Stránka 16 z 20

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2017 23:46
od StVO
PK napísal:Co je podstatne pri 3+3 na Pristavnom by sa ti kolony nevytvorili takmer nikdy. V takejto konfiguracii by bola maximalna denna priepustnost mosta 13500aut/h x 24h = 324.000 aut/24h.
Momentalne je to okolo 100.000 aut/24h.

Kapacitu 300k nemá žiadna cesta na svete. Kapacita 6-pruhu je niekde málo nad 100 tisíc (záleží aj od denných priebehov dopytu), pri použití ďalších prostriedkov ako líniové riadenie a ramp metering sa možno dostať niekde na hranicu 120 tisíc, ale ďalej ani ťuk, už sme v pásme dennodenných kolón. Dneska tam jazdí niečo cez 100, čo je ďaleko za akoukoľvek kapacitou 4-pruhu a tak to tam aj vyzerá. Žiadne technické prostriedky to nemôžu vyriešiť, nanajvýš o niečo zmierniť.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 00:00
od Yoggy52
pokial by bol pristavny most 4x4, tak bz to bolo idealne, po dobudovani R7 (ako som uz spominal asi pred par mesiacmi) uplne odstavit pristavny most, naklast naloze a odpalit, nic ine tam nepomoze

btw, preco v smere na pristavny most od EU je znacka pozor chodci?
https://www.google.sk/maps/@48.12994,17 ... 56!6m1!1e1

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 00:21
od rado
Yoggy52 napísal:btw, preco v smere na pristavny most od EU je znacka pozor chodci?
https://www.google.sk/maps/@48.12994,17 ... 56!6m1!1e1

To nie je pozor chodci, ale zákaz vstupu chodcov, ak sa nemýlim (asi B13)

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 01:55
od StVO
Áno, je to zákaz vstupu chodcov. Ale je tam inak takto veľmi vtipné značenie, najprv zákaz vstupu chodcov, potom nasleduje zákaz vjazdu traktorom a cyklistom a nakoniec to zabije značka diaľnica. Načo robiť veci jednoducho, keď sa dajú zložito. :wink:

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 03:36
od JaNY
StVO napísal:
PK napísal:Co je podstatne pri 3+3 na Pristavnom by sa ti kolony nevytvorili takmer nikdy. V takejto konfiguracii by bola maximalna denna priepustnost mosta 13500aut/h x 24h = 324.000 aut/24h.
Momentalne je to okolo 100.000 aut/24h.

Kapacitu 300k nemá žiadna cesta na svete. Kapacita 6-pruhu je niekde málo nad 100 tisíc (záleží aj od denných priebehov dopytu), pri použití ďalších prostriedkov ako líniové riadenie a ramp metering sa možno dostať niekde na hranicu 120 tisíc, ale ďalej ani ťuk, už sme v pásme dennodenných kolón. Dneska tam jazdí niečo cez 100, čo je ďaleko za akoukoľvek kapacitou 4-pruhu a tak to tam aj vyzerá. Žiadne technické prostriedky to nemôžu vyriešiť, nanajvýš o niečo zmierniť.


Len tak pre zaujimavost: najviac zatazeny most je Georg Washington Bridge. Horny deck 4+4, dolny 3+3. Denny prejazd cez 285 tisic aut.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 06:55
od Yoggy52
alebo nieco blizsie: Van Brienenoordbrug v rotterdame okolo 280 tisic denne 8)
https://www.google.co.uk/maps/@51.90204 ... 56!6m1!1e1

mne sa ten most(alebo mosty) strasne pacia, pokial by nieco take vzniklo namiesto pristavneho, tak by som nebol proti :) :lol:

rado napísal:
Yoggy52 napísal:btw, preco v smere na pristavny most od EU je znacka pozor chodci?
https://www.google.sk/maps/@48.12994,17 ... 56!6m1!1e1

To nie je pozor chodci, ale zákaz vstupu chodcov, ak sa nemýlim (asi B13)


neskora hodina sa podpisala na tom, ze som si to neuvedomil :lol:

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 18:50
od StVO
JaNY napísal:
StVO napísal:Kapacitu 300k nemá žiadna cesta na svete. Kapacita 6-pruhu je niekde málo nad 100 tisíc (záleží aj od denných priebehov dopytu), pri použití ďalších prostriedkov ako líniové riadenie a ramp metering sa možno dostať niekde na hranicu 120 tisíc, ale ďalej ani ťuk, už sme v pásme dennodenných kolón. Dneska tam jazdí niečo cez 100, čo je ďaleko za akoukoľvek kapacitou 4-pruhu a tak to tam aj vyzerá. Žiadne technické prostriedky to nemôžu vyriešiť, nanajvýš o niečo zmierniť.

Len tak pre zaujimavost: najviac zatazeny most je Georg Washington Bridge. Horny deck 4+4, dolny 3+3. Denny prejazd cez 285 tisic aut.

Nuž áno, ale to sú de-facto dve cesty. A v tomto konkrétnom prípade už tiež za hranicou svojej kapacity. Vlastne je typické, že najvyššie intenzity bývajú na mostoch cez veľké vodné toky, keďže sa na nich celkom logicky stretne doprava zo šíreho okolia.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2017 19:59
od Maxx787
ono postavenie noveho pristavneho mostu 4 pruhoveho a potom zburanie a postavenie zase pristavneho mostu by sme mohli najpv dosiahnut dobry upchaty pristavny most a po znovupostaveni pristavneho mostu by sme mohli mat plnohodnotnu 4+4 s kapacitou cca 150 000 v/24 hod. ale chcelo by to poriadny harmonogram aby boli problemy co najmensie :-)

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 14:23
od jozin z bazin
StVO napísal:Áno, je to zákaz vstupu chodcov. Ale je tam inak takto veľmi vtipné značenie, najprv zákaz vstupu chodcov, potom nasleduje zákaz vjazdu traktorom a cyklistom a nakoniec to zabije značka diaľnica. Načo robiť veci jednoducho, keď sa dajú zložito. :wink:


Zaujimalo by ma, ako by porusenie zakazu vjazdu traktorov riesili policajti, kedze znacka je umiestnena az na najazde na most.
Napr. pojde tade traktorista neznaly miestnych pomerov, ale na tuto znacku natrafi az na mieste, kde nema inu moznost, ako pokracovat dalej. Zdravy rozum mu snad nedovoli cuvat, takze jedina moznost je pokracovat po moste dalej a opustit cestu na najblizsom vyjazde, teda na konci mosta.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 17:16
od PK
StVO napísal:
PK napísal:Co je podstatne pri 3+3 na Pristavnom by sa ti kolony nevytvorili takmer nikdy. V takejto konfiguracii by bola maximalna denna priepustnost mosta 13500aut/h x 24h = 324.000 aut/24h.
Momentalne je to okolo 100.000 aut/24h.

Kapacitu 300k nemá žiadna cesta na svete. Kapacita 6-pruhu je niekde málo nad 100 tisíc (záleží aj od denných priebehov dopytu), pri použití ďalších prostriedkov ako líniové riadenie a ramp metering sa možno dostať niekde na hranicu 120 tisíc, ale ďalej ani ťuk, už sme v pásme dennodenných kolón. Dneska tam jazdí niečo cez 100, čo je ďaleko za akoukoľvek kapacitou 4-pruhu a tak to tam aj vyzerá. Žiadne technické prostriedky to nemôžu vyriešiť, nanajvýš o niečo zmierniť.


StVO, 300 je maximalna teoreticka kapacita, kde by museli byt len osobne auta a premavka rovnaka 24h denne. Samozrejme realne sa to nedosiahne. Nic to vsak nemeni na tom, ze taketo rozsirenie na 3+3 ako som napisal by pomohlo a tych 120.000 aut co sa musia denne dostat cez most by sa cezen dostali namiesto s 15 minutovym meskanim plynule.
Dalsia vec ktora by pomohla na Pristavnom Moste a obhchvate vseobecne je presunutie kamionov do uplne laveho pruhu. Terajsi system ked kamiony musia ist vpravo sposobuje, ze zavadzaju premavke v najexponovanejsom mieste, strete praveho pruhu a exitov/pripajacov.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 22:01
od Vlados
Yoggy52 napísal:pokial by bol pristavny most 4x4, tak bz to bolo idealne, po dobudovani R7 (ako som uz spominal asi pred par mesiacmi) uplne odstavit pristavny most, naklast naloze a odpalit, nic ine tam nepomoze
Maxx787 napísal:ono postavenie noveho pristavneho mostu 4 pruhoveho a potom zburanie a postavenie zase pristavneho mostu by sme mohli najpv dosiahnut dobry upchaty pristavny most a po znovupostaveni pristavneho mostu by sme mohli mat plnohodnotnu 4+4 s kapacitou cca 150 000 v/24 hod. ale chcelo by to poriadny harmonogram aby boli problemy co najmensie :-)

aký by malo zmysel zbúrať existujúci most??? (cestno-železnično-cyklisticko-peší)
pred výstavbou D1 cez Petržalku sme mali rozhodnúť o pristavaní druhého mostu. teraz by to už bolo aj komplikované a po prestavbe križovatky s Bajkalskou a R7 ešte aj "drahé".

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 23:43
od Yoggy52
rozsirenie by bolo od pripajacich vetiev po "odpajacie" na kazdej strane, s muk to nema nic spolocne

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 10:55
od Maxx787
aky by to malo zmysel, taky ze sa teraz most rozpadava pod naporom aut. ked by sa postavil novy most 2+2 mohol by byt uplny, cize aspon cesta + zeleznica, a druhy most by sa zbural a postavil novy cesta + chodnik a cyklotrasa, a mali by sme 4+4.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 22:26
od Vlados
most je zaťažený o viac ako 100%, zatiaľ sa nerozpadáva, no neprospieva mu to. určite nie je žiadny dôvod na je zbúranie.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 01:03
od StVO
jozin z bazin napísal:
StVO napísal:Áno, je to zákaz vstupu chodcov. Ale je tam inak takto veľmi vtipné značenie, najprv zákaz vstupu chodcov, potom nasleduje zákaz vjazdu traktorom a cyklistom a nakoniec to zabije značka diaľnica. Načo robiť veci jednoducho, keď sa dajú zložito. :wink:


Zaujimalo by ma, ako by porusenie zakazu vjazdu traktorov riesili policajti, kedze znacka je umiestnena az na najazde na most.
Napr. pojde tade traktorista neznaly miestnych pomerov, ale na tuto znacku natrafi az na mieste, kde nema inu moznost, ako pokracovat dalej. Zdravy rozum mu snad nedovoli cuvat, takze jedina moznost je pokracovat po moste dalej a opustit cestu na najblizsom vyjazde, teda na konci mosta.

Nuž, zdravý rozum hovorí jedno a vyhláška druhé :twisted: A hádaj, podľa čoho pôjde policajt?

Ja som na otázku k značke IP 23a (Diaľnica) umiestnenej vo vetve kdesi 150 metrov za križovatkou namiesto na začiatku vjazdovej vetvy, že čo mám akože urobiť, keď tam odbočím bez diaľničnej známky a natrafím na túto značku, dostal odpoveď - vycúvať.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 01:14
od StVO
PK napísal:StVO, 300 je maximalna teoreticka kapacita, kde by museli byt len osobne auta a premavka rovnaka 24h denne. Samozrejme realne sa to nedosiahne. Nic to vsak nemeni na tom, ze taketo rozsirenie na 3+3 ako som napisal by pomohlo a tych 120.000 aut co sa musia denne dostat cez most by sa cezen dostali namiesto s 15 minutovym meskanim plynule.

Podľa mňa nemá zmysel sa baviť o teoretických kapacitách s non-stop rovnomerným rozložením premávky. Čo sa týka tých 120k, toľko tam dnes nie je, ale aj tak by usporiadanie 3+3 bolo pravdepodobne naháňaním vlastného chvosta, keďže aj v tomto usporiadaní by bol most na hranici kapacity. Síce výstavba D4 z toho možno 15 až 20 vezme (tranzit, Petržalka, dynamické smerovanie v špičke), ale to znamená len toľko, že o nejakých 15-20 rokov aj tak budú všetci nadávať, že prečo treba ten most zase znova komplet prestavať, keď sa prestavoval len pred pár rokmi. Čiže, šírkovo treba ten most nastaviť tak, aby bolo možné v budúcnosti vyznačiť 8 pruhov.

PK napísal:Dalsia vec ktora by pomohla na Pristavnom Moste a obhchvate vseobecne je presunutie kamionov do uplne laveho pruhu. Terajsi system ked kamiony musia ist vpravo sposobuje, ze zavadzaju premavke v najexponovanejsom mieste, strete praveho pruhu a exitov/pripajacov.

Tak toto je zaujímavá a veľmi neortodoxná myšlienka musím povedať. Možno by nebolo od veci preveriť túto hypotézu vo Vissime.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 01:24
od StVO
Ten most sa síce zatiaľ výslovne nerozpadáva, ale je to v konečnom dôsledku otázka času. NDS ho udržiava pri živote, sem-tam na ňom zafixuje nejakú tú vetvu, ale raz tak ako tak bude musieť ísť celý dole.

Avšak, čokoľvek sa s tým mostom bude robiť, bude nutné počas prestavby/výstavby/čohokoľvek zásadne preorganizovať dopravu, s mnohými obmedzeniami. A by v BA totálne neskolabovala doprava, bude nevyhnutné, aby už vtedy stála D4 s jej mostom cez Dunaj, ako aspoň čiastočná náhradná trasa. Dovtedy sa na Prístavnom moste sotva niečo zmení.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2017 09:09
od tr3mp
StVO napísal:Áno, je to zákaz vstupu chodcov. Ale je tam inak takto veľmi vtipné značenie, najprv zákaz vstupu chodcov, potom nasleduje zákaz vjazdu traktorom a cyklistom a nakoniec to zabije značka diaľnica. Načo robiť veci jednoducho, keď sa dajú zložito. :wink:


Oddelenie prvý dvoch značiek ešte zmysel má. Chodci by tadeto vôbec nemali prechádzať, cyklisti a traktory majú legálnu možnosť neísť po odbočení vpravo na diaľnicu, ale odbočením vľavo pokračovať legálne po Einsteinovej. Samozrejme, pri dnešných intenzitách to nie je najbezpečnejšie, ale toto značenie vzniklo v časoch, keď boli intenzity omnoho menšie. Pred dvadsiatimi rokmi som chodil z Petržalky do práce do Ružinova na bicykli a dalo sa legálne chodiť vrchom (nebola to diaľnica, podobne bol legálny prejazd Mostom SNP a Lafranconi), áut bolo oproti dnešku minimum. Časovo to bolo 2x rýchlejšie ako po dnešných cyklotrasách :D

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2017 00:12
od StVO
tr3mp napísal:
StVO napísal:Áno, je to zákaz vstupu chodcov. Ale je tam inak takto veľmi vtipné značenie, najprv zákaz vstupu chodcov, potom nasleduje zákaz vjazdu traktorom a cyklistom a nakoniec to zabije značka diaľnica. Načo robiť veci jednoducho, keď sa dajú zložito. :wink:

Oddelenie prvý dvoch značiek ešte zmysel má. Chodci by tadeto vôbec nemali prechádzať, cyklisti a traktory majú legálnu možnosť neísť po odbočení vpravo na diaľnicu, ale odbočením vľavo pokračovať legálne po Einsteinovej. Samozrejme, pri dnešných intenzitách to nie je najbezpečnejšie, ale toto značenie vzniklo v časoch, keď boli intenzity omnoho menšie. Pred dvadsiatimi rokmi som chodil z Petržalky do práce do Ružinova na bicykli a dalo sa legálne chodiť vrchom (nebola to diaľnica, podobne bol legálny prejazd Mostom SNP a Lafranconi), áut bolo oproti dnešku minimum. Časovo to bolo 2x rýchlejšie ako po dnešných cyklotrasách :D

On ten zákaz pre traktory a cyklistov je tam už dávno a zjavne ho zabudli dať dolu, keď pridali tabuľu Diaľnica, ktorá zákaz pre traktory a cyklistov implicitne zahŕňa. Ale aj tak bola tá značka zle umiestnená, dtto tá diaľnica - každý zákaz vjazdu má byť umiestnený tak, aby som ho včas videl a nie že potom mám akože cúvať, keď naň natrafím uprostred vetvy. Resp. v takýchto komplikovaných prípadoch by mala existovať predbežná značka už predtým prípadne prikázaný smer jazdy alebo zákaz odbočenia. Čiže, zákaz pre traktory a bicykle tam nemá vôbec čo hľadať a značka diaľnica má byť na začiatku vetvy, ktorá už vedie iba na diaľnicu.

Pokiaľ ide o chodcov, tak tí, pokiaľ majú zdravý rozum, sa nebudú štrádovať už ani po Dolnozemskej, čiže na túto značku natrafí jedine chodec, ktorý má sebevražedné chúťky. A pre toho je tá značka zbytočná :wink: Vôbec značka zákazu vstupu pre chodcov nemá moc zmysel na vozovkách, to jedine tam, kde by mohlo dôjsť k zámene chodníka s niečím iným resp. kde aj na chodníku nie je vstup chodca žiaduci. Nehľadiac na to, že na tej vozovke, ak chodec dodržuje predpisy, tak kráča po ľavej krajnici resp. strane vozovky a značka je bohvie prečo vždy na pravej strane...

Tie spomienky na bicykel na Prístavnom, to už bude asi viac ako 20 rokov, nie? :D Ja si spomínam, keď sa tam dalo na babete, ale už pred tými 20 rokmi to bolo niekedy o hubu. Každopádne, s tými dnešnými cyklotrasami máš svätú pravdu, len si pred to slovo zabudol vložiť skratku "tzv." :D

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2017 10:59
od tr3mp
StVO napísal:Tie spomienky na bicykel na Prístavnom, to už bude asi viac ako 20 rokov, nie? :D Ja si spomínam, keď sa tam dalo na babete, ale už pred tými 20 rokmi to bolo niekedy o hubu. Každopádne, s tými dnešnými cyklotrasami máš svätú pravdu, len si pred to slovo zabudol vložiť skratku "tzv."

Bude to menej ako 20 rokov. V Ružinove som robil ešte v 99-tom, potom som chodil aj do Rače, ale to už asi najmä cez Starý most, takže si už nepamätám, kedy vznikol zákaz pre cyklistov. Zrejme niekedy okolo roku 2000, možno až 2002 ako sa otvárala diaľnica.
Aj kvalitné cyklotrasy napr. v Holandsku sa navrhujú na rýchlosti 20-30 km/h, resp. 30-40, ak po nich jazdia aj mopedy. Takže ani v prípade existencie takejto cyklotrasy by to nebolo časovo porovnateľné s mostom, kde sa dalo ísť dole kopcom 60-70 :) Svet sa mení :lol:

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 22:13
od juraj1
StVO napísal:Resp. v takýchto komplikovaných prípadoch by mala existovať predbežná značka už predtým prípadne prikázaný smer jazdy alebo zákaz odbočenia. Čiže, zákaz pre traktory a bicykle tam nemá vôbec čo hľadať a značka diaľnica má byť na začiatku vetvy, ktorá už vedie iba na diaľnicu.


https://www.google.sk/maps/@48.1283234, ... 6656?hl=en

Predbežná značka tam už je - viď link. Na návesti hore vpravo je značka diaľnice.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 07:23
od Yoggy52
Ked po pristavnom chodi MHD, tak nevidim dovod preco by tam raz za rok nemohol ist traktor :lol:

Vymienaju vobec niekedy "ziarovky" na stlpoch osvetlenia alebo nie?

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2017 22:33
od Vlados
Vymieňajú. Si nespomínaš?
Keď som dnes "počítal" nesvietiace lampy tak som bol zaskočený až koľko ich je.

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 08:52
od Laky
nNa prístavnom moste sú staré lampy ešte z 90tych rokov. A pravda je, že všetky nesvietia. Tento stav pretrváva pravidelne. Horšie je že pri odboke na Galvaniho nesvieti cela rada po oboch stranách dialnice. Už som t nahlasoval, ale nik nie je ochotný to zdá sa riešiť. Jedine, čo tam svieti sú tie hnusné bilboardy,

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2017 09:33
od aquila
na pristavnom niekedy lampy aj preblikavaju.. ale to je celkovo problem prievozu, ze je tam problem s elektrinou, vsak aj teraz medzi sviatkami pre 1000 + domacnosti vypadol na zopar hodin prud .. o tom, ze pravidelne vypadavaju sem tam nejake ulice je skoda hovorit ..