Stránka 49 z 101

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2017 18:51
od expwy
Toto už je na smiech, každý jeden úsek na D1 trpí na nepredvídané geologické udalosti. Toto je vizitka ako sa u nás zle robí projektová príprava a nemá to hlavu ani pätu. Dokonca si dovolím tvrdiť ako sa účelovo serie na geologické riziká a v procese prípravy sa účelovo zatajujú, aby sa potom mohli skryto navyšovať náklady stavby dodatkami = bežná prax od roku 1989.

V DE a AT sa v procese Vorporojekt, ktorý trvá aj 10 rokov prevŕtajú pomaly všetky možné aj nemožné trasy z hľadiska geologie, životného prostredia, zosuvov, požiadaviek samospráv a neviem čoho všetkého ešte až kým z toho nevypadne 1 optimálna trasa, ktorá sa schváli územným rozhodnutím. Na Slovensku sa to 100x mení za pochodu, nové územká, nové procesy EIA, nové 8a-čky, nové požiadavky samospráv, no proste cirkus...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2017 10:10
od vaclav
ten usek jede jako zluty fidic, ne? tedy projekt a rizika za zhotovitelem.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2017 19:30
od ANDi
Su to len vyhovorky na zakrytie neschopnosti MD.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 12:42
od rastislav5
Zmluva na privadzac je podpisana, v najblizsich tyzdnoch bude odovzdane stavenisko a moze sa zacat s vystavbou
viewtopic.php?f=35&t=22988

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:14
od aquila
tu je skoda, ze nedali rovno tendrovat cely privadzac .. ale je vidno, ako su ceny pri useku HP - LL sialene nadhodnotene.

kedze statna analyza vychadzala z cien HP - LL pod taktovkou dream teamu ..

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:20
od milan_KM
Škoda, že tu to zlodejstvo vidíš ale na D3 za to môžu zlí Kysučania. Veľká škoda, že sa netendroval aj zvyšok, lebo ten zapadne prachom a z Rajeckej doliny dochádza do ZA značné množstvo aut. Na druhej strane hádam niekoho napadne vyhodiť z projektu ten nezmyselný paralelný úsek od križovatky do Turia, ukončený kruháčom.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:24
od MeteoR@j
Pekne sa to číta, len škoda že realita bude troška iná "Nový privádzač cez diaľničnú križovatku Lietavská Lúčka napojí mesto Žilina na diaľnicu D1, čím sa zvýši plynulosť, rýchlosť, komfort a hlavne bezpečnosť cestnej premávky."
Totižto plynulosti dopravy bude kaziť tých 15 000 vozidiel z 1/64, ktoré sa budú tlačiť v jednom jazdnom pruhu (možno už od Vahostavu), len aby sa dostali k semaforu a do Bytčice. :roll:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:27
od Mawerick81
no ale na semafor bude odbocka z obchvatu,, cesta pojde po tych pilieroch co su od krizovatky smerom na metro,, cize tie kolony by mali byt minulostou

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 13:59
od MeteoR@j
Práveže nie. Ak ja a celá tranzitná doprava chceme ísť zo ZA na Rajec a Prievidzu (čo je tých priemerných 15 000 vozidiel) tak musíme tak či tak odbočiť smerom na Bytčicu, ku svetelnej križovatke. Iná možnosť tam žiaľ nebude. Čiže ani kolóny do/z Rajeckej dol. budú také isté ako doteraz.

Teraz vodiči idúci na Rajec využívajú pod Solinkami ešte dva jazdné pruhy (aj v kolóne). Po dostavbe privádzača to už možné nebude. K dispozícii bude iba ten odbočovací, ktorý sa veľmi rýchlo naplní. Čiže kolóny budú v takomto pripade siahať v špičke asi až po Vahostav.
Ibaže by zrušili ten semafor :wink:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 14:20
od Miro
To akože z privádzača sa nebude dať zbehnúť pri Lietavskej Lúčke smerom na Rajec? A naopak od Rajca nabehnúť na privádzač?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 14:30
od aquila
chapes to spravne, lebo privadzac bude len po D1 .. cast medzi MUK D1 LL a porubkou sudruhovia nedali do tendru .. vsak na co

bude to len po cca 4km, teda SSUD Zilina. prve 4 km nebudu .. prtitom je to docela lacny 1+1, aj ked ukonceny nezmyselnym kruhacom (ten by mali zrusit)

15014

k tomu co pisal MeteoR@j prikladam mapku krizovatky, kde to je jasne, v com bude problem...

37298

@milan: tu je primerane riesenie, ktore ma aj zmysel a si zober ze ten privadzac stoji 1/10 nakladov D3, pricom je to rovnako smerovo rozdelena cesta .. ak by D3 stala tak isto, tak moze byt postavene aj cela

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 15:18
od milan_KM
Keby bol pri kormidle Počiatek, tak ten privádzač nestojí ani 22 ale 40mil €... Reálna cena zvyšnej D3 pri kvalitnej súťaži je 15-20 mil €/km, to dobre vieš ale len preto, že máš svoj osobný problém nechceš vidieť fakty. Tá cena je čisto politická záležitosť, Ersek súťaží o 10000000x kvalitnejšie ako Počiatek a hneď je to vidno -40%. A v podobnom duchu budú aj ďalšie úseky, počínajúc R3.

Inak existuje aspoň technická štúdia na prestavbu I/64 (zlepšenie výškového a smerového vedenia, preložky a obchvaty, šírkové parametre) smerom na Prievidzu?
Zachytil som čosi o obchvate Rajca, ale aj to sú len také vzdialené šumy. Pretože v ČR sa ide presne touto cestou, kde sa okrem obchvatov prestavia aj úsek v +- pôvodnej stope.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 15:38
od ferguson
Na tej mape, co dal aquilla je modrou farbou nejaka cesta poza Solinky. To je co, kam to ide?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 15:52
od aquila
to je IV okruzna, teoericky to ide dokonca cez VD zilina az k brodnu ..

37677

povodne to malo ist tam kde je teraz metro/kruhac ..

400

este aj okolo roku 2000 to bolo stale tak ... (tu je sever a juh otoceny)

452

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 16:00
od Vlados
aquila napísal:prve 4 km nebudu .. prtitom je to docela lacny 1+1, aj ked ukonceny nezmyselnym kruhacom (ten by mali zrusit)

mali spraviť križovatku na Porúbku a Turie, kľudne aj kruháč a južne nechať už iba jednu cestu... možno by sa tam dala spraviť aj jednoduchá MÚK nakoľko most cez železnicu bude potrebný.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 16:20
od Mawerick81
Takto to dopadne, ked sa nieco robit 5min po 12h,, zistili, zeby cely usek nestihli, tak urobia kratsi,, na hlavu cele

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 17:21
od ondrejko_t
milan_KM napísal:Keby bol pri kormidle Počiatek, tak ten privádzač nestojí ani 22 ale 40mil €...

Tá cena je čisto politická záležitosť, Ersek súťaží o 10000000x kvalitnejšie ako Počiatek a hneď je to vidno -40%. A v podobnom duchu budú aj ďalšie úseky, počínajúc R3.



A ked to tak bolo za Figela, tak za vsetko mohli "Figelove lacne dialnice?
Akoze aby sa to zle nepochopilo, ja som za kazde zlacnenie, len za Figela to bolo zle, ked sla cena o polku dole a teraz je to super skvele setrenie...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 17:49
od milan_KM
Tvrdo pokutovať a poslať do konkurzu každú firmu, ktorá by nedodržala lehoty, kvalitu a hlavne vyplácanie subdodávateľov. Naša najsociálnejšia vláda nespravila absolútne nič z toho, potom sa nečuduj, že si oligostavy hádzali nereálne ponuky s tým, že to zacvaká dakto iný = politické rozhodnutie

Ako všetci vieme najreálnejšie ponuky Skansky boli na úrovni 30-40% zľavy, lenže aj tú Počiatek vyšachoval = politické rozhodnutie

Pekne to vidno, ceny aj cenotvorba je čistá politika a politické rozhodnutia. A vďaka Počiatkovy sa zvyšovali jednotkové ceny tzn, že odhadované náklady šli umelo hore a preto je momentálna zľava 40% stále v poriadku aj po reálnom náraste cien = politické rozhodnutie o konaní rozumnejších tendrov

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2017 15:07
od Čumil
ondrejko_t napísal: len za Figela to bolo zle, ked sla cena o polku dole a teraz je to super skvele setrenie...

To tvrdili v prvom rade ti, ktori prisli o vatu

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2017 23:16
od MeteoR@j
milan_KM napísal:Inak existuje aspoň technická štúdia na prestavbu I/64 (zlepšenie výškového a smerového vedenia, preložky a obchvaty, šírkové parametre) smerom na Prievidzu?
Zachytil som čosi o obchvate Rajca, ale aj to sú len také vzdialené šumy. Pretože v ČR sa ide presne touto cestou, kde sa okrem obchvatov prestavia aj úsek v +- pôvodnej stope.


Milan, štúdia samozrejme existuje, dokonca je vydané aj právoplatne územné rozhodnutie na niektoré úseky, minimálne od r. 2005. Napr. pre obchvaty Porúbka a Rajec.
V prípade Porubky sa to stoplo, pretože prišli na to, že z obchvatu môžu urobiť už rovno diaľničný privádzač do LL.
Čo sa týka Rajca, tak tam je to troška komplikované. Musela by sa nanovo vybudovať I/64A v dĺžke 7,5km (Šuja-Zbyňov) + preložka ll/517 v dĺžke 1,5 km. Sumár sumárum by to bolo cca 10 km novej cesty, už od Raj, Teplíc. Kto by to ale zafinancoval, že? :wink:
38625

Ďalšie štúdie, ktoré tak skoro realizované asi nebudú, je obchvat Poluvsia a Fačkova. A taktiež vybudovanie nového horského prechodu Fačkov (cesta by viedla po druhej strane doliny, popod vrchol Klak).

Tu je zoznam všetkých ciest, na ktorých sa mala začať realizovať výstavba už pred r. 2010 http://www.rokovania.sk/File.aspx/Index ... kum-187997

A tu je zas plán výstavby do r. 2020. Podla všetkého nebude splnený ani na 20%
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... kladov.pdf

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2017 15:16
od aquila
kazdopadne te prelozka II/517 je po novom nejaka hrbolata, ked si to porovnam s povodnym planom preozky este z doby 70tych rokov ked robili v prahe rajecky variant, tam sa malo aj vyuzi toho, ze cesta od PB mala ist logicky mimurovnovo ponad zeleznicu a teda tam rovno urobili aj MUK

1986

p.s. ano milan budes sa certit, ale ked si zoberieme, ze tato prelozka I/64A by bola financovatelna uz len z navysenia ceny pri D3 strazov -brodno ..

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2017 15:23
od milan_KM
Ďakujem veľmi pekne za príspevok, dúfam teda, že sa to pohne, lebo I/64 má katastrofálne parametre.

@Aquila
Prečo by som sa mal, ja tu pernamentne poukazujem na predraženosť a mafiánske praktiky najsociálnejšej vlády, to len ty ich obhajuješ.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2017 15:46
od aquila
vies co , toto je ozaj smiesne ;) najdi mi jeden jediny post kde ich obhajujem ;)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2017 17:47
od MeteoR@j
aquila napísal:kazdopadne te prelozka II/517 je po novom nejaka hrbolata, ked si to porovnam s povodnym planom preozky este z doby 70tych rokov ked robili v prahe rajecky variant, tam sa malo aj vyuzi toho, ze cesta od PB mala ist logicky mimurovnovo ponad zeleznicu a teda tam rovno urobili aj MUK


Za tých 40r sa toho veľa zmenilo. V mieste plánovanej preložky ll/517 vyrástlo medzičasom termálne kúpalisko, ďalej zas priemyselná zóna.
Čiže priestor na preložku sa značne zmenšil. Dokonca až tak, že už ani nedufam, že sa tam nejaký priestor ešte nájde. Posledné 2r tam totiž začala výstavba RD.

Inak tu je komplet študia celej l/64, až po Fačkovske sedlo, z r. 2010
http://gis.zask.sk/FrontController?proj ... 8.46594016

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2017 10:29
od atolentak
dnes v noci bola zabetónovaná posledná horná klenba v razenej časti tunela Ovčiarsko