D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 11. Okt 2016 08:58

devil napísal:
Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.


vychodniari vela cestuju na zapad a zapad cestuje menej na vychod. tak potom kde je viac aut, na zapade alebo na vychode ? ja nie som zo zapadu ale vidim ze na zapade je najvacsia doprava a najviac aut a preto stale spominam NR. som presvedceny o tom ze v PO to nebude o nic horsie ked dostavaju nabreznu.

nikto sem nevie ani nechce dat ziadny udaj, nechcete posudzovanie lebo viete ze obchvat PO nema dobry pomer cena/intenzita. len rychlo podpisat zmluvy, pred sprevadzkovanim nabreznej a pred zverejnenim vysledkov scitania dopravy. davam ersekovi velke plus.

Jediné čo sa narýchlo urobilo bol podpis Budimír-Bidovce bez "value for Money". A jediné čo sa zase narýchlo bez "value for Money" ide robiť je Košice Šaca-Košické Olšany. Takže by som do toho až tak nerýpal. Ale tak Košice vraj majú iný potenciál, ehm...
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 11. Okt 2016 09:28

Zas splietas sprostosti. Budimir-Bidovce sa na to, ze to bola normalna sutaz bez akehokolvek podozrenia na kartel alebo predrazenie, praveze podpisal velmi pomaly. A Saca - Olsany je este v stadiu velmi hlbokej teorie. Takze ty praveze rypes aj ked nemas do coho.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 11. Okt 2016 09:29

V KE je správne nasmerované vedenie mesta, voči strane Premiéra, aj voči strane Ministra dopravy.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 11. Okt 2016 09:51

DrX napísal:Zas splietas sprostosti. Budimir-Bidovce sa na to, ze to bola normalna sutaz bez akehokolvek podozrenia na kartel alebo predrazenie, praveze podpisal velmi pomaly. A Saca - Olsany je este v stadiu velmi hlbokej teorie. Takze ty praveze rypes aj ked nemas do coho.

Netrep, všetko čo sa vám hodí tak cez "value for Money" nemusí ísť a ste ticho ako voš pod chrastou ale čo sa vám nehodí tak skáčete ako cirkusanti. Ak sa takáto metóda vymyslela tak potom na všetky projekty bez pardonu. Bez ohľadu na to či sa to tebe zdá že tam nebol kartel. Takú definíciu tento systém nepozná. A Šaca-Olšany vidíš ako hlbokú teóriu asi len ty.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 11. Okt 2016 10:19

Viete čo? Serte už na tento úsek. Vidíte predsa, že naňho kašle aj Érsek. Áno, je to škoda, ja viem a mrzí to aj mňa ale ako si pomôžeme? Zbytočne tu niečo riešiť, kým opäť na kreslo ministra nedosadne nejaký priaznivec východu s reálnym záujmom niečo urobiť pre Prešovský kraj.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 11. Okt 2016 11:33

devil napísal:
Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.


vychodniari vela cestuju na zapad a zapad cestuje menej na vychod. tak potom kde je viac aut, na zapade alebo na vychode ? ja nie som zo zapadu ale vidim ze na zapade je najvacsia doprava a najviac aut a preto stale spominam NR. som presvedceny o tom ze v PO to nebude o nic horsie ked dostavaju nabreznu.

nikto sem nevie ani nechce dat ziadny udaj, nechcete posudzovanie lebo viete ze obchvat PO nema dobry pomer cena/intenzita. len rychlo podpisat zmluvy, pred sprevadzkovanim nabreznej a pred zverejnenim vysledkov scitania dopravy. davam ersekovi velke plus.


"..nechcete posudzovanie.." kto my? ..My všetci, teda prispievatelia na tomto fóre, okrem teba? Alebo ja? Či ako..??

Nikde priamo nepíšem, že nechcem posudzovanie. Ale pýtam sa: ..Čo sa robilo doteraz?? Prečo sa ide posudzovať po dvadsiatich rokoch, resp. odvtedy odkedy je jasné že diaľnica pôjde v tej polohe?? ..Kompetentní čo robili doteraz?? Zadnice si škrabali?? Tam treba obrátiť svoju zlosť, nie na obyvateľov PO a jeho okolia.

Doteraz to bolo v poriadku a zrazu to už v poriadku nieje? ..toto mi pripomína stavbu nemocnice na Rázsochách v BA, kde už 25 rokov "posudzujú" či stavať, alebo nestavať.. A budú posudzovať ešte ďalšich X rokov a lamentovať či stavať, alebo nestavať, pričom je jasné že to už dávno malo stáť!

Čo tam chceš nové vymyslieť?

1. Postaviť polprofil, ktorý bude treba o 5 rokov dostavať na full profile a cena dokopy vyjde na 1,3 násobok toho čo je teraz cena za celý profil?

2. Nestavať križovatku s R4, len napojiť J-Z obchvat priamo na úsek Svinia-POZ? ..ako to odľahčí mesto od dopravy zo západnej časti I/18 a od Margecian II/546?

3. Sú tam vetvy smerujúce k budúcej R4, ktorých nerealizovanie neovplyvní dopravu pri budúcej realizácii R4 SO PO tak, že by bolo potrebné odstavovať dopravu na cestách realizovaných v POZ-POJ? OK, ak sa dá tá križovatka zrealizovať s odstrihnutím niektorých vetiev, ktorých realizácia by sa presunula do stavby R4 SO, tak ich odstrihnime, ak to napriek tomu odstrihnutiu zabezpečí plnohodnotné prepojenie D1, I/18 a II/546 všetkými smermi.. Na to ale netreba posudzovanie, stačí urobiť dodatok k zmluve a škrtnúť jednotlivé položky, každý stavebný objekt je predsa nacenený v rozpočte stavby, takže vie sa čo koľko stojí.. V kolaudácii sa to vyhodnotí ako tzv. "Zmena projektu pred dokončením" a je to bežný postup..

4. Chceš viesť D1 POZ-POJ v inej polohe? ..napíš kadiaľ?? Nemalé peniaze ktoré boli zaplatené za vykúpené pozemky by nevadili?? Bolo by to v poriadku?

5. Nechceš stavať D1 POZ-POJ vôbec? Zdôvodni to.. Už aj tí Komunisti, ktorí urbanisticky a dopravne dobabrali PO ako sa dalo, vedeli pred 30-timi rokmi, že PO bude potrebovať JZ diaľničný obchvat na diaľnici D1.

6. Zabudol som nejakú možnosť uviesť? Napíš akú..

Tranzit východniarov je rozdelený po cestách z východu na západ a opačne a v miestach ich pobytu na západe SR, v A, CZ, D, CH, UK, IRL, NL, N, atď.. mnoho z nich tam letí a mnohí na cestu tam a späť autom využívajú poľskú diaľničnú sieť.
Je mi jasné že väčšia intenzita dopravy je celkovo na západe SR, než na východe, to vidí aj slepý. Ale tu riešime stav dopravy a jej priepustnosť, nie celkové intenzity západ vs. východ.

Predpokladám že jazdíš často a po území celého Slovenska, keď hravo porovnávaš stav dopravy v rôznych mestách. Vychádzam teda z predpokladu že napr. V BA, v KE, v PO, v NR, v ZA a pod. si riadil auto na vnútromestských prieťahoch týchto miest aspoň 3x za posledné 2 roky.. Tvoje porovnanie som si prečítal, odpoviem ti mojim:

95% môjho jazdenia je v BA a blízkom okolí, nejazdím nejak veľa, ale myslím si že aj tých 30tis.-35tis. km nieje nejak málo.
Jazdím po celom území SR a za posledný rok som prechádzal niekoľkokrát aj vnútromestskými prieťahmi vyššie spomínaných miest, ale aj mnohými inými menšími mestami. Stav dopravy v PO je naozaj veľmi zlý, až kritický. Horšie to je už len na niektorých úsekoch v BA.
NR a PO ťažko objektívne porovnať, keďže má 2 obchvaty diaľničného typu (R1 a R1A). Aj keď pravda je že NR súrne potrebuje vyriešiť seriózne napojenie na I/64 od NZ na R1. A navyše si myslím že NR ešte okrem križovatky Lehota ktorá bude postavená potrebuje aj 2 napojenia na R1 od Pároviec a od Párovských hájov a od Čehyniec a tiež doplniť neexistujúce pripojenie I/65 od Z.Moraviec, aj keď tam intenzity po dobudovaní R1 výrazne poklesli. Tieto 2 cesty (I/64 od NZ a čiastočne I/65 od ZM robia čo sa týka tranzitu Nitre problém. Ale aj napriek tomu je tam priepustnosť mesta, aj plynulosť premávky oveľa priaznivejšia než teraz v PO. A realizácia NK v PO to len vzdialene priblíži stavu premávky v NR. Ak by boli v PO 2 obchvaty diaľničného typu ako v NR, tak by to bola z pohľadu dopravnej situácie "balada". Nieje však ani jeden obchvat a aj ten ktorý sa mal stavať sa ide prehodnocovať, meniť, atď.. v NR je R1 vyriešená, tak ako je, ale je to vyriešené zle, lebo napriek tomu že sa takáto kapacitná cesta stavala, neboli v NR realizované také riešenia ktoré by ho odbremenili v podstate od všetkého tranzitu a 2 cesty I.triedy ostali bez napojenia!! Prečo? ..tiež kvôli peniazom?? Toto je šetrenie na správnych veciach? Dokedy budeme takí bohatí aby sme si mohli dovoliť stavať zle naprojektované cesty a potom ich za ďalšie prachy "opravovať" a "naprávať nedostatky"?

Treba sa vari držať hesla "keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi", teda keď v NR obchvat R1 je riešený zle, stačí rovnako zlé riešenie aj v PO a preto treba projekt úplne okresať? Toto je ten správny prístup? Závidieť si? ..hej, je to také Slovenské, skoro ako náš národný šport.. keďže nikde nieje tak drahá diaľnica, nemôže byť taká drahá v PO a keďže tam má byť najväčšia MUK na Slovensku (nieje väčšia D1xR7 Prístavný most?), nemôže byť taká v PO a urobme z toho niečo menšie, poddimenzované, kapacitne, aj cenovo "vhodné" pre PO.

INEKO sa snaží byť trendy, prepočítava každý chĺpok na peniaze, to je OK, dohľad nad financiami treba mať, ale analyzovať treba v širších súvislostiach, nielen v počte áut, medzi imaginárnymi bodmi A a B, kde sa neberie ohľad na to, že do toho vstupuje kvantum iných premenných..

Táto skupina sa pokúšala zastaviť už aj realizáciu D4 a R7 v BA, chvála Bohu že to nespáchali.. V PO sa im to však možno podarí prekaziť.. Ponúkajú "alternatívy", ale alternatíva existuje jedine k niečomu čo už existuje a funguje to. Ak niečo nefunguje (dopravná priepustnosť v PO), tak ponúkaná "alternatíva" nemôže byť alternatívou, keďže nefunguje okrem nej žiadne iné riešenie, tak to potom nieje žiadnou alternatívou, ale jediným funkčným riešením! O alternatívach môžeme hovoriť vtedy, ak existujú aspoň 2 FUNKČNÉ riešenia.

Ak INEKO ako "alternatívu" ponúkajú niečo iné, s tým, že obchvat D1 v PO realizovať netreba a vyriešia to vlaky, bicykle, atď. tak poriadne zavádzajú verejnosť, pretože to nieje alternatíva, ale ich jediné riešenie, ktoré takýmto spôsobom presadzujú.. S takýmito zavádzajúcimi "alternatívami", nech ťahajú niekam.. Treba aj obchvat, aj integrovanú dopravu riešiť. Nedá sa to robiť "len tak trochu".

Ani žena keď je tehotná, nemôže byť "tehotná len trochu".. Buď je tehotná, alebo nieje!! A ak tehotná je, príde buď pôrod, alebo potrat. Nič iné medzi tým.

Sú snahy tvrdiť že doprava v PO je "tehotná len tak trochu, nie úplne".. tak čakajme či sa to samo "okotí" a kašlime na dopravu v PO, ak je nám jedno či tá doprava tam bude "porodená zdravá a života schopná", alebo čakajme so založenými rukami na "potrat". Za to ako "životaschopná" doprava bude v PO, sme zodpovední všetci - celá spoločnosť.

Ak je niečo zlé, odhaľme to, poukážme na podvod, obviňme, odsúďme, ale prečo brzdiť niečo, čo sa môže realizovať???

Sorry za "farbisté" písanie, snažil som sa čo najvýstižnejšie opísať veci.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 11. Okt 2016 12:12

...hlavne ze treba R1 RK-BB...bez emocii :shock:
naco sa stavia D1 Hu-Iv ved cez RK sa da prejst, vzdy som presiel


V RK ide o dlhé prechody, kde ideš takmer stále 50 tkou. Černová-Tatranská 7km, Vlčí dvor-Likavka 10km. Čo zdržuje všetkých vodičov.
Celkovo je tu hustá doprava v úzkom údolí. Nerozložiteľná bez diaľnic. A zbaviť sa tranzitu je dobré pre každé mesto.

Prešov sa nemusí báť , value for money bude o pár týždňov finiš. Ak by ste mali dopravný model tak by ste dokázali nutnosť výstavby bez okolkov.Ukážka Odoslať
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 11. Okt 2016 14:59

"..nechcete posudzovanie.." kto my? ..My všetci, teda prispievatelia na tomto fóre, okrem teba? Alebo ja? Či ako..??


par individui.

Nikde priamo nepíšem, že nechcem posudzovanie. Ale pýtam sa: ..Čo sa robilo doteraz?? Prečo sa ide posudzovať po dvadsiatich rokoch, resp. odvtedy odkedy je jasné že diaľnica pôjde v tej polohe?? ..Kompetentní čo robili doteraz?? Zadnice si škrabali?? Tam treba obrátiť svoju zlosť, nie na obyvateľov PO a jeho okolia.


lebo tam bol minister a riaditel nds so zaujmom pre PO kraj s nezaujmom pre objektivitu. "kauzu" okolo vysutazenej ceny neurobil ersek, len reagoval na nu. az sa cudujem ze na Sk sa zacinaju riesit taketo veci.

v NR je priaznivejsia situacia tam kde obchvat mal potencial pomoct - najma kruhak pod zoborom, cesta sturova-hlinkova do tohto spada len ciastocne, je tam (od Htesca po levicku) tusim 10 semaforov. nikdy to nebolo ani nebude plynule prejazdne aj keby R1 mala 8 pruhov. poznam to dobre. pritom R1 (JUZNY) a ciastocny SO (SEVERNY) si premavku podeli lepsie nez vasa D1 s nabreznou pretoze tie su na tej istej strane mesta, cize D1 ktora bude neskor ako nabrezna aj keby ju zacali stavat zajtra bude brat auta akurat tak z nabreznej. tak preco nechcete pockat na nabreznu :?: tendencia "zliat" vsetky smery do jedneho velkeho obchvatu nie je celkom stastna, v ZA sa ozyvaju ze D1 neriesi (resp. riesi obchadzkou) smer CA-MT.

INEKO sa snaží byť trendy, prepočítava každý chĺpok na peniaze, to je OK, dohľad nad financiami treba mať, ale analyzovať treba v širších súvislostiach, nielen v počte áut, medzi imaginárnymi bodmi A a B, kde sa neberie ohľad na to, že do toho vstupuje kvantum iných premenných..


treba to brat s rezervou ale zase chcem vidiet padne dovody ze preco je intenzita 10.000 aut blbost a na zaklade coho si niekto mysli ze to bude 15 alebo 20.000 :?: :?: a argument nie je kym nie je spojazdnena nabrezna. NR mala argument nie upchatu sturovu - hlinkovu ale kolabujuci kruhak a intenzitu na chrenovskej lebo tam bolo nespochybnitelne ze ide z velkej casti o tranzit :!:

Jediné čo sa narýchlo urobilo bol podpis Budimír-Bidovce bez "value for Money". A jediné čo sa zase narýchlo bez "value for Money" ide robiť je Košice Šaca-Košické Olšany. Takže by som do toho až tak nerýpal. Ale tak Košice vraj majú iný potenciál, ehm...


ale ved KE tam su, a vieme ze cena je nizsia ako pri PO. VYRAZNE. potom neviem o co ti ide.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod bodrik » 11. Okt 2016 17:36

Devil, ja v PO nebývam, prechádzam ním občas a je tam naozaj veľmi zlá situácia. Takže nejedná sa o "moju" D1, resp. všetky úseky by som označil za "moje", či už sú to obchvaty PO, na D1 a R4, obchvaty KE na D1 a R2, obchvat ZV na R2, obchvat RK na D1, obchvaty ZA na na D1 a D3, obchvat CA na D3, severná R3, východná R2, obchvaty BA na D4 a R7, atď, atď, atď... Neprotežujem žiaden úsek, všetky sú potrebné a neprináleží mi súdiť ktorý viac a ktorý menej. Jazdím kade-tade, budem ich aj ja v budúcnosti používať (ak sa ich dožijem).

Čo sa týka ceny za POZ - POJ, nenastavoval tam kritériá ešte Počiatek?

Ono keby išlo len o to že počkať, to by nebol problém, ale píše sa všade o prehodnocovaní, tak je logické že kladiem otázku ČO konkrétne má byť prehodnotené? Cena? Trasa? Parametre? Všetko? Ak by sa staval len polprofil, na tom sa neušetrí, celkovo to vyjde drahšie po dostavbe.

Čo sa týka NR, vnútri mesta robí problém najmä neexistencia žiadneho systematického dopravného skeletu.
Existuje tam cca 7-8 radiál, ktoré sa zbiehajú zhruba v priestore širšieho mesta, ale niesú nijak koncepčne prepojené a v podstate nieje vytvorený žiaden okruh. Proste jeden nekoncepčný chaos, ešte horší než v PO. Komunistické (ne)planovanie ťažko poznačilo aj toto mesto.. Nebyť R1, tak by asi už by bol teraz v NR dopravný kolaps.

Čo je ale horšie, ani v ÚPN nevidím žiaden náznak nejakého koncepčného dopravného skeletu, takže to bude z roka na rok, len horšie a horšie. Na začiatok by pomohlo aspoň prepojiť kapacitne Bratislavskú, Štúrovú a Hviezdoslavovú cez ten priemyselný areál oproti Hypertescu, medzi Štúrovou a Hviezdoslavovou, ponad železničnú trať. Pripadali by do úvahy aj iné riešenia, ale sme v inom vlákne a chcelo by to mať poriadny generel dopravy mesta a jeho okolia a na základe neho naprojektovať seriózny dopravný skelet v rámci možností a zmeniť ÚPN, resp. urobiť na základe výstupov generelov (dopravného, aj iných) úplne nový. Ale to je nadlho.

Každopádne, NR by som doprial aspoň výhľadovo mať mimoúrovňovo prepojenú R1A a R1 na východnej strane, v trase I/51, teda ako pokračovanie SO, či už tunelom, hĺbeným tunelom, alebo nejak inak. Aspoň to by čiastočne nahrádzalo chýbajúci vnútorný okruh. Ak by to bolo súvislo mimoúrovnové, pomohlo by to aspoň trochu. Detto ako v PO by tiež skrz podobného problému časom bolo treba aj východný obchvat. Ak by oba boli hotové aspoň v 2040, bolo by to fajn.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 11. Okt 2016 18:07

NR mala predpokladanú intenzitu na R1 6000 alebo 8000 vozidiel a po spustení ich bolo 20000. V PO neočakávam taký brutálny rozdiel, ale môže prekvapiť
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stefi » 11. Okt 2016 18:28

Dobre Devil ok aj keby som teraz s tebou suhlasil len mi napis alebo posli link ak si to uz niekde pisal na tvoje konkretne riesenie dopravnej situacie v Presove. Ja som ti to uz skor pisal a si to len zakecal. Ak si to niekde pisal kludne daj link lebo akoze len nadavat to vie veľa ludi ale najst riesenie to je uz problem.
Stefi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 22. Aug 2014 13:50

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 12. Okt 2016 03:15

bodrik napísal:
devil napísal:
Myslím si, že čo sa týka zcestovanosti, pýtať sa ľudí z PO, či niekedy boli ďalej ako v ZA je zbytočné a je to riadnou trefou vedľa.

Východniari všeobecne sú zo Slovenska suverénne najviac zcestovaní, pretože za prácou a lepším životom cestujú po celej republike, resp. cez celú republiku a samozrejme aj mimo ňu.

Opačne, teda zo západu na východ, príp. za východné hranice SR cestuje za prácou a lepším životom takmer nikto.


vychodniari vela cestuju na zapad a zapad cestuje menej na vychod. tak potom kde je viac aut, na zapade alebo na vychode ? ja nie som zo zapadu ale vidim ze na zapade je najvacsia doprava a najviac aut a preto stale spominam NR. som presvedceny o tom ze v PO to nebude o nic horsie ked dostavaju nabreznu.

nikto sem nevie ani nechce dat ziadny udaj, nechcete posudzovanie lebo viete ze obchvat PO nema dobry pomer cena/intenzita. len rychlo podpisat zmluvy, pred sprevadzkovanim nabreznej a pred zverejnenim vysledkov scitania dopravy. davam ersekovi velke plus.


"..nechcete posudzovanie.." kto my? ..My všetci, teda prispievatelia na tomto fóre, okrem teba? Alebo ja? Či ako..??

Nikde priamo nepíšem, že nechcem posudzovanie. Ale pýtam sa: ..Čo sa robilo doteraz?? Prečo sa ide posudzovať po dvadsiatich rokoch, resp. odvtedy odkedy je jasné že diaľnica pôjde v tej polohe?? ..Kompetentní čo robili doteraz?? Zadnice si škrabali?? Tam treba obrátiť svoju zlosť, nie na obyvateľov PO a jeho okolia.

Doteraz to bolo v poriadku a zrazu to už v poriadku nieje? ..toto mi pripomína stavbu nemocnice na Rázsochách v BA, kde už 25 rokov "posudzujú" či stavať, alebo nestavať.. A budú posudzovať ešte ďalšich X rokov a lamentovať či stavať, alebo nestavať, pričom je jasné že to už dávno malo stáť!

Čo tam chceš nové vymyslieť?

1. Postaviť polprofil, ktorý bude treba o 5 rokov dostavať na full profile a cena dokopy vyjde na 1,3 násobok toho čo je teraz cena za celý profil?

2. Nestavať križovatku s R4, len napojiť J-Z obchvat priamo na úsek Svinia-POZ? ..ako to odľahčí mesto od dopravy zo západnej časti I/18 a od Margecian II/546?

3. Sú tam vetvy smerujúce k budúcej R4, ktorých nerealizovanie neovplyvní dopravu pri budúcej realizácii R4 SO PO tak, že by bolo potrebné odstavovať dopravu na cestách realizovaných v POZ-POJ? OK, ak sa dá tá križovatka zrealizovať s odstrihnutím niektorých vetiev, ktorých realizácia by sa presunula do stavby R4 SO, tak ich odstrihnime, ak to napriek tomu odstrihnutiu zabezpečí plnohodnotné prepojenie D1, I/18 a II/546 všetkými smermi.. Na to ale netreba posudzovanie, stačí urobiť dodatok k zmluve a škrtnúť jednotlivé položky, každý stavebný objekt je predsa nacenený v rozpočte stavby, takže vie sa čo koľko stojí.. V kolaudácii sa to vyhodnotí ako tzv. "Zmena projektu pred dokončením" a je to bežný postup..

4. Chceš viesť D1 POZ-POJ v inej polohe? ..napíš kadiaľ?? Nemalé peniaze ktoré boli zaplatené za vykúpené pozemky by nevadili?? Bolo by to v poriadku?

5. Nechceš stavať D1 POZ-POJ vôbec? Zdôvodni to.. Už aj tí Komunisti, ktorí urbanisticky a dopravne dobabrali PO ako sa dalo, vedeli pred 30-timi rokmi, že PO bude potrebovať JZ diaľničný obchvat na diaľnici D1.

6. Zabudol som nejakú možnosť uviesť? Napíš akú..

Tranzit východniarov je rozdelený po cestách z východu na západ a opačne a v miestach ich pobytu na západe SR, v A, CZ, D, CH, UK, IRL, NL, N, atď.. mnoho z nich tam letí a mnohí na cestu tam a späť autom využívajú poľskú diaľničnú sieť.
Je mi jasné že väčšia intenzita dopravy je celkovo na západe SR, než na východe, to vidí aj slepý. Ale tu riešime stav dopravy a jej priepustnosť, nie celkové intenzity západ vs. východ.

Predpokladám že jazdíš často a po území celého Slovenska, keď hravo porovnávaš stav dopravy v rôznych mestách. Vychádzam teda z predpokladu že napr. V BA, v KE, v PO, v NR, v ZA a pod. si riadil auto na vnútromestských prieťahoch týchto miest aspoň 3x za posledné 2 roky.. Tvoje porovnanie som si prečítal, odpoviem ti mojim:

95% môjho jazdenia je v BA a blízkom okolí, nejazdím nejak veľa, ale myslím si že aj tých 30tis.-35tis. km nieje nejak málo.
Jazdím po celom území SR a za posledný rok som prechádzal niekoľkokrát aj vnútromestskými prieťahmi vyššie spomínaných miest, ale aj mnohými inými menšími mestami. Stav dopravy v PO je naozaj veľmi zlý, až kritický. Horšie to je už len na niektorých úsekoch v BA.
NR a PO ťažko objektívne porovnať, keďže má 2 obchvaty diaľničného typu (R1 a R1A). Aj keď pravda je že NR súrne potrebuje vyriešiť seriózne napojenie na I/64 od NZ na R1. A navyše si myslím že NR ešte okrem križovatky Lehota ktorá bude postavená potrebuje aj 2 napojenia na R1 od Pároviec a od Párovských hájov a od Čehyniec a tiež doplniť neexistujúce pripojenie I/65 od Z.Moraviec, aj keď tam intenzity po dobudovaní R1 výrazne poklesli. Tieto 2 cesty (I/64 od NZ a čiastočne I/65 od ZM robia čo sa týka tranzitu Nitre problém. Ale aj napriek tomu je tam priepustnosť mesta, aj plynulosť premávky oveľa priaznivejšia než teraz v PO. A realizácia NK v PO to len vzdialene priblíži stavu premávky v NR. Ak by boli v PO 2 obchvaty diaľničného typu ako v NR, tak by to bola z pohľadu dopravnej situácie "balada". Nieje však ani jeden obchvat a aj ten ktorý sa mal stavať sa ide prehodnocovať, meniť, atď.. v NR je R1 vyriešená, tak ako je, ale je to vyriešené zle, lebo napriek tomu že sa takáto kapacitná cesta stavala, neboli v NR realizované také riešenia ktoré by ho odbremenili v podstate od všetkého tranzitu a 2 cesty I.triedy ostali bez napojenia!! Prečo? ..tiež kvôli peniazom?? Toto je šetrenie na správnych veciach? Dokedy budeme takí bohatí aby sme si mohli dovoliť stavať zle naprojektované cesty a potom ich za ďalšie prachy "opravovať" a "naprávať nedostatky"?

Treba sa vari držať hesla "keď zdochla koza mne, nech zdochne aj susedovi", teda keď v NR obchvat R1 je riešený zle, stačí rovnako zlé riešenie aj v PO a preto treba projekt úplne okresať? Toto je ten správny prístup? Závidieť si? ..hej, je to také Slovenské, skoro ako náš národný šport.. keďže nikde nieje tak drahá diaľnica, nemôže byť taká drahá v PO a keďže tam má byť najväčšia MUK na Slovensku (nieje väčšia D1xR7 Prístavný most?), nemôže byť taká v PO a urobme z toho niečo menšie, poddimenzované, kapacitne, aj cenovo "vhodné" pre PO.

INEKO sa snaží byť trendy, prepočítava každý chĺpok na peniaze, to je OK, dohľad nad financiami treba mať, ale analyzovať treba v širších súvislostiach, nielen v počte áut, medzi imaginárnymi bodmi A a B, kde sa neberie ohľad na to, že do toho vstupuje kvantum iných premenných..

Táto skupina sa pokúšala zastaviť už aj realizáciu D4 a R7 v BA, chvála Bohu že to nespáchali.. V PO sa im to však možno podarí prekaziť.. Ponúkajú "alternatívy", ale alternatíva existuje jedine k niečomu čo už existuje a funguje to. Ak niečo nefunguje (dopravná priepustnosť v PO), tak ponúkaná "alternatíva" nemôže byť alternatívou, keďže nefunguje okrem nej žiadne iné riešenie, tak to potom nieje žiadnou alternatívou, ale jediným funkčným riešením! O alternatívach môžeme hovoriť vtedy, ak existujú aspoň 2 FUNKČNÉ riešenia.

Ak INEKO ako "alternatívu" ponúkajú niečo iné, s tým, že obchvat D1 v PO realizovať netreba a vyriešia to vlaky, bicykle, atď. tak poriadne zavádzajú verejnosť, pretože to nieje alternatíva, ale ich jediné riešenie, ktoré takýmto spôsobom presadzujú.. S takýmito zavádzajúcimi "alternatívami", nech ťahajú niekam.. Treba aj obchvat, aj integrovanú dopravu riešiť. Nedá sa to robiť "len tak trochu".

Ani žena keď je tehotná, nemôže byť "tehotná len trochu".. Buď je tehotná, alebo nieje!! A ak tehotná je, príde buď pôrod, alebo potrat. Nič iné medzi tým.

Sú snahy tvrdiť že doprava v PO je "tehotná len tak trochu, nie úplne".. tak čakajme či sa to samo "okotí" a kašlime na dopravu v PO, ak je nám jedno či tá doprava tam bude "porodená zdravá a života schopná", alebo čakajme so založenými rukami na "potrat". Za to ako "životaschopná" doprava bude v PO, sme zodpovední všetci - celá spoločnosť.

Ak je niečo zlé, odhaľme to, poukážme na podvod, obviňme, odsúďme, ale prečo brzdiť niečo, čo sa môže realizovať???

Sorry za "farbisté" písanie, snažil som sa čo najvýstižnejšie opísať veci.


úplný súhlas...bolo tu napísané všetko...Ja sa desím jazdy cez PO. A plne podporujem prešovčanov ak blokádu ciest urobia...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 12. Okt 2016 07:08

Dobre Devil ok aj keby som teraz s tebou suhlasil len mi napis alebo posli link ak si to uz niekde pisal na tvoje konkretne riesenie dopravnej situacie v Presove. Ja som ti to uz skor pisal a si to len zakecal. Ak si to niekde pisal kludne daj link lebo akoze len nadavat to vie veľa ludi ale najst riesenie to je uz problem.


treba pockat na nabreznu a potom sa da vyhodnotit co sa zmenilo a az potom sa da bavit na temu riesenia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 12. Okt 2016 07:22

Treba pockat? Preboha a naco? Ved tu sa uz caka min, 25 rokov. Caka sa 18 rokov od prveho zakopnutia na dostavbu prakticky primitivnej a totalne spackanej nabreznej. Cakalo sa 10 rokov kym sa zamietol nezmyselny "povrchovy" varant D1, cakalo sa dalsich 5 rokov kym sa nakreslil taky variant, ktory by sa v co najvacsej miere vyhol geologicky problemovym miestam. A teraz cakat na co ? Na to, aby sa potvrdilo ze cierna je naozaj cierna ? To je k comu dobre? Ak ma niekto rakovinu tak bude cakat este rok ci sa nestane zazrak a nezmizne ? Nie, da sa co najskor chemoterapia.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod fh » 12. Okt 2016 09:19

eric987 napísal:Treba pockat? Preboha a naco? Ved tu sa uz caka min, 25 rokov. Caka sa 18 rokov od prveho zakopnutia na dostavbu prakticky primitivnej a totalne spackanej nabreznej. Cakalo sa 10 rokov kym sa zamietol nezmyselny "povrchovy" varant D1, cakalo sa dalsich 5 rokov kym sa nakreslil taky variant, ktory by sa v co najvacsej miere vyhol geologicky problemovym miestam. A teraz cakat na co ? Na to, aby sa potvrdilo ze cierna je naozaj cierna ? To je k comu dobre? Ak ma niekto rakovinu tak bude cakat este rok ci sa nestane zazrak a nezmizne ? Nie, da sa co najskor chemoterapia.


To sa pytas toho praveho :D , jemu je cely Presov aj s jeho problemami ukradnuty, takisto ako INEKU aj s tabulkovym Kovalcikom ktory chce usetrit pomocou cyklotras a hromadnej dopravy :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod milosD » 12. Okt 2016 09:35

... a zase len zakecal... :D
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Matt » 12. Okt 2016 09:57

http://presov.korzar.sme.sk/c/20351368/ ... jovat.html
(Admin -> prosim pridaj do monitoringu tlace)

"Dopravní analytici však spochybnili hodnotu projektu a tvrdia, že je vyše stokrát vyššia. Ján Kovalčík z INEKO argumentuje faktom, že kilometer diaľnice na juhozápadnom obchvate bude stáť 45 miliónov eur."

trefny komentar v diskusii, hlavne to porovnanie ceny:
Tak to skusim zanalizovat namiesto nich a zadarmo:
Obchvat Ziliny Hricovske Podhradie - Lietavska Lucka:
- 11 kilometrov
- 2x tunel (2367m + 687m)
- 11 mostov
Cena 427,2mil.€

Obchvat Presova Zapad - Juh
- 7,8 kilometrov
- 1x tunel (2244m)
- 18 mostov
Cena 356,5mil.€

O akej 100 krat vyssej cene to ten sfetovany idiot plieskal???????? Vie ten ***** o com vlastne toci???? Porovnava rovnu cestu s tunelom a 18timi mostami, kde bude jeden vo vyske 35m????? Je prije*any na hlavu?????????? Mesto Presov lezi v doline medzi kopcami, cokolvek sa bude stavat okolo neho bude cez mosty a tunely v zlozitom terene. Tranzitna doprava je tu neunosna, Polsko, Ukrajina, Rusko, Madarsko, Zapad Slovenska a to vsetko ide cez mesto, sidliska, vsade v meste je to jeden kamion za druhym. V kilometrovej kolone od jednej krizovatky po druhu stoji 17 kamionov a to je bezna komunikacia pre obyvatelov mesta, ktori chcu ist do prace a z prace, jazdi tamade hromadna doprava, mesto je kompletne zatrieskane tranzitom. Tak sa zdvihni ty buzer*nt a prid si to vyskusat na mesiac, tak ta ***** ked v 90 tisicovom meste pojdes nieco vybavit do inej firmy a ***** 1,5h zivota.
Matt
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 01. Nov 2010 08:15
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod fh » 12. Okt 2016 11:26

devil napísal:
Dobre Devil ok aj keby som teraz s tebou suhlasil len mi napis alebo posli link ak si to uz niekde pisal na tvoje konkretne riesenie dopravnej situacie v Presove. Ja som ti to uz skor pisal a si to len zakecal. Ak si to niekde pisal kludne daj link lebo akoze len nadavat to vie veľa ludi ale najst riesenie to je uz problem.


treba pockat na nabreznu a potom sa da vyhodnotit co sa zmenilo a az potom sa da bavit na temu riesenia.


Devil pises ako velky panko ktory hovori tym nedockavcom z Presova ze treba pockat, vyhodnotit a az potom sa da bavit na tuto temu....

Pokial nie si nejaky ministersky uradnik ktoreho by ale potom Presovcania nakopali do zadnej casti tela za aroganciu, tak to tvoje ze , potom sa mozme bavit' je komicke.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 12. Okt 2016 11:36

Matt napísal:100 krat


100%
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 12. Okt 2016 13:53

To sa pytas toho praveho :D , jemu je cely Presov aj s jeho problemami ukradnuty, takisto ako INEKU aj s tabulkovym Kovalcikom ktory chce usetrit pomocou cyklotras a hromadnej dopravy :roll:


tak ako tebe moze byt ukradnuty problem na inych trasach. tak nam prezrad podla coho by si urcoval priority...mozno nejaka pokrokova, vysoko sofistikovana metoda. :lol:

NR mala predpokladanú intenzitu na R1 6000 alebo 8000 vozidiel a po spustení ich bolo 20000. V PO neočakávam taký brutálny rozdiel, ale môže prekvapiť


lenze pri cene 40 mil/km ani 15.000 nestaci, nieto 10.000. ja som velmi zvedavy na intenzitu dopravy useku svinia-PO, zapad, a potom ked tunajsi humoristi budu pisat ze na obchvate treba ocakavat vyssie cisla ako na vjazde do mesta lebo sa nasava doprava a vlastne 80-90% aut je tranzit a len zvysok je lokalka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 12. Okt 2016 14:00

lenze pri cene 40 mil/km ani 15.000 nestaci, nieto 10.000. ja som velmi zvedavy na intenzitu dopravy useku svinia-PO, zapad, a potom ked tunajsi humoristi budu pisat ze na obchvate treba ocakavat vyssie cisla ako na vjazde do mesta lebo sa nasava doprava a vlastne 80-90% aut je tranzit a len zvysok je lokalka.


Nitra ma obchvat za 80mil/km s 24 tis. A bez tunela.

Ty podľa ZH s 3tis intenzitou na R2 porovnávaš všetky obchvaty.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Čumil » 12. Okt 2016 14:08

Tych 80mil/km si spocital ako sucet splatok PPP2 za 30 rokov podeleny poctom km? Ak ano, tak Ti je dufam jasne, ze to je demagogia (napriek tomu, ze nemam v umysle spochybnovat predrazenie PPP2).
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Lorenc » 12. Okt 2016 14:26

Čumil napísal:Tych 80mil/km si spocital ako sucet splatok PPP2 za 30 rokov podeleny poctom km? Ak ano, tak Ti je dufam jasne, ze to je demagogia (napriek tomu, ze nemam v umysle spochybnovat predrazenie PPP2).


A co mas na mysli inflaciu ? Ok ako poznamka moze byt. Od 2011 do dnes uz sme poslali kolko 130mil splatok? 5? 650 mil. Za rok a pol uz mame ďaľší obchvat. Dnes by stal kolko 850mil? O co je menej 130 mil?

A obchvat BA 30mil/km cca tá istá cena v sucasnej hodnote penazi.

2mld maju bankari vo vacku a nejakych 80 mil, čo nás škrie pri prešove je problém... A stále sa môže posudit kartel.
Naposledy upravil Lorenc dňa 12. Okt 2016 14:32, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod atlan » 12. Okt 2016 14:27

Ako je mi ukratnute ci cez presov prechadza 1000 alebo 20000 tranzitujucich vozidiel, ked je momentalne situacia taka ze mi trva skoro 1h kym sa vymotam z presova na D1. Ak potrebujem nieco vybavit v severnej casti presova a idem z KE tak 15min vybavovanie trva s cestou tam a spat cez 2 hodiny. Presov obchvat potrebuje lebo ho nema. Nema vyzna mm sa trepat do PO ked to nieje moj ciel cesty ale len spojnica na dialnicu. Nuekto tu pusal nejake prirovnanie o pracke ze preco kupovat teraz drahu pracku a nepockat kym bude v akkci tj lacnejsiu dialnicu.
Pouzijem analogiu, sa ti pokazi chladnicka a budes mat pol vane mesa tak urcite nebudes cakat kym bude chladnicka v akcii. Ale kupujes prvu co sa ti pozdava. A presov je na tom tak ze stavat sa musi, aj ked cena nieje akciova ale nieje ina moznost.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod fh » 12. Okt 2016 14:30

devil napísal:
To sa pytas toho praveho :D , jemu je cely Presov aj s jeho problemami ukradnuty, takisto ako INEKU aj s tabulkovym Kovalcikom ktory chce usetrit pomocou cyklotras a hromadnej dopravy :roll:


tak ako tebe moze byt ukradnuty problem na inych trasach. tak nam prezrad podla coho by si urcoval priority...mozno nejaka pokrokova, vysoko sofistikovana metoda. :lol:



Ty si tu bol viackrat vyzvany aby si okrem neustaleho spochybnovania a kritizovania tohoto useku predlozil aj riesenie a nic...zakecal si to ako pisu niektori :D a mna vyzyvas predlozit metodu :roll: farizejstvo

Cez Presov som isiel najma smer Kosice velakrat a toto tretie najvacsie mesto na rozdiel od inych stale nema obchvat, vobec ziadny. Ktore krajske mesto je bez obchvatu? Ak toto nie je priorita tak co ine. A to ze je to casovy subeh ze sa ma toho stavat teraz naraz viac, tak len preto lebo sa tam nestavalo vobec na rozdiel od inych miest a toto vycitat Presovu je blbost.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.