D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 24. Feb 2017 06:57

mozno trochu podpichnem, ale preco stale vacsina ludi vravi, ze PO je jedine mesto "na svete" kde je na D1 semafor?
netvrdim, ze schvalujem toto riesenie, ale napr. aj pp ma zjazd z D1 na cestu PP-KK ukoncenu semaforom.
to nie je semafor na D1 ale za D1 na zjazde do PO. pardon, na vyjazde na D1, kedze zjazd z D1 je plynuly, obmedzeny len rychlostou.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 786
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jancipo » 24. Feb 2017 08:04

/To snad nemyslis vazne :roll: :roll: :roll:
V Poprade je normalny vyjazd na dialnicu, s extremne dlhymi odbocovacimi pruhmi, D nema obmedzenu MPR mozno 2km? nemeral som to
A ze vyjazd usti na svetelnu krizovatku? Ziaden problem. Tak to bolo naprojektovane a je to tak aj zrealizovane!

V PO:

D je uz asi 7 rokov postavena cesta, ktora sa dnes "iba" dokoncuje. Semafor je krizovanie vjazdu na D a cesty 1. triedy I/18. To je ako to tu mnohi s oblubou uvadzaju vlastne krizovanie "obchvatu" a I/18.
Projekt bol uplne iny, toto je nudzove riesenie. Dokonca uz tu boli aj dopravne nehody
jancipo
návštevník
 
Príspevky: 35
Obrázky: 12
Založený: 16. Júl 2015 09:38

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 24. Feb 2017 09:18

ja viem, ze to je nudzove riesenie a ako vravim, ani ho neobhajujem, a aj viem, ze malo byt ine. Ja len porovnavam. zjazd z D1 do PO ma rychlostne obmedzenie podstatne dlhsie ako v pp. a je aj jednoduchsi kedze nie je konceny prudkou pravotocivou zakrutou na skoro 180°. no a najazd je v PO nevyhodnejsi len pre to ze az po benzinku je 80, kdezto v pp je hned za krizovatkou znacka o dialnici.
no a za nehody nemoze krizovatka, ale vodici. osobne okrem obmedzenia komfortu na tej krizovatke nic hrozne nevidim (hlavne komfortu vjazdu po starej ceste do po). no a kedze d1 v teoretickej rovine pokracuje dalej smerom na vydumanec, je vo svojej podstate krizovatka (vjazd/vyjazd na/z D1) dost podobny.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 786
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 24. Feb 2017 14:26

Hmm... počty Ti idú. Len aby Ti z tých počtov potom nevyšlo že v Prešove-Poprade-Levoči-L. Mikuláši-Ružomberku-Martine-Žiline žije viac ľudí ako v Rožňave-Rimavskej-Lučenci a v Detve (ak som nejaké obce zabudol tak sa hlboko ospravedlňujem), lebo potom čo s toho bude vyplývať? Či potom zase prepneš na pesničku "naokolo bližšie"?


este pripocitaj aj katowice a varsavu...nie si smiesny ? tie rozdiely mikulase a ruzomberky vs. lucence a detvy su nic. pozri si hlavny tah polska, ceska, madarska. PO uz len oproti krakowu je mestecko a mikulas ci lucenec dedina. ze kde je viac dedin a mesteciek je jedno. co je signifikantny rozdiel je BA, KE a potom zvysok.

Kym postavia krizovatku Presov zapad, tak uz nebude najvacsiou na Slovensku... Skor si Bratislava postavi krizovatku D1 s D4, ktora ma byt najvacsiou krizovatkou na Slovensku. No co uz, Bratislavu maju politici blizsie, nez je Presov.


celkom iste budete mat krizovatku vytazenu podobne ako v BA... :lol:

inde sa tiez pocitali vetvy zvlast ? alebo len dalsi sposob obhajovat neobhajitelnu cenu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 24. Feb 2017 16:12

Keď zrazu čísla nie sú podľa našich predstáv, tak do toho zakomponujeme Krakov, Budapešť a možno aj Pchjongjang...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 24. Feb 2017 18:51

Bager3 napísal:Co bolo myslene na tlacovke kalkoluvanie kilometrovej ceny ze sucastou useku je aj 11 km ciest (4pruhvych) ? a potom im cena vysla 19 M/kilometer? Pochopil to niekto ?


Bager cau, uz par dni tu pisem o tom ako je dobre uvedomit si pri kazdom ciselnom udaji ze ho treba "rozobrat na srubku". Inac budeme dalej klamani...

Ak nam vychadza cena 356 mio, tak sa pytam, kolko z toho je nacenena vystavba BUDOVY udrzby... preco toto "analytici" zarnaju do ceny za km, alebo m2 ?? :)
Ak ratame teda na kilometre, preco je ratany iba dialnicny stvrorpruh, a nie celkovy pocet m2 ploch ciest (aj pristupovych, aj 3 urovnovej krizovatky...) ? :)
Ak ratame a porovnavame dialnice postavene z asfaltu, KTO si dovoli porovnavat to s betonovou? :) Preco to robia? Si myslia akoze tu seno zerieme?

A ja Vam poviem preco.
Ak sa hodi, vyberieme LEN udaj ktory nam pasuje, a vznikne nam realita taka aku potrebujeme. Manipulacia! Skusia to s tym Presovom, snad sa im to podari...

Nech "anal itici" idu... do skoly a porovnavaju porovnatelne, vylucia polozku budovy :) prepocitaju s asfaltovym krytom a nacenia podla stvrorakov. Az potom zistime
ze PO dialnica NIE je predrazena, a ak tak iba ako ostatne stavby ktore boli predrazene kartelom... Kazisvet si vlastne nas.al do svojej vlastnej strany... Ale budiz

Ludia su uz riadne nastartovani, ulica poriesi, Ersek ma obavy opravnene, blokady budu pokracovat, a budu stupnovane...
Nenechame si zobrat ani D1 ani R4 8)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 721
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 24. Feb 2017 19:57

Preto zahŕňajú všetko, čo vyvolá dialnica, lebo tie peniaze treba na to minúť a neminú sa na iný účel. Tot vsjo.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 24. Feb 2017 20:12

ondrejko_t napísal:hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.

btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.


Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 24. Feb 2017 20:24

Mesta nedokazu ani opravit sucasne cesty, nie to este budovat MK :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 24. Feb 2017 22:30

Pre Devila>
áno máš pravdu, že každá dialnica ma nejakú(é) MUK, pripájače a pod., problém je v tom že táto je extrém a má toho neporne viac ako ostatné. Ak by mal niekto čas a spravil nejaký priemer na všetky dialničné úseky, koľko peňazí priemerne tvorí všetko ostatné okrem čistej dialnice podľa dĺžky jej kilometrov, potom by sa dali efektívne porovnávať ceny dialnic. Nech povedzme priemerne z ceny dialnice tvorí zbytok na Slovensku X% potom pri tomto úseku je to možno 2-3 krát X(neviem presne lebo nemám dáta).

A zrazu tu máme 2 extrémy a síce ANTI-PO skupina tvrdí že kilometer je za 45mil a PO-extrémisti tvrdia po prepočtoch, že km je 19mil. Pravda bude niekde uprostred, ale kde to neviem lebo nemám dáta.

Bolo by dobré skúsiť prepočítať cenu zopár úsekov na 1m2 (samozrejme vylúčiť veci ako budovy a podobne, kde len tu to je 10mil Eur mínus dole).

Čo je však evidentné pri tomto úseku je ten nepomer dlžky úseku a ostatných vecí, kt. sa musia postaviť okolo toho a to musia vidieť aj taký ANTI-PO ako devil a DrX (ak by to tak nebolo, tak sa s nimi už vôbec neoplatí baviť a treba im povoliť vstup do fór týkajúcich sa PO tak maximálne 1 x týždenne).

Čo to teda znamená, skúste neikto prepočítať 2-3 úseky s podobnou cenou na km (45mil Eur) a zistiť skutočný stav na čistý km a nie na hrubý km, ako sa to doteraz uvádza. Už len keď som škrtol tých 10mil, kt majú ísť na stanicu údržby hneď mi klesla cena na jeden km na 44mil.

Matematika je presná veda, tak ju treba využiť, nech sa neporovnávajú jablká z hruškami, Nech neporovnavaju asfalt s betonom a podobne.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod magnus » 25. Feb 2017 08:54

granite01 napísal:
ondrejko_t napísal:hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.

btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.


Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....


Klobuk dolu, pod toto sa aj ja podpisujem, Presne toto je kamenom urazu Slovenska. Ze si niekto osobuje pravo rozhodovat co komu kolko podla vlastnej lubovole. Alebo by som skor napisal svojvole.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 25. Feb 2017 10:19

Čo je však evidentné pri tomto úseku je ten nepomer dlžky úseku a ostatných vecí, kt. sa musia postaviť okolo toho a to musia vidieť aj taký ANTI-PO ako devil a DrX (ak by to tak nebolo, tak sa s nimi už vôbec neoplatí baviť a treba im povoliť vstup do fór týkajúcich sa PO tak maximálne 1 x týždenne).


a kto povedal ze musia, porovnaj si MUK PO zapad a MUK NR zapad, vidis tam ten rozdiel ? 45 mil za km je cena tunela s dvomi rurami, presne tolko stal tunel borik. je to adekvatne potrebam mesta PO ? hlavne sa tu vykrikuje ze naco obycajna RC pre 8-10.000 aut denne, ale dialnica s vetvami a dvojkilometrovym tunelom pre 10-15.000 aut je uplne OK.

http://img.ndsas.sk/mediacentrum/rozne/ ... zapad1.jpg

https://www.google.sk/maps/@48.3150275, ... a=!3m1!1e3

Keď zrazu čísla nie sú podľa našich predstáv, tak do toho zakomponujeme Krakov, Budapešť a možno aj Pchjongjang...


ked sem budete "komponovat" bratislavu tak ja budem komponovat npr. krakow.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 25. Feb 2017 13:13

magnus napísal:
granite01 napísal:Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....

Klobuk dolu, pod toto sa aj ja podpisujem, Presne toto je kamenom urazu Slovenska. Ze si niekto osobuje pravo rozhodovat co komu kolko podla vlastnej lubovole. Alebo by som skor napisal svojvole.

Málokto si uvedomuje, že problémy Prešova pochádzajú z 90tky rokov. Oto Drutarovský nepristupil na "ponuku" SSC a tým spravil medvediu službu SSC/štátu aj PO. Stratených 10 rokov PO už nikdy nedobehne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod plš » 25. Feb 2017 19:56

Posledný názor, myslím, že ľudský nie efektnomarketingove-politický viewtopic.php?f=35&t=22268
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Driver » 25. Feb 2017 21:25

krasne ako ten prešovsky obchvat spaja politikov, zrazu si vypisuju listy smeraci s prezidentom , super :D

a ako idu zrazu setrit , to ma tiez neskutocne dojima, len tak dalej
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 25. Feb 2017 21:49

Toľko rečí, toľko plánov, toľko byrokracie a úsek sa stále nestavia. Príliš veľa vody sa okolo toho múti, či tu na fóre alebo vo vláde, u primátora, u projektantov a nič z toho. Sú to len svalnaté reči. Keby každý, kto si už "obtrel hubu" o prešovský obchvat, vynaložil tú energiu na kopnutie motykou, tunel už dávno stojí a jazdíme. Buď staviame a naozaj stavajme alebo nestaviame a buďme už konečne ticho a nesľubujme, pán Érsek.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 25. Feb 2017 23:07

V súčasnosti sa realizuje podrobnejší dopravný prieskum, ktorý podľa predbežných výsledkov po započítaní aj časti zdrojovej a cieľovej dopravy predpokladá napríklad na diaľnici D1 intenzitu dopravy vyššiu o približne 50 percent.
Viac info:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... v-presove/

Takze D1 Presov zapad-juh nevytazeny usek??? ...

Takze o co tym politikom a analytikom ide??? Odrbat zasa Vychodniarov?
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 26. Feb 2017 10:50

Vlados napísal:
magnus napísal:
granite01 napísal:Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....

Klobuk dolu, pod toto sa aj ja podpisujem, Presne toto je kamenom urazu Slovenska. Ze si niekto osobuje pravo rozhodovat co komu kolko podla vlastnej lubovole. Alebo by som skor napisal svojvole.

Málokto si uvedomuje, že problémy Prešova pochádzajú z 90tky rokov. Oto Drutarovský nepristupil na "ponuku" SSC a tým spravil medvediu službu SSC/štátu aj PO. Stratených 10 rokov PO už nikdy nedobehne.


Môžeme to otočiť aj inak. Keďže SSC, štát - jeho úradníci boli ľahostajní ku oprávneným nárokom poškodených pri výstavbe akejkoľvek infraštruktúry na Slovensku, musel prísť prípad Drutarovský, aby tí po ňom dostali zaplatené spravodlivo. Smola je len v tom, že sa to stalo v Prešove.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 26. Feb 2017 10:54

stavbar_po napísal:V súčasnosti sa realizuje podrobnejší dopravný prieskum, ktorý podľa predbežných výsledkov po započítaní aj časti zdrojovej a cieľovej dopravy predpokladá napríklad na diaľnici D1 intenzitu dopravy vyššiu o približne 50 percent.
Viac info:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... v-presove/

Takze D1 Presov zapad-juh nevytazeny usek??? ...

Takze o co tym politikom a analytikom ide??? Odrbat zasa Vychodniarov?


Samozrejme že bude nevyťažený. 50% je skok na cca 16 000 vozidiel.
Ale špecialistovi Palčákovi by som neveril ani nos medzi očami. On vždy obhajuje to, čo mu zadajú z ministerstva. Poznáme X prípadov.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Sentilj » 26. Feb 2017 12:30

Iste že Palčákov VÚD je "vplyvová" organizácia, ale na druhej strane aj tu na fóre nájdete mnoho miestnych, ktorí pri svojich cestách PO obchádzajú kvôli doprave, spustením D1 POz-j sa trasa výrazne zatraktívni, a je možné očakávať výrazný nárast ako po dokončení PO-RK - samozrejme ale skok o 50% je IMHO asi príliš, aj keď z kontextu článku čo linkuje Granite01 sa hovorí o kombinácií D1+R4...

Navrhujem do hlavičky tejto témy hlasovanie :)
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Maxx787 » 26. Feb 2017 12:44

ako myslite nevytazeny, polprofil ma kapacitu 18 000, takze to mame 87% vytazenost polovicneho profilu, stupne nebodaj o 5 rokov intenzita nad 18000 tak je potrebne stavat plny. ehm no pekne tak do roku 2020 postavime polprofil a v roku 2025 musime stavat plny...no krasa...takze rovno na plny profil a kaslite uz na to. ak vyjednaju tu 6% zlavu na efektivnejsom vyuziti penazi tak si mozu vsetci gratulovat...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 13:05

i15 napísal:
Jano1 napísal:
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk

To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.


vzdušnou čiarou je to 6,3 km, na 5 minút potrebuješ priemerku 76kmh, radšej sa už nevyjadruj.


Si si isty? Kolko km preslo vozidlo na videu v case od 7:57:30 do 8:27:30, teda 30 za minut? Moze sa dostat z bodu kde je o 7:57 do bodu kde je o 8:27 po otvoreni nabreznej za 5 minut?
Teda nahrada za priblizne tychto cca 6 km
https://www.google.sk/maps/dir/48.9541577,21.2578097/48.9860937,21.2298134/@48.9785659,21.270432,13z/data=!4m2!4m1!3e0
sa nebude dat prejst za 5 minut? Kolko to bude km ked sa pojde po nabreznej?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 26. Feb 2017 17:41

tento úsek sa zrýchli, ale spomalí sa prejazd po Obrancov Mieru a Levočskej
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 27. Feb 2017 13:14

mozno nieco a efekt by mal byt pozitivny, myslis si ze na Sk je rarita takato krizovatka s takouto intenzitou ? opat si dovolim porovnat PO a NR...

https://www.google.sk/maps/@48.9993898, ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@48.3078323, ... 312!8i6656
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 27. Feb 2017 15:08

Rozmyslam, cim chces porovnat dve krizovatky podla fotiek. ak si sofer asi vies, ze pocet jazdnych pruhov na vstupoch do krizovatiek este nemusi nic znamenat.
ak uz chces porovnavat, daj tu aspon casy zeleneho a cerveneho intervalu na hlavnom tahu pre obe krizovatky v pomere na intenzitu dopravy na danych krizovatkach a potom sa mozme o niecom konkretnom bavit.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 786
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.