tunel - most -zarez - /eskada - tunel...
nech mi nikto nehovor ze sa tie estakady/mosty nedali zoptimalizovat dlhsimi nasypmi.. ked to dokazali aj na MUK levoca...no nost toto bude v zime dost katastrofa..
Určite sa to dalo zoptimalizovať, ale zjavne sa to projektovalo s cieľom, aby sa stavebné firmy čo najviac nabalili. Mostárska lobby si v okolí Žiliny vybojovala mnoho podobných nezmyslov - most Pružinka, estakáda Hričovský kanál, estakády pri Bytči, estakáda Strážov, na tomto úseku zase mosty v okolí Bitarovej či estakáda LL. To sa nedá nazvať inak ako zbytočným mrhaním peňazí. Nechcem si predstaviť tie rozsiahle obmedzenia, keď ich o 30-40 rokov bude potrebné všetky rekonštruovať.
Estakáda Hričovský kanál vedie záplavovým územím, z toho dôvodu tam bola vybudovaná estakáda, aby nebola diaľnica podmývaná alebo zaplavená. To je úplne v poriadku a odovôdnené. Žiadna lobby, lež bezpečnosť a rozum.
medima napísal:Estakáda Hričovský kanál vedie záplavovým územím, z toho dôvodu tam bola vybudovaná estakáda, aby nebola diaľnica podmývaná alebo zaplavená. To je úplne v poriadku a odovôdnené. Žiadna lobby, lež bezpečnosť a rozum.
aquila napísal:a celkovo napriklad v tom trojuholniku pri HP smerom na ovciarsko, nebolo treba tolko estakad, mohol sa tam vyvazat rubanina z tunelu, alebo sa zasypavat vykopove jamy, ak by nebola vhodna.
detto tie estakady od tunelu ovciarsko po MUK lietavska lucka, sak tam su same estakady, aj ked sa mohli kludne byt nasypy .. hovorim, krasny priklad optimalizacie aj do buducna je MUK levoca..
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.