Stránka 1 z 103

D1 diaľničný privádzač Prešov

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 17:20
od bystrik

fotografie z výstavby

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 17:22
od bystrik

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 13:54
od bystrik
ohľadom obchvatu Prešova a sporu medzi obhájcami tunelového a povrchového variantu nájdete viac na stránke trochu staršieho data:

http://www.dialnica.host.sk/

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 14:02
od bystrik
MDPT odporučilo pre Prešov tunelový variant V3

http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=10.3.2003/8977P

Pri dostavbe Nábrežnej komunikácie musí investor začať znova

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2005 19:51
od bystrik
Pri dostavbe Nábrežnej komunikácie musí investor začať od nuly

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=646

Re: Pri dostavbe Nábrežnej komunikácie musí investor začať z

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2005 20:29
od Caesar
bystrik napísal:Pri dostavbe Nábrežnej komunikácie musí investor začať od nuly

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=646


Ja osobne príliš nesledujem problémy v dopravnej infraštruktúre na východe SR (PO, KE a ďalej na východ), ale myslím si, že PO bude podobný problém ako PB, čo sa časového harmonogramu týka. Aj keď, nie je sa ani kam ponáhľať ... PO-Svinia sa stále ani len nezačal stavať. 8)

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 16:41
od kaviarista
bystrik,
ta Nabrezna bude len privadzac alebo je to uz trasa budcej D1? Dufam, ze len privadzac, sak ten 700 m usek stvorpruh pred zimnym stadionom ma smiesne parametre na dialnicu

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 20:19
od bystrik
kaviarista napísal:bystrik,
ta Nabrezna bude len privadzac alebo je to uz trasa budcej D1? Dufam, ze len privadzac, sak ten 700 m usek stvorpruh pred zimnym stadionom ma smiesne parametre na dialnicu


hej nabrezna je len privadzac, viac-menej je to spojnica - pokracovanie ulice Obrancov mieru, okolo zimneho stadiona a mestskej haly, najprv po pravej a potom po lavej strane Torysy, teda poza Budovatelsku a rusnove depo a mala by sa napojit na existujuci privadzac na D1 na Kosice na krizovatke na sidl. Svaby.

Inak vystavba useku D1 Presov, zapad - Presov, juh bude tiez pekny oriesok. Bud to pojde asi kilometer na estakade alebo tunelom. Nepamatam sa presne, ktery variant vyhral, ale vidi sa mi ze estakada poza Kalvariu. Kvoli nevysporiadanym pozemkom a nespokojnosti mnohych Presovcanov to bude podobne ako v PB. Mame sa na co tesit. Podla mna to bude hotove najskor 2015.

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2005 21:36
od Caesar
bystrik napísal:
kaviarista napísal:bystrik,
ta Nabrezna bude len privadzac alebo je to uz trasa budcej D1? Dufam, ze len privadzac, sak ten 700 m usek stvorpruh pred zimnym stadionom ma smiesne parametre na dialnicu


hej nabrezna je len privadzac, viac-menej je to spojnica - pokracovanie ulice Obrancov mieru, okolo zimneho stadiona a mestskej haly, najprv po pravej a potom po lavej strane Torysy, teda poza Budovatelsku a rusnove depo a mala by sa napojit na existujuci privadzac na D1 na Kosice na krizovatke na sidl. Svaby.

Inak vystavba useku D1 Presov, zapad - Presov, juh bude tiez pekny oriesok. Bud to pojde asi kilometer na estakade alebo tunelom. Nepamatam sa presne, ktery variant vyhral, ale vidi sa mi ze estakada poza Kalvariu. Kvoli nevysporiadanym pozemkom a nespokojnosti mnohych Presovcanov to bude podobne ako v PB. Mame sa na co tesit. Podla mna to bude hotove najskor 2015.


Kým sa k PO D1 dostavia, tak už tam žiadne problémy ako v PB nebudú ... 8)

trasovanie diaľnice v Prešove

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2005 08:48
od bystrik
Slovenská správa ciest (SSC) navrhla tieto tri varianty trasovania diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh:

V1 - povrchový modifikovaný variant v dĺžke 7 409 metrov vedie od ZVL, okolo Mestskej haly a po asi 220-metrovom tuneli Pod Kalváriou vyjde v časti za Kalváriou a bude pokračovať na Vydumanec. V časti pod Kamennou baňou by mala byť veľká križovatka, odkiaľ sa budú autá zbiehať na Nábrežnú komunikáciu a Škultétyho ulicu.

V2 - pôvodný tunelový variant s dĺžkou 7 103 metrov, predstavuje riešenie, kedy najväčšia časť trasy bude vedená v tuneli od obce Haniska až po koniec štvrte Za Kalváriou, odkiaľ bude po mostoch a násypoch pokračovať smerom na Vydumanec.

V3 - tunelový modifikovaný variant s dĺžkou 7 141 je ďalej od obce Haniska a odklonený od ulice Za Kalváriou.

Ministerstvo životného prostredia vydalo záverečné stanovisku k zámeru Diaľnica D1 Prešov západ - Prešov juh podľa zákona č. 127/1994 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Číslo stanoviska je 3305/02-4.3 zo dňa 28. 11. 2002.

Ministerstvo odporúča na realizáciu modifikovaný tunelový variant V3. Trasa tohto variantu je navrhovaná v kategórii D 26,5/80,120. Dĺžka trasy je 7141 m. Najväčšia časť trasy je vedená v razenom tuneli (2375 m, spolu 33 % dĺžky trasy), približne 20 % je vedených v zárezoch a 20 % v násypoch. Na mostoch je vedených 23,4 % trasy.

Objem rúbaniny z tunelov je 400 000 metrov kubických. Všetkých 5 mostov má dĺžku nad 100 metrov, spolu je to 1 659 metrov. Celková dĺžka protihlukových stien je 2000 metrov. V trase sú 3 mimoúrovňové križovatky. Je potrebná demolácia 11-tich rodinných domov, 10-tich záhradných chatiek a 5-tich hospodárskych objektov.

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:53
od Caesar
Podľa môjho názoru by mal byť v PO jednoznačne tunel, t.j. V2 alebo V3. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 16:40
od Alexander Velky
Jednoznačne by mal mať PO tunelový variant a okrem toho by bolo určite lepšie, keby sa najprv dostavalo toto v PO ako by sa mala začínať stavba D1 PO-Svinia, pretože PO potrebuje riešiť dopravu viac. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 16:58
od expwy
Ja som jednoznacne za tunelovy variant - jeden alebo druhy. Je to jednoznacne lepsi variant ako povrchovy ako aj pre mesto tak aj pre zivotne prostredie a nakoniec aj pre samotnu dialnicu. A este som aj za budovanie severneho obchvatu PO. Vychodny ma este dost casu :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:21
od Alexander Velky
MH napísal:Ja som jednoznacne za tunelovy variant - jeden alebo druhy. Je to jednoznacne lepsi variant ako povrchovy ako aj pre mesto tak aj pre zivotne prostredie a nakoniec aj pre samotnu dialnicu. A este som aj za budovanie severneho obchvatu PO. Vychodny ma este dost casu :D


Severný obchvat? Tak to bude zrejme len sen. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 02:40
od johhan
Alexander Velky napísal:Jednoznačne by mal mať PO tunelový variant a okrem toho by bolo určite lepšie, keby sa najprv dostavalo toto v PO ako by sa mala začínať stavba D1 PO-Svinia, pretože PO potrebuje riešiť dopravu viac. :lol:


Myslím že obidva úseky by sa mohli stavať súčastne

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 12:48
od Alexander Velky
johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Jednoznačne by mal mať PO tunelový variant a okrem toho by bolo určite lepšie, keby sa najprv dostavalo toto v PO ako by sa mala začínať stavba D1 PO-Svinia, pretože PO potrebuje riešiť dopravu viac. :lol:


Myslím že obidva úseky by sa mohli stavať súčastne


Aj tu sa ešte vyjadrím, zle som sa totiž vyjadril, myslel som to tak, že kým sa v PO dostavia časť úseku, tak PO-Svinia budú ešte len vo výstavbe. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 13:46
od johhan
Alexander Velky napísal:Aj tu sa ešte vyjadrím, zle som sa totiž vyjadril, myslel som to tak, že kým sa v PO dostavia časť úseku, tak PO-Svinia budú ešte len vo výstavbe. :lol:


No vyzerá to tak že nie si ďaleko od reality :shock: :D

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 13:53
od Alexander Velky
johhan napísal:
Alexander Velky napísal:Aj tu sa ešte vyjadrím, zle som sa totiž vyjadril, myslel som to tak, že kým sa v PO dostavia časť úseku, tak PO-Svinia budú ešte len vo výstavbe. :lol:


No vyzerá to tak že nie si ďaleko od reality :shock: :D


Inak toto je zaujímavé sledovať, ako sa to zámerne naťahuje a v PO sa to ešte extra posudzovalo. :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2005 14:49
od Branco
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1111

V projekte sa počíta s výstavbou dvoch tunelov. Jeden má byť pod Bikošom a druhý pod Šidlovcom. Je tu však, tak ako býva zvykom, finančný problém. Štát má problémy investične pokryť náklady. Celá stavba už mohla byť v realizačnej fáze. Už v minulom roku bola plánovaná výstavba križovatky. Nastali však majetkovo - právne problémy s pozemkami v oblasti Malého Šariša. Peniaze určené na túto lokalitu boli použité mimo územia Prešova. Paradoxom je, že mesto má všetky stavebné podklady a povolenia pripravené. O ďalšom riešení dopravnej situácie rokovali zástupcovia Diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest s predstaviteľmi mesta. Ďalšie stretnutie bude v septembri.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 14:46
od Caesar
Branco,

problémom PO je práve to, že vhodným variantom je tunel a s tým nie sú na Slovensku dobré skúsenosti ... veľa peňazí, malá kontrola, nepredvídateľné okolnosti, ... aj keď by sa dalo 99% týchto problémov odstrániť, tak sa to nikomu nechce.

Takže východné Slovensko by malo byť spokojné, má Branisko. Západné má Sitinu (bude mať) a celonárodný význam má Horelica (D3) a potom na D1 - PPP.

V rámci riešenia regionálnej dopravy má v návrhu tunel len NR a PO, reálne, zatiaľ. S tým, že NR má "v zálohe" aj inú smerovú variantu", zatiaľ čo v PO tunel už odobrila aj SSC. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 14:47
od Caesar
Vo všeobecnosti je tu aj ďalší problém. Či ide o riešenie mestského dopravného problému, alebo celoslovenského - D1?

Podobné problémy sú aj v NR a TN - juhovýchodný obchvat. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 17:00
od Branco
Caesar napísal:Branco,

problémom PO je práve to, že vhodným variantom je tunel a s tým nie sú na Slovensku dobré skúsenosti ... veľa peňazí, malá kontrola, nepredvídateľné okolnosti, ... aj keď by sa dalo 99% týchto problémov odstrániť, tak sa to nikomu nechce.

Takže východné Slovensko by malo byť spokojné, má Branisko. Západné má Sitinu (bude mať) a celonárodný význam má Horelica (D3) a potom na D1 - PPP.

V rámci riešenia regionálnej dopravy má v návrhu tunel len NR a PO, reálne, zatiaľ. S tým, že NR má "v zálohe" aj inú smerovú variantu", zatiaľ čo v PO tunel už odobrila aj SSC. 8)


Caesar,

cestné, redsp. diaľničné tunely sme začali stavať len pred pár rokmi, takže by to bol zázrak, keby počas výstavby neboli žiadne problémy. Železničných tunelov je na Slovensku požehnane a boli a sú potrebné. A v čase ich výstavby nebola ani zďaleka k dospozícii taká technika, ako dnes. Cestných tunelov, vráatane diaľničných je podľa mňa málo, stačí sa pozrieť na krajiny s podobným terénom a osídlením, ako SR.
Branisko je nepochybne významný tunel, je to historické spojenie Spiša a Šariša, resp. stredu a východu SR. Horelica zase prepojenie minimálne 1/2 Slovenska na sever, Sitina rieši skôr tranzit v Bratislave, a aj ČR/MR.
Ako Branisko prepojilo Šariš so Spišom, tak Višňové, resp. možno Korbieľka prepojí Liptov, resp. Tatry so západným Považím.
Po dobudovaní diaľničných, resp. rýchlocestných by mali nasledovať cestné tunely 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 17:34
od Branco
Ešte jedna vec ma trochu prekvapila: Skanska, prakticky jediný staviteľ tunelov na Slovensku pravdepodoébne bude stavať ďalšie tunely v Slovinsku (budú tam presunuté kapacity z tunely Sitiny:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1188

Samoyrejme, našim firmám zakázky v Slovinsku, aj v ďalších krajinách len prajem.
Ale kto potom bude stavať Višňové a ďalšie tunely u nás? Alebo sa bude čakať ako v prípade prvého úseku Mengusovce-Jánovce (prípad Grékov JP Avax) :?

Len otázka do diskusie.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 18:46
od Caesar
Branco napísal:Caesar,

cestné, redsp. diaľničné tunely sme začali stavať len pred pár rokmi, takže by to bol zázrak, keby počas výstavby neboli žiadne problémy. Železničných tunelov je na Slovensku požehnane a boli a sú potrebné. A v čase ich výstavby nebola ani zďaleka k dospozícii taká technika, ako dnes. Cestných tunelov, vráatane diaľničných je podľa mňa málo, stačí sa pozrieť na krajiny s podobným terénom a osídlením, ako SR.
Branisko je nepochybne významný tunel, je to historické spojenie Spiša a Šariša, resp. stredu a východu SR. Horelica zase prepojenie minimálne 1/2 Slovenska na sever, Sitina rieši skôr tranzit v Bratislave, a aj ČR/MR.
Ako Branisko prepojilo Šariš so Spišom, tak Višňové, resp. možno Korbieľka prepojí Liptov, resp. Tatry so západným Považím.
Po dobudovaní diaľničných, resp. rýchlocestných by mali nasledovať cestné tunely 8)


Branco,

a napísal som snáď ja opak toho, čo ty píšeš smerom na moju adresu?

Ja som len písal doplňujúce súvislosti. To je všetko. Nič viac, nič menej. Len toľko, akú šancu a aké východisko má tunel v PO naďalej byť na 1. mieste, respektíve, prečo sa odďaľuje "rôznymi" formami jeho výstavba v tomto meste, aj keď už "dostal zelenú viackrát".

Čo sa stavania tunelov týka, tak aj v tých cestných má SR skúsenosti. Dlhšie než si myslíš. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 18:53
od Caesar
Branco napísal:Samoyrejme, našim firmám zakázky v Slovinsku, aj v ďalších krajinách len prajem.
Ale kto potom bude stavať Višňové a ďalšie tunely u nás?


Branco,

ak aj nastane presun techniky do inej krajiny, tak sa nič nedeje. Je to bežným javom, že sa stroje presúvajú.

PPP tu bude reálne o 1-2 roky najskôr, tak prečo by tie stroje mali byť dovtedy nevyužité? Tie si na seba musia zarobiť. A lepší vrabec v hrsti ako holub na streche ... Slovinsko sa javí byť dobrým trhom v oblasti tunelovej výstavby, zatiaľ čo SR ani moc nie a ani PPP to z biedy nevytrhne.

Okrem toho, ak má nejaká stavebná firma v inej krajine už dobré meno, tak ho chce mať ešte lepšie a SR "počká". A ak aj náhodou nie, tak sú tu iné firmy.

Dnes je všetko so všetkými prepojené. Nie je tu len Skanska. A nie je tu len Doprastav. A nie je tu len Strabag. ... 8)