D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 16. Dec 2016 18:16

Jano1 napísal:
i15 napísal:
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk


To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.


vzdušnou čiarou je to 6,3 km, na 5 minút potrebuješ priemerku 76kmh, radšej sa už nevyjadruj.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 16. Dec 2016 21:10

tym pachovskym snilkom, co chcu od vsetkych aby sme sa im poskladali na tunely, treba spravit zas vypocet, ako ked sa vysutazilo PPP3 za miliardu: vtedy to vychadzalo, ze za kazdy jeden prejazd *** tunelom Visnove by sme vsetci holopupkacom zaplatili 20EUR. Myslim, ze pri tom presovskom tuneli to bude tiez neslavne. Ak tam bude 10000 aut/den, tak to je rocne 3.6mil aut. Cize ak to rozratame na 20 rokov pri cene 300mil EUR na tunel, tak vlastne kazdy prejazd zadotujeme 5EURami!!! a to neratam co bude stat udrzba. Takze ak je i15 ochotny toto platit, tak si moze ten tunel hned aj zacat stavat sam. Alebo nech sa najde firma na skutocne PPP (tj bez platieb statu). ak je v PO zdrzanie 1/2 hodiny, mali by vodici byt radi, ak za 5eur dostanu 5-minutovy prejazd a usetria 25min.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jaro » 16. Dec 2016 23:01

Tá demagógia sa už skutočne dá len veľmi ťažko čítať. Každý si vyberie len pár číselok ktoré mu vyhovujú a spracuje ich tak ako mu pasujú. Napríklad posledný príspevok nado mnou sa dá aj takto spracovať. Životnosť tunela je 100 rokov, v polovici životnosti o 50 rokov odhadneme intenzity na 30 000 za 24 hodín čo môžeme brať ako priemer a z toho vypočítame náklady na jednu cestu bez údržby. Takto sa dostaneme k cene asi 30 centov za jeden prejazd – no nekúp to. Je to demagógia ale príspevky nado mnou sú také isté.
Podstatná je realita a tá je taká, že dopravné problémy sa v Prešove neriešili posledných 30 rokov. Pripravené sú dva projekty ktoré by situáciu v PO odľahčili. Pri PO západ - PO juh prebehol v súlade so zákonmi proces VO a má svojho víťaza. Cena je dokonca pod štátnou expertízou a nie je žiaden zákonný dôvod na zrušenie tendra. Pozrel som si účastníkov a sú tam tri konzorcia v ktorých je 13 firiem v podstate z celej Európy. Myslím, že dosť ťažko by sa tu dalo operovať s kartelovou dohodou samozrejme ak nebudeme uvažovať s metódou pár vhodne spočítaných čísel. Ale ani v karteli by som nevidel problém. Začať stavať a ak by bol kartel dokázaný pokuty od toľkých firiem by výrazne zlacnili úsek. Reči o tom že opakovaný tender by vygeneroval nižšiu cenu sú jalové, pretože do tendra sa mohol prihlásiť každý z tých ktorí by sa mohli prihlásiť aj dnes. Tí ktorí teraz rozprávajú o nižších cenách to mohli naceniť vtedy, ponúknuť konkurenčným firmám a víťaz by sa im bohato odmenil. Veď tie tendre oproti ohláseným plánom meškali rok, teda času mali až až.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 337
Obrázky: 2548
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 16. Dec 2016 23:02

Tam rozhodne nebude 10000 áut denne. Podstatne viac. A vôbec, tu je potreba si uvedomiť dôležitú vec: že intenzity na danom úseku, ktorým neprechádza diaľnica, nie sú relevantné v porovnaní s intenzitami, ak na tom istom úseku diaľnica dostavaná bude. S diaľnicou prichádzajú noví investori, turisti, obyvatelia, oblasť rastie z pohľadu atraktivity a nastáva prílev vozidiel. My však staviame cesty na polprofil, resp. vôbec nestaviame, lebo nie sú intenzity. A to je chyba.
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod kolemjedouci » 22. Jan 2017 11:38

Nejake nove info o tomto useku? :)
kolemjedouci
nováčik
 
Príspevky: 9
Založený: 03. Nov 2014 09:52

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod babar » 13. Feb 2017 00:55

Obchvat Prešova môže byť lacnejší o dvesto miliónov
viewtopic.php?f=35&t=22212
babar
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Obrázky: 6
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod magnus » 13. Feb 2017 07:23

To by ma zaujímalo ako k tým číslam Kazigraf prišiel a či sú do toho zarátané aj socioekonomiccké a environmentálne vplyvy. Pretože EIA môže ukázať niečo iné ako INEKO.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 794
Obrázky: 188
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Žilina

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod mareks96 » 13. Feb 2017 10:20

Kazimír tuším tiež nakúpil pozemky nie iba Mrva z Vajnor
mareks96
diskutujúci
 
Príspevky: 242
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 13. Feb 2017 10:29

radsej chcu postavit samostatnu vetvu z kazdej svetovej strany smerom na juh ako obchvat severom - na to mali mysliet pred 20 rokmi. Ze to bude lacnejsie silno pochybujem a ze to bude do 20 rokov tiez neverim. SO uz ma vykupene pozemky a zapadna cast SO takmer ma aj stavebne povolenie lenze asi sa treba nabalit aj na vychodnom obchvate...
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 237
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 13. Feb 2017 10:43

Tieto nezmyselne presovske naokolo-blizsie najdrahsie mozne riesenia treba fakt stopnut a zrealnit. A hlavne sa zamerat na skapacitnenie vnutorn. okruhu mesta. Uvidime, co Ersek poriesi....
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod blackhawk » 13. Feb 2017 11:38

Presov ma nejaky vnutorny okruh ???
blackhawk
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 10. Nov 2014 10:25

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 13. Feb 2017 11:51

Aj keď nie som zástancom neštandardných riešení, asi tu už fakt pomôže len zablokovať mesto pre tranzitnú dopravu a nech si kmióny chodia trebárs cez Košice, veď tam sa stavia bez problémov čokoľvek, a nikto neprotestuje. To je snáď neuveriteľné. 30 rokov sa na Prešov kašle a teraz, keď už ľuďom dochádza trpezlivosť a zdá sa, že by sa veci mohli pohnúť dopredu, začnú si niektorí hľadať výhovorky, prečo sa na PO vybodnúť.

Mne je v podstate jedno či bude R4-SO + D1 alebo mk3-mk5 alebo východný Obchvat alebo niečo ako alternatíva, ale ak tu nemá nastať kolaps prípadne vyľudnenie mesta, lebo kto by tu postavil továreň, keď logistika dovozu materiálu je ako hádať z krištálovej gule. A je veľmi zvláštne, že teraz sa tu niekto zamýšľa nad cenou, keď sú už vykúpené pozemky. Super riešenie. Nieje náhodou lepšie dobre zorganizovať tender a pokúsiť sa stlačiť cenu R4-SO, ako vymýšľať nejaké nezmysly a posunúť celé riešenie možno o ďalších 10 rokov.
Obrázok používateľa
svaco
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 358
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 13. Feb 2017 12:31

kto by tam postavil tovaren ked investora vyhnali ludia...ak sa ma postavit jeden aj druhy obchvat za 900 mil tak treba zablokovat cesty v trasach R2 aj R3. to potom uvidime co bude viac boliet....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod plš » 13. Feb 2017 15:23

Príprava schvaľovanie dialnice trvá celkovo cca 20 rokov. Dalších 20 rokov dnešní Prešovčania už čakať nemôžu.
Ani glupy Kovalčík si nekúpi osobné auto dnes preto, že je ekologicky nedobré a drahé. Kúpi si to, čo je dnes na trhu. Keď bude mať fanty, že potrebovať bude o 20 rokov auto nové o 2 levely lepšie /čo sa týka ekológie a ceny/, tak si ho kúpi. Ale Prešovčania, bo on Kovalkovič, majú jazdiť ako to bolo vo svete po 2. sv. vojne.
Mne to pripadá, že Kovalkovič a teraz Kažimír idú obrazne povoliť kúpiť detský kočiar dieťaťu /dialničné riešenie Prešova/, čo už má 40 rokov. Keď bude dieťaťu povolené podľa nich kúpiť maturitný oblek, poriešené dieťa bude už 20 rokov po smrti. Na takýchto ľudí platí jedine jeden český patent s názvom "defenestrácia".
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Peterman » 13. Feb 2017 15:51

Je každému rozumne rozmýšľajúcemu so sedliackym rozumom jasne ( a to nemusí byt absolútny odborník), že tento usek je predražený ( mozno o 20%), ale teraz začať meniť koncepciu je úplný nezmysel. JZ obchvat (D1) spolu so severozápadným ( budúca R4 ) najlepším spôsobom prevedú dopravu okolo Prešova zo všetkých relevantných smerov ....
Ta cena bola vygenerovaná vďaka nekoncepcnemu prístupu, ked boli vyhlásené súťaže na 3 úseky dialnic v jednom čase - to vygenerovalo vysokú cenu...
žiaľ na škodu
Peterman
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 0
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 13. Feb 2017 16:08

Kazdemu je jasne, ze J-Z sa postavi. Akurat by teraz trebalo sutaz zrusit a vysutazit nanovo.
No a R4 SO PO je nezmysel, takze to treba zrusit kompletne a pripravit nanovo cez vychod. A vsetky smery budu poriesene za zlomok penazi. Lebo na SO PO jednoducho prachy nie su, takze treba prist s riesenim, ktore si budeme moct aj dovolit.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod pjotre88 » 13. Feb 2017 16:09

http://www.vyvlastnenie.sk/clanok/a/slo ... dat-preco/
Az teraz som natrafil na tento clanok. Preco sa to nikde nespomina v mediach pri terajsich porovnavackach cien za km pri ostatnych dialniciach? Ak je to naozaj pravda, ze ma byt pouzity na celom useku beton, tak potom jasne ze je najdrachsi. Aj ked nechapem koho to bol napad tam navrhnut beton. Stale sa tu ohrnaju slabou intenzitou a oni tam daju beton, ktory nema ziadne opodstatnenie. Vsetko je to na hlavu, proti zdravemu sedliackemu rozumu. Kto vie co je naozaj za tym. Opravte ma ak to zle chapem...
pjotre88
návštevník
 
Príspevky: 18
Obrázky: 39
Založený: 31. Júl 2007 18:20
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 13. Feb 2017 17:10

tak a obchvat presova je uz zevraj schvaleny, ersek sa rozhodol ist proti kazimirovi! tak zeby predsa sa zacalo stavat na jar?to by bola pecka! https://www.aktuality.sk/clanok/415266/ ... t-presova/
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 142
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 13. Feb 2017 17:20

len EIA sa stale odsuva, povodne to malo byt do jari, a teraz uz do leta
caki
diskutujúci
 
Príspevky: 237
Obrázky: 29
Založený: 01. Júl 2010 11:47


Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod TV Lopata » 13. Feb 2017 19:20

ani som nezaregistroval kedy sa zmenila jar (apríl) na leto, zaregistroval to niekto ?
Obrázok používateľa
TV Lopata
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 29. Nov 2016 13:34
Bydlisko: Východné SK :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod peterle » 13. Feb 2017 19:40

Takže sa nestavia a ešte dlho stavať nebude. Kartelový výsledok sa mohol zrušiť a vyhlásiť nová súťaž. Stavalo by sa za normálnu cenu a s minimálnym zdržaním, ak vôbec nejakým. Ale keď Most už od konzorcia zobral, tak sa nepatrí cuknúť :-)
peterle
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 466
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 13. Feb 2017 21:27

Odišli mladí z Prešova a prišli dnes naspäť domov. Čo nové? Už razia tunel? Ešte nie? tak nič.. a odišli naspäť..
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod duro_z_dediny » 14. Feb 2017 00:11

pjotre88 napísal:...Aj ked nechapem koho to bol napad tam navrhnut beton. Stale sa tu ohrnaju slabou intenzitou a oni tam daju beton, ktory nema ziadne opodstatnenie. Vsetko je to na hlavu, proti zdravemu sedliackemu rozumu. ..

Betón MUSÍ byť v tuneli a na vchodoch do tunela. Ak nerozumieš, pozri si toto https://www.youtube.com/watch?v=qt-Db1N3lLA . Koľko zostane zvyšnej trasy potom ? Zrejme nie dosť, aby sa to neoplatilo zabetónovať celé. Betón má výhodu vyššej trvanlivosti. Pravda, vyššej ceny na začiatku. Pripúšťam, že stavebné firmy vedia betón vyprodukovať možno s väčšou vnútornou maržou vo svojich prevádzkach, ako asfalt. V celkovej cene, ak zarátame aj roky údržby, vyjde najskôr lacnejšie.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 178
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 14. Feb 2017 00:26

medima napísal:Odišli mladí z Prešova a prišli dnes naspäť domov. Čo nové? Už razia tunel? Ešte nie? tak nič.. a odišli naspäť..

a presne tak to je prave koli tomuto chybajucemu obchvatu aj so vsetkymi investormi, ktori chcu investovat na vychode.. spravia presne to iste.. uz to malo byt davno v prevadzke a nie este to predlzovat a pisat nove tendre, vy vsetci co si naivne myslite zeby vypisanim novej sutaze to bolo hned tak si radsej kusnite do jazyka predtym ako tu nieco napisete lebo ste hlboko na omyle, sam ersek povedal ze by to trvalo opat niekolko rokov kedze by sa vsetko muselo nanovo opakovat a spracovat.. on spravil podla mna prave najlepsie co mohol a co sa dalo.. zial aj ked s navysenou cenou..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 142
Založený: 26. Máj 2015 01:48

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: juancarlos, mikino78, PK, ullsus, Vlados a 3 hostí.