D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: Neutešené prognózy

Odoslaťod JJ » 14. Jan 2007 18:22

Jozef napísal:
devil napísal:ten clanok je velmi povrchny ale tie 3 tazke useky su myslim cez obi2 fatry.

co sa tyka HP-LL je popri D3 HP-ZA luxus. aj pri 30.000 intenzite by obi2 D zivali prazdnotou, lebo je tam este aj stara cesta I/18. inac to co ty nazyvas "mierne zvlnenym terenom" stoji 1mld/km.


Čo ak sa nezrealizuje tunel Ovčiarsko?
Doprava by prešla po D3 do Strážova, odtiaľ na estakádu a po novom privádzači sa dostane do Lietavskej Lúčky a odtiaľ bude po diaľnici D1 pokračovať do tunela na Dubnú Skalu. V tom prípade by sa tam zvýšila hustota vozidiel až na 80-tisíc. Nastala by situácia, aká bude zanedlho v Považskej Bystrici, tranzitná diaľničná doprava by prechádzala prakticky stredom mesta. Momentálne je však všetko ešte otvorené.



zaujímalo by ma, akým spôsobom sa mu podarilo napočítať intenzity okolo 80 000 vozidiel/24 hodín???
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Miro » 14. Jan 2007 18:44

pohodak napísal:HP-LL bude urcite potrebne v buducnosti postavit, ale podla mna su na D1 momentalne ovela ovela dolezitejsie useky ako je tento...ak sa jeho vystavba zacne niekedy okolo roku 2009-2010 bude to podla mna vcelku v klude 8)


ty optimista :lol:
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Odoslaťod devil » 14. Jan 2007 19:13

Prúd od Martina nepôjde po starej ceste, ale tunelom sa dostane do Lietavskej Lúčky a rovnako tak aj okolo 60% prúdu od Bratislavy sa sem dostane tunelom cez Ovčiarsko. Tam sa potom spoja a doprava, ktorá doteraz bola rozložená na dva smery, bude tiecť do Žiliny spoločne, po privádzači, ktorý sa teraz buduje na Rajeckej ceste. Zvýši sa tým prognózovaná dopravná záťaž až na 60 tisíc vozidiel na úseku od Lietavskej Lúčky po Saleziánov.


dopravny urbanista by najskor mal mat jasne kde kolko % dopravneho prudu smeruje. kolko % dopravneho prudu ide od MT do BA a potrebuje obist mesto a kolko smeruje do mesta :?: intenzita od Strazova je 25.000 co pre D3 a I/18 bude tazka pohoda. aj keby vzrastla o 100 %. ako ze sa nepojde po starej ceste(?), cast prudu tade pojde urcite.

Doprava by prešla po D3 do Strážova, odtiaľ na estakádu a po novom privádzači sa dostane do Lietavskej Lúčky a odtiaľ bude po diaľnici D1 pokračovať do tunela na Dubnú Skalu. V tom prípade by sa tam zvýšila hustota vozidiel až na 80-tisíc.


to je asi 3nasobny narast intenzit. nerealne. take nedosahuje ani mierova-senecka v BA, ktora ma 60.000 a to je predsa len BA a je tam paralelna stara roznavska. nehovoriac o tom ze stara cesta popri dialnici obvykle berie stvrtinu intenzit, a cim blizsie je mesto a cim je to vacsie mesto tym sa pocet ludi ktory idu len do mesta zvysuje. Cize vstup do mesta bude rozdeleny po D a I/18 zo zapadu od I/18 z vychodu a od LL.

pre porovnanie vo ZV od semaforu - krizovatky smerov od ZH a BB, centra ZV a odbocky na Krupinu po odbocku na sidliska Sekier a Motova je 20.000 aut a dvojpruhovka to zvlada, ide sa 60-70 km/h plynule ako normalne v meste takze mestsky 4pruh musi zvladnut 2-3 nasobok bez problemov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JJ » 14. Jan 2007 19:54

samozrejme - 80 000-ova intenzita je uplny nezmysel.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Intenzita

Odoslaťod Jozef » 14. Jan 2007 20:23

intenzita od Strazova je 25.000 co pre D3 a I/18 bude tazka pohoda. aj keby vzrastla o 100 %. ako ze sa nepojde po starej ceste(?), cast prudu tade pojde urcite.


Nehnevaj sa, ale nepoznáš Žilinu, ani komunikácie. Diaľnica D3 končí v Strážove, tu sa bude napájať na cestu I/18, ktorá sa teraz rozšíri na štvorpruh až po Estakádu. Teda odkiaľ berieš rozdelenie intenzity od Strážova medzi D3 a I/18, keď je tam len jedna komunikácia?

Cize vstup do mesta bude rozdeleny po D a I/18 zo zapadu od I/18 z vychodu a od LL.


Zas si to zjednodušil a zbagatelizoval. Myslíš si, že dopravný urbanista nevie o čom hovorí. To mal dať do tých novín všetky analýzy?
Rajecká cesta od Saleziánov neleží len na pomyslenom úseku po nedostavaní diaľníc Košice - Bratislava, ale je to aj mestská komunikácia, je to zároveň cesta I/64 do Prievidze, ale aj komunikácia z Ostravy, Olomouca a Poľska do Košíc a späť. Všetko toto bral do úvahy a postupne vysvetľoval aký bude nárast na tejto komunikácii v intraviláne mesta pri rôznych alternatívach nedostavania diaľníc. Treba len pozorne čítať a samozrejme poznať mesto a žilinskú aglomeráciu.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 609
Založený: 12. Nov 2005 18:51
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Miro » 14. Jan 2007 21:34

Treba si uvedomiť, že diaľnica D3 sa má pred Strážovom podľa projektu stočiť doľava ponad Hričovskú priehradu. V tomto mieste bude križovatka s cestou I/18 a táto sa v súčasnosti rozširuje na štvorpruh.

Pokračovanie D3 ponad priehradu je zatiaľ zrejme otázkou ďalekej budúcnosti, takže tie dva prúdy z dnešnej D3 a I/18 smerujúce do Žiliny sa spoja na štvorprúdovej I/18 prechádzajúcej tesne okolo okien domov v Strážove.

Situácia je celkom dobre vidieť tu:
http://www.highways.sk/highways/img/Lad ... na_map.gif
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Intenzita

Odoslaťod JJ » 14. Jan 2007 22:51

Jozef napísal:
intenzita od Strazova je 25.000 co pre D3 a I/18 bude tazka pohoda. aj keby vzrastla o 100 %. ako ze sa nepojde po starej ceste(?), cast prudu tade pojde urcite.


Nehnevaj sa, ale nepoznáš Žilinu, ani komunikácie. Diaľnica D3 končí v Strážove, tu sa bude napájať na cestu I/18, ktorá sa teraz rozšíri na štvorpruh až po Estakádu. Teda odkiaľ berieš rozdelenie intenzity od Strážova medzi D3 a I/18, keď je tam len jedna komunikácia?

Cize vstup do mesta bude rozdeleny po D a I/18 zo zapadu od I/18 z vychodu a od LL.


Zas si to zjednodušil a zbagatelizoval. Myslíš si, že dopravný urbanista nevie o čom hovorí. To mal dať do tých novín všetky analýzy?
Rajecká cesta od Saleziánov neleží len na pomyslenom úseku po nedostavaní diaľníc Košice - Bratislava, ale je to aj mestská komunikácia, je to zároveň cesta I/64 do Prievidze, ale aj komunikácia z Ostravy, Olomouca a Poľska do Košíc a späť. Všetko toto bral do úvahy a postupne vysvetľoval aký bude nárast na tejto komunikácii v intraviláne mesta pri rôznych alternatívach nedostavania diaľníc. Treba len pozorne čítať a samozrejme poznať mesto a žilinskú aglomeráciu.


no zjavne sa tento urbanista vo svojich vypoctoch mimoriadne preratal a spadol do abnormalnych cisel. presiel som si terajsie intenzity (2005) zo vsetkych smerov (I/18-I/61, I/18, I/11, I/64) do ZA a keby sa vsetky tieto intenzity zlievali do jednej 4-ramennej urovnovej krizovatky, tak 80-tisic vozidiel/24 hodin v takejto pomyselnej krizovatke ani zdaleka nehrozi.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod johhan » 14. Jan 2007 23:24

Viete o čo ide ? Že namiesto úseku D1 HP-LL by sa postavila bývalá východná trasa D3 ZA Brodno - LL

Má to výhodu že sa ušetrí cca 30% prostriedkov, obslúži sa KIA, neodsekne sa ZA z juhu, nevýhody - čas a urýchlené dobudovanie strážov - brodno.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod eucitizen » 14. Jan 2007 23:38

johhan,
mas k tomu nejake mapy ako mal vyzerat povodny vychodny variant?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Andrej » 15. Jan 2007 09:42

johhan napísal:Viete o čo ide ? Že namiesto úseku D1 HP-LL by sa postavila bývalá východná trasa D3 ZA Brodno - LL

Má to výhodu že sa ušetrí cca 30% prostriedkov, obslúži sa KIA, neodsekne sa ZA z juhu, nevýhody - čas a urýchlené dobudovanie strážov - brodno.


Ono by to nebol zly navrh, keby nebol opät docasny. D1 by sa juzne od Ziliny musela neskor postavit tak ci tak. A zase by sa staval dalsi velmi drahy a ani nie velmi potrebny usek na D3 (Strazov-Brodno), trasa by bola dlhsia o cca 15 km... ja by som bol radsej, keby sa D postavila normalne cez Ovciarisko :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Neutešené prognózy

Odoslaťod Adamko » 15. Jan 2007 10:01

Jozef napísal:
Ako sa zmení doprava v meste v prípade, že sa výstavba diaľnice zrealizuje?
Prúd od Martina nepôjde po starej ceste, ale tunelom sa dostane do Lietavskej Lúčky a rovnako tak aj okolo 60% prúdu od Bratislavy sa sem dostane tunelom cez Ovčiarsko. Tam sa potom spoja a doprava, ktorá doteraz bola rozložená na dva smery, bude tiecť do Žiliny spoločne, po privádzači, ktorý sa teraz buduje na Rajeckej ceste. Zvýši sa tým prognózovaná dopravná záťaž až na 60 tisíc vozidiel na úseku od Lietavskej Lúčky po Saleziánov.

Čo ak sa nezrealizuje tunel Ovčiarsko?
Doprava by prešla po D3 do Strážova, odtiaľ na estakádu a po novom privádzači sa dostane do Lietavskej Lúčky a odtiaľ bude po diaľnici D1 pokračovať do tunela na Dubnú Skalu. V tom prípade by sa tam zvýšila hustota vozidiel až na 80-tisíc. Nastala by situácia, aká bude zanedlho v Považskej Bystrici, tranzitná diaľničná doprava by prechádzala prakticky stredom mesta. Momentálne je však všetko ešte otvorené.



Nie je tam uvedeny casovy horizont predpokladaneho stavu.

Podla mapiek na strankach SSC islo v roku 2005 po Rajeckej ceste v ZA denne 25 534 aut. V pripade postavenia L.Lucka - Dubna Skala a nepostavenia Ovciarska by intenzita na Rajeckej ceste mohla v roku 2015 dosiahnut 60 tisic aut denne (narast intenzity a dialnicny tranzit od MT).
V pripade, ze by bolo Visnove v prevadzke v roku 2005, bola by ta intenzita na Rajeckej ceste 40-45 tisic aut denne.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 10:31

Nehnevaj sa, ale nepoznáš Žilinu, ani komunikácie. Diaľnica D3 končí v Strážove, tu sa bude napájať na cestu I/18, ktorá sa teraz rozšíri na štvorpruh až po Estakádu. Teda odkiaľ berieš rozdelenie intenzity od Strážova medzi D3 a I/18, keď je tam len jedna komunikácia?


aky narast intenzit sa tam ocakava oproti terajsej 25.000 ? hadam mi nikto nebude tvrdit ze 4pruh to nezvladne. alternativa ze by existovala len D1 HP-LL-Visnove je uz minulost lebo HP-Strazov je v realizacii. niektori zjavne pocitaju intenzity na buducich dialniciach tak ze tam prenesu 100% premavky to starej cesty a este to vynasobia nejakym mastnym koeficientom. podla akych udajov sa dotycny nazdava ze vsetka premavka od MT pojde cez Visnove, dalej ze vsetka premavka od MT (ci uz cez Visnove alebo z I/18) vyuzije mestsku komunikaciu v celej dlzke dalej ze cela premavka od PB a Strazova ide dalej cez mesto na vychod ci na LL a Visnove a tiez vyuzije mestsku komunikaciu v celej dlzke :?: ked scitanie dopravy nie je o zistovani smeru dopravy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lenny » 15. Jan 2007 10:47

[quote="eucitizen":2jy0lhej]johhan,
mas k tomu nejake mapy ako mal vyzerat povodny vychodny variant?[/quote:2jy0lhej]

Komunikácia I/18 Žilina – juhovýchod
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1380
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adamko » 15. Jan 2007 11:06

devil napísal:aky narast intenzit sa tam ocakava oproti terajsej 25.000 ? hadam mi nikto nebude tvrdit ze 4pruh to nezvladne.


Na Rajeckej ceste sa ocakava narast 25% za 5 rokov ak nebudu postavene dialnicne useky D1 HP-LL-DSkala. Teda 31 900 pre rok 2010.

Pre ZA-MT sa rata s narastom az 30% pre rok 2010, teda pre miesto s najnizsou intenzitou medzi ZA-MT (21209) to znamena pre rok 2010 hodnotu 27 600.

Odhad hovori o presmerovani 80% do tunela Visnove. Teda pre rok 2010 by znamenalo spustenie Visnoveho pre Rajecku cestu 53-54 tisic.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 12:04

Na Rajeckej ceste sa ocakava narast 25% za 5 rokov ak nebudu postavene dialnicne useky D1 HP-LL-DSkala. Teda 31 900 pre rok 2010.

Pre ZA-MT sa rata s narastom az 30% pre rok 2010, teda pre miesto s najnizsou intenzitou medzi ZA-MT (21209) to znamena pre rok 2010 hodnotu 27 600.


to vyzera realne.

Odhad hovori o presmerovani 80% do tunela Visnove. Teda pre rok 2010 by znamenalo spustenie Visnoveho pre Rajecku cestu 53-54 tisic.


odvazne cislo. 80% presmerovanie je na Branisku a pri Novej Bani. a to su otrasne paralelne cesty. medzi TN a Dubnicou je to D1/I-61 2:1.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adamko » 15. Jan 2007 12:56

devil napísal:
Odhad hovori o presmerovani 80% do tunela Visnove. Teda pre rok 2010 by znamenalo spustenie Visnoveho pre Rajecku cestu 53-54 tisic.


odvazne cislo. 80% presmerovanie je na Branisku a pri Novej Bani. a to su otrasne paralelne cesty. medzi TN a Dubnicou je to D1/I-61 2:1.


Pre rok 2005 malo Branisko 83,78% a NB-HB az 87,48% cast pripadajucu na novu cestu.

TN ma mimoriadne zle navrhnute napojenie na dialnicu, ktore je dost nevyhodne pouzivat pre cestu do Tr.Teplej, Dubnice aj Novej Dubnice. Z centra TN je to po dialnici nielen dalej, ale aj casovo dlhsie, pretoze treba prejst cez najzapchatejsie miesto v Trencine.

O kusok dalej na Ilava - Ladce je uz podiel dialnice 82,43%, podobne medzi TN a Novym Mestom nad Vahom berie dialnica 84,79% zo sumy D1 a I/61.
Adamko
návštevník
 
Príspevky: 40
Založený: 02. Jan 2007 12:56

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 14:10

ma to ale hacik, su to mensie mesta a teda mensie centra ako ZA, kde zakonite smeruje mensie %.

no ale hlavne, pri dialnicnej znamke za 1.100 Sk/rok co povazujem za velmi lacny spas je to ine ako ked sa niekedy po 2010 bude platit myto. tak ako spomina kaviarista, ak bude paralelna cesta nejaky horsky prechod alebo cesta typu ozdany ci III. triedy pri Novej Bani tak si viac ludi zaplati najazdene kilometre cez tunel ci obchvat ako ked ma vcelku normalnu paralelnu cestu (a ked bude cesta pod strecnom rozsirena podla projektu tak tych 80% na Visnove neprejde).
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 14:12

cize "efekt chorvatsko", ten co si tadial "tranzituje" si to zaplati skor ako ten co chodi 30 km do prace kazdy den.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 15. Jan 2007 14:38

henten napad je myslim, ze nedobry.

osobne povazujem usek ZA strazov - brodno za velmi velmi nestastne riesenie.
je skoda, ze sa vtedy kompetentny nezamysleli nad vacsou efektivnostou useku HP - LL a vobec sa do useku HP - ZA, strazov - brodno nepustali, ale to uz nezmenime.

vystavba ZA, strazov - brodno a brodno - LL je do istej miery velmi nestastny, lebo nenormalne predlzi trasu

navyse usek brodno - LL je viac menej totalne duplicitny k nabreznej, ktora je v principe "prazdna".. tam by viac pomohol prerobenie kosickej na MUK ...

D1 ma obrovsky zmysel v useku HP - LL - dubna skala prave v tom, ze kompletne obide zilinu a asi o 10 km skrati trasu ...

nehovoriac o tom, ze prijde doba, kedy sa usek HP - LL bude musiet tak ci tak stavat ... a na "severe" od ziliny to bude nenormalne predialnicovane ...

cize osobne povazujem usek ZA, strazov - brodno - LL za holy nezmysel ... radsej postavit 4tu okruznu ...

kazdopadne mam ten dojem, ze pri ziline vznikne brutalne predrazene a pritom stale polovicate riesenie ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 15:05

devil napísal:ma to ale hacik, su to mensie mesta a teda mensie centra ako ZA, kde zakonite smeruje mensie %.

no ale hlavne, pri dialnicnej znamke za 1.100 Sk/rok co povazujem za velmi lacny spas je to ine ako ked sa niekedy po 2010 bude platit myto. tak ako spomina kaviarista, ak bude paralelna cesta nejaky horsky prechod alebo cesta typu ozdany ci III. triedy pri Novej Bani tak si viac ludi zaplati najazdene kilometre cez tunel ci obchvat ako ked ma vcelku normalnu paralelnu cestu (a ked bude cesta pod strecnom rozsirena podla projektu tak tych 80% na Visnove neprejde).


V r. 2010 ale nebude mýto aj pre osobné autá do 3,5t a kamióny budú donútené ísť po diaľnici.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 15:26

podla mna myto bude +/- v tom case ked bude Visnove. a 2010 to nebude.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 15:28

devil napísal:podla mna myto bude +/- v tom case ked bude Visnove. a 2010 to nebude.


Elektronické mýto zavedie ešte táto vláda a má podporu aj v opozícii v NR SR, takže kamióny začnú niekedy okolo r. 2009-2010 platiť. Ak sa schváli v r. 2008, prebehne tender, čo bude 1/2 roka až rok, ďalej 1/2 roka až rok vybudovanie mýta a odhadujem, že r. 2010 bude reálnym rokom spustenia. Nie je tam problém, keďže náklady na to štát nemá žiadne a príjmy z používania diaľnic sa znásobia.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 15. Jan 2007 15:29

myslim ze devil hovoril o myte pre auta do 3.5 tony...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2007 15:34

pohodak napísal:myslim ze devil hovoril o myte pre auta do 3.5 tony...


V takom prípade ale aj tak nesedí jeho vyjadrenie k cene diaľničnej známky ... v ČR je to pri prepočte na SKK podobná cena a to majú viac diaľnic ako SR pri všetkých prepočtoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2007 15:38

V takom prípade ale aj tak nesedí jeho vyjadrenie k cene diaľničnej známky ... v ČR je to pri prepočte na SKK podobná cena a to majú viac diaľnic ako SR pri všetkých prepočtoch.


ale zase potom porovnajme ceny nalepiek aj s dalsimy susedmi nielen s CR. pokial viem, v rakusku, madarsku aj polsku su nalepky drahsie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.