Moderátor: Moderátori
Hmm... počty Ti idú. Len aby Ti z tých počtov potom nevyšlo že v Prešove-Poprade-Levoči-L. Mikuláši-Ružomberku-Martine-Žiline žije viac ľudí ako v Rožňave-Rimavskej-Lučenci a v Detve (ak som nejaké obce zabudol tak sa hlboko ospravedlňujem), lebo potom čo s toho bude vyplývať? Či potom zase prepneš na pesničku "naokolo bližšie"?
Kym postavia krizovatku Presov zapad, tak uz nebude najvacsiou na Slovensku... Skor si Bratislava postavi krizovatku D1 s D4, ktora ma byt najvacsiou krizovatkou na Slovensku. No co uz, Bratislavu maju politici blizsie, nez je Presov.
Bager3 napísal:Co bolo myslene na tlacovke kalkoluvanie kilometrovej ceny ze sucastou useku je aj 11 km ciest (4pruhvych) ? a potom im cena vysla 19 M/kilometer? Pochopil to niekto ?
ondrejko_t napísal:hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.
btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.
granite01 napísal:ondrejko_t napísal:hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.
btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.
Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....
Čo je však evidentné pri tomto úseku je ten nepomer dlžky úseku a ostatných vecí, kt. sa musia postaviť okolo toho a to musia vidieť aj taký ANTI-PO ako devil a DrX (ak by to tak nebolo, tak sa s nimi už vôbec neoplatí baviť a treba im povoliť vstup do fór týkajúcich sa PO tak maximálne 1 x týždenne).
Keď zrazu čísla nie sú podľa našich predstáv, tak do toho zakomponujeme Krakov, Budapešť a možno aj Pchjongjang...
magnus napísal:granite01 napísal:Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....
Klobuk dolu, pod toto sa aj ja podpisujem, Presne toto je kamenom urazu Slovenska. Ze si niekto osobuje pravo rozhodovat co komu kolko podla vlastnej lubovole. Alebo by som skor napisal svojvole.
Vlados napísal:magnus napísal:granite01 napísal:Presne tak. Len problem s Prešovom je aj v tom, že samotné mesto nemôže na Slovensku, kde majú mestá totálne poddimenzované rozpočtové príjmy postaviť ani MK-3 ani MK-5. Keď to porovnáme s Českom, kde Praha je na úrovni kraja a štát jej zabezpečil príjmy tak, že bola schopná sama postaviť tunelový komplex Blanka! tak naše mestá, ktoré a to tvrdím jasne, že sú zámerne škrtené našou centrálnou vládou, ktorá sa nechce dobrovolne vzdať svojich príjmov v prospech miest a obcí (najmä tých väčších miest). Samozrejme potom centrálna vláda v BLAVE by musela skutočne šporiť a zabezpečiť efektívnejšie daňové príjmy.
Lenže tu to funguje tak, že predseda vlády chodí rozdávať prachy na futbalové štadióny, namiesto toho, aby mestá samé boli schopné sa rozhodnúť čo budú robiť ako prioritné a čo nie....
Klobuk dolu, pod toto sa aj ja podpisujem, Presne toto je kamenom urazu Slovenska. Ze si niekto osobuje pravo rozhodovat co komu kolko podla vlastnej lubovole. Alebo by som skor napisal svojvole.
Málokto si uvedomuje, že problémy Prešova pochádzajú z 90tky rokov. Oto Drutarovský nepristupil na "ponuku" SSC a tým spravil medvediu službu SSC/štátu aj PO. Stratených 10 rokov PO už nikdy nedobehne.
stavbar_po napísal:V súčasnosti sa realizuje podrobnejší dopravný prieskum, ktorý podľa predbežných výsledkov po započítaní aj časti zdrojovej a cieľovej dopravy predpokladá napríklad na diaľnici D1 intenzitu dopravy vyššiu o približne 50 percent.
Viac info:
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... v-presove/
Takze D1 Presov zapad-juh nevytazeny usek??? ...
Takze o co tym politikom a analytikom ide??? Odrbat zasa Vychodniarov?
i15 napísal:Jano1 napísal:i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.
video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk
To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.
vzdušnou čiarou je to 6,3 km, na 5 minút potrebuješ priemerku 76kmh, radšej sa už nevyjadruj.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.