D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod atolentak » 23. Mar 2016 17:29

Tunel Ovčiarsko:
severná rúra cca 95 m do prerazenia
južná rúra cca 530 m do prerazenia
(pozn. to su vzdialenosti medzi kalotami)
atolentak
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 750
Založený: 01. Nov 2013 17:18

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod EmBe » 26. Mar 2016 19:33

Fotky z 25.3.2016 z estakády LL aj s aktuálnym stavom:
Začiatok tu (nákres+fotky):
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=32793
Pre porovnanie, pred mesiacom 25.2.16:
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=32545
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2260
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 04. Apr 2016 19:59

Od "Je v plane realizovat tento usek? Lebo Ovciarko je podla highways. sk zastavene a uzatvorene. Dialnica potom pojde cez Zilinu?"
cez "Termin je vo hviezdach (alebo v nedohladne?). Teoreticky by sa mohlo zacat uz v roku 2007, ak by bola nasledujuca vlada naklonena vystavbe dialnic."
a "Ja si myslím, že tento úsek sa tak skoro stavať nebude"
až po slávnostné prerazenie.. a to 18.apríla 2016 (agentúra JPP)..
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 04. Apr 2016 20:03

Tohto mesiaca Sitina príde navždy o titul "2. najdlhsi cestny tunel na Slovensku", striebro preberá nový tunel Ovčiarsko. Ona sa bude musieť uskromniť zatiaľ už len aspoň so striebrom. Zlato však aj nadalej ostáva ešte nejaký ten piatok v Prešovskom kraji. :D
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod atolentak » 05. Apr 2016 17:10

Tunel Ovčiarsko:
severná rúra cca 40 m do prerazenia
južná rúra cca 470 m do prerazenia
(pozn. to su vzdialenosti medzi kalotami)

koncom apríla je plánované slávnostné prerazenie
atolentak
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 750
Založený: 01. Nov 2013 17:18

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod eric987 » 05. Apr 2016 19:40

atolentak napísal:koncom apríla je plánované slávnostné prerazenie


Na zilinskedialnice.sk sa dokonca objavil aj konkretny datum, 18.4, cit. celu spravu:

Z údajov, ktoré sme vám počas tohto roka prinášali je známe , že tunel Ovčiarsko by mal byť prerazený už tento mesiac. Dnes však už poznáme aj predbežný dátum prerazenia tohto 2 km dlhého tunela. Tento slávnostný akt by mal prebehnúť presne o dva týždne a to 18.4.2016. Slávnostný začiatok razenia sa bolo sprevádzané symbolickým osadením sošky sv. Barbory dňa 12. septembra 2014 pred západným portálom a to znamená, že tunel bude prerazený presne po 20-tich mesiacoch. Ovčiarsko sa teda po tuneli Považský Chlmec stáva druhým prerazeným diaľničným tunelom v okolí Žiliny a štvrtý v Žilinskom kraji. Presne dosahuje dĺžku 2 367 m a dokončený by mal byť spoločne s celým úsekom diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka v roku 2018. Zhotoviteľom tunela je spoločnosť URANPRES s.r.o v spolupráci so SKANSKA – SK a.s.. Zhotoviteľom celého diaľničného úseku, ktorého je súčasťou zhotuvuje združenie Ovčiarsko zastúpené firmami Doprastav a.s., Strabag s.r.o., Váhostav – SK a.s. a Metrostav a.s.

http://zilinskedialnice.sk/predbezny-da ... -ovciarko/
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 05. Apr 2016 20:27

Obidva tunely začali stavať naraz, obidva tunely začali raziť naraz (+- pár dní), no ako prvý bude paradoxne prerazený ten o necelé dva kilometre dlhší. w.f is this sh.t?
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod atolentak » 06. Apr 2016 16:08

eric987 napísal:Na zilinskedialnice.sk sa dokonca objavil aj konkretny datum, 18.4, cit. celu spravu:

do 18. nebude prerazený celý profil severnej rúry
atolentak
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 750
Založený: 01. Nov 2013 17:18

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Jonathan » 19. Apr 2016 20:29

Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 626
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 22. Apr 2016 11:30

A čo slávnostne prerazenie? To výmenou vlády a ministra sa upustilo už aj od toho? Smutné. Vyzerá to tak, že nová vládna strana v mindop je naozaj naklonená výstavbe diaľnic. Toto bude ešte asi horší útlm výstavby počtu nových km, ako za Matúša Trenčianskeho, ak majú silno na háku takú tradíciu, akou je slávnostne prerazenie druhého najdlhšieho tunela na Slovensku.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 22. Apr 2016 11:36

Čo konkrétne podľa teba urýchli prítomnosť politikov pri prerazení tunela? Ja som naopak rád, že výstavba diaľnic sa u nás aspoň postupne odpolitizováva.

Btw, slávnostné prerazenie bude koncom apríla.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod mangernate » 22. Apr 2016 11:48

len tak pre info. Pri prerazeni tunela sa prvykrat fyzicky stretnu raziace partie. Pri slavnostnom prerazeni sa do profilu uz prerazaneho tunela natiahnu napr.karisiete, zastriekaju sa betonom a potom raziaci stroj akoze prerazi tunel. Cize slavnostne prerazenie je len take divadielko.
mangernate
návštevník
 
Príspevky: 37
Založený: 14. Jún 2014 19:27

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod atolentak » 22. Apr 2016 14:07

28.4. bude slavnostna prerazka, v utorok prezazili severnu ruru v mieste prieskumnej stolne, ktoru den predtým zalepili;
v juznej rure je vzdialenost medzi celbami do 400 m
atolentak
diskutujúci
 
Príspevky: 109
Obrázky: 750
Založený: 01. Nov 2013 17:18

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod JaNY » 23. Apr 2016 02:43

suhlasim z Andrejom. Uz by mali konecne skoncit tie socialisticke maniere, ze premier alebo min. dopravy necha svoju kancelariu v BA a ide napr. 4 hod. na vychod pozovat a strihnut pasku. Dialnicny program meska desat a viac rokov takze ake chvalenia sa a cim.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod rempo » 24. Apr 2016 13:23

História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2016 21:33

tu je vidno aky je to brutalny usek, v podstate estakada/most - tunel - most -zarez - /eskada - tunel...

nech mi nikto nehovor ze sa tie estakady/mosty nedali zoptimalizovat dlhsimi nasypmi.. ked to dokazali aj na MUK levoca...no nost toto bude v zime dost katastrofa..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod magnus » 25. Apr 2016 05:55

A toto vodohospodari dovolili? To hrozi pruserom pri povodniach.

gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=33111
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 25. Apr 2016 20:42

aquila napísal:tu je vidno aky je to brutalny usek, v podstate estakada/most - tunel - most -zarez - /eskada - tunel...

nech mi nikto nehovor ze sa tie estakady/mosty nedali zoptimalizovat dlhsimi nasypmi.. ked to dokazali aj na MUK levoca...no nost toto bude v zime dost katastrofa..

Určite sa to dalo zoptimalizovať, ale zjavne sa to projektovalo s cieľom, aby sa stavebné firmy čo najviac nabalili. Mostárska lobby si v okolí Žiliny vybojovala mnoho podobných nezmyslov - most Pružinka, estakáda Hričovský kanál, estakády pri Bytči, estakáda Strážov, na tomto úseku zase mosty v okolí Bitarovej či estakáda LL. To sa nedá nazvať inak ako zbytočným mrhaním peňazí. Nechcem si predstaviť tie rozsiahle obmedzenia, keď ich o 30-40 rokov bude potrebné všetky rekonštruovať.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Xenon » 26. Apr 2016 06:13

JaNY napísal:suhlasim z Andrejom. Uz by mali konecne skoncit tie socialisticke maniere, ze premier alebo min. dopravy necha svoju kancelariu v BA a ide napr. 4 hod. na vychod pozovat a strihnut pasku. Dialnicny program meska desat a viac rokov takze ake chvalenia sa a cim.


Ja tiež súhlasím. Otázne je či to vnímajú takto aj tí robotníci. To by mohol vedieť možno ich zamestnávateľ. Konkrétne, či je pre nich stretnutie s ministrom pre nich nejakým uznaním za dobre vykonanú prácu (a v tom prípade by som tieto návštevy politikov ponechal, ale len kvôli robotníkom), alebo je to pre nich iba strata času (v tom prípade by som to zrušil). Ale to, že si politici sami korzujú po stavbách a robia kampaň, to by som zatrhol z princípu.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod medima » 26. Apr 2016 20:37

Andrej napísal:
aquila napísal:tu je vidno aky je to brutalny usek, v podstate estakada/most - tunel - most -zarez - /eskada - tunel...

nech mi nikto nehovor ze sa tie estakady/mosty nedali zoptimalizovat dlhsimi nasypmi.. ked to dokazali aj na MUK levoca...no nost toto bude v zime dost katastrofa..

Určite sa to dalo zoptimalizovať, ale zjavne sa to projektovalo s cieľom, aby sa stavebné firmy čo najviac nabalili. Mostárska lobby si v okolí Žiliny vybojovala mnoho podobných nezmyslov - most Pružinka, estakáda Hričovský kanál, estakády pri Bytči, estakáda Strážov, na tomto úseku zase mosty v okolí Bitarovej či estakáda LL. To sa nedá nazvať inak ako zbytočným mrhaním peňazí. Nechcem si predstaviť tie rozsiahle obmedzenia, keď ich o 30-40 rokov bude potrebné všetky rekonštruovať.

Estakáda Hričovský kanál vedie záplavovým územím, z toho dôvodu tam bola vybudovaná estakáda, aby nebola diaľnica podmývaná alebo zaplavená. To je úplne v poriadku a odovôdnené. Žiadna lobby, lež bezpečnosť a rozum.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod mireceq » 26. Apr 2016 21:05

Estakáda Hričovský kanál vedie záplavovým územím, z toho dôvodu tam bola vybudovaná estakáda, aby nebola diaľnica podmývaná alebo zaplavená. To je úplne v poriadku a odovôdnené. Žiadna lobby, lež bezpečnosť a rozum.

Myslim, ze Andrej skor myslel, ze namiesto estakady mohol byt za porovnatelnu cenu tunel, trasa by bola kratsia a o nieco bezpecnejsia.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2016 08:04

a celkovo napriklad v tom trojuholniku pri HP smerom na ovciarsko, nebolo treba tolko estakad, mohol sa tam vyvazat rubanina z tunelu, alebo sa zasypavat vykopove jamy, ak by nebola vhodna.

detto tie estakady od tunelu ovciarsko po MUK lietavska lucka, sak tam su same estakady, aj ked sa mohli kludne byt nasypy .. hovorim, krasny priklad optimalizacie aj do buducna je MUK levoca..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 27. Apr 2016 08:23

medima napísal:Estakáda Hričovský kanál vedie záplavovým územím, z toho dôvodu tam bola vybudovaná estakáda, aby nebola diaľnica podmývaná alebo zaplavená. To je úplne v poriadku a odovôdnené. Žiadna lobby, lež bezpečnosť a rozum.

Otázne je, či nebolo aj lacnejšie riešenie, ako 1700 m dlhá estakáda v území, ktoré je zaplavené pri 10 000 ročnej vode, a ktoré aj tak susedí s vysokým násypom.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod magnus » 27. Apr 2016 11:40

aquila napísal:a celkovo napriklad v tom trojuholniku pri HP smerom na ovciarsko, nebolo treba tolko estakad, mohol sa tam vyvazat rubanina z tunelu, alebo sa zasypavat vykopove jamy, ak by nebola vhodna.

detto tie estakady od tunelu ovciarsko po MUK lietavska lucka, sak tam su same estakady, aj ked sa mohli kludne byt nasypy .. hovorim, krasny priklad optimalizacie aj do buducna je MUK levoca..


Tak trošku sa brzdite s tými násypmi - keď máte niveletu diaľnice 20 m nad terénom tak aký by bol záber telesa diaľnice pri bežnom sklone 1:2? Akú bariéru by ste vytvorili? Pri terajšom stave suplujú vyššie mosty i funkciu biokoridorov - ak by neboli boli by potrebné ekodukty. Čo tiež nie je lacný špás. Alebo potom ďalšie riešenie otimalizačné - húsenková dráha. Zdalo by sa vám to vhodné na diaľnici? netvrdím, že by sa niektoré kratšie mosty nedali zredukovať, ale zasa odtiaľ potiaľ.
Čo sa týka rúbaniny - mali by sa vyvážiť zárezy a tunely s násypmi, ale to by sa musel napríklad úsek Vrtižer - HP stavať zároveň s HP-LL. Tam sa mohlo pochovať kopec materiálu z tunelov, aj málo vhodných, namiesto toho sa vyťažili kvalitné štrky z údolia Váhu. Detto úsek LL - DS a DS-Tu mali byť realizované naraz aby sa hmotnice vyvážili. Žiaľ, o tomto politici čo spúšťajú tendre nemajú ani potuchy a potom máme pokútne ťažiaci Váhostav v ochrannom pásme vodných zdrojov a nikoho to neserie. O spätnom zavážaní zemníkov ani nehovorím, to považujem za akt všeobecného ohrozenia.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka

Odoslaťod Andrej » 27. Apr 2016 11:52

Magnus, úplne s tebou súhlasím. Netvrdím, že tie mosty tam nemali byť vôbec, ale ako píšeš, niektoré sa mali zredukovať - napr. tam, kde je niveleta diaľnice do 10-15 m nad terénom (napr. estakáda Hričovský kanál). Mosty slúžiace ako biokoridory tiež nepotrebujú 400 m, stačilo by 50-100 m. Ad húsenková dráha - napr. D1 v okolí TN má relatívne malé výškové aj smerové polomery a nevidím v tom žiaden problém.

Vždy treba brať do úvahy všetky aspekty, a pokiaľ len nevýznamné zníženie parametrov (polomery zákrut, výškové vedenie) vie ušetriť nemalé prostriedky, tak netreba tvrdohlavo stavať čo najrovnejšiu diaľnicu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.