D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 16. Dec 2016 18:16

Jano1 napísal:
i15 napísal:
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk


To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.


vzdušnou čiarou je to 6,3 km, na 5 minút potrebuješ priemerku 76kmh, radšej sa už nevyjadruj.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 16. Dec 2016 21:10

tym pachovskym snilkom, co chcu od vsetkych aby sme sa im poskladali na tunely, treba spravit zas vypocet, ako ked sa vysutazilo PPP3 za miliardu: vtedy to vychadzalo, ze za kazdy jeden prejazd *** tunelom Visnove by sme vsetci holopupkacom zaplatili 20EUR. Myslim, ze pri tom presovskom tuneli to bude tiez neslavne. Ak tam bude 10000 aut/den, tak to je rocne 3.6mil aut. Cize ak to rozratame na 20 rokov pri cene 300mil EUR na tunel, tak vlastne kazdy prejazd zadotujeme 5EURami!!! a to neratam co bude stat udrzba. Takze ak je i15 ochotny toto platit, tak si moze ten tunel hned aj zacat stavat sam. Alebo nech sa najde firma na skutocne PPP (tj bez platieb statu). ak je v PO zdrzanie 1/2 hodiny, mali by vodici byt radi, ak za 5eur dostanu 5-minutovy prejazd a usetria 25min.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jaro » 16. Dec 2016 23:01

Tá demagógia sa už skutočne dá len veľmi ťažko čítať. Každý si vyberie len pár číselok ktoré mu vyhovujú a spracuje ich tak ako mu pasujú. Napríklad posledný príspevok nado mnou sa dá aj takto spracovať. Životnosť tunela je 100 rokov, v polovici životnosti o 50 rokov odhadneme intenzity na 30 000 za 24 hodín čo môžeme brať ako priemer a z toho vypočítame náklady na jednu cestu bez údržby. Takto sa dostaneme k cene asi 30 centov za jeden prejazd – no nekúp to. Je to demagógia ale príspevky nado mnou sú také isté.
Podstatná je realita a tá je taká, že dopravné problémy sa v Prešove neriešili posledných 30 rokov. Pripravené sú dva projekty ktoré by situáciu v PO odľahčili. Pri PO západ - PO juh prebehol v súlade so zákonmi proces VO a má svojho víťaza. Cena je dokonca pod štátnou expertízou a nie je žiaden zákonný dôvod na zrušenie tendra. Pozrel som si účastníkov a sú tam tri konzorcia v ktorých je 13 firiem v podstate z celej Európy. Myslím, že dosť ťažko by sa tu dalo operovať s kartelovou dohodou samozrejme ak nebudeme uvažovať s metódou pár vhodne spočítaných čísel. Ale ani v karteli by som nevidel problém. Začať stavať a ak by bol kartel dokázaný pokuty od toľkých firiem by výrazne zlacnili úsek. Reči o tom že opakovaný tender by vygeneroval nižšiu cenu sú jalové, pretože do tendra sa mohol prihlásiť každý z tých ktorí by sa mohli prihlásiť aj dnes. Tí ktorí teraz rozprávajú o nižších cenách to mohli naceniť vtedy, ponúknuť konkurenčným firmám a víťaz by sa im bohato odmenil. Veď tie tendre oproti ohláseným plánom meškali rok, teda času mali až až.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 332
Obrázky: 2479
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 16. Dec 2016 23:02

Tam rozhodne nebude 10000 áut denne. Podstatne viac. A vôbec, tu je potreba si uvedomiť dôležitú vec: že intenzity na danom úseku, ktorým neprechádza diaľnica, nie sú relevantné v porovnaní s intenzitami, ak na tom istom úseku diaľnica dostavaná bude. S diaľnicou prichádzajú noví investori, turisti, obyvatelia, oblasť rastie z pohľadu atraktivity a nastáva prílev vozidiel. My však staviame cesty na polprofil, resp. vôbec nestaviame, lebo nie sú intenzity. A to je chyba.
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 371
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Predchádzajúca

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.