D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 14. Feb 2017 07:10

duro_z_dediny napísal:
pjotre88 napísal:...Aj ked nechapem koho to bol napad tam navrhnut beton. Stale sa tu ohrnaju slabou intenzitou a oni tam daju beton, ktory nema ziadne opodstatnenie. Vsetko je to na hlavu, proti zdravemu sedliackemu rozumu. ..

Betón MUSÍ byť v tuneli a na vchodoch do tunela. Ak nerozumieš, pozri si toto https://www.youtube.com/watch?v=qt-Db1N3lLA . Koľko zostane zvyšnej trasy potom ? Zrejme nie dosť, aby sa to neoplatilo zabetónovať celé. Betón má výhodu vhej trvanlivosti. Pravda, vhej ceny na začiatku. Pripúšťam, že stavebné firmy vedia betón vyprodukovať možno s väčšou vnútornou maržou vo svojich prevádzkach, ako asfalt. V celkovej cene, ak zarátame aj roky údržby, vyjde najskôr lacnejšie.


Tunel má niečo vyše 2km a celý úsek 7,5km, takže mať betón na celom úseku je plytvanie. Stále však verím, že kartel by sa mohol dokázať a stavebné firmy zaplatiť pokutu, ktorá v konečnom dôsledku zníži náklady na km
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod robertko » 14. Feb 2017 11:34

ono ja si myslím to, že Kažimír tuší, že možno až 900mil € nám EU nepreplatí a potom z rozpočtu bude treba šetriť a kde to radšej ani nechcem vedieť ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vceliak » 14. Feb 2017 13:16

Čítali ste ten zábavný článok: A od Prešova - Štefan Kišš ?
- Že vraj pri ZVL bude mimoúrovňová križovatka,tak potom na čo je tam kruháč? Pán autor si poplietol pojmy s dojmami.
- Že vraj nábrežná je plnohodnotná štvorprudovka.
- Ža vraj pri stavbe v polovičnom profile je to až o tretinu lacnejšie! Škoda, že už nevysielajú program Vtipnejší vyhráva - Nech uvedie jeden úsek s tunelom, kde sa dalo v polprofile ušetriť 33 %.
- Že vraj ak dostaneme TIRaky z mesta - sídlisk, tak to Prešovu pomôže len čiastočne.
Odkiaľ si tento "naslovovzatý odborník" vycucal, že trasovanie cez poddolovane územie bude lacnejšie ako cez tunel na severe. Počul ten akože pán odborník niečo také ako "nepredvídané okolnosti", alebo vyvolané investície?
A škoda slov, pripadá mi to iba ako zastieranie niečoho iného na odpútanie pozornosti. Sú to samé nedokazovateľné údaje o vraj hodnote za peniaze.
PS: u Mňa má prvú cenu v súkromnej súťaži "Vtipný výrok roka".
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 14. Feb 2017 13:41

Plný profil D1 Prešov, západ - Prešov, juh, plný profil R4 Prešov, severný obchvat. Tak sa to naplánovalo, navrhlo, tak to bude. Špekulanti, pohov. Tu nič šetriť netreba. Prešov je neštastné mesto, treba mu pomôcť a nie okresávať. Prídu investori, príde práca, odľahči sa obyvateľstvu, klesnú emisie, pomôže sa regiónu. Ešte raz, D1 a R4 tak, ako boli nakreslené. Všetkých, čo tvrdia niečo iné, poslať do Prešova na milosť domácim zbičovať, aby na nich vykonali zadosťučinenie. Koniec debaty. Tu naozaj nie je o čom.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vceliak » 14. Feb 2017 13:48

Kedysi sa osvedčil demokratický inštitút: Defenestrácia.
"Koňare", keď si v najbližšej dobe budú u vás robiť kampaň "Bašternakovci", spomeňte si na osvedčené inštitúty :-)
Možno postačia paradajky, alebo grule, keď už na mačacie hlavy nemáte :-)
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 14. Feb 2017 13:51

Ak sú Auxtove hodnoty spolufinancovania správne, tak nemáme ani na tento úsek dostatočné peniaze z Bruselu, nie to na SO PO.

Tá 1/3 ušetrených nákladov ak je to polprofil je podľa doterajších skúseností. To je taký nástrel ako keby som ja povedal, že o mesiac bude pršať nad celým Slovenskom. MK-3 a MK-5 sú dobré nápady, ale zasa len ich plánuje financovať z imaginárnych peňazí ušetrených na SO PO...
Vlaky ponúkajú riešenie, len ho nikto ešte z kompetentných nenavrhol.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod expwy » 14. Feb 2017 20:41

Reálne na nič nové nie sú peniaze, a aby sa to zakrylo a nemuselo nič nové stavať, tak nastane čas prehodnocovania priorít a hľadania lacnejších variantov...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 14. Feb 2017 21:34

Viem, ze sa caka na skompletizovanie EiA ale inak by ma zaujimalo, ci by nebolo teoreticky mozne uz podpisat zmluvu aby sa vyuzila letna sezona naplno. Ved EIA je teraz uz "len" kvoli financovaniu a realne uz nemoze dojst k takym zmenam v projekte ktore by ovplyvnili prebiehajucu vystavbu...
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 15. Feb 2017 00:27

expwy napísal:Reálne na nič nové nie sú peniaze, a aby sa to zakrylo a nemuselo nič nové stavať, tak nastane čas prehodnocovania priorít a hľadania lacnejších variantov...

Je smutné, že zadanie bolo častokrát megalománske a pritom existovali aj lacnejšie riešenia. Teraz keď mega prameň vyschol tak ideme hľadať lacnejšie varianty. Nikto z kompetentných nepovie verejnosti na plnú hubu, že dali sa veci robiť aj lacnejšie a mohli sme postaviť o XX% D/RC viac ako to robili iné štáty... lebo loby si presadzovala trvalo udržateľný rozvoj (dopyt po stavebných prácach na 100 rokov). Teraz buď padne dlhová brzda alebo budú za mizerný stav zodpovední tí čo brzdu neuvoľnili.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 15. Feb 2017 04:09

caki napísal:Viem, ze sa caka na skompletizovanie EiA ale inak by ma zaujimalo, ci by nebolo teoreticky mozne uz podpisat zmluvu aby sa vyuzila letna sezona naplno. Ved EIA je teraz uz "len" kvoli financovaniu a realne uz nemoze dojst k takym zmenam v projekte ktore by ovplyvnili prebiehajucu vystavbu...

samozrejme, ze sa to da a tak to aj minister ersek odobri a spravi cize ma v plane zacat staviat hned po podpise ,kedze situacia v presove je neunosna uz totalne ,eia sa dokope uz pocas samotnej vystavby
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod duro_z_dediny » 15. Feb 2017 09:42

i15 napísal:
Tunel má niečo vyše 2km a celý úsek 7,5km, takže mať betón na celom úseku je plytvanie....


i15 - trúfam si nesúhlasiť. Pre ilustráciu dávam 3 linky http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/vo ... h-vozoviek a http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 3_2010.pdf , http://www.asfeu.sk/uploads/media/20131 ... 220051.pdf . Jedna veta z druhého dokumentu:
Podľa STN 73 6114 je návrhové obdobie pre vozovky s asfaltovým krytom 20 rokov a pre vozovky s cementobetónovým krytom 30 rokov.

Samozrejme, môžeš mať pravdu, ak sa jedná o úsek s mostami nasledujúcimi krátko po sebe, príp. s násypmi s veľkým potenciálom sadania. V tom prípade si mala NDS jednoducho požiadať aj o alternatívne cenové riešenie s asfaltovým krytom a podľa toho sa mohla rozhodnúť na záver. Spomínaný cenový rozdiel v ČR bol na úrovni rádovo 10 %, ak je to tu viac, opravte ma. Koľko je to z celkovej ceny prác ? Pričom si ešte môžte všimnúť, že v tretej práci sa spomína značná cenová úspora s použitím 15 % popolčeka v betóne.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod pjotre88 » 15. Feb 2017 10:12

Viete niekto o nejakej stvorprudovej ceste cez mesto zo severu na juh, ktora sa vsade spomina ako alternativa? Doteraz som nepocul o takejto ceste. To myslia ako v smere od Velkeho Sarisa? To kde tam chcu vtrepat stvorprudovku?

"Ušetrené financie sa dajú využiť na novú cestu prvej triedy I/68 zo severu na juh za 140 miliónov eur a ďalšie riešenia vo vnútri
mesta,"

Čítajte viac: https://presov.korzar.sme.sk/c/20459121 ... z4Yk9U4JLy
pjotre88
návštevník
 
Príspevky: 18
Obrázky: 39
Založený: 31. Júl 2007 18:20
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod duro_z_dediny » 15. Feb 2017 10:26

Ešte pár slov k včerajšiemu stretnutiu v Cafe... s Kovalčíkom a viceprimátorom Prešova Kužmom, ktoré sa dalo sledovať aj na youtube.com (za seba - ďakujem organizátorom). Pre tých, čo ste to nezachytili , link :

zdroj: YouTube.com

Musím uznať viceprimátorovi Kužmovi, že nazývať úsek D1 POZ - POJ obchvatom Prešova je nekorektné a mali by sme sa uzniesť skôr na pojme obídenie Prešova pomocou D1 či R4, alebo niečom podobnom.
Tiež sa mi zdá nekorektné riešiť lokálne problémy Prešova (križovatky, priecestia, kruhové objazdy...),(či iných miest) diaľnicou. Zvýšený hluk na mnohých uliciach v PO (či inde) asi len tak žiadna D/RC nevyrieši. No a žiadať od kohokoľvek (včítane premiéra) garantovanie čohosi, je v podstate nemožné, neviem, ako by to mohol urobiť Kovalčík alebo Kužma.
Off- topic : Čast R4 POZ - Kapušany je síce stavebne pripravená, ale niet finančných možností, ako ju pokryť. Čakať, že peniaze spadnú odkiaľsi z neba - je málo pravdepodobné. Odblokovanie dlhovej brzdy môže byť aj kontraproduktívne . Kovalčíkovi by som vyčítal, hodnotu 900 mil. €, ako "obchvat Prešova". Prešov s tým reálne veľa nemá spoločného a rieši sa tu hlavne tranzit zo smerov J, Z , S-I/68 a S/V- Kapušany. Prešov je prosto obrovská križovatka a tú treba pokryť. A fakt je, že bude čím ďalej väčšia, aj keby lokálna doprava z/do Prešova nestúpla ani o percento.
Na druhej strane - ak by sa aj rozhodlo, že nebudeme o alternatíve V obídenia PO ani len hovoriť, tak skôr ako v roku 2025 nebude hotová ani polovica časti R4 POZ - Kapušany. Čo je potom lepšie ?
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod pjotre88 » 15. Feb 2017 11:07

Presne tak, D1 je proste tranzitna cesta vychod zapat a riesit iba cisto v percentach ze kolko to pomoze iba Presovu je smiesne. Ved to nieje iba obchvat presova, ako ho vsetci teraz nepravom nazyvaju. To ze sa tym usetri desiatky minut na cestach dochadzajucim ludom za pracou, to kto vycisli? Sme asi posledna krajina v strednej europe, ktora nema dialnicne prepojenie cez celu republiku. Slubovana uz niekolko rokov viacerimi vladami a tak skoro sa jej asi ani nedockame.
Tak ako teraz Presov by sme mohli riesit aj napr. Zilinu. O kolko percent sa realne znizi doprava v meste po dostavani vsetkych rozostavanych usekov, ked drviva vacsina aut stojacich v kolonach su dochadzajuci za pracou do Ziliny? Kto byva v tychto mestach, mi da za pravdu, ze v poslednych rokoch sa samotne mesta vyludnuju a stahuju sa do okolitych obci. Niet potom divu ze su potom upchate vjazdy do miest. Hromadna primestska doprava sa neriesi, a trolejbusy v mestach chodia poloprazdne.
pjotre88
návštevník
 
Príspevky: 18
Obrázky: 39
Založený: 31. Júl 2007 18:20
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod magnus » 15. Feb 2017 17:36

Mne to celé strašne pripomína roky 2002 - 2006, kedy rôzni kovalčíkovci a politici začali kresliť trasy diaľnice a "zlacňovať" výstavbu diaľnic. Výsledok je zjavný - strata času, doteraz nedostavaná kostrová rýchlostná cesta a prehajdákanie už investovaných peňazí času a energie. Keby sa tak pán minister Kazimír radšej zamyslel nad tým, že z každej verejnej stavby 30% peňazí odteká na rozličné úplatky kadekomu...vieme komu. Viete mi niekto menovať členov Kiššovho analytického tímu? Lebo zatiaľ nikto žiadne dáta od nich nevidel a ide len o mediálnu prestrelku per huba.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod aquila » 15. Feb 2017 17:50

podla mna je to len burka v pohari vody. na D1 sa nebude nic menit, caka sa tak ci tak len na EIA, ktora skorej ako v lete nebude. ked bude EIA, podpise sa to a bude koniec. aj ked je to sialene predrazene kvoli kartelu. alobal nepusti .. bohuzial.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 15. Feb 2017 17:53

magnus napísal:Mne to celé strašne pripomína roky 2002 - 2006, kedy rôzni kovalčíkovci a politici začali kresliť trasy diaľnice a "zlacňovať" výstavbu diaľnic.


v tom období vznikol super nápad stavať D1 na východe v poloprofile, aby sa "ušetrilo". Prehliadka najväčších úspechov:

* Važec - Mengusovce: poloprofil s fyzickým zákazom predbiehania a MPR 80km/h. niektorí machri dokázali ísť rýchlejšie po I/18
* Poprad - Jánovce: asi 5km súvislá plná čiara, potešilo to hlavne keď šla vpredu Avia
* Jablonov - Studenec: zdržanie na kruháči a horšie možnosti predbiehania, ako na I/18. úspora času záporná
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 15. Feb 2017 21:00

pjotre88 napísal:Viete niekto o nejakej stvorprudovej ceste cez mesto zo severu na juh, ktora sa vsade spomina ako alternativa? Doteraz som nepocul o takejto ceste. To myslia ako v smere od Velkeho Sarisa? To kde tam chcu vtrepat stvorprudovku?

"Ušetrené financie sa dajú využiť na novú cestu prvej triedy I/68 zo severu na juh za 140 miliónov eur a ďalšie riešenia vo vnútri
mesta,"


Malo by isto o pokracovanie 4-pruhu od privadzaca na Petrovianskej cez novobudovanu MUK pri ZVL dalej pozdlz Sekcova, v priestore pod Kutmi by sa to malo dvihnut, hlbenym cca 300 m dlhym tunelom podist oblast Dubravy a dalej vyustit k sucasnej I/68 v mieste odb. na Sidlovec. Je to sice OT, ale tu je TS (vypracovat ju dalo mesto Presov) : gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=31957 (od tohto dalej do zadu). Alebo tu: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=31936 . Inak cast Dubrava - Sabinovska bola aj posudzovana v ramci EIA cca pred 10timi rokmi SSC ako prelozka I/68 Sabinovska - Bardejovska, no od vtedy sa nic viac nespravilo.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 15. Feb 2017 21:10

i15 napísal:
magnus napísal:Mne to celé strašne pripomína roky 2002 - 2006, kedy rôzni kovalčíkovci a politici začali kresliť trasy diaľnice a "zlacňovať" výstavbu diaľnic.

v tom období vznikol super nápad stavať D1 na východe v poloprofile, aby sa "ušetrilo". Prehliadka najväčších úspechov:

* Važec - Mengusovce: poloprofil s fyzickým zákazom predbiehania a MPR 80km/h. niektorí machri dokázali ísť rýchlejšie po I/18
* Poprad - Jánovce: asi 5km súvislá plná čiara, potešilo to hlavne keď šla vpredu Avia
* Jablonov - Studenec: zdržanie na kruháči a horšie možnosti predbiehania, ako na I/18. úspora času záporná

Tak to bol jediný správny nápad vo výstavbe D/RC od roku 1989. V tom čase sme ani nesnívali o miliardách "vnútených" na výstavbu cestnej a železničnej infraštruktúry, takže to bolo správne rozhodnutie ako rýchlejšie stavať km na východe.
Važec - Mangusovce nebol stavený ako polprofil. To že sa odovzdal v dvoch etapách tak nie je na tom nič tragické, veď tak otváral diaľnice aj Močiar a tie boli prínosom.
Ak by sme ponechali od Popradu po Branisko polprofil tak dnes by sme mali zazmluvnenú spojitú D1 od BA po KE, viac úsekov na R3 aj D3. Žiaľ skromnosť je to posledné na čo pozeráme. Stavím sa aj o obličku, že úspora času voči nulovému riešeniu nemohla záporná... nie len na uvedenom úseku ale na akomkoľvek.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 15. Feb 2017 21:21

eric987 napísal:Malo by isto o pokracovanie 4-pruhu od privadzaca na Petrovianskej cez novobudovanu MUK pri ZVL dalej pozdlz Sekcova, v priestore pod Kutmi by sa to malo dvihnut, hlbenym cca 300 m dlhym tunelom podist oblast Dubravy a dalej vyustit k sucasnej I/68 v mieste odb. na Sidlovec. Je to sice OT, ale tu je TS (vypracovat ju dalo mesto Presov) : http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=31957 (od tohto dalej do zadu). Alebo tu: http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=31936 . Inak cast Dubrava - Sabinovska bola aj posudzovana v ramci EIA cca pred 10timi rokmi SSC ako prelozka I/68 Sabinovska - Bardejovska, no od vtedy sa nic viac nespravilo.

Je smutné, že sa muselo aktivovať mesto namiesto SSC, ale nepochopil som prečo musí cesta 2+2 2x križovať železnicu. Železnicu by to chcelo preložiť bližšie ku Toryse a napojenie pôvodnej I/18 od/do Prešova by končilo na kruháči.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 15. Feb 2017 21:52

je to asi kvoli tomu, aby od SIII nebolo najprv priecestie a tak MUK, ale naopak, pretoze to priecestie robi riadnu sarapatu. Takze keby sa prelozila zeleznica (otazka je, ze ktorym smerom sa ma rozsirovat Torysa) + nahradilo priecestie nadjazdom/podjazdom, uz len to by bolo v tomto smere obrovskym prinosom.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 15. Feb 2017 22:28

Aké prieceste? veď by bol most ponat Torysu a železnicu. Ešte aj napojenie SIII na pôvodnú I/18 cez kruháč by bolo lepšie ako teraz priecestie na Bajkalskej, ktoré by sa zrušilo.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod JaNY » 16. Feb 2017 03:55

Z prelozkou trate to neni zly napad, len neviem ci by to bolo lacnejsie ako dva mosty cez nu... Ale rozhodne by sa rychlo a vyrazne pomohlo na vstupe do mesta, keby sa po prvom preklenuti trate,taky zarodok MK5 postavyl po KO a potiahol odtial mostom cez Torysu na sidl,3- Prostejvsku. Ludia co pracuju na juhu mesta by sa dostali ovela skor cez sidl.3 k nabreznej a tiez v buducnosti na krizovatku D1 Vydumanec. Za malo penazi by bol dost velky efekt.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 16. Feb 2017 05:07

Vlados napísal:
i15 napísal:
magnus napísal:Mne to celé strašne pripomína roky 2002 - 2006, kedy rôzni kovalčíkovci a politici začali kresliť trasy diaľnice a "zlacňovať" výstavbu diaľnic.

v tom období vznikol super nápad stavať D1 na východe v poloprofile, aby sa "ušetrilo". Prehliadka najväčších úspechov:

* Važec - Mengusovce: poloprofil s fyzickým zákazom predbiehania a MPR 80km/h. niektorí machri dokázali ísť rýchlejšie po I/18
* Poprad - Jánovce: asi 5km súvislá plná čiara, potešilo to hlavne keď šla vpredu Avia
* Jablonov - Studenec: zdržanie na kruháči a horšie možnosti predbiehania, ako na I/18. úspora času záporná

Tak to bol jediný správny nápad vo výstavbe D/RC od roku 1989. V tom čase sme ani nesnívali o miliardách "vnútených" na výstavbu cestnej a železničnej infraštruktúry, takže to bolo správne rozhodnutie ako rýchlejšie stavať km na východe.
Važec - Mangusovce nebol stavený ako polprofil. To že sa odovzdal v dvoch etapách tak nie je na tom nič tragické, veď tak otváral diaľnice aj Močiar a tie boli prínosom.
Ak by sme ponechali od Popradu po Branisko polprofil tak dnes by sme mali zazmluvnenú spojitú D1 od BA po KE, viac úsekov na R3 aj D3. Žiaľ skromnosť je to posledné na čo pozeráme. Stavím sa aj o obličku, že úspora času voči nulovému riešeniu nemohla záporná... nie len na uvedenom úseku ale na akomkoľvek.


vieš si predstaviť úsek Fričovce - Svinia v poloprofile? Drahé vysoké estakády a všade plná čiara

Jablonov - Studenec: nulový stav bol skutočne rýchlejšie prejazdný, ako poloprofil D1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 16. Feb 2017 08:05

V ktorej casti useku PP-Branisko sa nachadza usek Fricovce - Svinia? :)
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.